Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
zonnebloem18 schreef:Op elke werkplek ontstaan relaties dus waarom zou dat in het ziekenhuis ander zijn?
Bij mijn vrijwilligerswerk zijn in een korte tijd 3 stellen ontstaan. Nu alle 3 samenwonend/getrouwd met kinderen.
SindyKaya schreef:[ Video ]
Dit is wel leuk om te zien! Een dokter die reageert op Greys Anatomy en zit best nuttige info bij
.
saariewaarie schreef:Zelf al zeven jaar werkzaam als anesthesie- en omloop verpleegkundige in een universitair ziekenhuis in België. Ik werk op de dienst hartchirurgie, vaat- en thoraxheelkunde.
Wij zijn ook maar mensen, dus uiteraard praten we weleens over koetjes en kalfjes.
De radio speelt meestal tot op het punt dat er canules geplaatst worden om op de hartlongmachine te gaan. Op kritieke momenten zet ik snel de radio uit.
Als de radio speelt bij het binnenrijden van een patiënt in de operatiezaal, vraag ik altijd of de patiënt dit niet storend vindt of wat de zendervoorkeur is.
Soms wordt er wel eens gediscussieerd of overlegd, wanneer er iets misloopt en er een plan c of d nodig is...
Er wordt steeds met respect over de patiënt gepraat.
Zo'n honorwalk wordt bij ons alvast niet gedaan. Als er een patiënt passeert op weg voor een donorprocedure krijg ik wel nog steeds koude rillingen, net zoals wanneer we een patiënt verliezen en de laatste zorgen toedienen.
Zo was ik een overledene altijd met warm water...
Relaties op de werkvloer ja, maar zooien in de 'kamers van wacht' tijdens de diensturen... Neen. Wij werken op ons werk

Ja... Ik kan ziekenhuis-personeel heel erg waarderen en respecteren. Als het ze helpt om over mijn tattoo’s te praten om stress te lossen dan zou ik ze dat niet eens kwalijk nemen.... Ik weet dat mijn chirurg twee keer is moeten gaan uitwaaien eens ik op de kamer was. Zijn team wellicht ook. Het is zó’n zware job psychisch...
echt niet leuk, chirurg zei ook niks, duwde wat op de plaats die geopereerd moest worden en ondertussen kreeg ik narcose. Brrr wat een rot ervaring.saariewaarie schreef:...
Als er een patiënt passeert op weg voor een donorprocedure krijg ik wel nog steeds koude rillingen
...
Maar het is voor mij wat bijkomen van het tempo en ik vind het ook ontzettend leuk te kunnen meekijken met wat ze doen en wat ze bedenken. 

Getup schreef:leuk om te lezen.
Vind het altijd al indrukwekkend, om al die mensen en bedrijvigheid te zien, als je n ok binnen wordt gereden. En ben er ook nooit bang voor geweest ofzo, vond het sfeertje wel relaxt. Chirurg ( heb ik tijdens de ok niet gezien gelukkig haha, maar daarvoor wel een paar keer) is ook echt n hele gezellige vent, en ze lachen blijkbaar heel wat af met hem
Britt_xxx schreef:Oh, leuk weetje, wij kregen snoepjes gevoerd door de omloop! Dus die trokken ons mondkapje opzij en dan gooide ze een snoepje naar binnen. Even een suikerboost.
bigone schreef:En hoe gaat het bij spoedoperaties door de traumachirurgie ? Meestal heb je daar te maken met spoed omdat de patiënt het anders niet red .