[HK] Thuiszijn en bezigheden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Morrow_Less

Re: [HK] Thuiszijn en bezigheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 10:21

Voor haar gun ik het allerbeste, maar ik heb ook nog een master student (echt wat een klier, details moet je maar vragen) maar voor hem moet je er geen schrijven :D

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 10:57

luxx schreef:
Is het een raskat Captain?

Nee, moeder was een burmees en vader een bengaal.

Ik vind het echt sneu voor studenten die idd bezig zijn met examens of stages..
Super lief van je Shadow!

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 10:59

Heel mooi poessie uitgekomen!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 11:35

Ik heb net wat kaartjes geschreven voor postcrossing. Super leuk om te doen en te ontvangen.

Ik weet alleen niet hoe het zit met het virus op ansichtkaarten want ze komen uit alle landen.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 11:41

Tancreda4 schreef:
Ik heb net wat kaartjes geschreven voor postcrossing. Super leuk om te doen en te ontvangen.

Ik weet alleen niet hoe het zit met het virus op ansichtkaarten want ze komen uit alle landen.

Goeie vraag, dit volg ik even.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 13:09

Op papier houdt het nauwelijks heb ik vd week gelezen.

Wat zijn postcrossings?

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 13:48

Heel veel poetsen doe ik nu :+

Maar verder livestream ik thuis dus ben erg veel bezig met networken, gamen, mijn social media en dan daadwerkelijk in de avonden live gaan op twitch. Steekt enorm veel tijd in maar het is echt super leuk. Zo kan ik toch lekker sociaal zijn zonder mijn huis uit te gaan, wat vooral nu wel fijn is gezien ik niet meer buiten kom. En veel voice chatten met mensen via discord, helpt ook als ik geen zin heb in Netflix.

Verder staan mijn paarden aan de overkant van de straat dus daar steekt ook veel tijd in.

En nu doe ik thuis sport workouts omdat ik niet meer naar de sportschool kan gaan. Dus als ik teveel energie heb of me even minder voel, ga ik sporten. En dan ik ook al gauw weer zo'n halfuur bezig.

En gewoon gamen is natuurlijk ook altijd leuk :+

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 14:43

Chimello: klinkt goed. Ik ken meermensen zijn die daar heel actief in kunnen zijn, dus ik kan me voorstellen dat je daar plezier uit haalt.

Zo, ik heb ruim een halve km gelopen. In huis.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 15:53

Ik ben nu nog gewoon aan het werk, weekeinden zijn wel leeg nu zonder wedstrijden, familie en vrienden.
Maar ik vermaak me prima thuis. Er is zo veel te doen waar ik normaal echt niet aan toe kom.
Manlief heeft het huis netjes inmiddels, buiten zijn we in de tuin bezig (bomen snoeien, hout kloven, weiland onderhouden), moet nog een nieuw kippenhok gebouwd worden. Maandag gaan er 2 hele grote bomen om die verwerkt gaan worden tot haardhout (iets waar we flink tegen op zagen ivm tijdgebrek).

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 16:04

Ik heb mijn “rommelkast” leeg gehaald :=

Afbeelding

maar nu moet het er ook weer in.... :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 16:21

@shadow0, halve km? Ben je de trap op en neer gaan rennen? Of heb je de boel flink verbouwd? :P

@dennis, wat lekker opgeruimd als die bomen straks weg zijn en het hout lekker kan drogen voor het najaar winter :D
Hebben jullie nu al een kippenhok staan en moet daar een nieuwe voor in de plaats komen?

@Ladymadonna, haha wauw, zo ziet het er bij mij ook altijd uit als ik ga opruimen, eerst veel rommel, maar uiteindelijk weer netjes georganiseerd *\o/* goed bezig! En assistentie zo te zien :D

Moon10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 16:23

Captain schreef:
Kapper is inderdaad wel een puntje ja. (Pun intended :')
Ik moet ook hoognodig weer maar ik durf het echt niet zelf te doen.. :=

Foto van onze kleine blaag! :D
[ [url=m/K5BF6h.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oei wat een knapperd!! <3

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 16:24

Inmiddels een begin gemaakt aan het afdak in de achtertuin :) Afgelopen week al hout gehaald. Vandaag het geraamte in elkaar geschroeft en het oude konijnenhok deels uit elkaar gehaald... nu weer wachten tot de accu volgeladen is :P

Afbeelding
Afbeelding

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 17:05

Leuke projecten!
[***]: kamer en keuken samen zijn 10 meter... dan 50 keer -O- Ik was nogal gefrustreerd. Een deel ervan ook mijn minirondje (slaapkamer, gang, woonkamer) en dan een aantal keer linksom en een aantal keer rechtsom (want anders word ik scheef...)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 19:26

[***]: er moet een nieuw kippenhok komen op een andere plek dan waar hij nu staat, kipjes lopen los overdag, maar komt een mooie grote ren bij voor eventuele ophok plicht als er wat uitbreekt.

Bomen gaan morgen al om! Dus het weekeind (en de tijd naar na) vermaken wij ons wel.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 19:44

Wat een mooie kat <3

Kom raag even meekletsen want soms is het hier wel saai.

Ik zit al sinds de carnaval thuis door een pijnlijke fractuur. Daardoor kan ik ook niets in huis. Lig op bed of ik hang op de bank.

Verder is mijn man klassiek pianist dus ik heb elke dag een thuis concert. Les geven gaat nu via de webcam en Skype.

Ik zit altijd al veel thuis (arbeidsongeschikt ) dus ik heb wel mijn bezigheden. Ik lees graag en heb gelukkig nog een hele voorraad. Verder is het puzzelen, Facebook, appen met vrienden, tv, meelezen op bokt (ik post nog maar weinig ) en naar mijn tuin kijken. Daar scharrelen mijn kippen, komen de meesjes elke dag eten in de boom voor de living en hebben 8 kauwen het kippenvoer ontdekt.

Kan helaas niet naar de paardjes want die staan net aan de andere kant van de grens en de grenzen zijn hermetisch afgesloten met containers. Alleen met een attest mag je de paar gecontroleerde grensovergangen passeren. De politie houdt iedereen staande.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 21:19

LadyMadonna schreef:

Wat zijn postcrossings?

Je meld je aan op de site. En kun je, wanneer je wilt, een adres opvragen om een kaart te sturen. Gaat om ansicht kaarten, geschreven. Je krijgt dan een random Andres van iemand die ook op de site zit. Je stuurt dus een kaart naar een vreemd iemand waar op de wereld. Vandaag een naar Rusland, USA en Duitsland verzonden. Je kiest een kaartje die bij hun profiel past of gewoon die je leuk vind. Schrijft er wat leuks op, over je zelf, of wat je maar wilt. Als je een aantal hebt gestuurd, komt jou adres weer vrij bij anderen die een kaart willen sturen. Je ontvangt dus dan kaartjes van over de hele wereld. Ik hou van geschreven kaarten en zo luek dat de meedte zoveel moeite en gezelligheid in een goed gekeurd kaart en leuke tekst stoppen <3

_Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 22:32

Mag ik me hier ook melden? Ik ben student, maar zit nu in een periode waarbij ik eigenlijk niks te doen heb :') Half april zou ik weer beginnen, maar mijn universiteit blijft in ieder geval tot 1 juni gesloten (alleen online college) dus ik zit voorlopig nog wel even thuis.

Ik ben nu nog op mijn studentenkamer maar ga waarschijnlijk volgende week naar thuisthuis (mijn ouders) toe, waar ik veel meer te doen heb dan hier (tuin, groter huis). Ik ben nu vooral veel aan het puzzelen en ben tomaten aan het kweken voor het raam :D En zo af en toe komt er een game verslaving opwaaien, zo heb ik de afgelopen tijd veel Planet Coaster gespeeld en zit ik nu te denken om weer Sims (3) te gaan doen.

_Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 22:33

Tancreda4 schreef:
LadyMadonna schreef:

Wat zijn postcrossings?

Je meld je aan op de site. En kun je, wanneer je wilt, een adres opvragen om een kaart te sturen. Gaat om ansicht kaarten, geschreven. Je krijgt dan een random Andres van iemand die ook op de site zit. Je stuurt dus een kaart naar een vreemd iemand waar op de wereld. Vandaag een naar Rusland, USA en Duitsland verzonden. Je kiest een kaartje die bij hun profiel past of gewoon die je leuk vind. Schrijft er wat leuks op, over je zelf, of wat je maar wilt. Als je een aantal hebt gestuurd, komt jou adres weer vrij bij anderen die een kaart willen sturen. Je ontvangt dus dan kaartjes van over de hele wereld. Ik hou van geschreven kaarten en zo luek dat de meedte zoveel moeite en gezelligheid in een goed gekeurd kaart en leuke tekst stoppen <3

Postcrossing is zo leuk! Ik heb op mijn slaapkamer bij mijn ouders de hele zijkant van mijn kledingkast vol hangen met kaartjes van over de hele wereld, ik word er altijd zo blij van *\o/*

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 22:41

Ik heb net bij Zalon een hele box besteld bij een styliste, oeps :o
Het komt door de lockdown :')

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 22:51

Wat voor styliste?

Btw, ik zit nu een beetje te freubelen in de salon, zal
Ik vd week wel een paar x live doen. Als je dat leuk vind om te volgen: www.facebook.com/sonailswerkendam

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 10:28

Welkom Laura! Zeker mag je je hier melden. Misschien is dat postcrossing inderdaad wel leuk.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 15:39

Wandelen met hond ✔️
Naar de bakker✔️
(Deze twee gelijk gecombineerd)
Pakketje weg gebracht bij supermark✔️
Pakketje weg gebracht bij klant✔️
Slaapkamer gestofzuigd/gestoft/gedweild etc✔️

Vanavond denk ik live op fb

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 16:13

Inmiddels heb ik hier de gang en de woonkamer opgeknapt, alles geschilderd etc. Ook nieuwe meubelen besteld dus straks mag mijn vriend dat in elkaar zetten. (Hij voorlopig thuis, horeca werk, en mijn vakantie is na deze week weer voorbij, dus dan zal ik weer werken)

Voor nu is het naast klussen dus voor mij lekker netflix kijken en spelletjes spelen :+

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 16:24

Zat al een poosje mee te lezen, maar toch eerst even off-topic reageren.
Shadow0 schreef:
Ik ben nu al van harte bereid om voorbeeldbrieven te schrijven naar iedere examencommissie of school die nodeloos moeilijk gaat doen!

Ook als ze ineens melden dat de herkansingen toch wel doorgaan? Terwijl dat eerst op z’n vroegst juni zou zijn? Tenminste, waarschijnlijk gaan ze door. Helemaal zeker is het niet

Ik was elke ochtend een paar uurtjes met school bezig. Daarna huishouden, lunchen, paardrijden, koken, eten, opruimen, tv kijken. Tussendoor nog eens rondje wandelen/ fietsen. Dat zijn m’n dagen.
Maar moet nu dus weer fanatiek gaan studeren. Denk ik. Maar ik heb chaos in m’n hoofd...