Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Janine1990 schreef:Bernoe schreef:Eeehm, misschien zie ik iets over t hoofd... Maar wat heb jij te maken met t salaris van je collega en het feit dat er iets mis gegaan lijkt te zijn? Raar dat ie jou appt.
Zou t lekker naast je neerleggen dit weekend (en daarna). Wellicht hem even een app terug sturen dat jij niet degene bent die over zijn salaris gaat...
Ja ik heb geen idee... Het ene moment ben ik ontzettend naïef en vervolgens vraag hij me weer om raad. Ik kan daar ook heel slecht mee omgaan... En zeker als het om dit soort dingen gaat...
Ik heb hem meerdere keren moeten appen dat ik hier in het weekend geen zin in heb en dat hij dit met onze leidinggevende moet bespreken. Krijg ik terug dat ik makkelijk praten heb en meer begrip moet tonen voor hoe de brief op hem over is gekomen.
Blijheid schreef:linoleum schreef:Simpel. Niks. Jij bent niet degene die heeft bepaald dat hij minder verdient dan jij. Verwijzen naar leidinggevende en punt. Ik zou niet in discussie gaan.
Dit. Je leidinggevende bepaald en jij niet. Laat hen het maar samen uitzoeken.

Rocamor schreef:Janine1990 schreef:En dat maakt dat ik deze situatie zo lastig vind... Voorheen had ik mezelf echt lange tijd schuldig gevoeld over het te veel verdienen.
Deze zin triggerde mij in je hele lap tekst.
Jij verdient niet teveel. Jij krijgt wat je toekomt / waar je recht op hebt.
Als jouw manier van werken jouw salaris niet zou rechtvaardigen, had je dit er nooit uit kunnen onderhandelen / hadden ze je dit nooit geboden.
Ik vind het jammer voor jou om te lezen dat al die complimenten die jou indirect of rechtsreeks worden gegeven, niet echt binnenkomen. Maar dat je je zo uit het veld laat slaan door één vent zonder ballen...
Kijk gewoon eens in de spiegel en lach naar en om jezelf. Dat ben je, gezien de reacties van je lg en overige collega's, gewoon waard
Janine1990 schreef:Lara_Silver schreef:Hoe zijn alle collega's dan achter jouw salaris gekomen? Dat gaat toch nienand aan? Dat is toch iets wat strikt privé blijft binnen een bedrijf? En jou topic is ook het bewijs waarom. Ik zou jouw collega ook heel duidelijk zeggen te stoppen met jou lastig te vallen met iets wat jij niet beslist. Als hij het niet eens is met zijn salaris moet hij dit met de HR/ directie bespreken en niet vingertje wijzen naar een collega die beter verdient. Gewoon lekker van je af zetten en van je weekend gaan genieten hoor.
We hebben een hele leuke afdeling, niemand heeft geheimen voor elkaar. Dit kwam ter sprake doordat die ene collega aan het pleiten was voor een hogere inschaling. En de bewuste collega die lager zit specifiek ging doorvragen waar ik zat. Als iedereen dat in getallen (CAO+functiejaren) noemt, dan vind ik het wat raar om er geheimzinnig over te doen, zeker bij deze collega die al enorm achterdochtig en nieuwsgierig is.
Collega van buiten de afdeling is bijvoorbeeld een dag vrij en zegt dat zonder verder invulling te geven aan die dag. Dan vraag hij meteen: Oh ga je *insert hobby van desbetreffende persoon* doen?
En dat laat hij ook niet rusten, dus ik dacht: Ik zeg het maar, ben ik er maar weer vanaf.
En in principe heeft hij er nog maar 2 keer iets over gezegd, het niet eerlijk zijn daarvan, zonder daarmee naar mij te wijzen, meer het aan me mede te delen. Dus het was tot op heden niet persoonlijk.
Sonja_vR schreef:Rocamor schreef:Deze zin triggerde mij in je hele lap tekst.
Jij verdient niet teveel. Jij krijgt wat je toekomt / waar je recht op hebt.
Als jouw manier van werken jouw salaris niet zou rechtvaardigen, had je dit er nooit uit kunnen onderhandelen / hadden ze je dit nooit geboden.
Ik vind het jammer voor jou om te lezen dat al die complimenten die jou indirect of rechtsreeks worden gegeven, niet echt binnenkomen. Maar dat je je zo uit het veld laat slaan door één vent zonder ballen...
Kijk gewoon eens in de spiegel en lach naar en om jezelf. Dat ben je, gezien de reacties van je lg en overige collega's, gewoon waard
Dit
Janine1990 schreef:Freyr schreef:Doei, als die vraagt waarom je njet reageert lag je vast te slapen ofzo.
Hij heeft al blauwe vinkjes, lijkt me voldoende reactie toch?
(ik heb het gevoel dat ik aan het werkend leren ben)
Het betrof een Peaky Blinders quarantaine filmpje op FB, had hij me ook gewoon in kunnen taggen.
Topper! 
Janine1990 schreef:Freyr schreef:Doei, als die vraagt waarom je njet reageert lag je vast te slapen ofzo.
Hij heeft al blauwe vinkjes, lijkt me voldoende reactie toch?
(ik heb het gevoel dat ik aan het werkend leren ben)
Het betrof een Peaky Blinders quarantaine filmpje op FB, had hij me ook gewoon in kunnen taggen.
) Lolacabana schreef:Hoe is het gegaan op het werk TS?
Je moet je niet schamen voor je salaris. Ik ken de situatie, ik verdien ook meer dan wat oudere mannelijke concollega’s (solofunctie). Dat is gewoon zoals het is en ik ga mij er niet schuldig om voelen.