[Foto]Show je keuken!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 15:45

Britta31 schreef:
Prachtige keukens.Kom ik aan met mijn keuken van 30 jaar oud.Maar het idee van een keuken verbouwing zie ik niet zitten.

Waarom niet? Zo moeilijk is het niet hoor…

Een maandje rommel als je veel moet omleggen en het zelf doet.
Een weekje als je weinig aanpassingen hebt :D
Of ergens daar tussenin… :Y)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 15:59

Boras schreef:
Alle zwarte keuken, hartstikke mooi. Mijn wens voor de toekomst :)

Zag ik een douchecabine in de keuken? Heel bijzonder :D

Ja en een toilet :+ Vreselijk, haha. Je kon in de pan roeren vanaf de wc/vanuit de douche. Maar we hebben er in die situatie nooit gewoond, dit waren de verkoop foto's. We hebben eerst 8 maanden laten renoveren voordat we er in konden :=

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 16:31

Frummels schreef:
Boras schreef:
Alle zwarte keuken, hartstikke mooi. Mijn wens voor de toekomst :)

Zag ik een douchecabine in de keuken? Heel bijzonder :D

Ja en een toilet :+ Vreselijk, haha. Je kon in de pan roeren vanaf de wc/vanuit de douche. Maar we hebben er in die situatie nooit gewoond, dit waren de verkoop foto's. We hebben eerst 8 maanden laten renoveren voordat we er in konden :=

Ook een wc! Dat is echt om te gieren :=

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 18:08

Citaat:
@ Niqui

Leuk om jouw keuken te kunnen bekijken in het echt! Zo vaak zien staan bij Ikea. Destijds vond ik dit de enige mooie keuken die in aanmerking zou kunnen komen bij ons. De combinatie met wit is toen ook bij ons opgekomen. Maar helemaal hout(look) is dan weer chiquer. Allebei leuk :) Ik vind je keuken heel goed gelukt. Het eenvoudige, lichte blad vind ik prachtig. Ik wil graag zo'n blad, lekker fris en ruimtelijk in combinatie met een donkere of donkerdere keuken. Is dit blad ook van Ikea? En zo ja, welke is het dan?

@Boras: dank je wel. We hebben gekozen voor een combinatie van donker (mat) hout met hoogglans wit om de ruimte wat lichter te houden. Ook omdat het niet een heel grote keuken is. Het blad is van wit composiet en hebben we elders gekocht. Dit omdat ons blad een geheel vormt met de vensterbank en daardoor dieper is geworden dan de standaard Ikea maat.
Daarnaast was de levertijd ook een stuk korter (wat fijn was) én deze firma wilde bij ons komen inmeten. Ikea komt niet inmeten als ze de keuken niet zelf hebben geplaatst. En we vonden het risico van zelf inmeten toch iets te groot.

Anouk1605

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 15:34

Hoi hoi, ik zie dit topic nu pas. Leuk joh, al die keukens! Zie hele gave ideeën voorbij komen!

Wij hebben na 4 maanden verbouwen sinds deze week ook weer een keuken :D

Dit was de keuken toen we ons huis kochten:
Afbeelding

En dit is de keuken nu:
Afbeelding

Afbeelding

Koelkast staat niet in de keuken zelf maar in een tussenstukje. Die is felrood, retro
Keuken is nog niet af. Tegels komen nog, vouwgordijnen, plinten. Maar dat staat voor de komende weken op de planning.

Sorry trouwens, foto's draaien lukte niet :o

Edit: voor de oplettende bokkers, we missen de hoekpasstukken nog. Die waren nog onderweg :+ . De hoekpasstukken krijgen dezelfde kleur als de rest van de kastjes
Laatst bijgewerkt door Anouk1605 op 06-05-20 15:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Boras

Re: [Foto]Show je keuken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 15:36

Netjes gedaan :)

Ik ben jaloers op beide ramen.

romyamb

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 07:48

prachtig!
dat word wel veel ramen zemen met het fornuis daar :P

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 08:22

Wij hebben vorig jaar een huis gekocht.
Toen was de keuken zo:
Afbeelding

Het is nogal een kleine ruimte dus het was behoorlijk puzzelen om een nieuwe te ontwerpen die naar ons zin was. Uiteindelijk gelukt en heel blij mee!
Slopen:
Afbeelding

Eindresultaat!
Afbeelding

Edit: ik zal zo even een foto maken van hoe we het nu hebben in gericht. In m'n enthousiasme gooide ik m'n foto's erop, maar lees nu terug dat je vooral op zoek bent naar inspiratie voor de inrichting (oeps).

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 19:15

Afbeelding
Nog een foto inclusief zooi.

Suzanne F.
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 19:47

Mooi hoor! Echt opgeknapt zo, veel lichter en toont ruimer.

Anouk1605

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 12:13

romyamb schreef:
prachtig!
dat word wel veel ramen zemen met het fornuis daar :P

Dat valt gelukkig wel mee. Er zit nog best wat ruimte tussen het fornuis en het raam. Ook hangt er een vrij krachtige plafond unit boven die veel opvangt. Maargoed ik moet natuurlijk geen pan met tomatensaus laten ontploffen (oké, dat is in elke keuken een ramp denk ik hihi :+ )

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 15:41

Glas is nogal makkelijk schoon te maken :D

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 16:15

Leuk om te zien! Dit is onze keuken. Ondertussen zitten er wel zwarte tegels nog op de wand. Foto's zijn van vorig jaar toen hij net geplaatst was. :)

Afbeelding

Afbeelding

_Lorette_
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 09:20

Mooi! En de vaatwasser op een ideale hoogte. ik vind je nisje met planken ook leuk.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 11:25

_Lorette_ schreef:
Mooi! En de vaatwasser op een ideale hoogte. ik vind je nisje met planken ook leuk.

Allereerst, mooie keuken!

Over de vaatwasser: handige hoogte ja. Maar is de plek wel zo handig gekozen als de klep openstaat? Want dan verspert de klep (half?) de staplaats bij de kraan. Dat lijkt me onhandig. Ik spoel de vuile vaat af en zet het zonder van mijn plek af te komen direct in de vaatwasser rechts van me. Die dan helaas wel op de grond staat :)

Voor de ts voldoet het waarschijnlijk prima, ik lees geen klachten :) En misschien zie ik het wel verkeerd.

Edit: nu ik nog een keer kijk, valt me op dat de vloer en de keuken mooi combineren.

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 08:34

Bedankt! Van de klep van de vaatwasser hebben we totaal geen last. Wij spoelen het ook gewoon af terwijl de vaatwasser naast ons open staat. Ik zou niet meer anders willen. Het enige waar we nu tegen aan lopen is dat de oven boven de vaatwasser zit. Als de vaatwasser net klaar is en je trekt hem open doet de damp die er uit komt de oven niet echt ten goede. Das een keer voor de volgende keer maar verder is t heerlijk :D

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 18:50

Ik zal onze keuken ook even showen hier. In 2006 kochten we dit huis, toen was de keuken al blauw geverfd, maar het was oorspronkelijk een donkerbruine eikenhouten keuken. Heel degelijk ding, maar had inmiddels echt zijn beste tijd gehad en was ook niet praktisch met die lelijke grote schouw in de hoek. We hebben heel de keuken zelf verbouwd, het plafond is eruit geweest, alle elektra hebben we opnieuw aangelegd etc. We hebben de keuken tweedehands gekocht en ik heb hem zelf helemaal geschilderd. Het natuurstenen blad hebben we gezaagd zodat we de plek van de kastjes konden veranderen. De oven die we hebben is wel nieuw, want ik wil niet op gas koken. We hebben nu een geweldig fijne inductie Belling <3 .

Dit was voor:

Afbeelding

En dit is na:

Afbeelding

De keuken is een heeeeele lichte tint groen <3 .

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 19:28

Die is goed opgeknapt!! Heel mooi geworden, en vooral die groene tegeltjes <3

Suzanne F.
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 19:32

Moet eerlijk bekennen dat ik de blauwe ook wel knus vind.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 19:38

Suzanne F. schreef:
Moet eerlijk bekennen dat ik de blauwe ook wel knus vind.

Hij was niet lelijk, maar viel van ellende uit elkaar, haha. En die schouw in de hoek nam ontzettend veel plek in beslag, ik heb nu veel meer werkruimte op het aanrecht :) .

Britta31
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 19:53

Afbeelding :D
Oudje van 30 jaar oud.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 11:06

Wat een leuk topic!
Mijn vriend en ik zijn gisteren in IKEA ideetjes gaan opdoen *\o/*

Nu zag ik net wel dat de keuken die we op het oog hadden (basic model) alleen met een keramisch of gasvuur kon en ik wilde graag inductie.. Heeft iemand een idee waarom dat zou kunnen zijn?

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 13:31

Hoezo kan het dan niet met inductie? Die hebben ze ook, en volgens mij kan je een keuken helemaal maken zoals jij wil.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 14:16

Ja, dat dacht ik dus ook..

Maar bij de productdetails staat: "Uitsluitend te gebruiken met een glaskeramische kookplaat of een gaskookplaat." Zowel bij het model waarbij je de oven en de kookplaat inbouwt (dus dat het werkblad doorloopt), als bij het model waarbij er een "gat" is voor een fornuis... Dus ik snap niet goed waarom :P

Heb een mailtje gestuurd naar IKEA :) Hopelijk snel antwoord zodat we kunnen bestellen :D

Helliepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 13:16

Nadat ik dit topic volledig doorsnuisterde om inspiratie op te doen, kan ik nu ook onze keuken showen :#

Ik wou heel graag een blauwe keuken en verwend als ik ben, heeft mijn vriendje daar voor gezorgd! _/-\o_ O:) :D

Alle kasten zijn ikea, maar aangezien ikea geen blauwe frontjes heeft, heeft mijn vriend alles wat blauw is, zelf gemaakt. Hij heeft hiervoor blauw gelamineerde MDF platen besteld en die verzaagd. Was wel een klusje! :wow: De bovenste kastjes in de keuken zijn wel helemaal van ikea (frontjes en al).
De gootstenen zijn ook van ikea, maar werkbladen, toestellen en kranen komen van ergens anders.

De voor-foto is misschien wat onnozel, aangezien we het hele huis verbouwd hebben :P
Afbeelding

Work in progress:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En nu hij af is <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En we hebben ook een bijkeuken (die de eerste jaren nog als badkamer zal dienen)
Afbeelding
Frontjes hier zijn wel ikea!