Scholen dicht, kind zit nog op zitten blijven.( Vmbo)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 15:05

Ik geef zelf les op een MBO-instelling, nu zijn MBO-instellingen natuurlijk niet hetzelfde, maar misschien is het helpend.

Wij hebben de afgelopen weken eerst vooral is gekeken naar de studenten die dit jaar hun opleiding zouden afronden. Welke achterstanden zijn er nog, zijn deze op te lossen en op welke manier en hoe laten we de verplichte examens door gaan.

Daarnaast hebben coaches/mentoren van elke klas afspraken gemaakt over de lessen (hoe en wanneer moet je dit volgen, wat lever je in en waar, en de stages. Dit is bij ons ook gecommuniceerd met de studenten.

Afgelopen week hebben wij een plan gemaakt met overgangseisen.
Bij ons wordt er gekeken naar (digitale) aanwezigheid, het op tijd inleveren van opdrachten en de toetsing vindt digitaal plaats.

Wat mijn tip zou zijn: neem contact op met de coach/mentor en de docenten van de vakken waar je dochter nog onvoldoende voor staat. Vraag wat ze kan doen (= laten zien dat je er moeite voor doet) om de cijfers op te halen en of er binnen aanzienlijke tijd toetsen worden gegeven of dat er wellicht vervangende opdrachten komen.

In mijn coachklas zijn er ook studenten die niet gaan voldoen aan de overgangseisen. Wij weten ook dat het nu niet altijd mogelijk is om alles op te halen/te verbeteren. Voor je dochter het advies: toon inzet, zorg ervoor dat je bij blijft met het maken van werk, geef duidelijk aan bij de mentor/coach dat je je zorgen maakt over de overgang en vraag naar mogelijkheden. Dan doe je er alles aan wat je op dit moment kunt.

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-20 16:12

verootjoo schreef:
He...? maar die 7 onvoldoendes staat ze toch door toetsen niet goed te maken? Dan is het niveau toch hoog? Zeker als je al voor de tweede keer eerste jaar mbo doet.

Ik snap steeds minder van dit topic.

Ze is van studierichting veranderd dus heeft niks met niveau te maken
Bij die 7 onvoldoendes worden ook de niet meegemaakte toetsen meegeteld en die staan er als een 1 op.
En de eerste toetsen heeft ze idd slecht gemaakt omdat ze pas 3 weken later op school kon beginnen. Helaas kwam er weinig bijles vanuit school en op eigen houtje viel niet mee.

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 09:28

Maar dan heeft ze toch dit jaar nauwelijks les gehad...
Ik zou dit jaar gewoon niet mee tellen en dat bespreken met school.

Ja, we leven in uitzonderlijke tijden, je dochter heeft enorm veel pech.
Maar als ze volgens jou het op kan halen, die 7 onvoldoendes, dan lijkt dit jaar opnieuw doen, de enige optie.

Tenzij de plannen worden om dit schooljaar helemaal voorbij te laten gaan, na de zomer alles afmaken en 1 januari nieuw schooljaar te laten worden, wat plannen zijn waar ik al een aantal keer op de radio heb horen spreken.
Duim voor jullie dat dat het gaat worden, dan zouden voor jouw dochter en heel veel andere kinderen de druk er vanaf zijn.

Ik snap de stress....maar Nederland en de rest van de wereld heeft wel wat anders aan hun hoofd...zegt een zorgmedewerkster, waar 3, mogelijk 5 clienten doodziek zijn...
Het zal je vader, moeder, broer, zus, of geliefde vriendin of tante maar zijn die vecht voor zijn leven.
Om maar niet te spreken over al mijn collega´s die met te weinig bescherming werken.

Relativeer....