Het leed wat de deurbel heet....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 07:52

Independence schreef:
Ik schrik ervan dat zoveel mensen gewoon niet open doen! Dat zou echt nooit in mij opkomen.
90% van de tijd zit ik ook in een sloeberoutfit in huis, maar ik doe wel open. Collectes geef ik dan ook (er is altijd wel kleingeld in huis en dat is hooguit 1x per maand)
Eerlijk gezegd komt het op mij een beetje asociaal over om de deur niet open te doen

Dit vind ik ook nu komt dat waarschijnlijk omdat ik hier ook geen overlast ervaar. Misschien 1x per week dat er iemand komt waar ik eigenlijk niet op zit te wachten. Zoals gister iemand van leger des Heils die een donatie abonnement wilde afsluiten. Alles met abonnement staat mij tegen. Wil namelijk best wel wat doneren maar 6 euro per maand vind ik voor ons momenteel best veel. Verder alleen op zaterdag wel eens pakjesbezorgers met pakjes voor anderen.
Verder heb ik vooral een hekel aan die kranten of energie verkopers maar dat is ook omdat ik moeite heb ze weg te sturen. Zo opdringerig, gelukkig heb je die hier bijna nooit.

Nu is onze bel heel zacht dus van op het raam kloppen zal onze hond meer stress ervaren.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 07:54

Independence schreef:
Ik schrik ervan dat zoveel mensen gewoon niet open doen! Dat zou echt nooit in mij opkomen.
90% van de tijd zit ik ook in een sloeberoutfit in huis, maar ik doe wel open. Collectes geef ik dan ook (er is altijd wel kleingeld in huis en dat is hooguit 1x per maand)
Eerlijk gezegd komt het op mij een beetje asociaal over om de deur niet open te doen

Hoezo? Moet een ieder toch zelf weten?

Hier zijn in collecte seizoen elke week collectes. En daarnaast nog van die ergerlijke organisaties die je zo’n donatieabbonnement willen aansmeren. Verschrikkelijk.
Kleingeld heb ik niet en ik ga ook nergens lid van worden dus om hun en mij tijd te besparen zet ik de bel uit. Ze komen toch altijd tijdens de avondspits waarin ik 2 kinderen eten moet geven en in bad en naar bed moet doen, dus dan heb ik daar echt geen zin in.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 07:55

Overigens: als ik hier de bel uit heb gaan ze vaak in de voortuin door de ramen staan te koekeloeren.
Schrik je je nog te pletter omdat er opeens een vreemde naar binnen kijkt :=

Waarom is het asociaal om niet open te doen? :o?
Het is toch mijn huis? :P Het gaat er in mijn geval trouwens ook niet om dat ik niet open wíl doen, maar dat ik me helemaal te pletter schrik van de deurbel.
Ik heb een gegeneraliseerde angststoornis en onverwachte geluiden zoals een deurbel zorgen ervoor dat ik echt tegen het plafond zit van schrik.
De mensen die mij kennen weten dat en bellen gewoon even van tevoren. En wanneer ik weet dat er een pakketje of visite komt, dan ben ik op de deurbel voorbereid.
Maar voor collectes etc is het jammer dat de deurbel uitstaat. Wanneer ik geld wil geven kan ik dat ook wel online doen. Daar heb ik collectanten niet voor nodig :)
We hebben daar trouwens ook een sticker voor op de deur.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 07:55

Hé dit topic had ik gestart kunnen hebben!

Ik doe 9 vd 10 X ook niet open, behalve als ik weet dat er een pakketje komt. Ik heb geen behoefte aan ongevraagde zooi aan de deur, sticker wordt vaak niet gelezen. Bovendien wonen wij een verdieping hoger (keuken beneden, woonkamer 1e) en moet ik regelmatig rusten en dan moet je weer naar beneden. Nou mooi niet dus :D

Maar independece; ik heb er toch niet om gevraagd om in m'n eigen huis lastig gevallen te worden door verkopers of geld- ophalers voor het één of ander? Als ik wat wil regel ik het zelf wel

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 08:24

Wat een herkenning, dacht echt dat ik een uitzondering was :D .
Heb er zo’n hekel aan als iemand onverwacht aan de deur staat en doe ook meestal niet open. Onze bel is stuk en ik ben niet van plan hem te repareren of vervangen :n .

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 08:46

Ik moet 2 trappen naar beneden dus ik moet helaas wel, ik zie niet wie er staat :+. Maar wij worden alleen gebeld door pakketbezorgers en ik denk dat ik in 2 jaar 3 collectanten aan de deur heb gehad.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 08:54

Je bent niet alleen hoor, ik haar de deurbel ook.

Ik heb een nieuwe gekocht, deze kan ik afzetten :+

RoosvanBlue

Re: Het leed wat de deurbel heet....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 09:01

Ik heb ook een hekel aan de deurbel, sowieso aan mensen aan de deur. Of het nou een collecte is, bedelende kinderen of een bekende die onverwacht komt. Echt een ongezellige tr*t ben ik wat dat betreft. Toen ik nog alleen woonde stond de deurbel standaard uit.

Laatst kwamen wel de buurkinderen wat hooi brengen voor de konijnen, ze hadden dat over van hun surprise. Dat vond ik dan wel weer schattig.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 09:21

Ik heb er ook een hekel aan haha. Doe het liefst niet open, en weet dat bekenden toch niet zomaar spontaan op de stoep staan bij mij. Ik kan het voor mezelf wel verklaren, ik ben een introvert persoon en hou niet van onverwachtse dingen zoals bezoek. Een deurbel die ineens af gaat zonder dat ik weet wie er staat en wat er is, is gewoon een ding. M'n vriend lacht me er altijd om uit, die is het tegenovergestelde :D

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 09:23

Ik verbaas me erover dat zoveel mensen een hekel hebben aan de deurbel en niet opendoen.
Nooit gedacht.

Nerootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 09:26

Ik heb ook een bel met camera, heel fijn zodat je weet wat je aan de deur kan verwachten. Zeker in de avond.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 09:33

Wij hebben niet eens een deurbel. We hadden een mooie ouderwetse trekbel maar die heb ik verkeerd om terug gemonteerd en nu hangt ie alleen maar mooi te zijn. Sowieso gaat de voordeur niet open omdat dan de katten ontsnappen. Dus iedereen bekend klopt even voor aan en loopt dan de oprit om naar de zijdeur. Of ik zeg dat ze even om moeten lopen. Liefst doe ik ook net alsof ik niet thuis ben maar doen eigenlijk wel altijd open.

Mooiste voordeur verhaal vind ik nog steeds toen we net in dit huis woonden. We hebben het gekocht van een soort waarzegster/tarot leester. Er belt iemand aan (toen deed ie het nog wel), wil al naar binnen stappen dus ik vroeg of ik dr kon helpen. Ja ik heb een afspraak met de waarzegster. Eh die woont hier al een tijdje niet meer, kon ze dat niet voorspellen met het maken van de afspraak?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 10:06

Ik heb ook een hekel aan de deurbel. Bekenden komen achterom of ze bellen. De voordeur is dus meestal “slecht nieuws” :+ . Daarnaast zijn mijn katten doodsbang voor de deurbel, dus heb hem eraf gesloopt. Opgelost :D

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 10:22

Ik ben enorm blij met mijn nieuwe bel met camera maar ook met een knopje dat ik hem uit kan zetten.
Heerlijk, vooral als ik ziek of erg moe ben zodat ik niet wakker word gebeld.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-20 10:24

Nou ik vertelde mijn man over mijn avontuur van gister en dat ik wilde dat de stekker eruit gaat haha. Hij vind het asociaal om de deur niet open te doen, dus hij deelt een andere mening. Heb hem dit topic laten lezen dat ik dus echt de enige niet ben en dat als hij de stekker er niet uit wil halen (ik kon hem zelf niet vinden) ik gewoon het snoer doormidden zou knippen. Wordt nu dus geregeld. :D

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 10:58

Wij hebben stickers. Al eerder gepost in dit topic.

En een Ring deurbel met camera.
Op pc of telefoon kunnen we zien wie er voor de deur staat.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 11:02

Ik woon in buitengebied, veel collectanten slaan dit stukje dijk over somehow... zal wel te ver lopen zijn ofzo :?
Vorige week hebben wel jehova’s mij gevonden, ach, aangegeven dat ik er geen interesse in heb en ook weer klaar. De postbode belt nooit aan, die pleurt het gewoon op de tuintafel |o

Sfh1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 11:02

Echt een hekel aan dat ding! Het lijkt wel een vloek dat als mijn dochter net op bed ligt er altijd iemand aan de deur moet staan, weten hun niet maar ik ben dan altijd best geirriteerd :P Ik doe ´s avonds na 8 uur ook de deur niet meer open, vrienden sturen een appje als ze komen en kloppen zachtjes. Ik wil hem ook eigenlijk weg hebben 8)7

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 11:10

Toen ik 5 jaar alleen woonde in een rijtjeshuis deed ik ook bijna nooit open als ik niemand verwachtte. Ik was ook vaak weg, aan het werk of naar stal, maar als ik thuis was zat ik vaak te gamen en kon dan niet zo even pauzeren in een potje. :+ Als ik een pakketje verwachtte deed ik wel open en ik was ook de enige die wel eens iets bestelde volgens mij.
Maar zo heb ik wel eens gehad dat er rond 00:00 werd aangebeld. Ik had 2 alleenstaande oudere vrouwen in het hofje wonen en 'stom' dat ik was, deed dus open, met de gedachte dat er iets mis kon zijn. Er stond toen dus een verslaafde voor de deur voor kleingeld (wat ik ook niet had). Ik heb alleen 'nee, sorry.' gezegd en de deur snel weer dicht gedaan. Dat kwam verder nooit voor dus ik was wel verbaasd..
En ik zag een keer de felgele strepen door het wazige glas van de deur toen ik net van het toilet kwam, dat ik herkende als politie, dus deed toen wel open en toen bleek dat vlakbij ingebroken was.
Nu woon ik al ruim een jaar in een rustig dorpje en doe nu wel altijd open. Tot nu toe 1x een collectant gehad, 1x jehova's en 1x kinderen die flessen ophaalden voor statiegeld voor een goed doel. Verder vooral pakketjes voor buren of de buren zelf, die als er niet open word gedaan wel eens achter thuis kijken als ik bij de stallen ben. Heb een hele goede klik met ze, dus ze weten dat het gewoon kan. Maar nu woon ik ook niet meer alleen dus dat scheelt ook.
Maar ja, de bel is wel erg luid dus soms hoor ik die zelfs in de tuin. Maar ik ben er minder ''allergisch'' voor dan voorheen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 11:13

Wow dit topic := Bij mij wordt er echt zelden aangebeld? De enigen die aanbellen zijn mensen die hier moeten zijn óf de pakketjesman en die laatste is altijd welkom :)) Verder wordt er zelden aangebeld. Misschien omdat ik in een appartement woon?

Met kinderen die net op bed liggen kan ik het me nog enigszins voorstellen dat een harde rrrrrrring dan irritant is, maar verder? Sommige berichten komen echt heel onverdraagzaam over :=

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 11:40

Ik heb een sticker (geen collectes, colportage of geloofsovertuigers) èn mijn deurbel kan uit. Ik heb tussen de stekker en het stopcontact een ding zitten waardoor ik hem met een afstandsbediening aan en uit kan zetten. Ik draai nachtdiensten en word gek van de mensen die aanbellen.

Het zijn dan buurkinderen die de kat willen knuffelen of beschilderde stenen willen verkopen, of bezorgers met pakketjes voor de buren. Dat laatste heb ik helemaal een gruwelijke hekel aan: ik bestel zelf niets meer als ik niet thuis kan zijn om het aan te nemen, en dan word ik voor anderen uit mijn bed gebeld.

Ik moet toegeven dat mensen dus nog steeds de neiging hebben om te kloppen of aan de brievenbus te rammelen als de bel uit staat, dus ik ben blij dat ik straks naar een rustiger wijk verhuis

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 12:31

Petrichor schreef:
Kuggur schreef:
Ik kan aanraden aan de rand van de bewoonbare wereld te gaan wonen, lekker rustig... :D

Nou niet dus, wij wonen aan de rand van. Helaas toch genoeg mensen die aan de deur komen..

Hm, wij wonen aan een onverharde landweg, 6 km van de doorgaande weg. Die landweg loopt dood bij de buren, 7km verderop.
Het dichtstbijzijnde dorp is 18km ver weg, een gehucht met 600 bewoners. Voor de volgende wat grotere kern rijden we 130 km, het grootste deel over onbewoond hoogland....
Wat is jouw idee van "aan de rand van de bewoonde wereld".... :D

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 12:38

BarbaLala schreef:
Ik geef er overigens dan weer geen fiets om als de pakketbezorger mij treft in een minder florisante staat, die mensen zijn ook wel wat gewend gok ik zomaar :+

In vergelijking met onze pakketbezorger zie ik er altijd florissant uit :)) Hij is wel heel aardig trouwens.

Storm schreef:
Ik heb een sticker op de deur; nee, geen collectes, verkopers of geloofovertuigers. Ik werd gek van de belletjes als ik boven mijn kinderen op bed aan het leggen was en ze nét sliepen.
Een paar straten verder zit een Jehovagemeenschap, en die waren nogal fanatiek in de buurt.
En geld aan goede doelen geven, dat doe ik zelf, daarvoor hoeven ze niet aan mijn deur te komen bedelen.

Zo doen wij het ook. Sinds vorig jaar ook zo'n bordje onder de deurbel hangen en dat werkt prima.

Ik heb ook nog een 'niet storen'-bordje voor aan de deurklink en dat wordt gelukkig ook altijd gerespecteerd.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 12:44

De bel uitzetten zou ik ook heel graag doen maar stel dat er iets aan de hand is, 's nachts bijvoorbeeld, dan wil ik "bereikt" kunnen worden. In geval van brand bij de buren o.i.d.... helemaal uitzetten zou ik dan weer nooit doen.

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 12:51

In geval van nood heb ik altijd een reserve deurbel: twee honden die af gaan als er iemand voor de deur staat. Blijkbaar hebben zij geen deurbel nodig, zelfs vanuit slaapstand slaan ze direct aan :')