Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Saskia9 schreef:Het is geen roep om massaal naar buiten te gaan. Het is om kinderen een leuker doel te geven wanneer ze buiten een luchtje scheppen met hun ouders.
Waar ze normaal gewoon rondlopen voor de frisse lucht en de benen te strekken, hebben ze nu kans om beren te zien op vensterbanken. Het is niet meer en niet minder.
Jis_ schreef:En daar komt dan drukte van op de routes van die beren. Ik vind het niet slim.

Gini schreef:Het zet juist meer aan om gewoon een kort ommetje in eigen omgeving te maken dan dat men allemaal met de kinderen in de auto naar datzelfde natuurgebied rijdt om daar hutje mutje te gaan wandelen. Dat is het idee erachter. Dat je dat saai wandelingetje rond de huizenblok toch net een klein beetje meer fun geeft, omdat niet iedereen gezegend is met prachtige natuur om de hoek. Niets meer, niets minder.
SusanH schreef:Al die mensen die nu roepen slecht idee en blijf binnen hebben volgens mij zelf geen kinderen. Even eruit is echt een must. Ik vind het een heel leuk initiatief.
Gini schreef:Jis_ schreef:En daar komt dan drukte van op de routes van die beren. Ik vind het niet slim.
Er is geen vaste route die iedereen moet lopen om die beren tegen te komen. Het is letterlijk een blokje om lopen en de kinderen naar beren laten zoeken. Het is echt niet zo groots als velen hier denken. Praktisch iedereen hier in de wijk heeft beren voor het raam zitten, maar we komen echt geen hordes mensen tegen. Eerder ik met de hond die langs wandelt en dan denkt: ooh, de overbuurman heeft een nieuwe beer gezet, leuk.
Samenscholen en jezelf in groepen verplaatsen mag niet, punt, met of zonder beren achter de ramen.
Nico12 schreef:Ik bid voor een lockdown en/ of bereslecht weer. Als 1 van beide of beide erkomt dan heb Ik daar minder problemen mee dan met de berejacht en het asociale gedrag wat regelmatig tezien is.
Gini schreef:Jis_ schreef:En daar komt dan drukte van op de routes van die beren. Ik vind het niet slim.
Er is geen vaste route die iedereen moet lopen om die beren tegen te komen. Het is letterlijk een blokje om lopen en de kinderen naar beren laten zoeken. Het is echt niet zo groots als velen hier denken. Praktisch iedereen hier in de wijk heeft beren voor het raam zitten, maar we komen echt geen hordes mensen tegen. Eerder ik met de hond die langs wandelt en dan denkt: ooh, de overbuurman heeft een nieuwe beer gezet, leuk.
Samenscholen en jezelf in groepen verplaatsen mag niet, punt, met of zonder beren achter de ramen.
. purny schreef:Nico12 schreef:Ik bid voor een lockdown en/ of bereslecht weer. Als 1 van beide of beide erkomt dan heb Ik daar minder problemen mee dan met de berejacht en het asociale gedrag wat regelmatig tezien is.
Ik heb ook liever een complete lockdown van 3 weken om de cijfers te bevestigen dan deze maatregelen.
Voor de eerste keer ben ik het eens met wilders en baudet eens.
Gewoon een complete lockdown en kijken of het effect heeft
zonnebloem18 schreef:Jis_ schreef:en dat niet alleen zelfs mensen die elkaar met een omhelzing begroeten....sja
Dit is gewoon een gebrek aan (gezond) verstand en heeft niets te maken met een leuk initiatief om een rondje door de wijk iets leuker te maken voor kinderen.
Gini schreef:Er is geen vaste route die iedereen moet lopen om die beren tegen te komen. Het is letterlijk een blokje om lopen en de kinderen naar beren laten zoeken. Het is echt niet zo groots als velen hier denken.
Mars schreef:Mijn moeder werkt zich de benen uit haar lijf in het ziekenhuis, de verhalen die ze verteld over de coronapatiënten zijn verschrikkelijk. Het enige wat wij als mensen hoeven doen om verspreiding te voorkomen is thuis te blijven terwijl de zorg door knokt.
En zelfs dat is teveel gevraagd. Ik kan daar serieus niet bij. Vind het oerstom, zowel van de heldere geest die dit bedacht heeft als van de lampjes die hier aan meedoen op wat voor manier dan ook.
Miran schreef:Lampjes? Lekker denigrerend...
Hier staan ook op verschillende plekken beren, bij ons ook. Donderdag ook even een rondje gedaan met mijn peuter, dan heb je het over een stukje van nog geen kilometer. Ik zit aan de rand van een middelgroot dorp. Zie wel wat mensen op berenjacht, maar vooral veel mensen met honden, paarden, racefietsers op de grond spugend en wel, de glazenwasser, jongeren met skateboards. Denk dat die paar peuters die tijdens het frisse neus halen, waarvan nadrukkelijk is gezegd dat het mag, wat leuks hebben om naar te kijken echt het probleem niet is... Kijk maar eens naar de topics hoeveel mensen er nog steeds naar hun paard gaan.
Brainless schreef:Gini schreef:Er is geen vaste route die iedereen moet lopen om die beren tegen te komen. Het is letterlijk een blokje om lopen en de kinderen naar beren laten zoeken. Het is echt niet zo groots als velen hier denken.
Het is een app waar nu al meer dan 33.000 beren zijn aangemeld en je dus kan zien waar ze staan en deze gaan spotten.
Foto's van deze beren worden weer massaal gedeeld en ouders rijden naar bepaalde wijken waar "veel' beren zijn zodat hun kinderen met de app beren kunnen zoeken.