Voorspelde storm

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 11:39

Imre schreef:
Marije_1997 schreef:
Buienradar geeft bij ons aan dat windkracht 7 de max is. Valt mee, dat was het vorige week of die week daarvoor ook nog.


7 met vlagen van 12. Dat is waarom er code oranje van kracht is. 7 op zich is inderdaad niet zo erg.


Hier valt het reuze mee hoor ja het waait hard. Maar niet zo hard dat het orkaan kracht zou moeten zijn haha. Ik zit overigens in Friesland. En het waait hier letterlijk altijd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 11:39

Wie kan mij er even van overtuigen dat mijn huis niet omwaait?

Balou_k

Berichten: 14118
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 11:42

Sammiex2000 schreef:
Wie kan mij er even van overtuigen dat mijn huis niet omwaait?


Is je huis bij eerdere stormen omgewaaid?

RiverHunter

Berichten: 438
Geregistreerd: 30-11-16
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 11:42

Ik weet echt niet waar ik goed aan doe....
Mijn paardje is 4 en heeft een hekel aan op stal staan, staat de hele avond te weven en te in stal best gevaarlijke draaien en gekke sprongetjes te maken dus vertrouw ik hem eigenlijk niet om op stal te zetten.
Met oud en nieuw heeft hij op stal gestaan en 2 dagen daarvoor en 2 dagen daarna, toen ik hem een week later eten wilde geven in stal raakte hij in paniek en zat ik klem tussen hem en de deur. Heb hem wel weer een paar keer op stal eten gegeven in de tussentijd maar op stal is eigenlijk geen optie want ik ben bang dat hij zichzelf verwond.
Nou gaan wel alle paarden naar binnen uit de paddocks dus als hij buiten blijft staat hij helemaal alleen in die storm.... Hij staat wel achter een soort muur van hooibalen en hierdoor word de wind behoorlijk tegen gehouden en we wonen in Eemnes ('T gooi) dus hier zal de wind minder zijn dan in het oosten geloof ik. Maar waar o waar doe ik goed aan...? Toch op stal of wel in zijn paddock laten? Ik weet het echt echt niet meet

AnnemiekvM

Berichten: 8258
Geregistreerd: 17-07-03

Re: Voorspelde storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 11:46

Als alle andere paarden wel naar binnen gaan zou ik hem niet alleen buiten laten staan.

GraceZarif
Berichten: 344
Geregistreerd: 18-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 11:46

Een paar jaar geleden belandde de grote trampo in de tuin van de buren door een onvoorspelde harde rukwind op 2 januari. Dat is hier net achter de duinen. Het is ook maar net hoe de wind zich ontwikkeld en zich bijvoorbeeld door nauwe gangetjes moet persen.

Het is hier aan de kust soms windkracht 8 en ik zag net 2 meiden met hun ponies voorbij rijden ?!

Zertab

Berichten: 12468
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 11:46

Het waait hier ook al behoorlijk. Ik woon in de polder, dus dat zal er wel aardig aan toe gaan straks...

Helaas moet ik gaan werken vanmiddag. Ik vind het maar niets dat ik de weg op moet.

fohadie
Berichten: 4352
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 11:48

Bubblewrap schreef:
fohadie schreef:



Ik ga waarschijnlijk naar hetzelfde concert! Als ik er kan komen tenminste en als de bands het aandurven. Zal niet de eerste keer zijn dat een concert wordt afgelast wegens weersomstandigheden omdat de chauffeur vd touringcar het niet aandurft. Nu zijn er in het verleden natuurlijk ongelukken gebeurt waarbij minstens 1 bandlid overleed, dus ik begrijp het wel, maar hoop het niet.

Gelukkig hoef ik niet ver, ik woo in Haarlem. Alleen geen auto of rijbewijs hier, dus hopen dat de trein of bussen blijven gaan.

Houd het KNMI en de sites/twitter van de vervoerder even in de gaten. Het kan best zijn dat er bij code rood nog 1 bus/trein gaat voordat de dienstregeling op slot gaat...

Afijn, veel plezier vanaaf!


Dank je! Ik houd idd de sites in de gaten. Misschien valt alles mee en is het slechts een storm in een glas water!

Anoniem

Re: Voorspelde storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 11:48

Lekker woeitje al , benieuwd hoe hard het vanmiddag het vanavond waait

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20041
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 11:49

Mijn paarden staan buiten en blijven buiten, ik moet er niet aan denken dat zo'n storm kortsluiting veroorzaakt en ik ze opgesloten heb staan...

Pandora2
Berichten: 19901
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 11:49

Op noodweer.be is ook één en ander goed te volgen. :)

Hevonen

Berichten: 5658
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 11:50

Hier in Noordoost-Groningen. Het waait hard, maar nog geen zware storm. Toch de dieren maar binnengelaten en de staldeuren dicht, want bij eerdere stormen woei er van alles de wei in, onder meer grote boomtakken, emmers en zelfs een tuintafel. Neem het risico liever niet.

Granoek
Blogger

Berichten: 10502
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 11:50

Kent er hier iemand Duitse nieuwssites die dit opvolgen?
Ik vlieg normaal gezien vanavond terug van Tenerife naar Düsseldorf :+
Zag in Belgische kranten dat KLM al vluchten geannuleerd heeft maar ik zou niet weten waar ik deze info moet zoeken over Duitse vluchten haha

Op de website staan nog geen wijzigingen dus we zullen zien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 11:50

RiverHunter schreef:
Ik weet echt niet waar ik goed aan doe....
Mijn paardje is 4 en heeft een hekel aan op stal staan, staat de hele avond te weven en te in stal best gevaarlijke draaien en gekke sprongetjes te maken dus vertrouw ik hem eigenlijk niet om op stal te zetten.
Met oud en nieuw heeft hij op stal gestaan en 2 dagen daarvoor en 2 dagen daarna, toen ik hem een week later eten wilde geven in stal raakte hij in paniek en zat ik klem tussen hem en de deur. Heb hem wel weer een paar keer op stal eten gegeven in de tussentijd maar op stal is eigenlijk geen optie want ik ben bang dat hij zichzelf verwond.
Nou gaan wel alle paarden naar binnen uit de paddocks dus als hij buiten blijft staat hij helemaal alleen in die storm.... Hij staat wel achter een soort muur van hooibalen en hierdoor word de wind behoorlijk tegen gehouden en we wonen in Eemnes ('T gooi) dus hier zal de wind minder zijn dan in het oosten geloof ik. Maar waar o waar doe ik goed aan...? Toch op stal of wel in zijn paddock laten? Ik weet het echt echt niet meet

als je paard de stal normaal al afbreekt dan zeker buiten laten.

Zertab

Berichten: 12468
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 11:52

Granoek schreef:
Kent er hier iemand Duitse nieuwssites die dit opvolgen?
Ik vlieg normaal gezien vanavond terug van Tenerife naar Düsseldorf :+
Zag in Belgische kranten dat KLM al vluchten geannuleerd heeft maar ik zou niet weten waar ik deze info moet zoeken over Duitse vluchten haha

Op de website staan nog geen wijzigingen dus we zullen zien


Op de site van de vliegmaatschappij?

Cioccolato

Berichten: 6750
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 11:53

Hier noordoosten/oosten. Het valt mee. Het waait hard, maar dat doet het wel vaker...

AmyJamess

Berichten: 2143
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 11:54

Hier in hengelo (ov) valt het tot nu toe mee.het waait al aardig maar het is verder nog droog.
Straks nog even naar de winkel voordat het allemaal lorst barst.
Maar besloten vandaag verder niet de weg op te gaan.

Granoek
Blogger

Berichten: 10502
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 11:55

Zertab schreef:
Granoek schreef:
Kent er hier iemand Duitse nieuwssites die dit opvolgen?
Ik vlieg normaal gezien vanavond terug van Tenerife naar Düsseldorf :+
Zag in Belgische kranten dat KLM al vluchten geannuleerd heeft maar ik zou niet weten waar ik deze info moet zoeken over Duitse vluchten haha

Op de website staan nog geen wijzigingen dus we zullen zien


Op de site van de vliegmaatschappij?

Daar staan geen updates oid en ik kan onze vlucht ook nog gewoon boeken zogezegd. Idem voor Düsseldorf AirPort, vluchttijden zijn er niet gewijzigd

J_emma

Berichten: 811
Geregistreerd: 16-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 11:56

Hier waait het al behoorlijk hard. De wind staat recht op de lange zijde van het huis (vrijstaande boerderij tegen een dijk) en komt vanuit de polder, dus wordt nergens geremd. Voordeel is dat alles onze kant op waait en de paarden dus gewoon nog lekker buiten staan. Ik ga ze niet ineens binnen zetten, zijn ze niet gewend dus dat zou alleen averechts werken. Momenteel is het vooral voor de kippen heel vervelend. Die zitten in het nachthok omdat ze de wind echt niet fijn vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 11:57

Mijn paarden staan altijd buiten dus vandaag ook, maak het alleen maar erger als ik nu dingen ga veranderen

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 11:58

Hier waait het al flink, windkracht 8 of 9 aan de NoordWestkust van NL.
Moet zo werken en zie er nu al tegenop om erheen en vanavond weer terug te rijden.

Zertab

Berichten: 12468
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Voorspelde storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 11:59

@Granoek: Ik ben bang dat het dan afwachten is totdat je op het vliegveld bent. Of je moet even bellen met de maatschappij

tengeltje11
Berichten: 7186
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-20 12:00

Voor iedereen die zegt dat het wel meevalt, de echte storm wordt volgens mij maar vanaf vanmiddag verwacht tot een stuk na middernacht?

shadowstar

Berichten: 346
Geregistreerd: 13-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 12:01

Ik heb de paarden binnen laten staan, niet alleen vanwege de wind maar de combinatie met de regen hier in Friesland is echt niet lekker

Granoek
Blogger

Berichten: 10502
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 12:02

Nee denk ook dat we pas op de luchthaven zelf zullen horen wat er zal gebeuren. Voor mij geen drama, in het slechtste geval heb ik een dag extra verlof haha. Maar mijn vriend zou 8uur na landen terug moeten vertrekken naar Parijs dus voor hem is het spannender haha