Werkauto gezocht voor dierenarts

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 23:35

eilleen333 schreef:
Ik zat inderdaad te denken aan grijs kenteken. Ik ben daar totaal niet in thuis, dus zou dan die voorwaarden daarvoor moeten opzoeken. Ik geloof dat een achterbank dan geen optie meer is?

Wel superveel tips hier al! Ik heb gelukkig geen haast, maar zo kan ik al wel mooi rustig gaan oriënteren!

De RAV4 staat wel hoog op de lijst nu. Mooie auto die fijn rijdt.

Een grijs kenteken met achterbank kan wel. Ik heb bijvoorbeeld een Dodge Ram 1500 pick up, grijs kenteken maar toch 6 persoons. 50 euro wegenbelasting per maand. Als je als ondernemer ingeschreven staat bij de kamer van koophandel en je koopt een auto met grijs kenteken dan krijg je automatisch het grijs kentekentarief.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 23:38

Als je een youngtimer moet hebben, een RAV4. :) Kun je volgens mij ook op grijs kenteken krijgen.

Als tip: wij hebben onze RAV4 gekocht met de hulp van een autocoach (https://www.mijnautocoach.nl/) die de auto gekeurd heeft en nog een flink bedrag van de prijs af heeft gekregen. :)

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 23:39

upendo schreef:
Als je een youngtimer moet hebben, een RAV4. :) Kun je volgens mij ook op grijs kenteken krijgen.

Als tip: wij hebben onze RAV4 gekocht met de hulp van een autocoach (https://www.mijnautocoach.nl/) die de auto gekeurd heeft en nog een flink bedrag van de prijs af heeft gekregen. :)

Als je een youngtimer wilt hebben moet je zorgen dat het geen diesel is anders mag je zometeen de stad niet meer in.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-20 23:46

Ja, dat is ook zo’n ellende. En ben ook geen fan meer van benzine sinds de nieuwe brandstof. Troep voor je auto zeg!

Gelukkig zit ik niet in een regio waar nu milieuzones zijn, maar het is wel iets om in het achterhoofd te houden.

Had een toffe caddy gezien, die inmiddels weg is, maar ze zijn er wel. Ik vrees dat het met mijn budget wel iets van een caddy oid gaat worden. Ik kijk nu rond bij auto’s van 2005 of jonger.

Maar goed. Heb ook nog even om te sparen, en heb wat grotere opdrachten gepland staan, die mijn budget gaan verruimen waarschijnlijk. Ben iig al een heel eind in de oriëntatie

D__S

Re: Werkauto gezocht voor dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 00:02

Hier een dierenarts :wave:

Ik rij met een volkswagen caddy. Mijn collega’s rijden met een toyota land cruizer, volkswagen caddy, mercedes vito en citroën jumpy.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 00:09

Nissan X Trail

paleoceen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 00:24

inkepink schreef:
ik ben vergroeid met mijn toyota rav 4 uit 2007...Heerlijk mn puberzoons het weer eens voorelkaar krijgen te laat uit bed te rollen en ik hun fiets achterin kan gooien om ze nog net op tijd op school af te leveren ;) Trailer ligt er achter als een huis (trekgewicht 2000kg) en

klinkt heel herkenbaar dit. Hier ook een Toyota RaV 4. Ideale auto’s

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 02:55

Plaatselijke praktijk hier, heeft meerdere locaties en wel rond de 50 veeartsen in dienst, gebruikt alleen maar subaru stationwagon. Volgens mij de outback wagon, Weet niet of die in Nederland verkrijgbaar is. Hun rijden ze met gemak tot over de 500.000 km heen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 09:00

Onze 307 2.0 HDI komt van een dierenarts :')
We vinden nu 3 jaar later op de meest rare plekken nog naaldjes en dopjes _O-
En hij heeft inmiddels 420.000+ op de teller.
Geloof dat we 75,- per maand betalen aan wegenbelasting en die fijnstof toeslag was ook maar een paar euro.
Hij komt uit 2004 of 2005 en mag 1500 trekken.

Ze zijn nog jonger te krijgen enmet minder kms

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 09:13

Op mijn vorige werk reden ze met de Toyota Rav, als ik het goed zeg.
Daar kwamen ze ook mee in wat onherbergzamer gebied zeg maar omdat het een 4WD was en je hebt aardig wat bergruimte.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 09:44

4x4 van de rav ben ik niet heel enthousiast over maar misschien komt dat omdat ik een Pajero als vergelijking heb.
Verder is de rav wel een aardige auto op de weg.

En zoals al eerder langs gekomen, vooral auto's als Mercedes ml, Dodge Voyager is dat geloof ik (met klep achter en een schuifdeur aan de zijkant), land Cruiser en dat soort auto's.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 09:52

Ik zou ook een mercedes vito overwegen, 3 zitplaatsen voorin (al moet je dan niet teveel overgewicht hebben) kan makkelijk een trailer trekken, klep achter zodat je droog staat bij slecht weer, veel ruimte om fatsoenlijke kasten in te bouwen en dan nog ruimte over te houden voor andere zaken... evt met dubbele cabine, mocht 3 zitplaatsen niet genoeg zijn...

kiomiamigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 09:57

Wij rijden al 12 jaar een Rav 4 prive en willen ook niet anders meer. Wij rijden een model uit 2013 benzine, die mag 2000 kilo trekken en heeft een behoorlijke laadruimte.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 11:47

Maar ik veronderstel dat er een da frigo in moet? Dan kom je met gewone auto’s toch wel ruimte tekort als je 2 rijen zetels wil houden lijkt me? Want in een ‘ruime koffer’, past dat niet. Dan moet je naar station wagens of echt grotere auto’s gaan

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 12:19

tengeltje11 schreef:
Maar ik veronderstel dat er een da frigo in moet? Dan kom je met gewone auto’s toch wel ruimte tekort als je 2 rijen zetels wil houden lijkt me? Want in een ‘ruime koffer’, past dat niet. Dan moet je naar station wagens of echt grotere auto’s gaan

De frigo zit meestal ingebouwd in 1 van de lades van de medicatie. Dit kan allemaal op maat van de wagen gemaakt worden, dus dat maakt eigenlijk niet zoveel uit.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 12:54

dollyspikkel schreef:
De frigo zit meestal ingebouwd in 1 van de lades van de medicatie. Dit kan allemaal op maat van de wagen gemaakt worden, dus dat maakt eigenlijk niet zoveel uit.

Gezien budget van TS beperkt is, zou het een idee zijn om bij da praktijken na te vragen of er binnenkort kant en klaar ingerichte auto's de deur uit gaan?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-20 15:46

Ik neem aan dat met een frigo een koelkast bedoeld wordt? Je kan dat inderdaad super fancy inbouwen, maar ik ben van plan om het een beetje binnen de perken te houden en in het begin met een koelbox op pad te gaan. Dat is ook goed te doen, en een stuk aantrekkelijker qua prijs.

Praktijken in de buurt vragen is inderdaad best een goed idee. Nadeel vind ik dat ik denk dat het risico op een afgetrapte auto dan best wel groot is. Volgens mij zijn dierenartsen niet allemaal de beste chauffeurs, en die auto's hebben vaak al een hoop op de teller. Voordeel is dat ze vaak de kasten etc al ingebouwd hebben.

Die kasten kan ik goed zelf maken, dus dat is op zich geen bezwaar. Ik heb al een systeem bedacht wat ik ook makkelijk uit de auto kan halen, en zo de schuur in kan rijden als ik de kofferbak nodig heb voor iets.

Voor mezelf heb ik sowieso een auto nodig, en dan heb ik het liefst iets wat te combineren is voor een dierenarts. Eerder had ik een Subaru Forester, maar toen heb ik ook wel naar de RAV4 zitten kijken. De ervaringen met de RAV4 zijn hier over het algemeen goed of prima, dus die staat echt hoog op de lijst.

Ben me aan het verdiepen in de mogelijkheden om het budget op korte termijn wat op te rekken. Met dit budget blijf je inderdaad wel in de oude auto's hangen, en dat heeft zeker nadelen.
Een jongere auto is ook beter te verkopen als ik op termijn wel een baan zou krijgen met een auto van de zaak.

MukiwaCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 16:21

Hier ook zeer tevreden met een toyota rav 4!!

HorseChica

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 16:37

Misschien is dit iets voor je TS, als ze het al hebben over een maatschap dan lijkt een auto van de zaak me ook niet zo’n probleem.
2 vliegen in 1 klap haha.

https://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuw ... rtsen.html

eilleen333 schreef:
Ik neem aan dat met een frigo een koelkast bedoeld wordt? Je kan dat inderdaad super fancy inbouwen, maar ik ben van plan om het een beetje binnen de perken te houden en in het begin met een koelbox op pad te gaan. Dat is ook goed te doen, en een stuk aantrekkelijker qua prijs.

Praktijken in de buurt vragen is inderdaad best een goed idee. Nadeel vind ik dat ik denk dat het risico op een afgetrapte auto dan best wel groot is. Volgens mij zijn dierenartsen niet allemaal de beste chauffeurs, en die auto's hebben vaak al een hoop op de teller. Voordeel is dat ze vaak de kasten etc al ingebouwd hebben.

Die kasten kan ik goed zelf maken, dus dat is op zich geen bezwaar. Ik heb al een systeem bedacht wat ik ook makkelijk uit de auto kan halen, en zo de schuur in kan rijden als ik de kofferbak nodig heb voor iets.

Voor mezelf heb ik sowieso een auto nodig, en dan heb ik het liefst iets wat te combineren is voor een dierenarts. Eerder had ik een Subaru Forester, maar toen heb ik ook wel naar de RAV4 zitten kijken. De ervaringen met de RAV4 zijn hier over het algemeen goed of prima, dus die staat echt hoog op de lijst.

Ben me aan het verdiepen in de mogelijkheden om het budget op korte termijn wat op te rekken. Met dit budget blijf je inderdaad wel in de oude auto's hangen, en dat heeft zeker nadelen.
Een jongere auto is ook beter te verkopen als ik op termijn wel een baan zou krijgen met een auto van de zaak.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-20 16:49

HorseChica schreef:
Misschien is dit iets voor je TS, als ze het al hebben over een maatschap dan lijkt een auto van de zaak me ook niet zo’n probleem.
2 vliegen in 1 klap haha.

https://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuw ... rtsen.html

Haha! ja klopt! Er zijn best wat vacatures op het moment. Meeste gezelschapsdieren, maar voor de paarden hoef je ook niet perse lang thuis te zitten. Heb nu alleen uitzicht op een baan in de regio, wat ontzettend veel voordelen heeft, dus dat heeft mijn voorkeur boven Zeeland (en daarin ben ik niet de enige, daarom is die vacature ook nog beschikbaar).

Het is wel zo, dat er inderdaad een tekort is, maar dat je ook als dierenarts (net als bij zoveel beroepen), eigenlijk wel ervaring nodig hebt als je goed ingezet wil kunnen worden. En dat is vaak een probleem. Praktijk heeft een tekort, maar daardoor geen tijd om iemand op te leiden. Voor die praktijken erg vervelend natuurlijk! Het is alleen gewoon geen beroep wat je zo even doet als je net uit de schoolbanken komt. Het is soms best heftig allemaal.

Heb wel een paar garages gezien in de regio die goed bekend staan, en erg leuke auto's hebben staan. Wel wat boven budget (wat er op de site staat). Maar ik ga van de week gewoon bij een aantal langs om te informeren wat ze evt hebben wat niet op de site staat.

Heb echt onwijs veel aan de tips uit dit topic! Er gaat toch niets boven gebruikerservaringen!

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 11:09

Gebaseerd op de auto's die je noemde zou je nog eens kunnen kijken naar een Mitsubishi ASX?
Is wat prijsvriendelijker dan de modellen die je noemde.