Independence schreef:Ik schrik ervan dat zoveel mensen gewoon niet open doen! Dat zou echt nooit in mij opkomen.
90% van de tijd zit ik ook in een sloeberoutfit in huis, maar ik doe wel open. Collectes geef ik dan ook (er is altijd wel kleingeld in huis en dat is hooguit 1x per maand)
Eerlijk gezegd komt het op mij een beetje asociaal over om de deur niet open te doen
Dit vind ik ook nu komt dat waarschijnlijk omdat ik hier ook geen overlast ervaar. Misschien 1x per week dat er iemand komt waar ik eigenlijk niet op zit te wachten. Zoals gister iemand van leger des Heils die een donatie abonnement wilde afsluiten. Alles met abonnement staat mij tegen. Wil namelijk best wel wat doneren maar 6 euro per maand vind ik voor ons momenteel best veel. Verder alleen op zaterdag wel eens pakjesbezorgers met pakjes voor anderen.
Verder heb ik vooral een hekel aan die kranten of energie verkopers maar dat is ook omdat ik moeite heb ze weg te sturen. Zo opdringerig, gelukkig heb je die hier bijna nooit.
Nu is onze bel heel zacht dus van op het raam kloppen zal onze hond meer stress ervaren.

Het gaat er in mijn geval trouwens ook niet om dat ik niet open wíl doen, maar dat ik me helemaal te pletter schrik van de deurbel.

.
. Maar wij worden alleen gebeld door pakketbezorgers en ik denk dat ik in 2 jaar 3 collectanten aan de deur heb gehad. 
Verder wordt er zelden aangebeld. Misschien omdat ik in een appartement woon?