Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Shaggy09 schreef:Heftige en moeilijke situatie. Ik zou als eerst een andere stalling voor je paard zoeken, leg desnoods de situatie uit aan de staleigenaar. Dan is die op de hoogte en is het misschien makkelijker om je paard te verhuizen. En ik zou toch ook naar de politie gaan zo snel mogelijk en hier melding van maken. Ik weet dat de politie vaak vrij laks met dit soort zaken omgaat (nu kunnen ze vaak ook niet heel veel) maar iets is beter dan niets zullen we maar zeggen.
Heb je goede vriend(in)en waar je eventueel naartoe kan of die je hierbij kunnen helpen? En zet die Engelse gast even aan de kant, weggaan en je paard veilig hebben is nu wel prioriteit.
Melleke24 schreef:Shaggy09 schreef:Heftige en moeilijke situatie. Ik zou als eerst een andere stalling voor je paard zoeken, leg desnoods de situatie uit aan de staleigenaar. Dan is die op de hoogte en is het misschien makkelijker om je paard te verhuizen. En ik zou toch ook naar de politie gaan zo snel mogelijk en hier melding van maken. Ik weet dat de politie vaak vrij laks met dit soort zaken omgaat (nu kunnen ze vaak ook niet heel veel) maar iets is beter dan niets zullen we maar zeggen.
Heb je goede vriend(in)en waar je eventueel naartoe kan of die je hierbij kunnen helpen? En zet die Engelse gast even aan de kant, weggaan en je paard veilig hebben is nu wel prioriteit.
Waar het paard nu staat kan hij niet blijven want mijn huidige vriend kent de staleigenaar al lang en die weet niets van de situatie af. Naar de buitenwereld toe doet hij zich Anders voor

Urbiezira schreef:Dat doet ze toch nu? Ze heeft al een andere stal gebeld en daar gaat ze langs.
Wat zijn jullie heftig aan het reageren zeg, dames. Snap dat (gelukkig!!) veel van jullie zich niet kunnen voorstellen hoe het is om bij iemand te wonen die fysiek en emotioneel agressief is, maar dat is niet niks.
De boodschap naar TS is duidelijk, en ben ik het mee eens: je verdient beter, en moet daar weg. Maar dat kunnen we met z’n allen ook anders brengen, zodat TS zich gesteund voelt in plaats van aangevallen. Je brein doet rare dingen met je als je al lange tijd in zo’n situatie zit.
TS, mijn PB box staat altijd voor je open.
MoniqueT schreef:Je bent op de goede weg. Breng je paard in veiligheid zonder dat hij het weet en vertrek dezelfde dag nog naar je ouders. Pak alleen je belangrijkste spullen in en wegwezen. En inderdaad, waarschuw de politie alvast dat hij rare dingen kan doen, zowel bij je paard als bij je ouders.
Mijn dochter is ook onlangs zo thuis gekomen (uit Engeland, toevallig) met alleen koffer. Het was een heftige stap, maar ze is nu zó blij dat ze het gedaan heeft. Ook zij heeft lang getwijfeld, is zeker een jaar ermee bezig geweest. Tot hij haar weer eens fysiek dreigde en ik zorgde dat ze ongezien weg kon komen. Taxi en vlucht geregeld en gaan, terwijl hij aan het werk was. En weet je? Hij heeft na een maand niet eens gebeld!
Melleke24 schreef:MoniqueT schreef:Je bent op de goede weg. Breng je paard in veiligheid zonder dat hij het weet en vertrek dezelfde dag nog naar je ouders. Pak alleen je belangrijkste spullen in en wegwezen. En inderdaad, waarschuw de politie alvast dat hij rare dingen kan doen, zowel bij je paard als bij je ouders.
Mijn dochter is ook onlangs zo thuis gekomen (uit Engeland, toevallig) met alleen koffer. Het was een heftige stap, maar ze is nu zó blij dat ze het gedaan heeft. Ook zij heeft lang getwijfeld, is zeker een jaar ermee bezig geweest. Tot hij haar weer eens fysiek dreigde en ik zorgde dat ze ongezien weg kon komen. Taxi en vlucht geregeld en gaan, terwijl hij aan het werk was. En weet je? Hij heeft na een maand niet eens gebeld!
Geeft me toch al een beetje meer moed , ik hoop echt dat als in het hem vertel hij me ook gerust laat.
elnienjo schreef:Ik zou de relatie met de huidige partner verbreken en eerst weer 'ns leren alleen te leven voor je de ene rebound na de andere afwerkt.
bigone schreef:Dus zorgen dat paard ergens anders komt te staan en wel op hetzelfde moment dat jij daar afnokt omdat de huidige stalhouder zeker het door brieft aan je vriend. Dus gelijk met je paard daar weg, vrienden inschakelen om je paard naar het nieuwe adres te brengen en jij meteen mee en bij je ouders afzetten.
Briefje in huis, en je papieren en bankrekening goed regelen aangezien je allang samenwoont hoop ik dat je dat wel gescheiden hebt gehouden. Op briefje zetten dat je er genoeg van hebt, over en uit.
Mkango schreef:en een alcoholist, want Brit...