Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
SecretLIN schreef:Dani schreef:TS, ook goed om te weten: als je de koop ontbindt omdat zij te traag leveren moeten ze ook een aanbetaling terugbetalen. De wet staat boven kleine lettertjes, als ze moeilijk gaan doen kan je altijd even advies vragen bij het Juridisch Loket of eventuele keurmerken waarbij ze zijn aangesloten.
Moest het hele bedrag in 1x betalen
SecretLIN schreef:Dani schreef:TS, ook goed om te weten: als je de koop ontbindt omdat zij te traag leveren moeten ze ook een aanbetaling terugbetalen. De wet staat boven kleine lettertjes, als ze moeilijk gaan doen kan je altijd even advies vragen bij het Juridisch Loket of eventuele keurmerken waarbij ze zijn aangesloten.
Moest het hele bedrag in 1x betalen
SecretLIN schreef:Ik moest alles betalen, weer een les geleerd
SecretLIN schreef:Oké heeft dus niks hiermee te maken?
Deze bank heb ik dus besteld en wordt gemaakt. Dus dan geld gewoon de maand extra
bigone schreef:Lees je in en laat niet zo over je heen lopen. Wil je perse deze bank dan is 2 maart de uiterste leverdatum. Wil je hem niet meer moet je toch wachten tot 2 maart want na die datum blijven ze pas in gebreke. Dus goed inlezen, ook de speciale leveringsvoorwaarden, wat iemand zei, eventueel moet er iets uit china komen. Dan kunnen ze zich misschien beroepen op overmacht.
En zorg dat je mailt of de gesprekken opneemt.
meggiemeg schreef:En anders in de winkel zelf stampij gaan maken, heb dat ooit moeten doen om een aanbetaling terug te krijgen. Heb ze aangegeven op een bepaalde datum langs te komen om de aanbetaling op te halen, deden ze net alsof de kasinhoud al was afgestort, jammer ik kan dan heel vervelend gaan worden. Heb mijn geld gekregen toen ik daar was en daar was de zaak dan ook mee afgedaan.
genja schreef:Niet zo bang zijn gewoon een mail sturen je staat in je recht. Gewoon. Duidelijk zijn wat je van ze verwacht . Zoals ik vorige week al schreef en houdt je mail vooral kort en zakelijk .
En als ze bellen na aanleiding van je mail gewoon vragen of ze schriftelijk willen reageren .
Heb je toevallig rechtsbijstand? Anders wordt dat de volgende stap