Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lestrange01 schreef:Ik snap niet zo goed waarom mensen de vergelijking met gewone griep maken. Word je bij de gewone griep ook twee weken in quarantaine gehouden?
Hier ook een kassa medewerker. En hoeveel mensen niet aan het niezen en hoesten zijn en vervolgens hun vieze vingers likken om hun geld te pakken en aan mij te overhandigen (bah!!).
Mijn moeder heeft hele slechte longen, dus het is vooral voor háár dat ik bang ben. Vorig jaar had ze de griep en heeft ze ook al een long ontsteking gehad.
Ter voorzorg houd ik een flesje desinfectie op mijn kassa. Ik was mijn handen daar tussen door even mee. Meer kan je niet doen denk ik. Maar ik snap je zorg wel, vooral als caissière kom je met zoveel mensen in contact. De kans is ""klein"" dat je ziek wordt, maar toch.
Citaat:Geplaatst: Vandaag, 08:08
Ik snap niet zo goed waarom mensen de vergelijking met gewone griep maken. Word je bij de gewone griep ook twee weken in quarantaine gehouden?
germie schreef:De vergelijking met griep is niet raar. Het 'human coronavirus' is er namelijk altijd al en is gewoon een variant van 'griep'. Ook covid19 is een coronavirus en als zodanig gewoon weer verwant aan 'griep'. Het is alleen een nieuwe variant. Maar het al langer op de markt zijnde middel Lysol doodt ook gewoon covid19 (of hoe het virus eigenlijk ook maar moge heten). Zo ook Chemgene.
Hutcherson schreef:er vroeg vanmorgen een client aan me of wij 'nog wel gewoon handen gaven ivm corona'.... Ik was zowaar een beetje verbaast. Hoewel ik het snap vind ik het raar dat we nu ineens allemaal onze beleefdheids dingen laten vieren om maar niet besmet te worden...
als mensen nou eens zouden beginnen met het afbellen van hun afspraak als ze lopen te snotteren en kuchen. dan ben ik al blij.
LadyMadonna schreef:https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/316 ... -Nederland
In dit bericht staat dat Philips veel aanvragen vanuit China krijgt voor CT-scans, omdat deze scans goed het virus zouden kunnen weergeven.
Ik vraag me af hoe?
Hutcherson schreef:er vroeg vanmorgen een client aan me of wij 'nog wel gewoon handen gaven ivm corona'.... Ik was zowaar een beetje verbaast. Hoewel ik het snap vind ik het raar dat we nu ineens allemaal onze beleefdheids dingen laten vieren om maar niet besmet te worden...
als mensen nou eens zouden beginnen met het afbellen van hun afspraak als ze lopen te snotteren en kuchen. dan ben ik al blij.