Wat een leuk topic! Heel leuk om te lezen hoe die treinen 's nachts/'s ochtends allemaal klaar worden gezet om weer aan het werk te gaan. Ik zie het gelijk helemaal voor me (als een soort film) waar ik
als ik er teveel over nadenk treinen een ziel ga geven, die dan ook weer elke ochtend beginnen aan een lange werkdag en 's nachts netjes worden verzorgd.

Maar wel grappig dat je zelf altijd zonder erover na te denken 's ochtends instapt en er niet over nadenkt (ik niet i.i.g.) dat die trein daar ook niet zomaar is gekomen.
Ik bedenk me opeens dat ik mij al heel lang iets afvraag. Hoe wordt de trein schoongemaakt? Ik zag pas volgens mij ergens een putje in de vloer en toen dacht ik, dat is handig; dan kan je bijv. een hogedrukspuit of i.i.g. een emmer water (bij wijze van spreke) over de vloer gooien, trekker eroverheen en dan loopt het zo weg, leek me ideaal

(Op werk maken wij zo onze vitrines schoon). Maar toen dacht ik, hmm kan al het materiaal daar wel tegen? + in treinen waar je zowel een boven als benedenverdieping hebt. Dus stel dat je dan het 3e klasgedeelte (zo noem ik altijd het gedeelte waar je instapt

) schoonmaakt dan stroomt het water naar beneden de 2e klas in.

Naja waarschijnlijk raakt deze hele redenering kant nog wal maar je moet toch ergens over nadenken als je in de trein zit

Oja en er zullen vast dingen zijn die dagelijks gedaan worden qua schoonmaken, en andere dingen wekelijks of maandelijks of ....?