Grens belgie... Welke overgang? Luik of aken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 00:11

De grens is gesloten, zeer simpel te begrijpen.

Met zwaarwegende redenen mag je er wel over, vervoer,werk, etc

Een enting van een paard is totaal onzinnig en nutteloos in deze tijd. Of de dierenarts kan het zelf wel en mocht je paard zo onopgevoed zijn dat je er bij moet zijn dan heb je nu gewoon pech.

Wat een mentaliteit zeg....

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 00:14

Ik denk sowieso niet dat een agent je gaat geloven dat een dierenarts op een zondag je paard gaat komen inenten.

Ik hoop dat je wordt teruggestuurd en je een boete krijgt :wave:

Haarbal

Re: Grens belgie... Welke overgang? Luik of aken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 03:11

Ik ben heel benieuwd naar het verdere verloop! Wil je straks posten of het gelukt is?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 03:17

Thioro schreef:
Mss omdat er nu wereldwijd een situatie is waardoor het niet vanzelfsprekend is en ook niet verantwoord om zomaar wat rond te hobbelen.
En zolang er mensen zijn die dat wel doen omdat ze naar eigen zeggen best wel geldige reden hebben zal die situatie blijven duren en misschien zelfs erger worden.

Ik hoop dat het bij jullie in België/Nederland niet dezelfde kant opgaat als de zuiderlijke landen.
Zeker niet qua ziekte, maar ook niet qua regelgeving.
Mijn paard staat op 5km en ik mag er niet heen, ook al moet ik geen grens over. Simpel pech dat ze hier een pak strenger zijn.

Dus ja, mag je vinden dat 'bokt' maar wat roept. Of mss eens bedenken of je echt het risico wil nemen.

Veel succes met een DA vinden die 's zondags wil komen enten.

Helemaal mee eens. Daarnaast vind ik het ook enorm egoistisch gedacht.
Door dit soort acties zitten we straks wel met een lockdown.
Dat heeft niets te maken met 'typisch bokt' maar met je eigen instelling en gedachtengang die je probeert goed te praten.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 06:49

Bah! Ik ben een beetje heel erg klaar met deze "boktpolitie"

De ts vraagt ervaringen welke grensovergang, niet òf ze de grens over mag.

Sterker nog, je mag de grens gewoon over voor verzorging van dieren. Zelfs gewoon om naar je paard te gaan om te gaan rijden.

https://www.bndestem.nl/breda/de-grenscontroles-zijn-terug-nooit-geweten-dat-zoveel-nederlanders-een-paard-hebben-in-belgie~a94f6ae6/

(Even in incognito lezen als het niet lukt)

Ik noem geen namen, maar er zijn een aantal bokkers die in ieder corona topic opduiken om vooral héél hard met hun vingertje te wijzen en dat je jezelf hoort op te sluiten in je eigen huis en dat alles buiten de voordeur een illegale bezigheid is, BAH!

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 06:56

TS, je geeft aan dat mensen 'verkeerd' reageren vanuit het niet kennen van de situatie... Misschien dat je dan de situatie kan verduidelijken. Mensen reageren op de info die jij hier geeft, logisch. En ja, het is wel ieders verantwoordelijkheid om er SAMEN voor te zorgen dat de maatregelen nageleefd worden. Dat je erop aangesproken wordt als het overkomt alsof jij je niet aan de regels wil houden, lijkt me logisch. Misschien is het inderdaad een must dat de DA komt en je erbij bent, maar dan kan je dat ook gewoon zeggen / verduidelijken...

Op de vraag of je best door de week of in het weekend gaat, kan je zelf wel een antwoord bedenken, geloof ik ;) . Even nieuws volgen & logisch nadenken en je hebt je antwoord...

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 07:45

mvdende schreef:
Bah! Ik ben een beetje heel erg klaar met deze "boktpolitie"

De ts vraagt ervaringen welke grensovergang, niet òf ze de grens over mag.

Sterker nog, je mag de grens gewoon over voor verzorging van dieren. Zelfs gewoon om naar je paard te gaan om te gaan rijden.

https://www.bndestem.nl/breda/de-grenscontroles-zijn-terug-nooit-geweten-dat-zoveel-nederlanders-een-paard-hebben-in-belgie~a94f6ae6/

(Even in incognito lezen als het niet lukt)

Ik noem geen namen, maar er zijn een aantal bokkers die in ieder corona topic opduiken om vooral héél hard met hun vingertje te wijzen en dat je jezelf hoort op te sluiten in je eigen huis en dat alles buiten de voordeur een illegale bezigheid is, BAH!

Er zijn ook bokkers die in ieder topic opduiken en hard tegen alle regels blijven schoppen. Ook zo irritant. Vooral omdat niemand voor zijn lol thuis zit en hun zich zelf altijd de uitzondering op de regel vinden.

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 08:46

Kmbrly schreef:
Rakkie123 schreef:
Bij Maastricht is alles met blokken afgesloten, begreep ik.
Maar moet je perse de grens over?
Of kan het niet ff uitgesteld?
Of kan iemand anders het voor je doen?

Dit zijn geen tijden om jezelf in de problemen te brengen.
Anders zou ik eens gaan informeren bij officiele instanties.

Nope niet correct. Want dat zou maken dat we nl niet meer in zouden kunnen.
En ik ken er toch een deel die daar in het ziekenhuis werken.

[ [url=m/bjuCWq.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/F9YhjZ.png]Afbeelding[/url] ]

Ik zou wel gewoon door de week nemen.

Dan is het voor TS toch gewoon afgesloten, tenzij ze een verklaring van een officiele instantie heeft.
Gelukkig kunnen mensen nog wel naar hun werk....
Maar dat is het.

Dus TS, nogmaals, zorg dat je een reisverklaring krijgt, dat lijkt me het beste, en anders wachten of iemand anders het laten doen.

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 08:55

Hou ook hier rekening met elkaar aub. De aanvallende toon van een aantal berichten maakt het er niet beter op.
Ts is vrij om te vragen welke route het beste is en de anderen om aan te geven waarom iets wel of niet handig is om te doen.
Hou het netjes.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 09:01

Sinds wanneer ent jij zelf?? :')

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 09:24

Ik woon in belgie en wettelijk mogen de dierenartsen NIET enten. Als er een dierenarts en eigenaar aanwezig zijn voor een niet noodzakelijke enting krijgt de dierenarts een boete van 250 euro, krijgt de eigenaar zelfde boeten en de staeigenaar ook. Het is specifiek gezegd dat entingen niet noodzakelijke behandelingen zijn. Je gaat dus nergens de grens over raken. Gisteren nog zijn de grensbewakingen verstrengt.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-20 09:26

pateeke schreef:
TS, je geeft aan dat mensen 'verkeerd' reageren vanuit het niet kennen van de situatie... Misschien dat je dan de situatie kan verduidelijken. Mensen reageren op de info die jij hier geeft, logisch. En ja, het is wel ieders verantwoordelijkheid om er SAMEN voor te zorgen dat de maatregelen nageleefd worden. Dat je erop aangesproken wordt als het overkomt alsof jij je niet aan de regels wil houden, lijkt me logisch. Misschien is het inderdaad een must dat de DA komt en je erbij bent, maar dan kan je dat ook gewoon zeggen / verduidelijken...

Op de vraag of je best door de week of in het weekend gaat, kan je zelf wel een antwoord bedenken, geloof ik ;) . Even nieuws volgen & logisch nadenken en je hebt je antwoord...

Het gaat hier niemand wat aan wat/hoe/waarom/waar/wie/hoezo ik dit wil doen. Want wat ik ook zeg, het is toch nooit goed en er komt altijd commentaar.

Besmettingsgevaar is sowieso 0, het is een enorm afgesloten terrein waar max 2 mensen rondlopen die ik niet van dichterbij dan 1,5 meter hoef te zien. Ik rij direct daarheen en direct terug, zonder stops.

3 pagina's, en geen een reactie op de vraag 'welke van de 2' door mensen die de overgangen kennen :') :D

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 09:29

quarterH schreef:
pateeke schreef:

Het gaat hier niemand wat aan wat/hoe/waarom/waar/wie/hoezo ik dit wil doen. Want wat ik ook zeg, het is toch nooit goed en er komt altijd commentaar.

Besmettingsgevaar is sowieso 0, het is een enorm afgesloten terrein waar max 2 mensen rondlopen die ik niet van dichterbij dan 1,5 meter hoef te zien. Ik rij direct daarheen en direct terug, zonder stops.

3 pagina's, en geen een reactie op de vraag 'welke van de 2' door mensen die de overgangen kennen :') :D

Wat een egoïsme....
trouwens staat het antwoord er vaak. Geen van beide want grens is dicht. En al raak je grens over mag er niet geënt worden. En daar stopt het gewoon. Ik snap werkelijk niet dat je zo met oogkleppen op kan lopen

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 09:38

quarterH schreef:

Dat komt dan misschien omdat de meeste mensen verstandig zijn en thuis blijven. Daardoor hebben ze geen ervaring hoe het is om over twee (!) verschillende, gesloten (!) grensovergangen heen en weer te reizen. :)*

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-20 09:39

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 09:45

Fijn, daar staat het antwoord inderdaad duidelijk tussen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 09:49

quarterH schreef:

Helemaal gelezen en aangezien een enting een niet noodzakelijke levensreddende behandeling is en wil je het toch laten gebeuren dan kan diegene waar hij staat dat laten verzorgen.
Neem aan dat je je paard niet bij een aantal onkundige personen hebt staan dus de noodzaak om je paard zelf vast te houden is niet aanwezig, geen aanval op jou maar pure realiteit.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 09:52

Gisteren was toch 1 april?

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-20 10:01

Er staat ook dat je voor verzorging van je paard de grens over mag...

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 10:06

Dat zul je niet moeten zien als even gaan borstelen, maar als noodzakelijke verzorging zoals voer en water geven.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 10:14

noodzakelijke verzorging is zorgen dat hij in leven blijft, dat is voer en water, gezien hij niet op een weitje zonder toezicht staat, maar dat hij in beheer van iemand staat ben jij niet degene die dit moet verzorgen.

Valerie_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 10:16

Ik snap de opzet van dit topic niet goed. België is veel strenger op het vlak van corona dan Nederland en terecht. Ik vind de aanpak van NL héél laks en de houding van bepaalde Nederlanders nog lakser... De grens oversteken om je paard te laten enten brengt veel risico, ookal besef je dat niet goed. De grenzen zijn met een rede gesloten.

De regels in België zijn duidelijk. Enten is geen essentiële behandeling en kan uitgesteld worden. Als je met dat smoesje de grens probeert over te steken zal je zonder pardon teruggestuurd worden en tevens 250€ armer zijn. Aan jouw de keuze of je dat risico wilt nemen.

Het is natuurlijk een hele andere zaak als je paard bv door de draad is gegaan en je paard wilt verzorgen of laten onderzoeken door een dierenarts. Dan begrijp ik de verplaatsing wel.

Ik hoop echt dat NL snel zijn aanpak verstrengt, ik begin tot soort discussies echt beu te worden.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 10:18

quarterH schreef:
:roll: :roll: owowow.... Weer heerlijk bokt hier.... Allemaal (heftige) meningen zonder enige vorm van kennis of feiten van de situatie.... :roll: :roll:

Sorry maar ik lach me dood.
Ik snap dat we allemaal veel thuis zitten en ons vervelen, maar waarom is het zo moeilijk om antwoord te geven op een vraag, en als je daar niks over weet, moet er dan toch gereageerd worden over iets anders? Je kan ook gewoon NIET reageren als je het antwoord op de vraag niet hebt he, dat is ook gewoon een optie....

Jij kan je wel kapot lachen. Maar het feit is er gewoon zoals meerdere Belgische bokkers aangeven dat België een enting geen geldige reden voor verplaatsing vindt .
Kunnen er wel dingen spelen waardoor jij het wel een geldige reden vindt natuurlijk. Maar dit is dan aan de mensen bij de Grens om te bepalen of hun dat ook vinden.
Ik zou zeggen probeer het uit en niet klagen als je een boete van 400 euro krijgt . Dat is dan het risico wat je neemt .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 10:19

TS, wat verwacht je dan als je zo'n vraag stelt in deze tijd? Logisch toch dat men het in perspectief plaatst? Er hangt een risico van een forse boete aan vast.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 10:19

Weetje wat jij lekker moet doen?

Lekker gaan. :wave:
Je ziet vanzelf bij de grens wel of je door mag.