weekendje weg wel of niet laten doorgaan vanwege corona

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 14:56

Je kan toch nooit genoeg afstand houden? Als er 1 van jullie het Corona virus bij zich draagt, heb je straks in 4 gezinnen Corona.
De verhuurder mag dit ook niet zeggen, ik zou niet betalen. Je zou, als de verhuurder erg moeilijk gaat doen, nog kunnen aangeven dat hij het risico loopt op een boete van € 4.000,-.
Kans is uiteraard wel aanwezig dat je het andere weekend niet meer welkom bent, prima dan zou ik zeggen

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 15:06

En jij schreeuwt tegen mij dat goed lezen een optie is. Nou begin er zelf eens mee.Overal wordt gezegd niet gezamelijk op pad te gaan met mensen uit verschillende gezinnen dus ook niet met je zogenaamde zus of een vriendin.Gewoon niet. Dus ja idd lezen is een goed idee.

Zorry

Re: weekendje weg wel of niet laten doorgaan vanwege corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 15:10

Hier precies het zelfde gehad maar dan met de huur van een locatie.
Ons evenement zou meer dan 100 personen krijgen dus wij moesten al snel afzeggen.
Maar verhuurder wilde dat we het volledige bedrag gingen betalen omdat we binnen maand afzeggen, maar beetje krom wij willen moet afzeggen maar het moet.
Uiteindelijk terug gemaild met de melding dat ik niet ging betalen en anders me rechtsbijstand in hij schakelen toen was het opeens geen probleem.
Ondernemers proberen nu de gekste dingen omdat toch inkomen te hebben.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 15:10

Gillbo schreef:
Sonraffie schreef:
goedemorgen bokkers,
ik ben erg benieuwd naar jullie mening:
wij zouden volgend weekend met 4 personen (uit verschillende gezinnen) naar de veluwe gaan met de paarden.

.

NEE, 4 verschillende gezinnen. Wat snap je dan niet van de regels. NEE je, zoek het niet op

Dit!

Ongelooflijk dat je het uberhaupt nog overweegt!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 15:12

Niet doen! Gewoon voor jezelf thuis blijven. Aan de verhuurder vragen of je jouw vakantie later mag komen doen.

Zo doen wij het ook met onze gasten. Het is prut, maar het is niet anders. Als de verhuurder dat niet wil dan vind ik het een flut verhuurder. Dit is gewoon overmacht.

Wij hebben ook aan 3 kanten de pech. 1 vakantie van onszelf afgebroken, 1 vakantie van onszelf van april afgezegd, en we gaan een heel slecht seizoen krijgen financieel in de gîte waar ik me zorgen om maak.
Maar we zijn nog gezond en daar zijn al die maatregelen voor bedoeld.
Deze vakantie hoe sneu ook moet je niet meer willen. Wees wijs!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 15:14

Ik snap je frustratie, je wilt liever niet, maar baalt enorm omdat je de helft toch moet betalen van de verhuurder.

Ik zou met hem in gesprek gaan, wat zijn de mogelijkheden als je niet komt, kan je het bijvoorbeeld verplaatsen naar een andere datum? Bel hem op en ga in gesprek, en vertel ook dat je wel wil komen maar dat het gewoon niet verantwoord is nu en hem ook niet in de problemen wil helpen.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 15:19

Sonraffie schreef:
als het aan ons ligt gaan we inderdaad niet, maar het is toch raar dat ze zeggen dat het wel gewoon mag.
dat is meer wat ik bedoel... en dat we anders gewoon de helft moeten betalen, we zeggen niet af omdat we niet willen maar omdat we niet mogen.....

Het mag NIET !!!
Kan de verhuurder wel wat anders vinden
Maar het mag dus NIET

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 15:21

Zinzi_jewel schreef:
Sonraffie schreef:
als het aan ons ligt gaan we inderdaad niet, maar het is toch raar dat ze zeggen dat het wel gewoon mag.
dat is meer wat ik bedoel... en dat we anders gewoon de helft moeten betalen, we zeggen niet af omdat we niet willen maar omdat we niet mogen.....

Het mag NIET !!!
Kan de verhuurder wel wat anders vinden
Maar het mag dus NIET

TS heeft gebeld met de rijksoverheid en het mag wel. Mits aan de voorwaarden wordt voldaan, en dat is lastig, maar niet onmogelijk.
Of het slim is, is een ander verhaal.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 15:23

Mogelijk kun je dit interpreteren als 'maximaal 3 mensen op bezoek' (en met 4 voldoe je daar een soort van aan), maar ik zou er echt niet aan beginnen. Ook al zegt iemand aan de andere kant van de lijn van wel...

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 15:23

Geloof mij nou, met z'n 4en in een huisje en dan 24/7 1,5 meter afstand houden van elkaar? Succes.

Wij zouden naar New York gaan, ook aanbetaling kwijt voor onze B&B. Het is niet anders. Verlies nemen en weer verder gaan.
Snap niet dat je het überhaupt nog overweegt eigenlijk......

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 15:25

Ik denk niet dat de TS het overweegt, ze wil alleen niet hoeven betalen.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 15:29

Ik zou ook niet gaan. Zelfde voor eind april.

Als de verhuurder echt pusht dat de helft toch betaalt moet worden, zou ik proberen beide datums te verzetten naar een later moment, zodat je geld toch niet verloren is.
Anderzijds lees ik dat je al een stuk inkomen moet missen door de crisis, dus ik snap wel dat je gewoon niet wilt betalen.
Kan je bij een bevoegde instantie aantonen dat het appartement/huisje niet toelaat dat jullie de gepaste afstand kunnen houden? Want, als dat het geval is, MAG je daar gewoon niet heen, en lijkt mij dat de verhuurder betalen niet kan afdwingen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 15:32

Vraag de verhuurder om het te verschuiven naar een datum in dw herfst.
Jullie wat leuks om naar uit te kijken en de verhuurder heeft klandizie in herfst. Win win situatie.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 15:39

LWDaisy schreef:
Ik zou ook niet gaan. Zelfde voor eind april.

Als de verhuurder echt pusht dat de helft toch betaalt moet worden, zou ik proberen beide datums te verzetten naar een later moment, zodat je geld toch niet verloren is.
Anderzijds lees ik dat je al een stuk inkomen moet missen door de crisis, dus ik snap wel dat je gewoon niet wilt betalen.
Kan je bij een bevoegde instantie aantonen dat het appartement/huisje niet toelaat dat jullie de gepaste afstand kunnen houden? Want, als dat het geval is, MAG je daar gewoon niet heen, en lijkt mij dat de verhuurder betalen niet kan afdwingen.

Ts heeft naar ik begrijp nog niets betaald. En nu mag een dergelijke bijeenkomst niet meer. dat is dan bedrijfsrisico voor de verhuurder.Heeft hij liever een boete van 4000 euro? Ik zou ook niet gaan betalen voor iets wat ik niet krijg.Als ik ergens iets bestel en het kan niet geleverd worden , dan hoef ik het toch niet toch te betalen?

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 15:56

Je hebt nog niets betaald, dus waarschijnlijk zal je ook niets hoeven betalen, maar je zou wel kunnen overwegen om het toch te doen, desnoods de helft.

We moeten imo met z'n allen proberen met name de kleinere bedrijfjes zo veel mogelijk overeind te houden, want als ze failliet gaan, dan krijgen we daar straks als samenleving heel veel last van; werklozen, daklozen, minder belastinginkomsten dus bezuinigingen op alles, etc. Dat is de werkelijke crisis die komen gaat. Ik vind dus dat we met z'n allen wat milder mogen zijn naar bedrijven toe. 'Bedrijfsrisico' is leuk, maar hier kun je je niet tegen verzekeren. Grote bedrijven kunnen vaak wel wat hebben, maar de kleinere niet. Kun je het missen, betaal dan gewoon, of inderdaad de helft. Je had deze kosten al ingepland, dus je kunt het missen neem ik aan. Dat je er niet direct iets voor terugkrijgt is jammer, en normaal gesproken zou je dat niet accepteren, maar dit zijn bijzondere tijden. Zie het anders zo dat je er de samenleving een dienst mee bewijst, en dus jezelf ook.

Het is een suggestie. Niets moet.
Laatst bijgewerkt door LindyH op 25-03-20 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 16:07

Het ligt natuurlijk wat genuanceerder dan sommige Bokkers doen voorkomen.
Strikt gesproken is er geen verbod (en aantonen dat je niet de gepaste afstand kunt bewaren is vrijwel niet te doen). Er zijn adviezen en er is gezond verstand, wat je maar 1 ding kan laten besluiten: niet gaan.
De verhuurder kan in principe wel leveren (het huisje is gewoon te betreden) en kan ook niets aan de situatie doen. Ik heb de afgelopen weken ook een aantal accomodaties afgezegd, en wat duidelijk is: wederzijds begrip (en bellen i.p.v. mailen) werkt.

Natuurlijk snapt de verhuurder wel dat het voor jullie sneu is, maar hij heeft ook een bedrijf wat hij moet runnen (met wellicht medewerkers die daar weer van afhankelijk zijn). En jij zou misschien nu liever helemaal niet gaan i.v.m inkomensonzekerheid. Vaak werkt elkaars verhaal aanhoren wel. En verzetten (indien voor de betalende partij enigszins mogelijk is: met betaling nu, want dit is waarschijnlijk ook voor de verhuurder de lastigste periode) naar een later moment kan dan voor beide partijen vaak het gunstigste uitpakken.

Edit: volledig eens met mijn voorganger dus :D

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 16:34

Had ts zelf geen reis-en annuleringsverzekering afgesloten? Dat is ook voor vakanties in eigen land aan te bevelen.En ook de verhuurder zou verzekerd moeten zijn tegen dit soort malheur.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 16:35

Ik denk niet dat een annuleringsverzekering hier tegen beschermt, zeker zolang je zelf niet ziek bent. Dat geldt ook voor de verhuurder.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 16:37

SvS88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 16:53

Het zou echt heel stom zijn om te gaan! Er zijn alleen vandaag al 80 mensen overleden... Wanneer gaan mensen dit serieus nemen?? Onnodig risico lopen..

Je hebt nog niet betaald, dus zou gewoon niet betalen of eisen dat het verzet word en daarvoor de helft vast 'aanbetalen' (wat wel een risico is dat je alsnog je geld kwijt bent)

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 16:53

anjali schreef:
Had ts zelf geen reis-en annuleringsverzekering afgesloten? Dat is ook voor vakanties in eigen land aan te bevelen.En ook de verhuurder zou verzekerd moeten zijn tegen dit soort malheur.

Dit valt niet standaard onder je annuleringsverzekering.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 16:54

LindyH schreef:
Ik denk niet dat een annuleringsverzekering hier tegen beschermt, zeker zolang je zelf niet ziek bent. Dat geldt ook voor de verhuurder.

Ik weet het alleen bij buitenlandse reizen. Als de reis niet kan worden uitgevoerd krijg je je geld terug.Wel zitten hier restricties op bij bepaalde niet te verzekeren omstandigheden.Atoomreacties bijv......Dat alles staat in de voorwaarden, en de kleine lettertjes van je reis-en annuleringsverzekering. Boek nooit bij bedrijven die niet bij de ANVR of minstens de SGR zijn aangesloten.Want dan ben je je geld kwijt als er iets mis gaat.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 17:00

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 17:35

Afzeggen.

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 17:36

Ik weet niet of dit over dezelfde accomodatie gaat maar hier hetzelfde meegemaakt. Ik zou half mei met 4 andere meiden (oud stalgenoten) een midweek in een huisje zitten. Paarden gaan mee. Wij kregen te horen dat we prima een 2e huisje konden boeken, dan zaten er maar maximaal 3 mensen in 1 huisje. Poetsen mocht ook maar met maximaal 3 paarden tegelijk. Hoe ga je in vredesnaam met 2 niet gezinsleden in 1 huisje zitten en 1,5 meter afstand houden? Je gebruikt toch ook allemaal dezelfde douche en wc. Geen doen dus, en bovendien ook helemaal niet gezellig. Vond het een hele rare oplossing. Nu mogen we volgend jaar terug komen.