Vakantie deze maand, gaan jullie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ninx

Re: Vakantie deze maand, gaan jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 12:47

Ach welnee..... nergens naartoe gaan.

Ik hoop dat deze crisis vluchten ook duurder zal maken in de toekomst. Iedereen reist maar voor een prikkie en de uitstoot maar ook verspreiding van dergelijke aandoeningen gaan gepaard met die uit de hand gelopen hobby....

Reizen moet weer iets 'bijzonders' worden. De lente komt eraan, geniet er hier maar lekker van!

annetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 12:48

Vakantie naar Curaçao geboekt 11 april, afwachten...

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 12:48

Ik zou vandaag naar Polen vliegen en morgen avond terug voor weekendje weg maar kreeg te horen dat ik wel vandaag kon vliegen maar niet morgen terug doordat luchthaven zou zijn gesloten voor langere tijd. Daarnaast annuleerde mijn hotel al mijn boeking dus lijkt er op dat ik het nog even uit moet stellen.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 12:49

Ninx schreef:

Ik hoop dat deze crisis vluchten ook duurder zal maken in de toekomst. Iedereen reist maar voor een prikkie en de uitstoot maar ook verspreiding van dergelijke aandoeningen gaan gepaard met die uit de hand gelopen hobby....

Reizen moet weer iets 'bijzonders' worden. De lente komt eraan, geniet er hier maar lekker van!

Dat is een heel andere discussie lijkt me. Met familie in het buitenland is het wel zo fijn om heen en weer te kunnen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 12:54

Sure_lee schreef:
KimD schreef:

En daarom werken wij met volledige betalingen en niet met aanbetalingen...

Je kunt je geld via de verzekering terug krijgen bij negatief reisadvies.

Ik kreeg net een bericht van de accommodatie. Met de vraag of ik mijn Iban wil doorgeven zodat ze de aanbetaling kunnen terugstorten. Heel netjes dus.

Dat is echt super netjes! Zo zijn er niet veel! _O_

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 12:55

annetm schreef:
Vakantie naar Curaçao geboekt 11 april, afwachten...

Daar kom je niet meer, die gaan de komende maanden vluchten weigeren! Vriendin van ons zou begin April vliegen, die hebben gisteren de annulering ontvangen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 12:57

Wij gaan/ zouden gaan over 2 weken naar een huisje hier en Nl. Gisteren hebben we telefonisch contact gehad en vooralsnog hebben we van beide kanten niet geannuleerd. We gaan puur om er even 2 nachten uit te zijn en lekker het bos in te kunnen gaan met de honden, dus we zouden niet in contact komen met anderen.
Wat ons betreft gaan we gewoon, maar we houden de situatie even in de gaten en wachten ook af hoe de verhuurders erin staan.
We zien wel.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 13:01

Gelukkig niks geboekt maar ik had naar een vriendin in Oostenrijk gewild. Gezien het feit dat ik al wat aan mijn longen (en hart) heb en 59 jaar ben, wil ik geen enkel risico lopen, want het virus zal mij echt de das omdoen.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 13:03

KimD schreef:

Wilde bijna zeggen tegen ze hou het geld maar.
We hebben namelijk ook het geluk dat we van onze vorige vakantie meer dan de reissom terugkrijgen ivm een geannuleerde vlucht.

Maar mijn vriend heeft een eigen zaak. En de kans is echt aanwezig dat hij door dit virus failliet gaat. Dus krijg het liever toch terug. Want kan zomaar zijn dat we alle middelen nodig hebben om straks zelf het hoofd boven water te kunnen houden.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 13:05

Ik ga 4 april naar ons huis in Zuid-Frankrijk. Als we eenmaal daar zijn voorzie ik geen problemen, ligt in the middle of nowhere. En ook niet in een toeristisch gebied en dunbevolkt. Ben alleen een beetje bang voor het toilet bezoek onderweg. Misschien beter om bij een Aire zonder benzine pomp te gaan plassen dan. En handgel en zeep mee nemen. Misschien zelfs een mondkapje op doen. Ik zit in de risico groep, heb diabetes. Als we daar zijn vermaken we ons wel met klussen en wandelen.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 13:07

Lijkt me volstrekt op z’n plaats juist.... meer dan zelfs.

Er staat overigens ‘vakantie’.... denk niet dat de hele NL bevolking familie in het buitenland heeft.

Ingrid_92 schreef:
Ninx schreef:

Dat is een heel andere discussie lijkt me. Met familie in het buitenland is het wel zo fijn om heen en weer te kunnen.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 13:16

Bij Transavia ieder geval de optie gekregen om onze reis om te boeken. Dus we kijken nog even aan wat het reisadvies van Spanje doet, want misschien dat we dan nog de optie krijgen om te annuleren. Met het appartement gaan we even kijken of we eventueel met de eigenaar kunnen afspreken om het om te boeken naar een latere datum.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 13:21

Mijn oom en tante zijn nu op Schiphol aan het boarden naar Bonaire. Ik ben benieuwd, maar ze willen toch per se gaan.

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 13:22

Wij zouden maandag naar Marokko gaan, maar er worden geen vluchten meer vanuit NL geaccepteerd. Ik vind het eigenlijk wel een opluchting.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 13:24

Verstandig

Storm schreef:
Mijn oom en tante zijn nu op Schiphol aan het boarden naar Bonaire. Ik ben benieuwd, maar ze willen toch per se gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 13:28

Storm schreef:

Whaha ja niet erg verstandig. Ben benieuwd of ze er kunnen komen en of ze weer thuis kunnen komen.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 13:29

Sure_lee schreef:
KimD schreef:

Wilde bijna zeggen tegen ze hou het geld maar.
We hebben namelijk ook het geluk dat we van onze vorige vakantie meer dan de reissom terugkrijgen ivm een geannuleerde vlucht.

Maar mijn vriend heeft een eigen zaak. En de kans is echt aanwezig dat hij door dit virus failliet gaat. Dus krijg het liever toch terug. Want kan zomaar zijn dat we alle middelen nodig hebben om straks zelf het hoofd boven water te kunnen houden.

Dit is echt heel erg vervelend!!
Ik denk dat hij helaas niet de enige zal zijn :( :n

Wij hebben nog geen vakantie geboekt, maar hopen wel in oktober op huwelijksreis te kunnen gaan, maar daar ga ik nog wel vanuit.
Ik zou nu alleen op vakantie gaan, als ik dat met de auto kan bereiken. Dus bijvoorbeeld een center parcs zou ik nog wel doen, maar ik zou even niet gaan vliegen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 13:30

Een vriend van ons legt grindvloeren, zelfs hij merkt het al.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 13:31

Ninx schreef:

Wat een blije kijk op de wereld.Voor ons blijft het bijzonder, wordt flink voor gespaard o.a. dus we hopen dat alles gewoon doorgaat.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 13:32

Hier gaan niet op vakantie. Is eigenlijk ook best wel asso naar anderen toe om wel te gaan.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 13:34

CharleyT schreef:
Ninx schreef:

Wat een blije kijk op de wereld.Voor ons blijft het bijzonder, wordt flink voor gespaard o.a. dus we hopen dat alles gewoon doorgaat.

Geen blije kijk, maar wel een realistische kijk ben ik bang.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 13:35

Ninx schreef:

Ja maar elk jaar een vlieg reisje is tegenwoordig de norm. Anders hoor je er niet meer bij dus ik moet ook elk jaar gaan.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 13:36

Blussem schreef:
Hier gaan niet op vakantie. Is eigenlijk ook best wel asso naar anderen toe om wel te gaan.

Zo wilde ik het niet verwoorden, maar daar komt het eigenlijk wel op neer.

Ik verbaas me nogal in dit topic.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 13:38

Als er geen negatief reis advies is, kun je toch prima op vakantie? Als het niet kan, kan het helaas niet.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 13:39

Cioccolato schreef:
Als er geen negatief reis advies is, kun je toch prima op vakantie? Als het niet kan, kan het helaas niet.

Mwah, ligt eraan wat voor vakantie. Ik zou een stedentrip Valencia doen, staat nog in het groen bij reisadvies. Maar ik lees nu al dat daar winkels, etc. dicht gaan. Tja, wat moet ik daar dan nog zoeken? Niks.