Nog meer mensen helemaal alleen?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 10:27

Skippy01 schreef:
Ik zit ook alleen thuis. Máár moet er wel uit voor verzorging van mijn paard en het uitlaten van de hond, en natuurlijk een of twee keer per week voor de boodschappen. Werk doe ik al ruim een week vanuit huis. Het zal echt aan je persoonlijkheid liggen hoeveel moeite je hebt met alleen thuis zitten. Als je een ontzettende 'outgoing', sociale persoon bent, kan je hier mentaal wel degelijk een klap van krijgen.
Ik ben van nature best wel een huismus en vind alleen zijn meestal niet zo erg. Leuk is anders nu het een soort van opgelegd wordt natuurlijk, maar gelukkig hebben we anno 2020 wel telefoon, skype, facetime, facebook etc. Er is dus wel contact met de buitenwereld, ook al is dat anders :)

Ik ben wel introvert en een einzelganger, maar ik ben geen huismus. Ik heb vooral moeite met het niet er op uit kunnen merk ik. Mijn uitlaatklep is weg. En dan daarbovenop ook nog de gebruikelijke sociale contacten missen, dat vind ik wel moeilijk in zo'n onzekere tijd. En dat ik me niet goed voel helpt niet, als ik me gezond zou voelen zou ik lekker thuis gaan poetsen ofzo. Nu doe ik maar rustig aan.

Yv_
Berichten: 19127
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 10:29

Skippy01 schreef:
Yv_ schreef:
Jup, daarin sta je niet alleen ;).
Ik merk dat ik echt heel veel bel en facetime. Collega's mis ik niet, maar de halve dagen zijn gevuld met teams gesprekken en whatsapp berichten dusja. Geloof dat ik ze nog meer spreek en zie dan wanneer ik óp het werk ben :').


Ja, de whatsapp van ons team staat ook de héle dag piepjes af te geven. Zowel inhoudelijk als wat humor om de situatie wat luchtiger te houden.

Haha ja, same here! Gister gingen er thuiswerkplekken rond in de vriendengroep en moest natuurlijk de leukste en meeste inventieve even doorsturen naar het werk. We hebben ons rot gelachen. Mensen verzinnen wel echt leuke dingen om thuis te werken _O-

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 10:35

Marie_Anne schreef:
Skippy01 schreef:
Ik zit ook alleen thuis. Máár moet er wel uit voor verzorging van mijn paard en het uitlaten van de hond, en natuurlijk een of twee keer per week voor de boodschappen. Werk doe ik al ruim een week vanuit huis. Het zal echt aan je persoonlijkheid liggen hoeveel moeite je hebt met alleen thuis zitten. Als je een ontzettende 'outgoing', sociale persoon bent, kan je hier mentaal wel degelijk een klap van krijgen.
Ik ben van nature best wel een huismus en vind alleen zijn meestal niet zo erg. Leuk is anders nu het een soort van opgelegd wordt natuurlijk, maar gelukkig hebben we anno 2020 wel telefoon, skype, facetime, facebook etc. Er is dus wel contact met de buitenwereld, ook al is dat anders :)

Ik ben wel introvert en een einzelganger, maar ik ben geen huismus. Ik heb vooral moeite met het niet er op uit kunnen merk ik. Mijn uitlaatklep is weg. En dan daarbovenop ook nog de gebruikelijke sociale contacten missen, dat vind ik wel moeilijk in zo'n onzekere tijd. En dat ik me niet goed voel helpt niet, als ik me gezond zou voelen zou ik lekker thuis gaan poetsen ofzo. Nu doe ik maar rustig aan.


Het is nu nog inderdaad vooral als je je niet goed voelt dat je echt niet iets kunt doen. Want buiten wandelen is natuurlijk nog gewoon een optie, of hardlopen, of fietsen. Zoals gezegd: ik moet eruit voor de hond. Dat is al 4x per dag dat ik op pad ben, en ik probeer ook echt wel een flink lange ronde erin te houden nog. Voor hem goed, voor mij goed.

F_Orumster

Berichten: 15343
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 10:35

Ik woon/ben ook alleen en heb daar niet zoveel moeite mee als einzelganger. Wel mis ik een ritme van naar werk gaan e.d. De kat eist tweemaal daags een wandeling en ze kletst ook wel met me :D

Voor degene die wat contact met elkaar zouden willen hebben zou je kunnen videochatten met Zoom. Je kunt dan oko documenten/foto's delen. Via een linkdrop kun je mensen laten binnenkomen. https://zoom.us/download

Ik roosterde zo gister een koffiepauze in met een vriendin.

miereneter

Berichten: 2646
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 10:39

Pien63 schreef:
7 dagen geleden sleutel van mijn nieuwe woning gekregen. En daar sta je dan..... in je uppie. Klushulp durft niet te komen of hoest etc.
Nou ja, er zijn ergere dingen maar het vliegt mij af en toe wel aan zo alleen te zitten. Gisteren maar een I-pad gekocht ( stond op de planning voor later) maar als we totaal afgesloten worden dan kan ik face-timen.

Maar goed, de wereld was ook volledig doorgedraaid. Er is vast een goede reden om aan de handrem te trekken. Misschien levert het de mensheid wat op, waar gaat het om in dit leven. Gaan we het vinden of richten we ons weer op meer meer meer ....
sorry offtopic. Ben zelf ook heel ongerust en bij tijd en wijle bang voor wat komen gaat maar denk toch dat dit een reden heeft.


Herkenbaar, ik woon net een week in mijn nieuwe huis (in mijn eentje, na relatiebreuk) en heb ook bijna alles zelf gedaan. Gelukkig de verhuizing zelf nog net voor de sociale afstandsadviezen. Maar lekker koffie of bier drinken met mijn vriendinnen had ik nu wel kunnen gebruiken. Verder ben ik niet bang, ik surf maar mee op deze bijzondere golf. Wie weet wat het brengt.

miereneter

Berichten: 2646
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 10:42

karuna schreef:
Hier normaal ook alleen en besmet en zit nu inmiddels in week drie van de gepaste sociale isolatie. De eerste twee weken nog beperkt buitenshuis ivm boodschappen (niet getest ggd vond niet nodig). Nu een week echt huis niet meer uit na bericht van ggd. Ben normaal geen mensen opzoeker maar zelfs ik begon het te missen. Best maf hoe dat werkt.

Een geluk sinds zaterdag avond. Gv kwam wat boodschappen brengen en de honden even goed rondslingeren in het bos, eerst op afstand maar bleek klachten te hebben dus is maar gebleven. Nu met zijn tweeen binnenzitten is wel fijner. Scheelt dat ik best ziek ben dus geen energie om iets te doen.

Alleen mijn honden stuiteren langzaam het huis uit. *\%/* die missen hun lange bosloopjes.


Je woont toevallig niet in de omgeving van de hoofdstad? Want dan zou ik met liefde je honden op lange wandeling gaan.

Tiggs

Berichten: 7567
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Nog meer mensen helemaal alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 10:45

Ik vind het maar wat saai.
Werk vooralsnog gewoon op kantoor en ben best introvert, maar kan juist genieten van afspreken met vrienden en in teamverband met m'n sport bezig zijn. En nu is het dus werken, beetje hardlopen en thuiszitten...

Sheran

Berichten: 17269
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Nog meer mensen helemaal alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-20 13:46

Wat een lieve dingen worden er zo over en weer aangeboden!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37456
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 14:13

Miereneter lief aangeboden <3 maar ik zit echt aan de andere kant van het land. En twee heropvoeders die vreemden niet zo aardig vinden, idem andere honden angst ook nog :n kan ze niet "even" meegeven met onbekenden. Dat levert problemen op. Vanmorgen hebben ze stoom afgeblazen in de tuin eindelijk. Dol kwartiertje met zijn tweeen. Eindelijk twee tevreden fikjes nu. *\o/* hier kunnen ze wel even op teren denk ik, hoop ik :')

Paloedie

Berichten: 993
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Deventer/Epe

Re: Nog meer mensen helemaal alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 14:32

Ook ik zit alleen, ik nam de situatie al behoorlijk serieus maar aangezien ik ook corona-gerelateerde klachten heb in totale isolatie nu. Ik loop alleen een klein rondje met de honden, boodschappen e.d. worden voor de deur gezet.

Het was al eenzaam aangezien ik in de ziektewet zit en dus ook geen werk e.d. had. Mijn focus lag dan ook bij 'niet vereenzamen' dus proberen elke dag even iemand te zien. Nu is het zonder face to face contact wel echt heel eenzaam.

En net zoals je veel over ouderen hoort: bellen enzo kan allemaal, maar het is vooral het fysieke contact dat ik enorm mis. Iemands nabijheid, even een knuffel, het gevoel dat iemand je ziet.

daffodil

Berichten: 10450
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Nog meer mensen helemaal alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 14:37

Bijzonder om te lezen hoe verschillend iedereen ermee omgaat. Ik ben graag alleen en werk eigenlijk ook 80 procent van de tijd alleen, thuis. Dus voor mij is dit eigenlijk gewoon normaal. Ik sta er nooit zo bij stil dat anderen dit wel eens heel lastig zouden vinden, dat maakt het wel apart om te lezen. Maar ook wel verhelderend eigenlijk.

Kun je misschien wat appgroepen opstarten met wat mensen om contact te houden? Ik vind dat bijvoorbeeld een heel prima idee om toch "sociaal" bezig te zijn. Ik doe dit ook met mijn familie, zo communiceren we de meeste tijd. Wij zijn niet zo van die langsgaan mensen.

Cookies
Berichten: 6577
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 14:40

Ik zit ook alleen. Ik drentel maar wat door het huis, ben echt rusteloos terwijl ik echt goed alleen kan zijn. De kat is me inmiddels ook al zat.
Ik mag nu weer een paar uurtjes per dag naar het werk, echt fijn weer wat aanspraak.

Mijn vriend woont in het buitenland en mag het land niet uit.

Paloedie

Berichten: 993
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Deventer/Epe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 14:42

daffodil schreef:
Bijzonder om te lezen hoe verschillend iedereen ermee omgaat. Ik ben graag alleen en werk eigenlijk ook 80 procent van de tijd alleen, thuis. Dus voor mij is dit eigenlijk gewoon normaal. Ik sta er nooit zo bij stil dat anderen dit wel eens heel lastig zouden vinden, dat maakt het wel apart om te lezen. Maar ook wel verhelderend eigenlijk.

Kun je misschien wat appgroepen opstarten met wat mensen om contact te houden? Ik vind dat bijvoorbeeld een heel prima idee om toch "sociaal" bezig te zijn. Ik doe dit ook met mijn familie, zo communiceren we de meeste tijd. Wij zijn niet zo van die langsgaan mensen.


Het gaat denk ik ook om het missen van de mogelijkheid om mensen te zien. Ik app veel met mensen en bel regelmatig. Maar de afgelopen maanden gaat het niet zo lekker, veel down en paniekaanvallen etc. Ik heb een sterk sociaal netwerk waar ik echt ontzettend dankbaar voor ben, en het is ontzettend geruststellend dat ik weet dat er altijd mensen voor me klaar staan. Paniekaanvallen zijn namelijk onmiddellijk voorbij als ik niet meer alleen ben. De wetenschap dat ik altijd iemand in kan schakelen (en de mogelijkheid om zelf mensen op te zoeken of af te spreken op instabiele dagen) maakt dat ik bijna nooit iemand in hoef te schakelen.

Nu kan ik geen mensen bezoeken, en ik mag geen mensen uitnodigen. De 'zekerheid' dat ik me dus beter kan voelen dmv face to face sociaal contact is weg. Dat maakt echt een groot verschil.

Wil niet zeggen dat ik niks te doen heb, want ik vermaak me best oke, voldoende indoor hobby's daarvoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 14:45

Nou, hier in Amsterdam hebben we van het ziekenhuis een app waar je dagelijks wat gegevens moet invullen. Als er niets is, krijg je een mail dat je je aan de gewone rivm maatregelen kunt houden. Is er wél iets, dan bellen ze je.
Ik werd net gebeld. :oo
Het valt gelukkig allemaal mee schatten ze in. Vooral omdat ik géén koorts heb. Maar mijn sociale isolatie moet doorgezet, tot in ieder geval 24uur nadat alle klachten weg zijn.
Ik mag wel op een afstand van 2m straks een klein blokje om met een vriendin, maar niet langer dan een half uurtje.
Als alleen zijn geen vrije keuze meer is, maar echt een moetje... Pffff...
Skype, bellen, appen het is toch echt geen vervanging voor echt persoonlijk contact met mensen. Boehoehoe! Ik roep altijd dat ik helemaal niet zo sociaal ben, maar stiekem....toch best wel.
Sorry, vette egopost.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 15:01

Anoniem schreef:
Nou, hier in Amsterdam hebben we van het ziekenhuis een app waar je dagelijks wat gegevens moet invullen. Als er niets is, krijg je een mail dat je je aan de gewone rivm maatregelen kunt houden. Is er wél iets, dan bellen ze je.
Ik werd net gebeld. :oo
Het valt gelukkig allemaal mee schatten ze in. Vooral omdat ik géén koorts heb. Maar mijn sociale isolatie moet doorgezet, tot in ieder geval 24uur nadat alle klachten weg zijn.
Ik mag wel op een afstand van 2m straks een klein blokje om met een vriendin, maar niet langer dan een half uurtje.
Als alleen zijn geen vrije keuze meer is, maar echt een moetje... Pffff...
Skype, bellen, appen het is toch echt geen vervanging voor echt persoonlijk contact met mensen. Boehoehoe! Ik roep altijd dat ik helemaal niet zo sociaal ben, maar stiekem....toch best wel.
Sorry, vette egopost.

Oh, dat is schrikken Tica_81 :oo ! Gelukkig lijkt het mee te vallen!
Ik heb die app ook sinds gisteren, vind het een prettig idee. Maar zou me dood schrikken als ze me bellen.

JoSav

Berichten: 4703
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 15:21

Voor iedereen die alleen zit en het er moeilijk mee heeft: je kunt het! Misschien kun je nu eindelijk eens die nieuwe hobby beginnen die je altijd al wilde proberen. Dat verandert niets aan het alleen zijn, maar geeft misschien wat afleiding.
Probeer ook digitaal contact te houden met vrienden, familie of met lotgenoten hier. :D
Ik bel wat vaker met mijn oma. Zij woont ook alleen. Ze valt onder de risicogroepen vanwege haar leeftijd (ze is 100) en ging normaal elke dag op pad bijv. naar de kerk of naar de breiclub of even wandelen, terrasje pikken etc. en ook elke dag langs bij een vriendin in het bejaardenhuis. Dat kan nu niet meer en dat vindt ze wel moeilijk. Ze voelt zich nu best eenzaam.
Ze houdt zich bezig door wat te lezen en kruiswoordpuzzels te doen, dat soort dingen.
Ze is zo blij als ik haar weer eventjes bel. Dus “pay it forward” en bel, skype, facetime etc. met een ander die ook alleen in isolatie zit.
Ik werk thuis. Dat deed ik hiervoor ook al grotendeels. Mijn man gaat wel gewoon nog naar werk. Gelukkig ben ik graag op mezelf, maar helemaal alleen is toch anders en voor de een moeilijker dan de ander. Meer dan een “jullie kunnen het!” kan ik eigenlijk ook niet bieden. }:0

Hasjam_Poe

Berichten: 435
Geregistreerd: 07-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 15:45

friezenfan2 schreef:
Ik zit sinds vrijdag ziek thuis en woon alleen. Twee dagen geleden begon ik me echt alleen te voelen.<<>>. Ik zou het liefste nu een knuffel willen en iemand die zegt het komt wel goed.

Nienke89 schreef:
Ik zit ook alleen en helaas heb ik ook nog het virus, gelukkig tot nu lichte/niet zo erge symptomen. Maar ik vind het nu toch wel erg eenzaam worden.
Het lijkt ook het of het elke dag een beetje meer energie op slokt...Zo vermoeiend.


Hier nog een alleen-wonende in quarantaine. Sinds afgelopen zondag ziek. Het lastigste vind ik, dat je niet weet of "het" wel of niet "de" ziekte is. HA wil niet dat je langskomt en vraagt pas weer te bellen, als je echt héél erg ziek bent. En ondertussen zit je thuis en eerlijk gezegd, er is weinig te vindn of het verloop van Corona-mild. Hoe dan ook, echt veel komt er niet uit mijn handen, behalve wat Internetten en bankhangen. En opknappen voel ik me nog niet, maar ook niet verergeren dus dat laatste is top.

Voor andere zieken: hoe lang duurt het nu bij jullie?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37456
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 15:58

Ik ben alweer drie weken zoet %) die donderdag avond hoesten en pijn bij ademhalen. Vrijdag koorts en sinds die tijd op en af en op en af enz. Contact met huisarts rivm en ggd veel. Maar viel toen volgens ggd niet onder de testcriteria ondanks risico contact. En ondanks aandringen van ha en rivm op testen. Nu had ik toen wel getest moeten worden. Nu na hernieuwd inzicht val ik er dus wel onder maar testen ze pas als ziekenhuis wordt.

Virale luchtweg infectie, gevolgd door een bacteriele (ab gehad) daarna weer een virale luchtweg infectie. Vandaag is koortsvlaag nummer 7 geloof ik weer klaar. Zowaar weer een normale temperatuur. *\o/* Maar ja dat is al 6 keer het geval geweest. -O- steeds een of twee dagen tussendoor klachtenarm of klachtenvrij om daarna weer in te storten. Voor nu moe, heel moe, geen energie, snel adem te kort, hoesterig, spierpijn en hoofdpijn sinds paar dagen erbij.

Gek genoeg gv alleen keelpijn en wat hoesterig maar ook al een kleine drie weken. En hij is nu ook energieloos en moe sinds zaterdag avond.

Sheran

Berichten: 17269
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Nog meer mensen helemaal alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-20 18:31

Tica, wat waren jouw klachten dan, dat ze je terugbelden?
Ik heb vandaag de halve middag met allerlei huisartsenposten aan de telefoon gezeten. Mijn eigen uisarts wilde me graag op de praktijk zien, maar zit nu vast in Amsterdam en de huisarts in Amsterdam wil alleen maar coronagevallen doen (ik ben al een paar dagen benauwd, voelde eerst net als mijn klaplong, dus ik belde toch maar even).

En allemaal JoSavs oma bellen dus! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 18:39

Dat mijn benauwdheid twee punten hoger was dan afgelopen dagen was voor hun reden om mij te bellen en door te vragen.
Je moet bepaalde zaken een cijfer geven van 1 t/m 10.

En dit kopieer ik even uit een ander topic;

Afbeelding

Als je zulke lieve vrienden hebt. <3
Ze belden aan, stonden op flinke afstand en dit stond bij mijn voordeur.
Nepvisje, echt plantje, zelfgemaakte koekjes.

Dat maakt je dagen een stuk fijner.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 18:44

Jep hier ook iemand die alleen zit, in het weekend ben ik bij mijn vriend daar ga ik morgen heen en verder heb ik tussendoor af en toe wel wat contact met bevriende buren maar echt in m'n huis ben ik alleen. Boodschappen doe ik wel gewoon zelf. Maar in November heb ik diagnose reuma gekregen toen zat ik ook al 3 maand thuis, en nu mag ik eindelijk meer doen en zitten we hier in waardoor ik alsnog veel binnen zit :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 20:38

Tica_81, wat ontzettend lief zeg! Hoe waren de koekjes? Ze zien er heerlijk uit.

@karuna, red je je een beetje verder qua boodschappen etc?
Ergens hulp bij nodig afgezien van de hondjes? (Wil ze wel uitlaten voor je, maar als ze vreemde mensen niet echt ok vinden is dat misschien wel niet fijn)
Woon in dezelfde woonplaats als jij, dus lekker om de hoek. Als ik iets voor je kan betekenen, schroom niet!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-03-20 20:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 20:40

Sheran schreef:
Tica, wat waren jouw klachten dan, dat ze je terugbelden?
Ik heb vandaag de halve middag met allerlei huisartsenposten aan de telefoon gezeten. Mijn eigen uisarts wilde me graag op de praktijk zien, maar zit nu vast in Amsterdam en de huisarts in Amsterdam wil alleen maar coronagevallen doen (ik ben al een paar dagen benauwd, voelde eerst net als mijn klaplong, dus ik belde toch maar even).

En allemaal JoSavs oma bellen dus! :D


:(:) Hoe is het nu? Moet je het nu gewoon uitzingen thuis? Geen koorts?

miereneter

Berichten: 2646
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 20:42

karuna schreef:
Miereneter lief aangeboden <3 maar ik zit echt aan de andere kant van het land. En twee heropvoeders die vreemden niet zo aardig vinden, idem andere honden angst ook nog :n kan ze niet "even" meegeven met onbekenden. Dat levert problemen op. Vanmorgen hebben ze stoom afgeblazen in de tuin eindelijk. Dol kwartiertje met zijn tweeen. Eindelijk twee tevreden fikjes nu. *\o/* hier kunnen ze wel even op teren denk ik, hoop ik :')


O ja, dat snap ik helemaal, sommige honden kun je inderdaad niet aan jan en alleman meegeven. Heerlijk dat ze stoom hebben kunnen afblazen!

miereneter

Berichten: 2646
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 20:44

Paloedie schreef:
Ook ik zit alleen, ik nam de situatie al behoorlijk serieus maar aangezien ik ook corona-gerelateerde klachten heb in totale isolatie nu. Ik loop alleen een klein rondje met de honden, boodschappen e.d. worden voor de deur gezet.

Het was al eenzaam aangezien ik in de ziektewet zit en dus ook geen werk e.d. had. Mijn focus lag dan ook bij 'niet vereenzamen' dus proberen elke dag even iemand te zien. Nu is het zonder face to face contact wel echt heel eenzaam.

En net zoals je veel over ouderen hoort: bellen enzo kan allemaal, maar het is vooral het fysieke contact dat ik enorm mis. Iemands nabijheid, even een knuffel, het gevoel dat iemand je ziet.


Hij is niet fysiek, maar second best: :(:)