Buitenlandse liefde

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 18:25

Ik zou de relatie met de huidige partner verbreken en eerst weer 'ns leren alleen te leven voor je de ene rebound na de andere afwerkt.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 18:27

Heftige en moeilijke situatie. Ik zou als eerst een andere stalling voor je paard zoeken, leg desnoods de situatie uit aan de staleigenaar. Dan is die op de hoogte en is het misschien makkelijker om je paard te verhuizen. En ik zou toch ook naar de politie gaan zo snel mogelijk en hier melding van maken. Ik weet dat de politie vaak vrij laks met dit soort zaken omgaat (nu kunnen ze vaak ook niet heel veel) maar iets is beter dan niets zullen we maar zeggen.

Heb je goede vriend(in)en waar je eventueel naartoe kan of die je hierbij kunnen helpen? En zet die Engelse gast even aan de kant, weggaan en je paard veilig hebben is nu wel prioriteit.

Melleke24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-20 18:38

Shaggy09 schreef:
Heftige en moeilijke situatie. Ik zou als eerst een andere stalling voor je paard zoeken, leg desnoods de situatie uit aan de staleigenaar. Dan is die op de hoogte en is het misschien makkelijker om je paard te verhuizen. En ik zou toch ook naar de politie gaan zo snel mogelijk en hier melding van maken. Ik weet dat de politie vaak vrij laks met dit soort zaken omgaat (nu kunnen ze vaak ook niet heel veel) maar iets is beter dan niets zullen we maar zeggen.

Heb je goede vriend(in)en waar je eventueel naartoe kan of die je hierbij kunnen helpen? En zet die Engelse gast even aan de kant, weggaan en je paard veilig hebben is nu wel prioriteit.

Waar het paard nu staat kan hij niet blijven want mijn huidige vriend kent de staleigenaar al lang en die weet niets van de situatie af. Naar de buitenwereld toe doet hij zich Anders voor

Zertab

Re: Buitenlandse liefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 18:39

Ga dan opzoek naar andere stalling!!!!

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 18:40

Melleke24 schreef:
Shaggy09 schreef:

Waar het paard nu staat kan hij niet blijven want mijn huidige vriend kent de staleigenaar al lang en die weet niets van de situatie af. Naar de buitenwereld toe doet hij zich Anders voor

Daarom zeg ik zoek een andere stalling.

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 18:49

Dat doet ze toch nu? Ze heeft al een andere stal gebeld en daar gaat ze langs.

Wat zijn jullie heftig aan het reageren zeg, dames. Snap dat (gelukkig!!) veel van jullie zich niet kunnen voorstellen hoe het is om bij iemand te wonen die fysiek en emotioneel agressief is, maar dat is niet niks. :n

De boodschap naar TS is duidelijk, en ben ik het mee eens: je verdient beter, en moet daar weg. Maar dat kunnen we met z’n allen ook anders brengen, zodat TS zich gesteund voelt in plaats van aangevallen. Je brein doet rare dingen met je als je al lange tijd in zo’n situatie zit.

TS, mijn PB box staat altijd voor je open.

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 18:51

Heel veel sterkte de komende tijd.
En je bent goede stappen aan het zetten. :(:)

Ik ben zelf jaren geleden midden in de nacht vertrokken

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 18:53

Urbiezira schreef:
Dat doet ze toch nu? Ze heeft al een andere stal gebeld en daar gaat ze langs..

Oh daar heb ik overheen gelezen, sorry Ts!

Melleke24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-20 18:57

Urbiezira schreef:
Dat doet ze toch nu? Ze heeft al een andere stal gebeld en daar gaat ze langs.

Wat zijn jullie heftig aan het reageren zeg, dames. Snap dat (gelukkig!!) veel van jullie zich niet kunnen voorstellen hoe het is om bij iemand te wonen die fysiek en emotioneel agressief is, maar dat is niet niks. :n

De boodschap naar TS is duidelijk, en ben ik het mee eens: je verdient beter, en moet daar weg. Maar dat kunnen we met z’n allen ook anders brengen, zodat TS zich gesteund voelt in plaats van aangevallen. Je brein doet rare dingen met je als je al lange tijd in zo’n situatie zit.

TS, mijn PB box staat altijd voor je open.

Dankjewel voor je lieve berichtje. Het is inderdaad erg moeilijk om zomaar je spullen te pakken en te vertrekken. Hij heeft me altijd slecht behandeld dat weet ik zelf ook maar het is zo moeilijk om uiteindelijk toch die stap te zetten.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 18:59

Je bent op de goede weg. Breng je paard in veiligheid zonder dat hij het weet en vertrek dezelfde dag nog naar je ouders. Pak alleen je belangrijkste spullen in en wegwezen. En inderdaad, waarschuw de politie alvast dat hij rare dingen kan doen, zowel bij je paard als bij je ouders.

Mijn dochter is ook onlangs zo thuis gekomen (uit Engeland, toevallig) met alleen koffer. Het was een heftige stap, maar ze is nu zó blij dat ze het gedaan heeft. Ook zij heeft lang getwijfeld, is zeker een jaar ermee bezig geweest. Tot hij haar weer eens fysiek dreigde en ik zorgde dat ze ongezien weg kon komen. Taxi en vlucht geregeld en gaan, terwijl hij aan het werk was. En weet je? Hij heeft na een maand niet eens gebeld!

Melleke24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-20 19:02

MoniqueT schreef:
Je bent op de goede weg. Breng je paard in veiligheid zonder dat hij het weet en vertrek dezelfde dag nog naar je ouders. Pak alleen je belangrijkste spullen in en wegwezen. En inderdaad, waarschuw de politie alvast dat hij rare dingen kan doen, zowel bij je paard als bij je ouders.

Mijn dochter is ook onlangs zo thuis gekomen (uit Engeland, toevallig) met alleen koffer. Het was een heftige stap, maar ze is nu zó blij dat ze het gedaan heeft. Ook zij heeft lang getwijfeld, is zeker een jaar ermee bezig geweest. Tot hij haar weer eens fysiek dreigde en ik zorgde dat ze ongezien weg kon komen. Taxi en vlucht geregeld en gaan, terwijl hij aan het werk was. En weet je? Hij heeft na een maand niet eens gebeld!

Geeft me toch al een beetje meer moed , ik hoop echt dat als in het hem vertel hij me ook gerust laat.

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 19:04

Melleke24 schreef:
MoniqueT schreef:

Geeft me toch al een beetje meer moed , ik hoop echt dat als in het hem vertel hij me ook gerust laat.

Je hoeft het niet te vertellen. Voor je eigen veiligheid kan je ook een briefje achterlaten en weggaan als hij niet thuis is

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 19:06

Mijn dochter heeft hem wel gezegd dat ze het zat was en met mij ging regelen dat ze terug naar Nederland kon. Maar niet wanneer ... en de volgende dag was ze dus weg. Ze heeft vanaf het vliegveld een mail naar zijn moeder gestuurd om het uit te leggen, haar te bedanken voor de goede zorgen (want die was er wel voor haar) en te vragen hem op te vangen, omdat ze beiden wisten dat de drank hem kapot aan het maken was.

In jouw geval zou ik het dus gewoon niet zeggen. Briefje achterlaten of achteraf een berichtje sturen is genoeg. Met de vraag je met rust te laten.

En wat betreft je Engelse vriend: bezint eer ge begint. Brexit maakt het al niet makkelijker en drank is daar maar al te vaak een probleem.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 19:17

niet vertellen want je weet al dat hij dan agressief gaat doen

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 19:18

Zoals de rest ook al zei, zorg dat je uit deze situatie komt. Als je het niet uit durft te maken vanwege de gevolgen dan is dat precies de reden waarom je moet gaan.
Praat met je ouders. Ze houden van je en zullen je alle steun geven en helpen waar ze kunnen, geloof me.

Wat betreft die knul uit Engeland. Hou je ogen open maar vertrouw je hart. Ik ben mijn huidige man tegen gekomen op internet toen ik in scheiding lag met mijn ex. Hij is Amerikaan en iedereen waarschuwde me dat hij een catfish was. Ik ben mijn 3 beste vriendinnen verloren omdat ze mij niet steunden. Inmiddels woon ik anderhalf jaar in Amerika en ben gelukkiger dan ik ooit ben geweest.
Volg je hart.

Mijn pb staat ook voor je open.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 19:29

Kinke schreef:
niet vertellen want je weet al dat hij dan agressief gaat doen

Dit inderdaad. Briefje achterlaten lijk me een goed idee.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 19:31

Je eigen veiligheid is het belangrijkste. Verhuizing van je paard ben je mee bezig, heel goed. Nu je eigen spullen beetje bij beetje in veiligheid verhuizen naar je ouders en als je eens alleen thuis bent, spullen pakken en wegwezen.
De Engelse meneer zou ik voor nu als gezelligheid beschouwen, maar prioriteit is je eigen identiteit.

Toulouze

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 19:39

Maar jij komt uit belgie, ben je voor hem naar NL gegaan?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 19:44

Dus zorgen dat paard ergens anders komt te staan en wel op hetzelfde moment dat jij daar afnokt omdat de huidige stalhouder zeker het door brieft aan je vriend. Dus gelijk met je paard daar weg, vrienden inschakelen om je paard naar het nieuwe adres te brengen en jij meteen mee en bij je ouders afzetten.
Briefje in huis, en je papieren en bankrekening goed regelen aangezien je allang samenwoont hoop ik dat je dat wel gescheiden hebt gehouden. Op briefje zetten dat je er genoeg van hebt, over en uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 19:46

elnienjo schreef:
Ik zou de relatie met de huidige partner verbreken en eerst weer 'ns leren alleen te leven voor je de ene rebound na de andere afwerkt.

Ik vind dit geen slecht advies (behalve dat ik niet dezelfde aanname heb dat je straks de “ene rebound na de andere afwerkt”). Laat die Engelse jongen voor wat het is voorlopig in de zin dat ik er nog even geen relatie mee zou beginnen; richt je eerst even op veilig uit deze situatie komen en inderdaad wat tijd nemen om even op adem te komen en jezelf weer te vinden.

Super dat je in elk geval al stappen aan het zetten bent! En wat betreft contact via internet: we daten allemaal de ene na de andere persoon in via Tinder, Happn en wat niet meer, maar dit zou dan een catfish zijn, en een alcoholist, want Brit... jij kunt het beste inschatten hoe deze gast in elkaar steekt, dus doe wat voor jou uiteindelijk goed voelt, maar blijf wel je hoofd erbij houden en pas ook op dat je jezelf niet uit het oog verliest. :)

Melleke24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-20 19:46

Toulouze schreef:
Maar jij komt uit belgie, ben je voor hem naar NL gegaan?

Hij was een Belg, ik ben in Nederland geboren en later naar België verhuisd.

Melleke24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-20 19:47

bigone schreef:
Dus zorgen dat paard ergens anders komt te staan en wel op hetzelfde moment dat jij daar afnokt omdat de huidige stalhouder zeker het door brieft aan je vriend. Dus gelijk met je paard daar weg, vrienden inschakelen om je paard naar het nieuwe adres te brengen en jij meteen mee en bij je ouders afzetten.
Briefje in huis, en je papieren en bankrekening goed regelen aangezien je allang samenwoont hoop ik dat je dat wel gescheiden hebt gehouden. Op briefje zetten dat je er genoeg van hebt, over en uit.

Bankrekening is gescheiden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 19:52

Idd eerst deze relatie verbreken en op eigen benen leren staan.
En die gast uit Engeland ook vergeten. Als hij met je wil afspreken terwijl jij nog in een relatie zit vind ik dat een rode vlag. Dan is hij ook niet goed bezig.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 19:54

Mkango schreef:
en een alcoholist, want Brit...

Natuurlijk spreekt hier even mijn eigen ervaring, na 7 jaar gezien te hebben hoe de Brit in onze familie zich kapot heeft gedronken. En ik woon tussen de Britten ... maar mijn excuus, ze zijn gelukkig niet allemaal zo.

Anyway, om het maar Engels te houden: eerst dit maar eens afhandelen, voor je in het volgende duikt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 20:03

Waar woon je nu in Belgie en waar wonen je ouders?? En een tweede paard zou ik nu even niet aan beginnen.