Opvolger voor mijn Slopel Astma

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 13:56

Janine1990 schreef:
November108 schreef:
Ik vind de Clio niet comfortabel. Qua vering vond ik hem vrij stoterig. Vlot is ie zeker, maar Frans comfort vond ik er niet in terug zeg maar haha. Van mijn Peugeot jaren plezier gehad, erg comfortabel. Sommige modellen staan echter wel bekend om hoog olieverbruik. Handig daar even op te letten met het model wat je op het oog hebt.

Grappig om te horen zeg! Dit hoor je eigenlijk nooit van Franse auto's!
De vering dan he... Olie weet ik niet, heb ik zelf meer gehoord bij Duitse merken... En acht, wat kost nu een liter olie... Zolang het niet elke maand er in hoeft. :P

Welke Peugeot heb je gehad?

theadora99 schreef:
Ik vind ford fijn omdat ik ze ten eerste fijn en betrouwbaar vind (in 3 jaar alleen een lekke band gehad en wat schade omdat iemand tegen me aan is gereden toen ik geparkeerd stond). Motorisch heeft ie me nog nooit laten staan iig. Hij rijdt fijn, voelt stabiel op de weg en niet duur. Ik had een fiesta uit 2007, 15.000km op de teller toen, heb ik €3000 voor betaald. 2 jaar later ingeruild voor een iets nieuwere (5deurs, met Climate control en trekhaak om maar een paar upgrades te noemen), vp 5500 uiteindelijk €2000 bijbetaald.

Bedankt... Klinkt ook als economisch stabiele auto's... Hmm...
Ja, eerlijk is eerlijk... Mijn oude Ka was een ramp op wielen, maar dat wist ik bij aankoop... :')
Mijn 206GTI was de koppeling van afgeragd, maar dat kan je verwachten met zo'n auto...
En de Astra heeft ook al wel wat kosten gehad, maar niets onoverkomelijks (rotte uitlaat, misschien had het wel een belletje moeten doen rinkelen maar afijn...)

Zelf een Peugeot 207cc dus heel wat anders als wat jij zoekt nu haha. Maar een heerlijke auto. Nooit problemen mee gehad, onlangs weggedaan omdat ik na aantal jaar behoefte had aan wat anders. Bedacht dat ik voor zuinige Clio wilde gaan, maar na proefrijden gelijk besloten dat het niks was voor mij al is hij wel heerlijk vlot. Miste idd echt comfort die je normaal bij Fransen wel hebt :)! En vlot zijn de Fiesta en Ibiza in ieder geval ook, al was de Ibiza waar ik in heb gereden wel een FR.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 13:57

Ga gewoon eens proefrijden in verschillende auto's. De dingen die genoemd worden zijn zo persoonlijk! Ik heb heel wat modellen geprobeerd om vervolgens thuis te komen met de auto die het lekkerste reed, maar die qua looks nu niet echt spannend is (maar ik ben dan ook een wat pragmatisch geval).

- Clio; ziet er leuk uit, maar ik kan er mijn benen niet in kwijt (vorm van de stoel in combinatie met het interieur, heb ik ook bij de Fiat 500) en hij maakt een enorme herrie. Vriendin van mij wil nooit meer een andere auto, die is er helemaal weg van.
- Citroen C3; vond ik een goedkope rammelbak.
- Opel Astra; kom ik gehusseld uit. De vering van deze auto's is niet voor mijn rug.
- Peugeot; na veel ellende met mijn vorige auto heb ik dit merk maar even gelaten voor wat het is.
- Volkswagen Polo; super fijn, alleen boven budget
- Seat Ibiza; enorm fijn, alleen kon ik geen model vinden met de opties die ik wilde

Ga rijden en ga kijken wat bij je past (al deel ik je mening aangaande Aziaten...)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-20 14:01

November108 schreef:
Zelf een Peugeot 207cc dus heel wat anders als wat jij zoekt nu haha. Maar een heerlijke auto. Nooit problemen mee gehad, onlangs weggedaan omdat ik na aantal jaar behoefte had aan wat anders. Bedacht dat ik voor zuinige Clio wilde gaan, maar na proefrijden gelijk besloten dat het niks was voor mij al is hij wel heerlijk vlot. Miste idd echt comfort die je normaal bij Fransen wel hebt :)! En vlot zijn de Fiesta en Ibiza in ieder geval ook, al was de Ibiza waar ik in heb gereden wel een FR.

En het was geen nieuwigheid?
Wij hebben in 2006 een Astra gekregen op vakantie, omdat onze 307 een probleem had (liep nog op 3 cilinders, wat opzich geen probleem was, maar we durfde niet meer naar huis te rijden door de bergen).
Wat een eersteklas ramp was dat! Nu waren we ook in Tsjechië, zeg maar een soort van België qua wegen, dus misschien was het dat.
Maar ik wilde dus ook echt geen Opel omdat ik gewoon binnen 5 minuten naar de wc moest door de stugge vering.

Mijn Astra is maar 2 jaar jonger, zelfde type, maar hartstikke comfortabel.

Wel grappig trouwens, ik heb toen ik de Astra kocht ook nog naar een 207cc gekeken. Maar toch besloten dat in het kader van een eigen huis enzo een nieuwe kap mogelijk een vette investering zou worden. Vind ze wel superleuk.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-20 14:04

maaikemuis schreef:
Ga gewoon eens proefrijden in verschillende auto's. De dingen die genoemd worden zijn zo persoonlijk! Ik heb heel wat modellen geprobeerd om vervolgens thuis te komen met de auto die het lekkerste reed, maar die qua looks nu niet echt spannend is (maar ik ben dan ook een wat pragmatisch geval).

- Clio; ziet er leuk uit, maar ik kan er mijn benen niet in kwijt (vorm van de stoel in combinatie met het interieur, heb ik ook bij de Fiat 500) en hij maakt een enorme herrie. Vriendin van mij wil nooit meer een andere auto, die is er helemaal weg van.
- Opel Astra; kom ik gehusseld uit. De vering van deze auto's is niet voor mijn rug.
- Peugeot; na veel ellende met mijn vorige auto heb ik dit merk maar even gelaten voor wat het is.
- Seat Ibiza; enorm fijn, alleen kon ik geen model vinden met de opties die ik wilde

Ga rijden en ga kijken wat bij je past (al deel ik je mening aangaande Aziaten...)

Probleem is dat ik de tijd niet heb :(
Eigenlijk moet het komende week en dan met name zaterdag... De week erop heb ik dienst (dat betekent 24/7 bereikbaar zijn en in het weekend serieuze dingen doen) en daarnaast moeten we mijn huis ook nog voorbereiden op de nieuwe keuken... Die dus geplaatst wordt op de dag dat mijn APK verloopt. -O-
Dus een kwestie van héél gericht gaan zoeken.

De herrie van de Clio, lag dat aan interieurisolatie denk je?
En wat voor auto was je vorige auto en wat mankeerde er allemaal?

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 14:05

Ja Ford Ka vind ik zelf ook niet fijn. Maar ik heb een Fiesta en mijn moeder had een B-Max en allebei nooit iets mee gehad. Ik heb mijn eerste alleen weggedaan omdat mijn moeder qua gezondheid achteruit ging en dan een vijfdeurs handiger is met instappen als ze achterin zou gaan, + met 2 honden ook makkelijker. Maar had ook een distributieketting (denk ik?) en alleen een keer door een spijker gereden dus en aangereden geweest (zonder iemand erin, dus alleen schaafwonden Zegmaar) en ik rijd best vaak en best veel. Maar idd, proefrijden is heel belangrijk!

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 14:07

Janine1990 schreef:
November108 schreef:

En het was geen nieuwigheid?
Wij hebben in 2006 een Astra gekregen op vakantie, omdat onze 307 een probleem had (liep nog op 3 cilinders, wat opzich geen probleem was, maar we durfde niet meer naar huis te rijden door de bergen).
Wat een eersteklas ramp was dat! Nu waren we ook in Tsjechië, zeg maar een soort van België qua wegen, dus misschien was het dat.
Maar ik wilde dus ook echt geen Opel omdat ik gewoon binnen 5 minuten naar de wc moest door de stugge vering.

Mijn Astra is maar 2 jaar jonger, zelfde type, maar hartstikke comfortabel.

Wel grappig trouwens, ik heb toen ik de Astra kocht ook nog naar een 207cc gekeken. Maar toch besloten dat in het kader van een eigen huis enzo een nieuwe kap mogelijk een vette investering zou worden. Vind ze wel superleuk.

Degene die ik heb gereden kwam volgens mij uit 2014 dus dat zal geen nieuwigheid meer zijn geweest :D. Maar wellicht zit er idd verschil in!

Oei een nieuwe kap lijkt mij een dure grap ja. Ik heb er 3,5 jaar mee gereden en vond het echt een top auto. Maar vind het nu wel fijn dat ik meer spullen/mensen mee kan nemen in de auto of gewoon naar de Ikea kan ofzo :').

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-20 14:24

theadora99 schreef:
Ja Ford Ka vind ik zelf ook niet fijn. Maar ik heb een Fiesta en mijn moeder had een B-Max en allebei nooit iets mee gehad. Ik heb mijn eerste alleen weggedaan omdat mijn moeder qua gezondheid achteruit ging en dan een vijfdeurs handiger is met instappen als ze achterin zou gaan, + met 2 honden ook makkelijker. Maar had ook een distributieketting (denk ik?) en alleen een keer door een spijker gereden dus en aangereden geweest (zonder iemand erin, dus alleen schaafwonden Zegmaar) en ik rijd best vaak en best veel. Maar idd, proefrijden is heel belangrijk!

Ja distributieketting hebben wij een heeeeeeeeeel slechte ervaring mee... Zodanig dat we er echt niet meer happig op zijn... Mijn ouders hadden de eerste generatie 308 met een THP motor met distributieketting.
Die ketting is een schakel overgeslagen, waardoor de auto niet harder meer ging dan 25 en een geluid maakte als een trekker... En dan bedoel ik zo'n trekkertrek trekker, niet gewoon zo'n dikke splinternieuwe JD of Fendt die bijna geruisloos langs gaat...

Reparatie was niet bepaald van lucht kan ik je zeggen... Ik meen me te herinneren dat het om 1500 euro ging... Voor iets dat zogezegd niet kapot kon gaan.

November108 schreef:
Degene die ik heb gereden kwam volgens mij uit 2014 dus dat zal geen nieuwigheid meer zijn geweest :D. Maar wellicht zit er idd verschil in!

Oei een nieuwe kap lijkt mij een dure grap ja. Ik heb er 3,5 jaar mee gereden en vond het echt een top auto. Maar vind het nu wel fijn dat ik meer spullen/mensen mee kan nemen in de auto of gewoon naar de Ikea kan ofzo :').

Hmm, nee die moet wel ingereden zijn :')

Als ik iets bij Ikea moet, dan neem ik vaak uit voorzorg toch een aanhanger mee :o
Maar sommige auto's moet je gewoon een keer gehad hebben.

Mijn zwager heeft zo een Toyota Corolla te koop staan... VVT ofzo? 225pk...
"Ja, die stond gewoon op mijn bucketlist, ik heb 'm gehad, ik heb er plezier van gehad, nu mag hij weer weg."

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 14:49

Janine1990 schreef:
theadora99 schreef:

Ja distributieketting hebben wij een heeeeeeeeeel slechte ervaring mee... Zodanig dat we er echt niet meer happig op zijn... Mijn ouders hadden de eerste generatie 308 met een THP motor met distributieketting.
Die ketting is een schakel overgeslagen, waardoor de auto niet harder meer ging dan 25 en een geluid maakte als een trekker... En dan bedoel ik zo'n trekkertrek trekker, niet gewoon zo'n dikke splinternieuwe JD of Fendt die bijna geruisloos langs gaat...

Reparatie was niet bepaald van lucht kan ik je zeggen... Ik meen me te herinneren dat het om 1500 euro ging... Voor iets dat zogezegd niet kapot kon gaan.

November108 schreef:

Hmm, nee die moet wel ingereden zijn :')

Als ik iets bij Ikea moet, dan neem ik vaak uit voorzorg toch een aanhanger mee :o
Maar sommige auto's moet je gewoon een keer gehad hebben.

Mijn zwager heeft zo een Toyota Corolla te koop staan... VVT ofzo? 225pk...
"Ja, die stond gewoon op mijn bucketlist, ik heb 'm gehad, ik heb er plezier van gehad, nu mag hij weer weg."

Hahaha. Een auto mag ook gewoon leuk zijn toch :))

laran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 14:56

theadora99 schreef:
Ik vind ford fijn omdat ik ze ten eerste fijn en betrouwbaar vind (in 3 jaar alleen een lekke band gehad en wat schade omdat iemand tegen me aan is gereden toen ik geparkeerd stond). Motorisch heeft ie me nog nooit laten staan iig. Hij rijdt fijn, voelt stabiel op de weg en niet duur. Ik had een fiesta uit 2007, 15.000km op de teller toen, heb ik €3000 voor betaald. 2 jaar later ingeruild voor een iets nieuwere (5deurs, met Climate control en trekhaak om maar een paar upgrades te noemen), vp 5500 uiteindelijk €2000 bijbetaald.

En je hebt relatief veel luxe voor weinig geld. Als je voor ford gaat neem 1 met voorruit verwarming, nooit meer je voorruit krabben is echt heerlijk.
Spoiler:
neem dan wel een glasverzekering die ramen zijn echt heel duur.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 14:58

Janine1990 schreef:
theadora99 schreef:
Ik heb ook een Fiesta en dat is zoooo’n fijne auto!

Blackberry28 schreef:
Ford Focus zijn heerlijke auto's, heb er nu 1 uit 2017 met 150 pk (1.5 met turbo) en daarvoor ook een Focus gereden een 1.6 met 100 pk. Die we nu hebben mag 1500 kg trekken, de vorige 1200 kg.

Onze andere auto is een Fiesta uit 2016, een 1 liter met 65 pk. Dat was wel erg weinig,dus die hebben we laten chiptunen en heeft nu 90 pk. Nu heeft de nieuwe 1.0 liter Focus wel een turbo en meer pk's dan de Fiesta,dus zou gewoon eens een proefritje gaan maken!

Twee Ford liefhebbers... Kunnen jullie uitleggen wat er zo fijn is aan Ford ten opzichte van andere merken waar je ervaring mee hebt? O:)

De Fiesta heeft me qua interieur nog niet bepaald overtuigd :o En ik kan die van 2018 niet betalen denk ik :') Nouja... vooral wil nu dus :+

Weinig onderhoudskosten, de vorige Ford hebben we gekocht met 63000 km op de teller en was toen 3 jaar oud, we hebben hem ingeruild toen hij op 200.000 km stond en was toen 9 jaar oud. Buiten het standaard onderhoud hebben wij daar nooit kosten aan gemaakt verder. Dat was bij de Volkswagen Polo die we daar voor hadden helaas een ander verhaal. Ook hebben ze een fijne wegligging en stuurgedrag. En inderdaad veel luxe er op, zoals voorruitverwarming, echt super handig! Vandaar dat we nu dus weer voor 2 Fordjes hebben gekozen.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 15:03

Janine1990 schreef:
maaikemuis schreef:

Probleem is dat ik de tijd niet heb :(
Eigenlijk moet het komende week en dan met name zaterdag... De week erop heb ik dienst (dat betekent 24/7 bereikbaar zijn en in het weekend serieuze dingen doen) en daarnaast moeten we mijn huis ook nog voorbereiden op de nieuwe keuken... Die dus geplaatst wordt op de dag dat mijn APK verloopt. -O-
Dus een kwestie van héél gericht gaan zoeken.

De herrie van de Clio, lag dat aan interieurisolatie denk je?
En wat voor auto was je vorige auto en wat mankeerde er allemaal?

De Clio heeft een, in mijn ogen, een matige geluidsisolatie en klinkt ook als een brommer (behalve de 1,5 liter).

Mijn vorige auto was een Peugeot 107 en wat was er mis mee. In de 9 jaar dat ik hem heb gehad heb ik de koelpomp, katalysator, uitlaat, tientallen lampjes, opvallend veel voorbanden en de distributieriem mogen vervangen. Toen kwam het punt waarop hij bleek te lekker en er liters water in mijn achterbak zaten. Die lekkage hebben we op kunnen lossen, maar hij bleef ergens lekken bij het voorportier. Uiteindelijk hebben we hem heel mooi glanzend opgepoetst en voor goed geld in kunnen ruilen.

Vanuit Peugeot eigenlijk nooit iets gehoord, terwijl de warmtepomp en riem bij 2 jaar en 2 maanden het begaven. Viel niet meer onder garantie....

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 15:23

theadora99 schreef:

Ik heb een goed focus station gehad en die heeft me dus wel flink laten staan. Weet niet precies meer wat het probleem (al aantal jaren terug), maar geloof iets met een pomp en dat het me €1800,- heeft gekost ;( Begreep toen eigenlijk dat het best een veelvoorkomend probleem was bij dit type auto na een bepaald aantal km.
Verder was het wel een ontzettend fijne auto om in te rijden!!

Boheme

Re: Opvolger voor mijn Slopel Astma

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 15:37

En een Nissan juke? Leuke auto's, ruimte zat voor, mogen wat trekken. Redelijk zuinig, hoge instap. Niet moeders mooiste..

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 15:39

Ik heb een super fijne mercedes c200 diesel onder mijn kont.
Zit heerlijk, kan 1500 kilo trekken, turbo erop, automaat, cruise... Ja ja echt heerlijk.
Mijne komt wel uit 2004 maar dat zie en merk je er echt niet aan.
En hij was ook nog eens niet reteduur incl inruil van een 20 jaar oude golf... Vind het zeker een aanrader voor mensen die een comfortabele makkelijke auto zoeken die ook nog eens power en trekkracht heeft.
Is voor zijn leeftijd ook nog redelijk zuinig. Enige wat deze auto "duur" maakt is de wegenbelasting omdat het diesel is, maar vind zelfs dat nog meevallen met bijvoorbeeld een diesel stationauto... Maar zijn ook in benzine te krijgen natuurlijk

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 16:28

Als je voor de Ibiza gaat zou ik wel voor een Fr gaan, die zijn net wat luxer.
Wij hadden een 1.0 tsi fr en hebben hem toen laten chippen bij JD engerneering.
Hij heeft 145 pk en is echt mega snel en rijd heerlijk.
Helaas hadden wij een coupe en werkte dat niet met de kleine meid die 2 jaar later kwam. Zodoende hebben wij nu een Seat Leon station en rijd mijn moeder in “ onze” ( nu die van haar) Ibiza. Ze is echt super verliefd op die auto en verteld iedere keer dat ze ons ziet nog hoe blij ze ermee is.
Afbeelding Hier de rechter <3 ( baal nog steeds dat hij weg moest :(

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 18:24

Oef die Ibiza is wel dik <3 ik ben sowieso fan van blauwe auto’s :*

Afbeelding
Dit is overigens mijn polo, dit model is dan wel weer relatief goedkoop te vinden (2009-2014 uit mijn hooft, de 6R). Ik rijd dan wel diesel dus die zijn sowieso al stukje goedkoper in aanschaf maar er zijn ook genoeg benzine te koop. Ik moet mijn stoel wel helemaal naar voren raggen om bij de pedaal te komen (1.60), alleen voor 2 meter is de auto echt te klein := maar begrijp dat ook deze auto niet jouw smaak is?

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 18:28

Heel wat anders: wat vind je van de Citroën DS3? Of zijn die je te klein?

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 19:12

Many schreef:

Ik weet niet meer of ik een DS3 of DS5 mee had als huurauto, maar vreselijk vond ik die. Heel veel plastic en bling en heel erg slecht zicht door al het dikke plastic. Grote dode hoeken aan alle kanten... Doodeng, voor mij nooit meer :n

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-20 19:49

maaikemuis schreef:
De Clio heeft een, in mijn ogen, een matige geluidsisolatie en klinkt ook als een brommer (behalve de 1,5 liter).

Mijn vorige auto was een Peugeot 107 en wat was er mis mee. In de 9 jaar dat ik hem heb gehad heb ik de koelpomp, katalysator, uitlaat, tientallen lampjes, opvallend veel voorbanden en de distributieriem mogen vervangen. Toen kwam het punt waarop hij bleek te lekker en er liters water in mijn achterbak zaten. Die lekkage hebben we op kunnen lossen, maar hij bleef ergens lekken bij het voorportier. Uiteindelijk hebben we hem heel mooi glanzend opgepoetst en voor goed geld in kunnen ruilen.

Vanuit Peugeot eigenlijk nooit iets gehoord, terwijl de warmtepomp en riem bij 2 jaar en 2 maanden het begaven. Viel niet meer onder garantie....

Alle 3-cilinders klinken toch als een brommer? En als de uitlaat lek is als een V8 :')

Vergeet niet dat 107 een samenwerking is he? Met Toyota...
Wat je noemt zijn allemaal bekende problemen (er vanuitgaande dat je waterpomp bedoelt, volgens mij zit er geen warmtepomp op een auto?)
https://www.autoblog.nl/nieuws/citroen- ... vies-60787

Afijn, niet dat je dat vooraf allemaal had kunnen weten natuurlijk. Dan was voor mij de keuze ook niet meer zo moeilijk... :+

Maar het is ook absoluut een reden voor mij om niet voor een kleine auto te gaan. Naast een gebrek aan comfort is mijn ervaring (Ford Ka 1999) dat ook niet het meest stevige materiaal wordt gebruikt (alles om de kosten te drukken)

kim_1990 schreef:
Ik heb een super fijne mercedes c200 diesel onder mijn kont.
Zit heerlijk, kan 1500 kilo trekken, turbo erop, automaat, cruise... Ja ja echt heerlijk.
Mijne komt wel uit 2004 maar dat zie en merk je er echt niet aan.
En hij was ook nog eens niet reteduur incl inruil van een 20 jaar oude golf... Vind het zeker een aanrader voor mensen die een comfortabele makkelijke auto zoeken die ook nog eens power en trekkracht heeft.
Is voor zijn leeftijd ook nog redelijk zuinig. Enige wat deze auto "duur" maakt is de wegenbelasting omdat het diesel is, maar vind zelfs dat nog meevallen met bijvoorbeeld een diesel stationauto... Maar zijn ook in benzine te krijgen natuurlijk

Voor mij geen Mercedes :n
Sowieso is eentje van 2014 of jonger natuurlijk geen optie financieel gezien.

laura1987 schreef:
Als je voor de Ibiza gaat zou ik wel voor een Fr gaan, die zijn net wat luxer.
Wij hadden een 1.0 tsi fr en hebben hem toen laten chippen bij JD engerneering.
Hij heeft 145 pk en is echt mega snel en rijd heerlijk.
Helaas hadden wij een coupe en werkte dat niet met de kleine meid die 2 jaar later kwam. Zodoende hebben wij nu een Seat Leon station en rijd mijn moeder in “ onze” ( nu die van haar) Ibiza. Ze is echt super verliefd op die auto en verteld iedere keer dat ze ons ziet nog hoe blij ze ermee is.
[ [url=m/hAjHzf.jpg]Afbeelding[/url] ] Hier de rechter <3 ( baal nog steeds dat hij weg moest :(

Oefff... die is zo mooi... Maar net als Lifaya ook een zwak voor die kleur auto's :')
Een kleur maakt een auto echt wel!

lifaya schreef:

[ [url=m/vJy2bq.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is overigens mijn polo, dit model is dan wel weer relatief goedkoop te vinden (2009-2014 uit mijn hooft, de 6R). Ik rijd dan wel diesel dus die zijn sowieso al stukje goedkoper in aanschaf maar er zijn ook genoeg benzine te koop. Ik moet mijn stoel wel helemaal naar voren raggen om bij de pedaal te komen (1.60), alleen voor 2 meter is de auto echt te klein := maar begrijp dat ook deze auto niet jouw smaak is?

lifaya schreef:

[ [url=m/vJy2bq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind het hele leuke auto's hoor, ook echt wel om te zien... Het is ook niet per se niet mijn smaak... Maar ik voel 'm niet helemaal in mijn prijsklasse zeg maar... (opties, velgen, kleur etc.)
Zal niet beweren dat ik een proefrit oversla...

Many schreef:

Superleuk! Vind 'm geloof ik ook niet te klein. Collega van mij heeft er ook eentje, heel erg leuk!
Alleen denk ik dat ie wat te tuttig is voor mij. Heb er eerlijk gezegd nog niet heel goed naar gekeken.

MariekeS_ schreef:
Many schreef:

Ik weet niet meer of ik een DS3 of DS5 mee had als huurauto, maar vreselijk vond ik die. Heel veel plastic en bling en heel erg slecht zicht door al het dikke plastic. Grote dode hoeken aan alle kanten... Doodeng, voor mij nooit meer :n

Ach, dat heeft Peugeot ook met de deurstijl t/m 2008 geloof ik. Kwestie van wennen en extra goed kijken...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 20:06

Velgen kan je zo leuk maken als je zelf wil haha, heb een winter en zomerset. Verder heeft mijn polo wel de meeste opties; stoelverwarming, navigatie/Bluetooth/CarPlay, regensensor etc. Zomerset staat op de foto. Maar ik snap je en hoop dat je snel een geschikte auto kan vinden die comfortabel genoeg is en binnen je prijsklasse valt! Ik had voor mijn auto 4000 betaald maar het was een project, moest nog veel aan gedaan worden voor die goed was (oud schade auto).

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-20 20:22

lifaya schreef:
Velgen kan je zo leuk maken als je zelf wil haha, heb een winter en zomerset. Verder heeft mijn polo wel de meeste opties; stoelverwarming, navigatie/Bluetooth/CarPlay, regensensor etc. Zomerset staat op de foto. Maar ik snap je en hoop dat je snel een geschikte auto kan vinden die comfortabel genoeg is en binnen je prijsklasse valt! Ik had voor mijn auto 4000 betaald maar het was een project, moest nog veel aan gedaan worden voor die goed was (oud schade auto).

Ja klopt, maar om nu een auto te kopen en vervolgens nog eens 1000 euro er overheen te laten komen voor dikke velgen en bijbehorende banden... Die van mijn GTI waren iets van 200 euro per band als ik me niet vergis...

Ik ben misschien wel iets te veel van het uiterlijk hoor, wat een auto betreft... Maar ik wil na aankoop niet meer mooiigheden toevoegen. Auto moet gewoon een soort van kant en klaar zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 20:51

Ik rijd momenteel een Peugeot 308sw 1.6 blue hdi uit 2015. Fijne auto en trekt snel op, grote kofferbak.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-20 20:55

Mindim schreef:
Ik rijd momenteel een Peugeot 308sw 1.6 blue hdi uit 2015. Fijne auto en trekt snel op, grote kofferbak.

Waar staat dat blue voor? Want ik lees het ook bij benzine auto's...

Wendy_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 21:09

Hier ook Ford fan! Ouder type mondeo 2,5 L V6 hier, Titanium editie dus wel wat "luxer" uitgerust.
Stabiele, degelijke auto met een hele goede wegligging. Rijd echt heerlijk, en heeft me tot nu toe weinig gekost in onderhoud.
Enige nadeel wat ik kan bedenken is dat ie graag een slokkie lust, maar wat wil je met dat blok :')

Vriend van mij had een fiesta st line, zelfde verhaal als hierboven alleen sportiever qua looks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 22:45

Janine1990 schreef:
Mindim schreef:

Waar staat dat blue voor? Want ik lees het ook bij benzine auto's...

Als het goed is lees je dat enkel bij diesel auto's. Er zitten een paar dingen in die je diesel schoner maken, zoals een ad blue tank.