Whale schreef:Marije112 schreef:
Er wordt niks opgeborgen na het gebruik ervan, de vaat inderdaad, vuile kleding op de vloer etc. Kleine dingen die als ze ophopen een redelijk irritatiepunt kunnen worden.
Maar dat zijn de kleine huishoudelijke taken lijkt me, die hij inderdaad wel gewoon zou moeten doen. Maar je hebt het in je bericht dat hij ook de grote huishoudelijke taken niet doet, maar goed, als ik 2x een schoonmaakster in de week had zou ik die grote huishoudelijke taken ook niet meer doen.
Sorry, ik zie persoonlijk het hele huishouden als een grote taak
Pandora2 schreef:Moet het huis dan steeds brandschoon zijn ?
Als je 2 honden en 2 poezen hebt, kan er af en toe wel eens wat haar liggen. Dat weet je toch voor je die dieren neemt
2x per week een hulp en een tuinman is best al heel veel, niet ?
Misschien moet de vriendin haar doelen en eisen ook even bijstellen want daar schort ook wel één en ander aan als ik het goed begrijp...
Als ik het goed lees, is het een groot huis, '' op de groei gekocht '' ivm een kinderwens.
Ik denk dat met kinderen in huis er nog veel meer rotzooi zal gemaakt worden

Ik zal inderdaad ook aandragen dat zij haar eisen wat bij moet stellen
.
elnienjo schreef:Marije112 schreef:Zij is met hem getrouwd zonder vooraf samen te wonen. Toen hij op zichzelf woonde was hij weinig thuis en had hij de katten nog niet. Dat scheelt een hoop.
Dan weet ze dat voor de volgende keer als ze een nieuwe relatie op het oog heeft: eerst voldoende uitproberen en samenwonen voor je de koop sluit.
En als die katten van hem zijn en hij ruimt weigert hun zooi op te ruimen, dan zou ik de katten wegdoen.
En als zij haar honden dan één kamer ter beschikking geeft dan kan ze dat ook makkelijker bijhouden dan wanneer ze toegang hebben tot het hele huis.
Dat is helaas niet in elk land en elke cultuur zo makkelijk
.
Zoals voorheen aangegeven is het niet alleen de katten- en honden haren.
Tiggs schreef:Ze werken beiden fulltime en er komt 2 keer per week een schoonmaakster en toch is het vies?
Ze hebben 2 mopshondjes en een kat, niet 25 Leonbergers ofzo... Heeft zij niet gewoon smetvrees?
Normaal ben ik echt team vrouw hoor, in dergelijke verhalen, maar ik zit me echt te verbazen hoe je huis vies kan zijn in zo'n situatie.
Mijn huis ziet er hetzelfde uit en ik vind het wel prima bij ons.
poes schreef:Bedenk ook dat in Afrika de huizen meer open zijn en er veel meer stof en vuil binnen komt. Ik ken van zeer dichtbij ook iemand die opgegroeid is met meerdere hulpen en nog nooit zelf gekookt, gepoetst of wat dan ook had. Maar zij zegt dat je dus echt meer mensen nodig hebt omwille van het stof en eerlijk de productiviteit ligt ook lager. Ik kan me dus inbeelden dat die hulp niet genoeg is. Plus rondslingerende vaat en kleren los je daarmee niet op.
Klopt
brokjes schreef:denk dat het huis niet echt vies is, maar het feit dat hij niks doet irriteert. zoals niks achter zijn kont opruimen? dan kan het alsnog prima schoon en netjes zijn maar die instelling is niet fijn voor haar.
heb helaas geen advies verder
Daar sla je de spijker op zijn kop. Dat is inderdaad het probleem, jij weet het alleen een stuk beter te omschrijven als wat ik probeer
.
poes schreef:Ook koken en boodschappen doen wordt vaak door de hulp gedaan

je kunt in Afrika echt een pak luxer leven dan hier, vond dat best verwonderlijk toen ik dat voor het eerst hoorde.
anjali schreef:Ik heb geruime tijd in India doorgebracht. Daar heb je betaald personeel voor werkelijk alles. En het is absoluut niet de bedoeling dat je iets zelf gaat doen, want dan stoot je anderen het brood uit de mond.
Klopt allebei als een bus.
Ayasha schreef:Ik denk dat jouw vriendin zich moet afvragen of ze met deze man een kind wil en kan opvoeden er van uit gaande dat dit niet te veranderen is. En of ze samen wil zijn met iemand die blijkbaar niet voldoende respect heeft voor haar (want ja, ik vind dit gewoon geen respect hebben voor je partner als je verdorie de vaat niet eens in de afwasmachine kan zetten en niet gewoon de basis dingen achter je kont kan opruimen. Dat je het huis niet gaat poetsen a la, maar alles maar gewoon laten liggen waar je het gebruikt hebt is nog wat anders.) want ik gok dat dit geen cultuur-ding is maar een karakter-ding. En tenzij hij daar zelf iets aan wil doen (en die wil is er niet, wat op zich zijn recht is, hij is wie hij is.) gaat dat niet veranderen. Dus jouw vriendin moet zich IMO niet afvragen of ze hem kan veranderen want het antwoord daarop is gewoon "neen" maar of ze hier mee kan leven en kinderen en een toekomst wil.
Zoals ik voorheen al aangaf, ik denk dat de vriendin in kwestie een hoop heeft om overna te denken
Lizz schreef:Dit klinkt echt als mission impossible.
Veel opties zijn al gegeven.
Wat ze nog kan doen als hij niet mee helpt, hem de keuze laten stellen om minder te gaan werken. En die uren gebruiken om het huis schoon te houden. Al denk ik dat een huishoudster niet opweegt tegen haar uurloon. Maar goed met zicht op kinderwens...
Ben benieuwd of hij dan wel luiers zal gaan verschonen.
Ik ga de tips doorgeven en hopen dat dit een mission possible wordt
.
Wat jij aangeeft is nog wel een ding waar ze met hem over kan praten. Probleempje is dat zij grootverdiener is, dus het zal dan eerder als dreigement overkomen?