Vraagje aan Belgische bokkers: babynaam Joran

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Celestial

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 16:16

_Laura_ schreef:
Ik denk bij de naam Joran wel (als Nederlander) vrij snel aan Joran vd Sloot maar dat komt ook omdat ik maar weinig andere mensen ken die zo heten denk ik. Ik zou het persoonlijk daarom niet doen, maar denk dat als je het wel doet het ook niet echt een probleem is hoor, het is toch al aardig lang geleden. De kinderen waar hij mee op zou groeien die weten er al helemaal niks van.

Voor mij geldt hetzelfde. :j An zich vind ik het overigens wel een leuke naam.

Poekkie

Re: Vraagje aan Belgische bokkers: babynaam Joran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 16:26

Hier een Vlaamse en ik vind het een leuke naam. Zou het nooit uit mezelf aan iets negatiefs linken.

Orlinapaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-20 16:32

Wauw, zo veel reacties al! Super fijn! Het stelt me gerust dat de meesten hier de link niet leggen. We zijn allebei best wel verliefd op deze naam, dus veel kans dat het deze naam gaat worden. Maar goed, dat dacht ik ook van de vorige twee namen die we in gedachten hadden haha :') Nog 18 weken te gaan, dus nog genoeg tijd om te twijfelen en te wikken en te wegen. Maar deze reacties helpen mij in ieder geval enorm vooruit! Bedankt!
Laatst bijgewerkt door Orlinapaard op 24-03-20 16:36, in het totaal 1 keer bewerkt

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 16:33

Leuke naam hoor :D
Mijn schoonzus heeft ook een broertje dat Joran heet, niets mis mee.
Ow en ik ben ook gewoon van België.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 16:54

Zertab schreef:
Zelfs als Nederlander vraag ik mijzelf af waarom die naam niet zou kunnen? Ik ken iemand die zijn kind ook zo genoemd heeft, terwijl er toen nog meer heisa over Joran van der Sloot was als nu.
En nu kraait er bijna geen haan meer na.

Zeker in die tijd toen deze persoon volop in het nieuws was, zou ik deze naam liever overgeslagen hebben. Tenzij dat het een oude overgeleverde familienaam zou zijn die altijd aan de eerstgeborene gegeven zou worden of iets dergelijks.Maar anders liever een andere keuze gemaakt.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 16:56

Gewoon doen ts! Ik vind het een leuke naam en jullie joran zou gewoon jullie joran zijn toch.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 18:06

Ja leuke naam! Gewoon doen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 19:06

Mijn eerste paard heette Joran dus ik leg eerder de link met een paard dan met Joran van der Sloot.
Maar inderdaad hoor je de naam niet veel. Zoon van mijn vriendin heet Joram met een m. Dat kan ook nog natuurlijk.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 19:12

Ik persoonlijk leg de link wel direct aan Joran v de sloot ik heb het ook actief gevolgd toen, persoonlijk zou ik het niet doen. Maar jullie zijn de ouders dus jullie keuze :D

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 19:15

Ik ken ook een Jöran en een Joram. Dat zouden ook nog opties kunnen zijn.

Verder denk ik dat Joran een naam is die best wel veel gegeven is, maar dat die jongens nog niet volwassen zijn en je daar dus weinig over hoort. Kan best dat er over 10 jaar een Joran heel bekend is op een positieve manier en dat de eventuele negatieve associatie die sommige mensen nu hebben dan helemaal verdwenen is.

Denk anders goed na over een tweede naam. Mocht de eerste dan toch niet bevallen dan kunnen jullie, of hij zelf, makkelijk kiezen voor de andere naam.
Ik ken best veel mensen die iets dergelijks doen; De eerste naam bijzonder maar daarmee ook risicovol, en dan de tweede wat conservatiever en veiliger, als back up.
Laatst bijgewerkt door LindyH op 24-03-20 19:21, in het totaal 1 keer bewerkt

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 19:20

Ik begreep direct je twijfel en wat je met Joran bedoelde, maar ik zou niet meteen daarom de naam aan de kant schuiven. Het is ooit 1x gebeurd met een Joran, tja... er zijn zoveel criminelen op de wereld, dan blijven er geen namen meer over. En dan zijn er ook wel ergere namen te bedenken vind ik :o Djiovanney, Davey etc

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 19:24

Ik leg wel de link met joran van der sloot, maar denk dat het ook komt omdat ik eigenlijk verder niemand ken die zo heet.

Ik zou het in Nederland minder snel doen als in België maar op zich is het toch geen probleem. Ken hordes jongens die een naam delen met seriemoordenaars dan kan je, je zoon ook geen Ted, Marc, Jack,Jeffrey noemen. Het is niet dat je hem Adolf wil noemen ofzo.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 19:33

Ik zou het ook gewoon doen hoor. Nederlander hier en heb niet meteen een idee bij Joran. Heb wel toen alles op de voet gevolgd, maar ik ga der pas aan denken als de volledige naam wordt genoemd.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 19:52

Ik ben wel belgische en legde de link direkt,maar heb idd zijn stoten toen wel gevolgd en ook het hele gebeuren in de gevangenis en dan nog een andere moord die hij pleegde.
Maar dat is 10 jaar terug dus voor dit kindje naar school gaat legt niemand misschien de link nog.Voorlopig zit hij lekker in Peru opgesloten.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 20:26

Ook ik denk meteen aan die ene Joran..
Ik ken ook verder geen andere Joran, ik vind het geen mooie naam :o

Maar als jullie deze naam mooi vinden, gewoon doen toch?

Edit; maar het kan veel erger hoor.. Namen met Dj..... Dat zijn de ergste :+