Levering dpd gaat fout

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Levering dpd gaat fout

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 23:48

Andere bezorger, zelfde idee.

Afbeelding

oke nu hou ik op. :')

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 00:54

Ik heb juist nooit problemen met Dpd
Maar goed... dhl, PostNL, gls en ups gaan hier eigenlijk ook altijd goed

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 01:27

Hier afgelopen jaar wel wat bijzonders gehad.
Bezorger gaf aan dat ik niet thuis was. Was ik wel. Geen idee waarom we elkaar dus niet troffen.
Volgens de gegevens zou het naar een winkelier zijn gestuurd die afhaalpunt is. In een totaal andere woonplaats terwijl er aardig wat afhaalpunten in ons dorp zitten. De winkelier zei heel onvriendelijk niks te hebben, en dpd bleef volhouden dat het daar lag.
Uiteindelijk een nieuw pakketje gehad van de webshop waar ik besteld had. Ik vraag me nog steeds af of dpd of de winkelier het pakketje kwijt gemaakt heeft...

Verder bij dpd ook wel regelmatig berichtjes gehad: pakket bij je konijnen hok, pakket onder de tuinstoel. Maar wij hebben een balkon aan de straatkant waar iedereen vrij in en uit kan lopen en ik had geen neerzet toestemming gegeven. Gelukkig altijd goed gegaan.

De laatste tijd lijkt het bezorgen keurig te gaan. Ik bestel niet vaak, maar ontvang het wel.

Postnl trouwens ook van gebaald hoor. Dan dacht hij het pakket door een openstaand raam van mijn huis te schuiven. Maar dat was de kinderkamer van de buren.... Maar dit was wel altijd dezelfde bezorger, en na keer op keer hem aanspreken op zijn fouten, levert hij tegenwoordig best netjes.

Tot nu toe eigenlijk alleen nooit klachten gehad over DHL. Maar daar duurt levering soms lang...

Bernoe
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 07:55

Hahahha Gypsy _O-

Mijn ervaringen met Dpd zijn drama. Uiteindelijk alles altijd wel gekregen, dus hopelijk stelt dat je gerust. Maar de manier waarop is niet om over naar huis te schrijven.... Afgelopen week nog een bezorgdatum aangepast van di naar wo. Maar dat had dus ook geen nut....

J508

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 08:39

Hier helaas ook niks dan slechte ervaringen met dpd. De ergste was denk ik dat ik met zowel verkoper als dpd heb moeten steggelen dat ik een pakketje echt niet had ontvangen. Ze hadden via de GPS tracking gezien dat hij wel bij ons was gestopt en er was voor ontvangst getekend. Uiteindelijk heb ik een kopie van mijn paspoort en die van mijn man gestuurd en gezegd dat ze de handtekeningen maar moesten vergelijken.

Toen kwamen ze idd vanuit de verkoper dat het in de verste verte niet erop leek. Artikel was intussen uitverkocht en geld terug krijgen was zo veel gedoe omdat dpd niet wilde erkennen dat het pakket niet bij ons lag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 08:59

Ik heb juist nooit problemen met DPD. Ik vind hun neerzettoesttemming super fijn, hoef ik niet thuis te blijven voor de pakketjes.

Hopelijk wordt het opgelost TS.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 09:43

Ibbel schreef:
beatje schreef:
. 21.02.2020 06:36 Mechelen (BE)
Pakket wordt doorgestuurd.
Laadfout.

Dit betekent 9 van de 10 keer dat je pakje gewoon in een verkeerd bestelbusje zat die niet jouw route reed. Pakje gaat dus opnieuw gesorteerd worden zodat het wel in het goede busje terecht komt.
Dat DPD briefje in die plas water kan puur toeval zijn, bv weggewaaid tijdens een levering bij de buren, whatever.

Niks whatever, breek me de bek niet open over dpd. Alle ongein hierboven genoemd al eens meegemaakt.
Briefje hoort IN de Brievenbus bijv. Niet ergens tussen gestopt etc.
Heb camerabewijs van niet aanbellen en briefje neergooien en dan beweren dat er niemand thuis was.
Erg moelijk kontakt mee te maken.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 09:45

Tarico schreef:
Ik heb juist nooit problemen met DPD. Ik vind hun neerzettoesttemming super fijn, hoef ik niet thuis te blijven voor de pakketjes.

Wat is ''neerzettoestemming''?. Staat zo'n pakket dan onbeheerd bij je voordeur ?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 09:48

Ik heb niet alles gekregen. Of ja, heb ooit de keuze gemaakt om een pakket niet te bemachtigen.

Ooit, pakweg vijf jaar geleden, om de één of andere reden van Zalando een kunststof kerstboom gekregen. Ik zat in één of ander lijstje van klanten die elk jaar een speciaal cadeau kregen (nooit begrepen hoe dat kwam). Die kerstboom werd geleverd op een dag dat ik gewoon thuis was. De dag ging voorbij en ik vind een briefje in de bus dat ik niet thuis was, dat mijn pakket 10 kilometer verderop in een winkel geleverd werd. Het stomme was dat die winkel in een, voor personenwagens, autoluw gebied lag midden in het centrum. Notabene in een gallerij. Enkel leveringsvoertuigen mochten daar komen. Ik heb dat pakket dus maar aan me voorbij laten gaan, zou een karretje nodig gehad hebben om die all the way naar mijn auto te brengen...
Dus ik heb het maar gelaten voor wat het was.

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 10:03

Hier dpd ook drama.
Bestelde veel bij zooplus en ineens werd hun bezorger dpd en voor postnl moest ik gaan betalen.
Ik heb aangegeven dat ik geen dpd aan mijn deur wilde omdat ik geen pakketjes in Den haag wilde halen (woon in Hoofddorp)en post nl nooit problemen gaf en ik het zeer teleurstellend vond dat ik daar nu voor moest gaan betalen. Zij hebben toen met postnl gratis verzonden.
Van DPD krijg ik echt de kriebels

SammyFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 10:12

beatje schreef:
SammyFloor schreef:
Ik rijd elke dag langs dpd Mechelen en elke dag word ik daar ook bijna aangereden door de chauffeurs. Ze rijden zonder te kijken zomaar de baan op, iedereen moet maar stoppen voor hen. En zoals hierboven vermeld staat, zijn ze vaak ook niet al te vriendelijk.

Kan je het niet ophalen voor me :+ Volgens de status is het er nog steeds.

Ik vrees ervoor dat dat zo werkt :P

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 10:15

CharleyT schreef:
Tarico schreef:

Wat is ''neerzettoestemming''?. Staat zo'n pakket dan onbeheerd bij je voordeur ?

Nee, dat word dan ergens neergezet op jouw aanwijzing
“Zet maar achter het huis onder het afdak” bijvoorbeeld
Nu werkt dat bij ons niet
Want de boel zit gewoon op slot
Maar ik laat eigenlijk alle pakketten (ups, dpd, PostNL, gls , dhl ) tegenwoordig bij een pick up afleveren
Veel makkelijker , minder gezeik , hoef nergens voor thuis te blijven en alle twee de punten(PostNL zit in de super , de rest bij de bouwmarkt ) liggen op mijn , of op mijn vriends route

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 10:20

Maar in de situatie die TS Beschrijft
Zou ik de nieuwe leverdatum van DPD afwachten
Mocht het daar niet goed mee komen;
Verkoper informeren en die het laten oplossen
Bol lost dit soort Dingen over het algemeen hartstikke netjes op en dat is ook hun taak

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 10:26

Hier juist alleen maar nette DPD bezorgers gehad. :)
Wel pas een geintje dat mijn adres opeens niet meer bestond (was nog op het depot).
Na wat heen en weer gemaild te hebben, is het in een parcelshop afgeleverd.

PostNL daarin tegen heeft vorige week mijn pakket op een heel ander industrieterrein afgegooid, was ook nr 15. Gelukkig waren ze zo aardig geweest om te bellen van het bedrijf dat het daar lag. Volgens mij wordt alle ellende veroorzaakt door de veel te hoge werkdruk die de jongens hebben...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 10:27

DPD is ook hier drama. Mijn huis ligt wat afgelegen van de reguliere routes. Daar hebben ze geen zin in. Dus ik krijg van DPD altijd een mailtje dat ik niet thuis was. En dan mag ik het ophalen bij het ophaalpunt 5km verderop.

Dus als DPD de pakketdienst is, bestel ik tegenwoordig elders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 10:30

CharleyT schreef:
Tarico schreef:

Je kan zelf de locatie aangeven. Bij ons worden de pakketjes bij de achterdeur gezet. Ik zorg dat de poort open is, pakketjes staan uit het zicht. Echt ideaal.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 10:38

Is er al nieuws ondertussen ? Of een pakketje ? :P

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-20 10:43

Van de verkoper heb ik een email gekregen dat het word geleverd bij een krantenwinkel.Leuk alleen niet waar en waar neer. Ben daar nu weer met Bol mee bezig.
Onder tussen staat het dat het nog steeds in mechelen volgens de track en trace.Daar is gisteren niks meer o veranderd.
Zou je het daar kunnen gaan halen ? Uiteindelijk is dat voor mij een half uur met de auto.Dus daar ben ik zo.Dan heb ik het in ieder geval.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 10:58

Denk niet dat je het op het sorteercentrum zomaar kunt gaan halen eerlijk gezegd hoor. Bovendien is er dan een kans dat het al in een auto geladen is tegen de tijd dat jij er bent.

DPD is ook bij ons bijzonder slecht trouwens, bestel niet meer bij bedrijven die daar mee verzenden.

Suzanne F.
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 10:58

Rije schreef:
Ah, de Drama-PakketDienst. Ik bestel idd niks meer als ik alleen voor DPD kan kiezen. Dan ga ik wel ergens anders heen...

Hier hetzelfde.

blue_sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 11:15

Tijd voor een positief verhaal. Zo grappig. Zit ik dit net allemaal te lezen en besluit ik naar de stort te gaan. Ben bezig de aanhangwagen aan te koppelen staat er een bezorger van PostNL, die tevergeefs aangebeld heeft, druk voor de poort te gebaren. Ik doe de poort open en ga naar hem toe, draagt hij het loodzware pakket nog helemaal voor me tot aan de achterdeur. Kijk zo kan het dus ook! Dankuwel PostNL.

IsabelleN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 11:19

Ja, PostNl is echt een klasse beter dan DPD, nog nooit gedoe mee gehad :D

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 11:24

Hier ook nooit problemen met PostNL.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 11:24

beatje schreef:
Van de verkoper heb ik een email gekregen dat het word geleverd bij een krantenwinkel.Leuk alleen niet waar en waar neer. Ben daar nu weer met Bol mee bezig.
Onder tussen staat het dat het nog steeds in mechelen volgens de track en trace.Daar is gisteren niks meer o veranderd.
Zou je het daar kunnen gaan halen ? Uiteindelijk is dat voor mij een half uur met de auto.Dus daar ben ik zo.Dan heb ik het in ieder geval.

Bij DPD Mechelen ophalen durf ik te betwijfelen. Denk dat ze daar geen uitleverbalie hebben.

Is die krantenwinkel te ver weg ? Misschien is het nog aan te passen via hun site onder '' afhaalpunt '' ?

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 11:34

IsabelleN schreef:
Ja, PostNl is echt een klasse beter dan DPD, nog nooit gedoe mee gehad :D

Mee eens. De score van vorig jaar: 23 pakketjes via Post.nl, 17 aan de deur bezorgd, de rest op mijn verzoek bij Post.nl afhaalpunt. Score: 0 problemen bij thuis bezorgen, 1x dag vertraging bij afhaalpunt(wel goed gecommuniceerd met mij.)