Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Berdien schreef:Cynn schreef:
Ja wij hebben nu dus ontzettend gezeik..![]()
Oh neeKan het nog opgelost worden?
Rente stijgt inderdaad. Nou is dat nog niet direct een reden tot paniek, hij staat alsnog ontzettend laag. Maar het kan als je randjerandje leent wel gevolgen hebben voor je financiering.
Ben al de hele week over de zeik en slaap gewoon niet. Kiwi_ schreef:Rose94 schreef:Wij kunnen door Corona flink minder lenen, dus onze huizenjacht staat even stil.
Is dat vanwege jullie eigen inkomsten of zet de bank de rem er op?
XXXX2015 schreef:Gefeliciteerd Djinnie, wat fijn voor je.
Hier nog steeds stress.
Hypotheek aanvraag is de deur uit. Hebben alleen nog een taxatie van het nieuwe huis nodig en als die klaar is dan hoop ik dat we snel uitsluitsel van de bank krijgen.
Vandaag is de verkoop makelaar geweest om de verkoopstrategie van ons huidige huis te bespreken. Het heeft me weer vreselijk de zenuwen gegeven bah
Lijkt me vreselijk om straks lange tijd met twee huizen opgescheept te zitten.
Deze stress is echt niks voor mij, pff

Yipee schreef:Ik hoop dat die huizenmarkt echt flink gaat instorten. Ik zit nu in een (kleine) sociale huur woning en zou zo graag willen kopen. Ik heb eigenlijk geen recht meer om hier te wonen en zou graag doorschuiven en mijn huidige plekkie doorgeven.
Maar die overbiedingswaanzin... Echt ik hoop hard dat het instort en een hoop mensen/vrienden van mijn generatie hopen het ook. Zie het alleen niet zo snel gebeuren, het tekort blijft.
XXXX2015 schreef:Dat is fijn inderdaad om uit huur te komen. Fijn dat de hypotheek aanvraag geen gedoe was. Nog twee maanden wachten dus, spannend! Moet er veel gebeuren aan het huis voor jullie erin gaan?
De adviseur/tussenpersoon kreeg het bij ons allemaal rond dus de bank zal ook wel akkoord gaan. Het wachten was nog even op de taxatierapporten en die zijn nu ook binnen. Wij hebben beiden net als jullie stabiele banen. Ik bij een lokale overheid en mijn vriend als leraar op een middelbare school, en beiden vast contract.