Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Askja schreef:verootjoo schreef:Even advocaat van de duivel spelen hoor, want ik denk dat je best gelijk kunt hebben, maar het meisje wordt toch rustig als mama eenmaal weg is? Als er echt een serieus verlatingsprobleem zou spelen, zou ze dan toch des te meer in paniek raken? Gewoon beredeneerd vanuit gezond verstand, ik ben geen kenner ...
Voor een hoogsensitive prematuur geboren kind lijkt me dat misschien wel funest voor de hechting/vertrouwenAls het kind er duidelijk nog niet aan toe is gedwongen loswerken van de belangrijkste hechtpersoon
Maar dan vergelijk ik het puur met mijn eigen kind en ik weet niet hoe TS haar kind is.
En dat heb ik doorgezet omdat ik dacht dat het goed voor hem was, maar ook omdat mijn psz heel goed heeft begeleid en mij echt het gevoel heeft gegeven het serieus te nemen. Dat is echt belangrijk, anders had ik hem er zo weer afgehaald.Mars schreef:daar zijn we nu ook mee begonnen met de stickers als ze goed naar school gaatWat herkenbaar, ik was exact zoals je dochter TS. Terwijl ik een lieve juf had op school, vriendinnetjes, en eenmaal daar kon ik me wel okee vermaken. Maar zondagavond stond ik te beven onder de douche, tot hoofdpijnen en overgeven aan toe. Elke dag huilen, stress en drama omdat ik erheen moest. Niet omdat de school vreselijk was maar puur omdat ik zo hechtte aan mijn eigen omgeving en er niet weg wilde.
Zo heb ik ook heel lang last gehad van heimwee bijvoorbeeld, eer ik uit logeren kon heb ik ook heel wat moeten overwinnen.
Nu was mijn moeder haar geluk dat ik stapelgek was op stickers en die graag verzamelde. Dus elke dag dat ik niet huilde kreeg ik van de juf een sticker in mijn boekje en dat hielp enorm. Ik vond t nog steeds moeilijk en soms zat ik te shaken op mijn stoeltje om de tranen in te houden maar het huilen stopte.
Wellicht dat er met jouw dochter ook een soort beloonsysteem af te spreken is? Met iets wat zij superleuk vind om te krijgen?
Ik duldt weinig nonsens, waardoor kinderen in mijn buurt zich altijd heel erg gedragen. Ik denk niet dat ze bang zijn van me oid hoor haha, maar ze voelen heel goed aan dat aandachttrekkerij ed hier niet werken. Natuurlijk krijgen ze wel aandacht van me, maar niet "als ze het er voor doen". Dat gedrag vertonen kinderen al héél snel niet meer in mijn buurt - omdat het niet werkt.
), elke dag was afzien. Volgens de juffen moest ik er ook maar gewoon doorheen. Gelukkig heeft mijn mams dat niet gedaan, ze heeft me van school gehaald en naar de 'gewone' school in de buurt gedaan. Nooit meer gehuild! Niet dat het daar 100% goed was, maar ik had niet meer de enorme angst en weerzin om naar school te gaan.
Dan is je visie op kinderen toch wel treurig hoor.
Daarna ging het prima!
Chubby schreef:Brrrrr wat lees ik hier enge reactiesDan is je visie op kinderen toch wel treurig hoor.
Ik zou je kindje lekker van school halen, genieten van jullie tijd samen, oma en psz (gaat wel goed toch) inzetten zodat jij ook toe komt aan jezelf. En dan ná de zomervakantie in een klein klasje opnieuw gaan proberen. Bij voorkeur bij een andere juf, die meer empathisch is naar kinderen.
Mijn jongens hebben ook veel moeite gehad met kdv en school. Gaan inmiddels met veel plezier naar school.