Slechte ervaringen hotels - shoot!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 08:12

Van der Valk hotel De Witte Bergen in Hilversum. Verschrikkelijk!!!

Normaal erg tevreden over hotels van deze keten, maar dit hotel is echt vreselijk.

Smerige kamer, gaten in de muren, gangen met afgebladderde verf en het eten veel te laat geserveerd en dan nog de volle mep betalen. We kregen toen een tegoedbon voor een gratis drankje. Gebruik van gemaakt die avond. We hadden netjes het kaartje ingeleverd en een drankje besteld. Na het nuttigen van het drankje dus ook weggelopen. Kwam er iemand van het personeel rennend achter ons aan dat we niet betaald hadden :oo

We hebben direct uitgecheckt, een officiële klacht ingediend bij Van der Valk en gelukkig al ons geld terug gehad.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 08:33

Een fletcher hotel in Zeeland. Een familiekamer besteld, bleek bij aankomst dat ik een dag te vroeg was , te ver om naar huis te rijden en 0.0 wilen meewerken om iets te vinden om met 2 jonge kinderen te overnachten in het hoogseizoen,, alles zat natuurlijk vol en ik kon alleen op mijn gsm naar hotels zoeken. Ontzettende stress gehad en uren bezig geweest. Uiteindelijk in België een uur verderop een overnachting gevonden ( in een prachtig hotel die echt hun best deden om ons met 4en in een 2 persoonskamer te krijgen)

Dag erna bleken de kozijnen rot de vloerbedekking vol vlekken, het bankstel kapot en vol vlekken, gordijnen stuk, schimmel overal en de dag van vertrek de matras bekeken ( noooooit moeten doen, ieuwwww) Ik heb nog sommige foto`s daarvan ( zie beneden)
Meteen naar beneden gegaan om te klagen, ik kreeg gelijk, hij vond ook dat de kamer niet in topstaat was maar hij kon maar 10- euro compenseren op een vrij dure 4 **** kamer die wij 3 dagen geboekt hadden. Ik heb toen help red mijn vakantie ingelicht en het op fb geplaatst en ineens werd ik op mijn kamer gebeld, kreeg ik de volledige vakantie vergoed, een tegoedbom voor een overnachting en een drankje aangeboden. Wij kregen schoon beddengoed en een ander bankje, de rest konden ze niet meteen vervangen. Ik heb de kinderen niet zonder schoenen op hun kamer durven lopen en heb de kamer zoveel mogelijk ontweken.
Een jaar later die bon ingelost bij een hotel in Schoorl, welke echt een heel stuk beter was. Netjes en schoon.

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 09:13

Mijn zusje trof dit aan in een hostel in London die ze geboekt hadden. Eigenaar was r überhaupt niet om ze te ontvangen en sleutel zat in de deur. Fotos spreken boekdelen. Ze zijn opzoek gegaan naar een andere slaapplaats.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

NN44

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 09:23

Ik heb ook meerdere slechte ervaringen met Fletcher. Ik heb voor mijn werk in meerdere fletcher hotels geslapen, maar echt nóóit weer. Van plassen bloed in het tapijt tot gebruikte condooms op de kamer. Ook was er vaak slecht schoongemaakt. Op een klacht bij het hoofdkantoor is nooit reactie gekomen.
Laatst bijgewerkt door NN44 op 24-01-20 09:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 09:23

fohadie schreef:
Ik denk altijd: wat verwacht e voor het gld wat je betaald? Ik boek meestal een goedkoop hostel en weet dat ik nrt veel hoef te verwachten. Ik wil een bed om in te slapen en een toilet/douche. Liefst niet gedeeld, maar als de prijs laag is, mag dat ook.

Als ik dan van te voren de recenties lees, verwachten de meesten een luxe hotel!

Goed op de site lezen wat er aangeboden wordt en vooral het sterrensysteem kennen helpt al veel. Zo zegt een 4*hotel niets over de netheid. Gaat alleen maar om de faciliteiten, net als maneges eigenlijk.

Zo dachten mijn zusje en haar vrienden ook. Goedkoop en hoeft niet lukt. Recensies niet allemaal goed, maar ach sommige overdrijven...haha nou zie mijn post... :')

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 09:29

Wauw, die in Londen :wow:

Ik ben ooit in Hongkong meteen weer uitgecheckt. We zouden een kamer hebben met een Kingsize bed, verder zou het basic zijn. Nou prima.

Wij daar naar binnen. Het was een hoge toren en we moesten ergens op de 40ste verdieping ofzo zijn. In de toren zelf zaten verder ook nog allemaal vage hostels/bedrijfjes en een markt.

Daar gekomen kregen we een upgrade naar een driepersoonskamer al voordat we incheckten, want de kamer die we hadden geboekt zou mijn man niet inpassen (2 meter lang). Euhm ok, vaag verhaal.

Nou daar gekomen stond er een mini twijfelaar met een eenpersoonsbed ernaast. De kamer was letterlijk zo groot als de twee bedden, dus nee daar past mijn man inderdaad niet in. De badkamer was letterlijk een douche boven een wc-pot! (Echt ik maak geen grapje). Alles rook muf en het ergste....

OVERAL hing elektrische bedrading uit de muur en het plafond!!!!

Ik zei: ik blijf hier geen minuut langer, als er brand uitbreekt (niet ondenkbaar, ook gelet op dat het hele pand vol leek te zitten met dergelijke tentjes) zit je op de veertigste als een rat in de val!

Ik heb op de WiFi van daar een ander hotel geboekt en ben direkt vertrokken.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 09:31

Van een heel andere orde: een hotel in Taiwan. Van belang om te weten: daar was het op dat moment 's nachts boven de 25 graden met een hoge luchtvochtigheid.
In dat bewuste hotel (wat nog erg nieuw was) had men er voor gekozen om eco-friendly te zijn door de airco zo in te stellen dat deze na 10 minuten uit ging! Dus slapen ho maar...
We hadden 2 nachten geboekt, maar zijn na de 1e slapeloze nacht vertrokken, maar konden niet uitleggen waarom omdat ze geen Engels spraken :+

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 09:31

Goeie genade Rosebud, dat ze dat durven verhuren. Daar kun je niet eens naar binnen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 10:02

De alleregste 2 had ik afgelopen jaar. We waren gestrand met de auto in Zwitserland en dus moesten we wat zoeken. Het eerste het beste pension naar binnen gelopen, een vrouwtje van 80+ gaf ons een heel ouderwetse sleutel. De kamer was ingericht voor WO2, maar zag er wel redelijk schoon uit. De douche was gedeeld (waren geen andere gasten) en het was best bijzonder, er lag zelfs een kam voor algemeen gebruik. 's nachts hadden we de huiskat in de kamer en gezien de aanblik in de keuken besloten we geen ontbijt te nemen (dat zou er bij in zitten, maar ze was gewoon niet wakker toen wij weg wilden). We hebben de sleutel gewoon achtergelaten en zijn gegaan. Wel betaald hoor.

Een ander hotel wat ver beneden de maat was, was geboekt in april 2019 via booking.com. Hotel in Zuid Duitsland, of beter gezegd, een pension. WE waren met een groep duikers en toen we in in Boedapest waren zaten we wat te geinen over de keuze die iemand gemaakt had. We vonden namelijk alleen een Shisha bar op dat adres. Maar de boeking in de mail van booking.com gaf toch echt een pension aan met goede reviews. Maar toen wij op booking.com keken waren de foto's heel anders (slecht, zou je het nooit boeken), en de reviews ook. Dus kennelijk is er iets mee gebeurd in tussentijd. Maar ja, geboekt was het, dus wij op de terugweg er naartoe.

Er stonden wel 20 auto's, druk dus. Zou je zeggen, want er stond er geen 1 met een kenteken. Dus de parkeerplaats was gevuld met auto's van een autohandelaar. Er tegenover stonden allemaal Roma-caravans. Zitten we wel goed? Ja, de sisha bar was er wel, maar dicht. We waren een half uur voordat we zouden kunnen inchecken er, en alles was dicht. Maar het zag er ook zodanig uit met al die Roma (het hele dorp was gevuld met Roma die eigenlijk geen Duits spraken toen we probeerden te verifiëren of dit echt dat pension was) dat we al besloten hadden niet te blijven. 2 dorpen terug vonden we een leuk pension en daar wisten ze ons te vertellen dat het daar dagelijks politie was en een BORDEEL. :+ :+ :+ :+ :+ :+
Contact gezocht met Booking.com en ze hebben netjes geprobeerd de verhuurder te bereiken (niet gelukt) en dus kregen wij ons geld terug (of ze gingen een ander pension in de buurt zoeken, maar we waren al netjes voorzien en nog goedkoper ook).
We zijn 's avonds nog even er naartoe gewandeld (5km) en er brandde wat licht, er kwam rook uit de schoorsteen, maar het was overduidelijk geen pension zoals wij het geboekt hadden. En het was ook direct vanaf dat moment niet meer te boeken via booking.com.

Zo ziet het er nu uit: https://nl.ehotelsreviews.com/ho4571402 ... n-berg/nl/

de advertentie van booking.com heb ik helaas niet meer. Dat waren foto's van de buitenkant en mooie riviertjes in de omgeving, enz. Geen foto's van de kamers.

Binnenkort zit ik in het Qhotel. Dat schijnt ook zeer slecht te zijn. Maar ik heb geen invloed op waar te overnachten wegens een pakket gekocht. Dus we gaan het wel zien. Sommige mensen schrijven over heel vies, anderen vinden het geweldig.

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 10:36

Jaren geleden een goedkoop hotel in Californië geboekt. Was overnachting met ontbijt. Kamer was goed genoeg voor dat geld. Ontbijt was een kwestie van vroeg opstaan, dan zaten er nog donuts in de doos die ze ergens gehaald hadden. Was je te laat (alles na 8 uur...), dan was het op :+ Koffie en thee optioneel uit een vieze automaat. Heb het ontbijt maar geskipt en bij de supermarkt wat gehaald.

fohadie schreef:
Ik denk altijd: wat verwacht e voor het gld wat je betaald? Ik boek meestal een goedkoop hostel en weet dat ik nrt veel hoef te verwachten. Ik wil een bed om in te slapen en een toilet/douche. Liefst niet gedeeld, maar als de prijs laag is, mag dat ook.

Als ik dan van te voren de recenties lees, verwachten de meesten een luxe hotel!

Goed op de site lezen wat er aangeboden wordt en vooral het sterrensysteem kennen helpt al veel. Zo zegt een 4*hotel niets over de netheid. Gaat alleen maar om de faciliteiten, net als maneges eigenlijk.

Hier ben ik het eigenlijk wel mee eens.

germie

Re: Slechte ervaringen hotels - shoot!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 11:03

Ik heb ook eens in Malta ergens een hotel met ontbijt gehad, maar het brood had elke dag schimmel. Dus daar at ik ook geen ontbijt. De kamers waren wel schoon, maar de bedden ERG Slecht, lees, de veren kwamen door het matras. Ik had daar dus weer een handdoek overheen liggen. De douche lekte overal, maar ja, dat is niet mijn probleem. Was overigens een kamer van 17 euro per nacht in 2012. Dus dan klaag ik niet. Het personeel was ook erg vriendelijk. Maar de keuken te ranzig om iets te eten. Ik nam 's morgens alleen thee, dat kon ik zelf koken en dan de kopjes spoelen en dan thee zetten. Daarna zelf broodjes halen voor het ontbijt.

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 11:03

Fletcher in Valkenburg. Niet schoon en bloed op tapijt en de muur. -O-

Ontbijt was prima, maar de kamer... :n

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 11:07

Vergeet overigens niet dat sommige gasten er ook een bende van maken. Ik overnacht wel eens in een Ferienwohnung in de buurt van Hemmoor. 1 keer lekte de douchekop enorm. Dus dat gemeld. Ja zegt die oude vrouw, dat hebben gasten gedaan, die hebben de hele douchestang naar beneden getrokken en niets gezegd bij vertrek. En ik kan dat niet zelf herstellen. (alles hing er wat aan met ductape enzo). Toen hebben wij bij de bouwmarkt een nieuwe stang gehaald en die even geïnstalleerd.
Er zijn dus smerige hotels, maar zeker ook smerige gasten om het zo maar te noemen.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 11:11

Wauw rosebud, die spant toch wel de kroon!

Ik heb trouwens wel een goede ervaring met Fletcher, dus denk dat het nogal wisselt per locatie.

Als ik in een hotel slaap ga ik meestal voor budget en zeker toen ik studeerde kom je dan echt op crappy plekken terecht. Zo ook in Napels. Ik had samen met een vriendin geboekt en we konden een bed delen van 1.20, met een enorme kuil in het midden. Hierdoor rolden we de hele tijd naar elkaar toe. Het was ontzettend warm, dus niet uit te houden met z'n tweeën in bed. Uiteindelijk hebben we vooral op het balkonnetje gehangen (bij een hele drukke autoweg, dus ook niet heel gezellig), daar was het iig niet verzengend heet.

Maar het mooiste was dat we daarna naar de oostkust gingen en voor dezelfde prijs in echt een schitterend B&B zaten, koel, schoon, ieder een eigen tweepersoonsbed. Het was maar goed dat we niet eerst daar zaten en daarna in Napels kwamen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 12:44

Roadracer schreef:
Jaren geleden een goedkoop hotel in Californië geboekt. Was overnachting met ontbijt. Kamer was goed genoeg voor dat geld. Ontbijt was een kwestie van vroeg opstaan, dan zaten er nog donuts in de doos die ze ergens gehaald hadden. Was je te laat (alles na 8 uur...), dan was het op :+ Koffie en thee optioneel uit een vieze automaat. Heb het ontbijt maar geskipt en bij de supermarkt wat gehaald.

fohadie schreef:

Hier ben ik het eigenlijk wel mee eens.

voor een 100 euro per nacht verwacht ik wel een schone vloer en bed en niet een bed vol bloed en pisvlekken en overal bruine vlekken op de vloer

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 12:49

Ik heb met mijn zus in een hotel gezeten waar de matrassen ook heel slecht waren, 1 met kuil in het midden en de andere lager aan één kant.We kregen een andere kamer. In de recenties bleek dat die matrassen al een paar jaar zo slecht waren en er dus blijkbaar niks aan wordt gedaan.
De andere kamer was een echte upgrade, maar helaas hadden we een paar engelse meiden als buren die de hele nacht aan het spoken waren en allerlei mensen uitnodigden zodat er vaak wel zes in die kamer en op de gang aan het lallen waren. Personeel heeft hun vader aangesproken, maar die vond dat ze alle recht hadden om te doen waar ze zin in hadden. We waren er maar een paar nachten, maar we waren totaal gesloopt.
Heb ook nog het personeel moeten waarschuwen dat er iemand in een van de liften vastzat, waarop ik een "alweer?" kreeg, dus dat kam blijkbaar vaker voor, reden voor ons om die lift te vermijden.
Het was echt zo´n budget hotel in de Algarve waar alleen engelsen komen zuipen en vreten (je wilt niet weten wat ze aansleepten aan eten, we stonde versteld wa ze naar binnen stouwden alleen al met ontbijt) en bij het zwembad hangen.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 13:17

Ik heb voor 9 euro een heerlijke nacht PLUS ontbijt gehad in een hostel in Hamburg (yeswel op de Reeperbahn). Schone kamer met schoon beddengoed, lekkere bedden en geen enkel geluidsoverlast van de omgeving. Ontbijt was uitgebreid en onbeperkt. Dus het hoeft zeker niet aan de prijs te liggen!

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 14:58

In Thailand ooit 2 nachten geboekt in een resort buiten Chiang Mai, maar vergeten dat het laagseizoen was. Kwam daar aan, ik was de enige gast, het zwembad was leeg, het was in de middle of nowhere. De jongen die er werkte bespiedde me terwijl ik stond te douchen en wilde 's nachts op m'n veranda komen liggen in z'n slaapzak omdat de stroom was uitgevallen en hij me wilde beschermen ofzo. Báng dat ik was!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 15:07

Dit was ons zwembad vorig jaar in Cajarc:
Afbeelding

Het is dat we er toch geen gebruik van wilden maken, maar het hoort niet natuurlijk.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 15:12

topsylover schreef:
Ik heb voor 9 euro een heerlijke nacht PLUS ontbijt gehad in een hostel in Hamburg (yeswel op de Reeperbahn). Schone kamer met schoon beddengoed, lekkere bedden en geen enkel geluidsoverlast van de omgeving. Ontbijt was uitgebreid en onbeperkt. Dus het hoeft zeker niet aan de prijs te liggen!

Nee, dat hoeft niet, maar het is wel handiger om je verwachting aan te passen.
Omgekeerd is iets duurs ook niet meteen altijd perfect. Maar dat mag je wél verwachten.

Over zwembad
Ik heb eens een vakantie in juni vooral hotels met zwembaden geboekt. Of ze waren nog niet schoongemaakt voor het seizoen, of gewoon nog leeg en de laatste was een bak waar ik bij het zwemmen bijna mijn knieën stootte, zo ondiep en na drie slagen moest je de hoek om, zo klein. En er dreef een dode vogel in. Zonde van het extra geld dat je wél betaald voor hotel met zwembad.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 15:30

Noppes schreef:
Absoluut onze slechtste ervaring ooit was in Peru. We kwamen daar erg laat in de avond aan. De kamer stelde weinig voor en was ook niet schoon. Gelukkig hadden we een slaapzak bij ons zodat we het beddengoed niet hoefden te gebruiken. Er was een deur in de kamer die uitkwam op een andere kamer vol puin en rotzooi. De voordeur van de kamers kwam uit op een binnenplaats. Het was erg gehorig zodat we konden horen dat onze buren bezig waren. De eigenaar van het hotel stond op het dak mee te genieten van de activiteit van de buren (kon door het glas boven de deur meekijken) terwijl hij met zichzelf bezig was. BAH.

:')

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 15:35

Vreselijkste hotel? RIGHT! Was in Orlando in 2015,kapotte stekkers, hele luide airco, vieze kleedjes in de foyer, zeer dunne muurtjes, black mold in de badkamer, zeer sjaggie personeel... You name it, dit hotel had het. En dat middenin International Drive, dus het toeristen deel van Orlando he? Was een wonder dat het hotel überhaupt nog overeind stond.... Moet wel even de naam van het hotelletje opzoeken...

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 15:41

Goh wat een verhalen hier!! :oo
Ik zit heel hard na te denken, maar ik heb geloof ik nog geen slechte ervaringen.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 15:50

Bij mij was het dieptepunt onlangs wel in een hotelletje in San Francisco- de daklozen lagen 6-hoog opgestapeld in de portiek, in de ligt hing tapijt aan de muren met een briefje erop "Hotel environment not suitable for pregnant women" (er zat een of ander stofje in dat tapijt wat een serieus gevaar voor de gezondheid zou zijn := ) en het begrip van de "luxe" kamer "met privacy" bleek te zijn dat ik zelf een douchekop midden in de kamer had hangen ipv dat ik in de douche op de gang moest douchen -waar dan geen slot op zat, dus mijn douchekop was wat dat betreft wel écht een privacy-upgrade :+

Ooit in Rome ook in een hostel geslapen, waar de bril los op de plee zat en als iemand van onze 6-persoonskamer wilde douchen liep de volledige kamer onder water omdat het putje niet werkte in de badkamer. Ook een belevenis :+
Laatst bijgewerkt door Vientje op 24-01-20 15:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 15:51

Niet slecht wel raar.Een hotel in Frankrijk,een klein dorpje.Heel huiselijk net alsof we op visite waren bij die mensen.We waren ook de enige gasten.Op zondag gingen we iets doen.Maar de eigenaar was ook weg.We kregen de sleutel van de voordeur en de alarmcode mee om ons zelf binnen te laten.