Op straat gezet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-20 11:53

DonDon schreef:
Misschien een woning waar ze mensen anti-kraak laten wonen? Ik weet het anders ook niet zo goed..

Zijn we nu ook naar aan het bellen !

PotjeMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 11:54

oh wat een nare situatie dit!
ik wens je veel sterkte :(:)
ik stuur je zo ff een pb'tje.

FennyPower

Re: Op straat gezet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-20 11:56

Ik raak het overzicht kwijt.. oef.. Ik zal kijken waar ik hier in dit topic op kan reageren..

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 12:00

Kun je niet kijken of je via via in contact kan komen met mensen die anti kraak wonen? Tijdelijk "logeren"? Vaak hebben ze genoeg ruimte.

BlackClaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 12:02

Waar zijn jullie nu? Ik heb eventueel voor enkele dagen (tot de 16e) onderdak in mijn oude studio. Katten mogen zolang mee. Dan zouden jullie van daaruit iets kunnen zoeken. Maar als de locatie in je profiel klopt is het wel ver.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 12:07

Vervelend TS hoop dat jee oplossing vind en vooral in deze tijd.
Mooi aanbod blackclaw

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 13:01

FennyPower schreef:
DonDon schreef:
Misschien een woning waar ze mensen anti-kraak laten wonen? Ik weet het anders ook niet zo goed..

Zijn we nu ook naar aan het bellen !

Pff ik hoop voor je dat je snel een oplossing vind. Verschrikkelijk sowieso maar ook vooral nu..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 13:18

Misschien kan het wijkteam (van de wijk waarin je tot nu toe woonde) met jullie meedenken.

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 13:38

Apple noemde het al, maar zorg dat je naast het acute regelwerk rondom het zoeken van een woning ook echt aan de bel trekt bij instanties zoals de gemeente. Ze ontvangen nog steeds bezoek, ook ondanks de coronamaatregelen, maar er wordt wel gefilterd op wat is belangrijk en wat niet. Ook dien je van tevoren (telefonisch of website) een afspraak te maken, je kunt dus niet zomaar aan de balie verschijnen. Een aantal kleine vestigingen zijn niet altijd of in zn geheel niet meer open, maar op de website staat duidelijk welke wel en niet. Die aan de Kreupelstraat in het centrum is nog wel open. Details zijn er niet dus het is lastig in te schatten, maar over het algemeen kun je wel stellen dat je in Nederland niet rechtmatig zo makkelijk je huis uitgezet kunt worden.

Dat terzijde; de volgende groep is belangenbehartiger voor mensen o.a. in een situatie zoals jij, ze hebben ook een netwerk van "noodwoningen". https://bondprecairewoonvormen.nl/ Zitten ook in Groningen, in het verleden heb ik wel met ze samengewerkt, en dat was prettig.

Antikraak in Groningen gebeurd veel door "Carex", nu zijn ze op dit moment behoorlijk overvraagd maar ook bij hen is mijn ervaring dat ze erg begaan kunnen zijn en willen meedenken. https://www.carex.nl/

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 13:59

In Groningen stad zijn er momenteel veel buitenlandse studenten die terug gaan, waardoor hun kamers leeg komen. Je zou eens contact op kunnen nemen met SSH. Die hebben ook baat bij minder leegstand.

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 14:27

De situatie die door TS omschreven wordt zat me niet echt helemaal lekker dus ik heb via een collega even wat informatie opgevraagd. TS: ik deel dit even met je, mocht je er wat aan hebben en het jou nog onbekend zijn. Waren deze tips je al wel bekend, excuses daarvoor, maar wilde het je niet onthouden.

- Landelijk geldt er momenteel een stop op huisuitzettingen die niet te maken hebben met bijvoorbeeld criminaliteit. Dit is geen "advies of afspraak" maar echt een harde regel (spoedwet), de gemeente Groningen heeft bevestigd dit inderdaad ook te volgen en te handhaven.
- Val je onder kamerverhuur, dan is de gemeente Groningen je aanspreekpunt.
- Val je onder overige particuliere verhuur (iemand die zn woning "gewoon" verhuurt) dan valt het niet direct onder de verantwoordelijkheid van de gemeente.
- Voor mensen die op dit moment hun woning dreigen te verliezen en waarbij het niet voorkomen kan worden dat zij op straat komen te staan geldt (in ieder geval in Groningen) op dit moment dat je een extra hoge urgentie krijgt bij woningbouwcoorporaties. Je kunt zelf rondbellen, maar je kunt ook contact opnemen met het WIJ-team waaronder je valt en zij begeleiden je dan in het oplossen van de situatie https://wij.groningen.nl/
- Voor je rechten en plichten is het ook goed om het juridisch loket even te bellen, hoewel je natuurlijk daarmee niet meteen het probleem nu oplost. Maar mogelijk biedt het wel perspectief en houvast.
- Meer informatie over woonurgentie is ook te vinden op https://woonurgentiegroningen.nl/

Sterkte.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 14:37

Ik ben vooral benieuwd waar je de katten nu hebt als je letterlijk op straat staat met al je spullen...

Als die dieren ergens in opgesloten zitten breng ze dan asjeblieft richting asiel of opvang, dat scheelt ook al de helft met het vinden van een verblijfplaats.

Vakantieparken zijn nog geopend, alleen de faciliteiten niet. De prijs is er ook naar natuurlijk, het kost geen hol.

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 14:41

KimD schreef:
Ik ben vooral benieuwd waar je de katten nu hebt als je letterlijk op straat staat met al je spullen...

Als die dieren ergens in opgesloten zitten breng ze dan asjeblieft richting asiel of opvang, dat scheelt ook al de helft met het vinden van een verblijfplaats.

Vakantieparken zijn nog geopend, alleen de faciliteiten niet. De prijs is er ook naar natuurlijk, het kost geen hol.

Niet overal, maar voor heel wat plekken in het noorden hier, waarbij er geen sprake is van gedeelde faciliteiten, geldt dat de zaken best "goed" lopen. Er zijn best wat mensen die om uiteenlopende redenen ervoor kiezen voor langere tijd hier nu in de vakantiehuizen te verblijven, bijvoorbeeld omdat zij extra risico lopen vanwege gezondheidsklachten en in een zwaar getroffen regio wonen. De media spreekt over "coronavluchtelingen" hoewel ik dat woord een soms wat nare bijsmaak vind hebben.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 14:51

Wat een rotsituatie, zeker in deze tijd! Je zegt dat er geen geld is, is er wel inkomen?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 14:55

Serenity350 schreef:
KimD schreef:

Niet overal, maar voor heel wat plekken in het noorden hier, waarbij er geen sprake is van gedeelde faciliteiten, geldt dat de zaken best "goed" lopen. Er zijn best wat mensen die om uiteenlopende redenen ervoor kiezen voor langere tijd hier nu in de vakantiehuizen te verblijven, bijvoorbeeld omdat zij extra risico lopen vanwege gezondheidsklachten en in een zwaar getroffen regio wonen. De media spreekt over "coronavluchtelingen" hoewel ik dat woord een soms wat nare bijsmaak vind hebben.

Maar ze kan ook naar andere plekken in het land kijken als alleen het Noorden. Zelfs als je naar Zuid-Limburg zou moeten gaan rijden vanuit Groningen is dat wel iets wat je kunt bekijken als het je een woonplek op gaat leveren. Kun je vanuit daar altijd weer verder kijken, maar als het spoed is dan zou ik die 4u op de weg wel afleggen om te kunnen slapen vanavond. Als je landelijk gaat kijken, zal er al sneller iets beschikbaar zijn op een park wat misschien betaalbaar gaat zijn.

@TS
Oproepjes plaatsen in vakantie park Facebook groepen van mensen die zelf vakantie huisjes hebben op een park, dus particulieren proberen te benaderen? Desnoods gewoon parken gaan afbellen nu, 1 voor 1, en beroep proberen te doen op eentje die hopelijk een huisje vrij heeft tegen redelijke tarieven. Oproepje plaatsen in een grote verkoop/hulp groep van Facebook of zoiets kan misschien ook al wat opleveren. Wat een kl*te situatie in ieder geval. Hoop dat jullie snel iets kunnen vinden Y;(

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 15:03

cursebreaker schreef:
Maar ze kan ook naar andere plekken in het land kijken als alleen het Noorden. Zelfs als je naar Zuid-Limburg zou moeten gaan rijden vanuit Groningen is dat wel iets wat je kunt bekijken als het je een woonplek op gaat leveren. Kun je vanuit daar altijd weer verder kijken, maar als het spoed is dan zou ik die 4u op de weg wel afleggen om te kunnen slapen vanavond. Als je landelijk gaat kijken, zal er al sneller iets beschikbaar zijn op een park wat misschien betaalbaar gaat zijn.

Als ze werk hebben waarbij ze niet thuis kunnen werken is het wel slim om enigszins in de buurt te blijven, als ze namelijk ook nog problemen krijgen met inkomen wordt het helemaal lastig.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 16:37

GDG schreef:
cursebreaker schreef:

Als ze werk hebben waarbij ze niet thuis kunnen werken is het wel slim om enigszins in de buurt te blijven, als ze namelijk ook nog problemen krijgen met inkomen wordt het helemaal lastig.

True. Werk had ik nog niet aan gedacht :') Goeie :j :')
Maar als daar wel een mouw aan te passen is, zou ze de wel meer landelijk kunnen kijken en daarmee hopelijk sneller succes kunnen hebben.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 17:03

In de meeste antikraak mag je geen huisdieren meenemen. Dus het zou mooi zijn als je die tijdelijk ergens kunt onderbrengen.

Ik zou als ik jullie was zo snel mogelijk in contact komen met de gemeente en het wijkteam. Zij kunnen jullie op weg helpen.

Heb je ook al contact gehad met het leger des heils? Die vangen ook mensen op in bepaalde situaties.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 18:12

Heb je al een plek voor de nacht?

vordur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 18:27

Gaat dit over het zelfde huis als waar je je ex vriend niet uit kreeg?
Je heb toch ook nog een hond?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 18:36

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 18:42

vordur schreef:

dat was niet ts

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-20 21:24

Celiien schreef:
vordur schreef:

dat was niet ts

Nee dit ben ik niet. Geen idee.

Ja we hebben voor vannacht een plek.. Maar dat is eenmalig.
De katten zijn bij een stichting voor dieren waar ze even kunnen verblijven.

Er zijn inkomen.
Nu we geen huurhuis hebben , hebben we meer rond de 24ste.

Ik neem morgen ochtend nogmaals contact op met de wijteam. Etc.
Moet wel zeggen dat we bij een huis mogen bezichtigen aanstaande maandag. We hopen oprecht dat het door mag gaan..

Qua wat er benoemd werd over zienn heb ik eergister contact mee gehad, het verzoek was de volgende dag terug te bellen. Alleen was ik zo overstuur dat ik niet uit mijn woorden kwam en wist wat ik moest zeggen. De telefoon mocht ik niet aan een persoon geven die rustiger is en de situatie weet.
En ze benoemde maar dat ik niet geholpen kon worden. Dit was gister.
Nu vandaag weer gebeld dat ik graag een ander wil spreken om mijn verhaal en situatie nu iets rustiger uit te leggen.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 21:33

Cayenne schreef:
Dat klopt, maar huisjesmelkers zijn vaak geen redelijke personen en soms kom je dan ook in een situatie dat je voor je veiligheid misschien maar beter niet in discussie kunt gaan met zo'n persoon.
. misschien is TS wel een hele slechte huurder :+ , en dan ga je er bij deze ( rare naam huisjesmelker, linksom of rechtsom ook uit ) soms zijn t best goeie mensen hoor :D

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 21:35

Zelfs als TS niet heeft betaald of iets heeft gesloopt vind ik het niet getuigen van enige menselijkheid om zomaar iemand op straat te zetten die nergens heen kan.