Doe jij al mee met Berenjacht?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 20:06

Wij hebben geen beer voor het raam, maar wel kinderen/volwassenen die mega asociaal en ongegeneerd naar binnen zitten te kijken nu. Ik vind het maar niks :o

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 20:06

Saskia9 schreef:
Het is geen roep om massaal naar buiten te gaan. Het is om kinderen een leuker doel te geven wanneer ze buiten een luchtje scheppen met hun ouders.
Waar ze normaal gewoon rondlopen voor de frisse lucht en de benen te strekken, hebben ze nu kans om beren te zien op vensterbanken. Het is niet meer en niet minder.

En daar komt dan drukte van op de routes van die beren. Ik vind het niet slim.

Kinderen moeten leren dat niet altijd alles kan wanneer ze maar willen toch? Nu ook. Gewoon nu even niet.
Je kinderen kunstwerken op het raam, de ramen, laten verven/plakken met leuke teksten en tekeningen dat vind ik wel een heel goed idee.

Beetje creatief zijn nu als ouders. Zelf grote kinderen maar mijn zus heeft nog jonkies en heel leuk wat zij allemaal bedenkt om in huis en tuin te doen met ze.

Toulouze

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 20:07

Ik ben zo: als ik er wat van vind, ga ik het ze zeggen. En anders zet ik een beer voor mn raam met HOU AFSTAND :+

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 20:11

Jis_ schreef:

Er is geen vaste route die iedereen moet lopen om die beren tegen te komen. Het is letterlijk een blokje om lopen en de kinderen naar beren laten zoeken. Het is echt niet zo groots als velen hier denken. Praktisch iedereen hier in de wijk heeft beren voor het raam zitten, maar we komen echt geen hordes mensen tegen. Eerder ik met de hond die langs wandelt en dan denkt: ooh, de overbuurman heeft een nieuwe beer gezet, leuk. :D

Samenscholen en jezelf in groepen verplaatsen mag niet, punt, met of zonder beren achter de ramen.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 20:13

Gini schreef:
Het zet juist meer aan om gewoon een kort ommetje in eigen omgeving te maken dan dat men allemaal met de kinderen in de auto naar datzelfde natuurgebied rijdt om daar hutje mutje te gaan wandelen. Dat is het idee erachter. Dat je dat saai wandelingetje rond de huizenblok toch net een klein beetje meer fun geeft, omdat niet iedereen gezegend is met prachtige natuur om de hoek. Niets meer, niets minder.

Precies dit, onze dochter speelt elke dag in de tuin, maar we vinden het ook heel fijn om na het eten nog even een rondje door de wijk te wandelen. Dit geeft voor haar een doel en ze vind het nu niet erg als we de speeltuintjes over slaan.

Ik vind het een leuk initiatief en we hebben zelf ook een beer voor het raam gezet. We hebben net al 15 beren gespot op ons rondje door de wijk.

Hopelijk zorgt het er voor dat mensen hierdoor niet meer massaal naar de stranden, bossen en parken gaan, maar gewoon in hun eigen dorp of stad gaan wandelen.

Je kan niet de hele dag/week in huis zitten met een jong kind, die vliegt dan tegen de muren omhoog en slaapt slecht.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 20:13

SusanH schreef:
Al die mensen die nu roepen slecht idee en blijf binnen hebben volgens mij zelf geen kinderen. Even eruit is echt een must. Ik vind het een heel leuk initiatief.

Dat kan ook op een andere manier. Je kan een klein blokje om met je kids of even iets anders doen. Dit gaat uitdraaien op de nieuwe vorm van Pokémons vangen

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 20:14

Op sommige plekken zal het blijkbaar oké gaan, maar er zijn ook al twee bokkers die gezegd hebben dat het bij hun nu gewoon druk is, wat niet de bedoeling is, en dat zullen waarschijnlijk niet de enige plekken zijn in Nederland.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 20:14

Ik heb al een paar dagen een pandabeer voor het raam. Met een feitje over de panda. Je blijft een biologie docent tenslotte.

Helaas hier nog geen enkel kind gezien, dat is wel jammer.
Ik vind het een mooi initiatief en zie echt geen hordes mensen en kinderen hier. De teller staat op nul.

Nico12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 20:18

Ik bid voor een lockdown en/ of bereslecht weer. Als 1 van beide of beide erkomt dan heb Ik daar minder problemen mee dan met de berejacht en het asociale gedrag wat regelmatig tezien is.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 20:20

Gini schreef:
Jis_ schreef:

Er is geen vaste route die iedereen moet lopen om die beren tegen te komen. Het is letterlijk een blokje om lopen en de kinderen naar beren laten zoeken. Het is echt niet zo groots als velen hier denken. Praktisch iedereen hier in de wijk heeft beren voor het raam zitten, maar we komen echt geen hordes mensen tegen. Eerder ik met de hond die langs wandelt en dan denkt: ooh, de overbuurman heeft een nieuwe beer gezet, leuk. :D

Samenscholen en jezelf in groepen verplaatsen mag niet, punt, met of zonder beren achter de ramen.

Ik kwam op de facebook pagina van mijn dorp tegen dat je je aan kan melden voor de berenjacht en dan wordt je huis/beer op de kaart gezet, kinderen kunnen dan met een kaart die route volgen.

Nee samenscholing mag niet, afgelopen woensdag moest de Haagse markt nog gesloten worden omdat het zo druk was, en dat niet alleen zelfs mensen die elkaar met een omhelzing begroeten....sja

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 20:28

Nico12 schreef:
Ik bid voor een lockdown en/ of bereslecht weer. Als 1 van beide of beide erkomt dan heb Ik daar minder problemen mee dan met de berejacht en het asociale gedrag wat regelmatig tezien is.

Ik heb ook liever een complete lockdown van 3 weken om de cijfers te bevestigen dan deze maatregelen.
Voor de eerste keer ben ik het eens met wilders en baudet eens.
Gewoon een complete lockdown en kijken of het effect heeft

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 20:30

Jis_ schreef:
en dat niet alleen zelfs mensen die elkaar met een omhelzing begroeten....sja

Dit is gewoon een gebrek aan (gezond) verstand en heeft niets te maken met een leuk initiatief om een rondje door de wijk iets leuker te maken voor kinderen.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 20:35

Gini schreef:
Jis_ schreef:

In de stad waar ik woon is een Facebookgroep speciaal voor deze Berenjacht met adressen die meedoen en vooraf uitgestippelde routes en al :).

Misschien is het op sommige plekken wel groter dan jij denkt.

Nico12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 20:37

Vandaag zijn hier de plaatselijke regels via noodverordering aangepast. Alle campings en vakantieparken dicht, mensen zonder een andere woning mogen blijven. Als je als gezin gaat wandelen allen volwassen dan is voor meer dan 2 personen van het gezin ook de 1,5 meter van toepassing.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 20:37

Ik merk hier juist dat het zorgt dat mensen op eigen dorp blijven ipv de wandelplekken opzoeken. Ook geen groepen mensen ofzo. Voor hier dus erg succesvol.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-20 20:39

purny schreef:
Nico12 schreef:

Ik heb ook liever een complete lockdown van 3 weken om de cijfers te bevestigen dan deze maatregelen.
Voor de eerste keer ben ik het eens met wilders en baudet eens.
Gewoon een complete lockdown en kijken of het effect heeft

Er zijn genoeg plekken op bokt waar je deze discussie kunt voeren, maar dit is niet het juiste topic.

GUSTIxBILL

Re: Doe jij al mee met Berenjacht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 20:44

Hier (in België) staat er een beer voor de raam.
Echter nog niet gespot door de kindjes

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 21:03

zonnebloem18 schreef:
Jis_ schreef:
en dat niet alleen zelfs mensen die elkaar met een omhelzing begroeten....sja

Dit is gewoon een gebrek aan (gezond) verstand en heeft niets te maken met een leuk initiatief om een rondje door de wijk iets leuker te maken voor kinderen.

Ik dacht als eerste ook wat leuk, maar dit is ook zoiets wat minder goed kan verlopen met ouders zonder verstand en aan de buren denkent die misschien helemaal niet leuk vinden als hun straat een wandel route wordt.

Over gezond verstand gesproken hier spelen aardig wat kinderen zonder toezicht buiten. Moeten die ouders zelf weten maar ook dat zou ik niet doen.

Mars

Re: Doe jij al mee met Berenjacht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 21:07

Mijn moeder werkt zich de benen uit haar lijf in het ziekenhuis, de verhalen die ze verteld over de coronapatiënten zijn verschrikkelijk. Het enige wat wij als mensen hoeven doen om verspreiding te voorkomen is thuis te blijven terwijl de zorg door knokt.

En zelfs dat is teveel gevraagd. Ik kan daar serieus niet bij. Vind het oerstom, zowel van de heldere geest die dit bedacht heeft als van de lampjes die hier aan meedoen op wat voor manier dan ook.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 21:15

Gini schreef:
Er is geen vaste route die iedereen moet lopen om die beren tegen te komen. Het is letterlijk een blokje om lopen en de kinderen naar beren laten zoeken. Het is echt niet zo groots als velen hier denken.

Het is een app waar nu al meer dan 33.000 beren zijn aangemeld en je dus kan zien waar ze staan en deze gaan spotten.
Foto's van deze beren worden weer massaal gedeeld en ouders rijden naar bepaalde wijken waar "veel' beren zijn zodat hun kinderen met de app beren kunnen zoeken.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 21:16

Lampjes? Lekker denigrerend...
Hier staan ook op verschillende plekken beren, bij ons ook. Donderdag ook even een rondje gedaan met mijn peuter, dan heb je het over een stukje van nog geen kilometer. Ik zit aan de rand van een middelgroot dorp. Zie wel wat mensen op berenjacht, maar vooral veel mensen met honden, paarden, racefietsers op de grond spugend en wel, de glazenwasser, jongeren met skateboards. Denk dat die paar peuters die tijdens het frisse neus halen, waarvan nadrukkelijk is gezegd dat het mag, wat leuks hebben om naar te kijken echt het probleem niet is... Kijk maar eens naar de topics hoeveel mensen er nog steeds naar hun paard gaan.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 21:20

Mars schreef:
Mijn moeder werkt zich de benen uit haar lijf in het ziekenhuis, de verhalen die ze verteld over de coronapatiënten zijn verschrikkelijk. Het enige wat wij als mensen hoeven doen om verspreiding te voorkomen is thuis te blijven terwijl de zorg door knokt.

En zelfs dat is teveel gevraagd. Ik kan daar serieus niet bij. Vind het oerstom, zowel van de heldere geest die dit bedacht heeft als van de lampjes die hier aan meedoen op wat voor manier dan ook.

Sterkte voor je moeder, Mars. Ik heb heel veel bewondering voor haar en alle andere kanjers in de zorg! Ik begrijp ook niet waarom mensen er niet wat meer rekening mee houden. Alleen al uit respect voor de zorgverleners, beperk je de sociale contacten en het buiten zijn zoveel mogelijk.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 21:24

Miran schreef:
Lampjes? Lekker denigrerend...
Hier staan ook op verschillende plekken beren, bij ons ook. Donderdag ook even een rondje gedaan met mijn peuter, dan heb je het over een stukje van nog geen kilometer. Ik zit aan de rand van een middelgroot dorp. Zie wel wat mensen op berenjacht, maar vooral veel mensen met honden, paarden, racefietsers op de grond spugend en wel, de glazenwasser, jongeren met skateboards. Denk dat die paar peuters die tijdens het frisse neus halen, waarvan nadrukkelijk is gezegd dat het mag, wat leuks hebben om naar te kijken echt het probleem niet is... Kijk maar eens naar de topics hoeveel mensen er nog steeds naar hun paard gaan.

Lampjes ja, hoop dat je ook de rest van mijn bericht hebt gelezen over waarom ik dat vind.

En met het wijzen naar een ander ‘Ja MaAr ZiJ gAaN nAaR hUn PaADjUhS’ komen we geen steek verder. Eigen verantwoordelijkheid nemen, voor jezelf, je kind en voor een ander.
Je kunt prima een rondje lopen zonder allerlei georganiseerde ongein. Is dat leuk voor kinderen? Vast niet. Is het leuk voor ons? Ook niet.

Maar dat is nu even de situatie, zeker oudere kinderen kun je dat ook gewoon uitleggen. Zag er net nog een voorbeeld van op Editie NL. Dingen zijn niet altijd leuk, leren ze dat ook meteen.

Ann: thanks ik ben ook heel erg trots op haar!

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 21:29

Hier is niets georganiseerds hoor, er staan alleen wat beren voor verschillende ramen? Anders had ik een vergelijkbaar rondje gelopen en wat ander entertainment moeten zoeken. Er is geen enkel officieel iets wat afraadt om die frisse neus te halen, kom op de stoep ook zo goed als niemand tegen, en anders passeer ik die ruim, meer dan 2 meter. En ja, ook ik ga naar mijn paard. Maar neem daar meer risico dan dat ommetje met mijn peuter, die keurig bij mij blijft en waarbij ik verder ook niets anders aanraak dan mijn eigen deur. De kinderen waarvoor dit opgezet is leg je dit nog niet uit. Die zijn vooral heel verdrietig dat ze opa en oma en hun vriendjes niet zien, niet mee mogen naar de markt of de winkel. Overigens werk ik zelf in een cruciale bedrijfstak en had ze dus naar de opvang gemogen, maar hebben wij ervoor gekozen om het zelf op te vangen.
Dik respect voor iedereen in de zorg, ik zorg er zelf voor dat ik niets verspreid.
Dus lampjes, en dat kinderachtige PaArdJhus, ja, dat zegt meer over jou dan over een ander...

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 21:53

Brainless schreef:
Gini schreef:
Er is geen vaste route die iedereen moet lopen om die beren tegen te komen. Het is letterlijk een blokje om lopen en de kinderen naar beren laten zoeken. Het is echt niet zo groots als velen hier denken.

Het is een app waar nu al meer dan 33.000 beren zijn aangemeld en je dus kan zien waar ze staan en deze gaan spotten.
Foto's van deze beren worden weer massaal gedeeld en ouders rijden naar bepaalde wijken waar "veel' beren zijn zodat hun kinderen met de app beren kunnen zoeken.

Dat er een app was wist ik niet. Hier staan wel een paar beren in de wijk, maar echt niks groots qua zoektochten etc. Gewoon als je een rondje loopt dat je een beer ziet.
Maar blijkbaar loopt dat op sommige plekken al uit de hand die berenjacht.