Abonnement paardentijdschrift

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 10:46

mavantos schreef:
Voor de geïnteresseerde heb ik zojuist een medewerker van de ConsuWijzer gesproken en die geeft aan dat ik drie maanden opzegtermijn heb. Daarnaast is de prijsverhoging nu een beetje het ding, want dit is niet vooraf aangegeven. Er is wel sprake geweest van een actieprijs, maar de verhoging had in de algemene voorwaarde moeten staan en die algemene voorwaarde had ik moeten krijgen (en vooraf vermelding van de prijsverhoging dacht ik, https://www.consuwijzer.nl/prijzen-en-k ... onnementen).

Nogmaals terugkijkend naar de bevestigingsmail van het abonnement wordt er niet verwezen naar de algemene voorwaarden en deze heb ik ook niet gekregen op het evenement. Het advies was om met de voorbeeldbrief over prijsverhoging aan de slag te gaan, maar ik wacht even de reactie af op de mail de ik 31 maart heb verstuurt.

+:)+
Wordt vervolgd dus!

Gini

Re: Abonnement paardentijdschrift

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 11:36

Dat is toch al fijn om te weten dat je daar nog wel wat mee kan. Hopelijk rondt het tijdschrift het netjes af, want op dat vlak staan ze dus in hun ongelijk.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 19:15

Als je alweer voor een jaar hebt (vooruit) betaald, en je wilt dan tussendoor ervanaf, krijg je dan nog geld terug? Ik persoonlijk vraag daar nooit om, als ik wil stoppen doe ik dat dan na de al betaalde periode.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-20 21:37

anjali schreef:
Als je alweer voor een jaar hebt (vooruit) betaald, en je wilt dan tussendoor ervanaf, krijg je dan nog geld terug? Ik persoonlijk vraag daar nooit om, als ik wil stoppen doe ik dat dan na de al betaalde periode.

Als het goed is krijg je je geld terug. Kijk anders even op de eerder gestuurde links van de ConsuWijzer, daarin staat het duidelijk beschreven.

noukie12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 22:58

Gaat dit hele topic en jou frustratie om 7 euro en 45 cent :+
Haha jeetje

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-20 23:14

noukie12 schreef:
Haha jeetje

Ik was vooral benieuwd wat mijn rechten zijn als consument en die weet ik nu. Je hoeft het overigens niet te lezen hoor, genoeg andere topics op Bokt die je misschien wel interesseren :(:)

Daarbij gaat het niet om €7,45. Het is meer een principe kwestie geworden dat ik eerst €19,95 betaal en daarna €49,95, wat dus +€30 is én meer dan de losse exemplaren (ik wist niet dat dit vaker voorkwam, want in mijn ogen had je vaak voordeel als lid). Ook is mij mondeling beloofd dat ik voor verlenging een bericht zou krijgen zodat ik op tijd zou kunnen opzeggen en dit niet gedaan is.

Als ik een bedrijf zwart had willen maken had ik wel een naam neergezet. Dit doe ik niet, omdat ik vooral wilde weten wat ik kan doen om dit (in de toekomst) te voorkomen/op te lossen. Pluis graag dingen tot de bodem uit.

noukie12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 15:15

mavantos schreef:
noukie12 schreef:
Haha jeetje

Ik was vooral benieuwd wat mijn rechten zijn als consument en die weet ik nu. Je hoeft het overigens niet te lezen hoor, genoeg andere topics op Bokt die je misschien wel interesseren :(:)

Daarbij gaat het niet om €7,45. Het is meer een principe kwestie geworden dat ik eerst €19,95 betaal en daarna €49,95, wat dus +€30 is én meer dan de losse exemplaren (ik wist niet dat dit vaker voorkwam, want in mijn ogen had je vaak voordeel als lid). Ook is mij mondeling beloofd dat ik voor verlenging een bericht zou krijgen zodat ik op tijd zou kunnen opzeggen en dit niet gedaan is.

Als ik een bedrijf zwart had willen maken had ik wel een naam neergezet. Dit doe ik niet, omdat ik vooral wilde weten wat ik kan doen om dit (in de toekomst) te voorkomen/op te lossen. Pluis graag dingen tot de bodem uit.

Haha ik snap je wel, maar maak je niet druk. Je hebt er meer frustratie van dan dat het je gaat opleveren.
Komt wel goed :j :(:)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 15:26

dat is toch ook raar, een abo duurder dan losse nummers. De uitgever heeft immers meer zekerheid bij een abonnement

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-20 13:57

Even de (laatste) update! Bedrijf heeft zojuist mijn mail beantwoord en hebben het met terugwerkende kracht stopgezet met een opzegtermijn van 1 maand. Het overige deel krijg ik teruggestort. Super netjes opgelost, fijn.

Hopelijk hebben andere mensen later nog iets aan dit topic. Denk dat ik niet de enige ben die niet wist dat het zo in elkaar stak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 14:17

mavantos schreef:
Even de (laatste) update! Bedrijf heeft zojuist mijn mail beantwoord en hebben het met terugwerkende kracht stopgezet met een opzegtermijn van 1 maand. Het overige deel krijg ik teruggestort. Super netjes opgelost, fijn.

Hopelijk hebben andere mensen later nog iets aan dit topic. Denk dat ik niet de enige ben die niet wist dat het zo in elkaar stak.

Netjes opgelost, fijn! +:)+

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 16:14

Super dat het zo netjes kan! :)

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 21:19

Zo hoort het! Fijn dat het is opgelost!