Begrip gepensioneerden voor hoe druk werkenden zijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 12:37

Kan best wel verschil in zitten denk ik.
Mijn baan van 40u als artsenbezoeker was vele malen rustiger dan het werk wat ik daarvoor deed in de paarden, dan was 70u per week de standaard.
Met de paarden zat ik niet stil op de pauzes na, als artsenbezoeker kon je in de auto lekker bellen en ontspannen van de ene naar de andere afspraak rijden.
Moet je wel van auto rijden houden natuurlijk.
Plus de artsen ontvangen buiten kantoor rijden ook niemand. Als je overdag je tijd goed besteed is dat werk wel klaar ‘s avonds en in het weekend op een congres na.
De paarden daarin tegen willen ook op zondag eten, krijgen midden in de nacht veulens en dan nog die ellendige keuringen waarvoor je om 4u ‘s ochtends staat te vlechten etc.

OleJon

Re: Begrip gepensioneerden voor hoe druk werkenden zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 13:53

Ik herken het ook maar niet alleen met ouderen, maar ook gewoon met mensen die dagelijks thuis zijn. Mijn moeder bijvoorbeeld, zoals nu mooi weer. Zei tegen haar jullie gaan te fietsen zekers? Nee ze moet het huishouden doen. Zei tegen haar kan morgen wel dan word het minder weer. Nee dan had ze geen tijd. En verhalen hoeveel tijd er in het huishouden gaat zitten. Ik zei ik weet er alles van hoor ik heb ook een huishouden en werk ook nog fulltime en 3 paarden. Nee dan snap ik het kennelijk niet

superpony

Re: Begrip gepensioneerden voor hoe druk werkenden zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 17:52

Volgens mij is het vaak zo dat; hoe minder mensen te doen hebben, hoe drukker ze het zeggen te hebben.

Hoe drukker je het hebt, hoe beter je wordt in alles regelen en organiseren.