Is kijken naar andere vrouwen vreemdgaan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 17:45

Selina schreef:
_Nadia_ schreef:
Oh echt? Mijn man en ik kunnen echt uitgebreid mensen bespreken, en ook "of we t er op kunnen doen"

Maar dan bespreek je het ook samen. Pas keken m’n man en ik een serie en vroeg ik ook ‘op wie hij het wel zou kunnen’
Maar ik zou het niet chill vinden als hij tegen een vrouwelijke collega zou zeggen dat ze sexy is.

Waarom niet? Als iemand er sexy uitziet mag dat toch gewoon gezegd worden? Het is wat je erna doet dat verschil maakt. Maar gewoon: Hé, Fie, wat zie jij er sexy uit vandaag! Heb je een fijn weekend gehad? Niets mis mee.

Als hij nu zou zeggen: Hé sexy beest, al plannen voor vanavond? Dan zou ik wel beginnen stressen. :')

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 17:46

Nee hoor TS relax. Echt iedere man doet het, ook diegenen die zeggen dat ze hier niet doen. Ik kijk ook naar andere mannen. Dat ik thuis een mooie auto heb staan betekent niet dat ik niet meer kijk als er een ander mooi exemplaar voorbij rijdt. :')

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 17:47

Cuvee schreef:
Azmay schreef:
Hij mag er mee dansen, flirten en zoenen als hij dat wil. Geld ook voor mannen.
Zijn gewoon afspraken over gemaakt hier waar we ons beide prettig bij voelen.

Dat hoeft mijn vriend niet in zijn hoofd te halen! Dan staan de koffers vanavond nog buiten.

Ook alleen bij dansen en flirten?

Mars

Re: Is kijken naar andere vrouwen vreemdgaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 17:48

Raar topic is dit.
Vraag me af wat hier nu het uiteindelijke doel of achterliggende gedachte bij is?

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 17:48

Mars schreef:
Raar topic is dit.
Vraag me af wat hier nu het uiteindelijke doel of achterliggende gedachte bij is?

Denk gewoon iemand die heel erg onzeker is.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 17:49

Oh kijken mag hoor, dat doe ik ook. Wat ik wel irritant vind is als hij als we samen op pad zijn alleen maar als een soort Lange Jan van de Efteling met grote ogen zijn nek verdraait om ze allemaal maar te kunnen zien. Gotta catch 'm all, zeg maar. Terwijl ik er naast zit. Maar goed, dat hebben we besproken en hij doet nou zijn best om zijn oogballen in z'n oogkassen te houden :') Verder lekker laten kijken. Ik ben ook geen heilige wat dat betreft.

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 17:49

Ik doe daar niet moeilijk over en hij ook niet, gelukkig. Wij wijzen er elkaar soms op om te kijken :D

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 17:50

Hahaha als mijn partner een mooie vrouw ziet (meestal op tv of echt een behoorlijk 'aanwezige' vrouw met behoorlijke decollete of zeer uitgedost) en een opmerking maakt van 'zoooooo, hallloooo' dan maak ik een opmerking 'nou, inderdaad. Daar kan ik het wel op hoor!' of 'hoe zou haar drol ruiken?' echt heel fout maar het geeft gelijk een andere input haha.
Meestal is de interesse dan alweer weg haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 17:51

Hoe zou haar drol ruiken? _O-

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 17:51

DeMolenhoek schreef:
Waarom niet? Als iemand er sexy uitziet mag dat toch gewoon gezegd worden? Het is wat je erna doet dat verschil maakt. Maar gewoon: Hé, Fie, wat zie jij er sexy uit vandaag! Heb je een fijn weekend gehad? Niets mis mee.

Als hij nu zou zeggen: Hé sexy beest, al plannen voor vanavond? Dan zou ik wel beginnen stressen. :')

Ik heb een tijdje een collega gehad die steeds mij dat soort complimenten gaf en werd er heel ongemakkelijk van. Altijd gevoel gehad dat als we beiden vrijgezel waren geweest hij iets had willen doen. Dus ik vind dat soort complimenten niet chill nee. Maar dat mag iedereen voor zichzelf bepalen toch? Er is geen juiste manier, zolang beide partners zich er goed bij voelen en in dit topic voelt in ieder geval TS dat niet.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 17:53

Ik vraag me trouwens ook af wanneer de eerste 'geëmancipeerde bokker' post voorbij komt die zegt dat de TS haar vriend de bons moet geven omdat ze meer waard is. :')

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 17:54

Wij wijzen elkaar er ook soms op als we op pad zijn :') . Maar gewoon leuk. Zijn beide verder geen persoon om iemand onwijs na te kijken ofzo.

Dansen en flirten vind ik dan weer niet zo :+ maargoed, dat doen wij beide ook niet. Zijn denk ik gewoon afspraken die een ieder in zijn/haar relatie met elkaar maakt en dus kunnen verschillen.

Iemand sexy noemen ook niet. Dat vind ik, als ik dit van een collega zou horen, ook een beetje vreemd vinden. "wat zie je er leuk uit vandaag!' is wat anders dan 'wat zie je er sexy uit vandaag'.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 17:57

Lara_Silver schreef:
Ik vraag me trouwens ook af wanneer de eerste 'geëmancipeerde bokker' post voorbij komt die zegt dat de TS haar vriend de bons moet geven omdat ze meer waard is. :')

Ts is een hij dacht ik.
Stond voorheen iig in het profiel, naam Cor.

Dus super geëmancipeerd in dat geval!

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 17:59

DeMolenhoek schreef:
Hoe zou haar drol ruiken? _O-

Hahaha ja. Hij is een beelddenker dus dan ziet hij gelijk haar voor zich op t toilet.. Hahaha afknapper.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 18:01

Zijn, haar, hun, maakt niet uit: in dit geval gaat het om intentie en communicatie. Intentie: blijft het bij kijken of niet, en communicatie: heb jij gezegd wat jij van dit kijken vindt (en hoe reageert je vriend als je dit bij hem aankaart). Daar zit de sleutel, want iedereen kan hier wel wat roepen maar zoals je leest staat iedereen hier anders in.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 18:05

Of het wel of niet mag en tot welke grenzen is iets dat je binnen je relatie afstemt, lijkt me.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 18:08

Mijn vriend kijkt ook zeker naar andere vrouwen. Of ik er nu bij ben of niet. Vaak zie ik haar dan ook wel, en dan kijk ik hem al aan met zo'n blik van 'daar zou je wel een trucje op kunnen he'? <<) <<)

Ik moet wel heel eerlijk zeggen dat ik er inmiddels geen problemen meer heb, maar in het begin van de relatie wel heel erg aan moest wennen. Maar dat kwam ook vooral uit mijn eigen onzekerheid, want hij is zo trouw als een hond.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 18:13

Azmay schreef:
Hij mag er mee dansen, flirten en zoenen als hij dat wil. Geld ook voor mannen.
Zijn gewoon afspraken over gemaakt hier waar we ons beide prettig bij voelen.

Hier hetzelfde, en dat levert soms hilarische situaties op :')

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 18:16

Nayomie schreef:
AmyJamess schreef:
Wat is er mis mee als je vriend naar andere vrouwen kijkt?
Neem aan dat jij ook wel eens naar andere mannen kijkt.

Vreemdgaan is mijn ogen pas als mn vriend met een andere vrouw heeft gezoend of mee naar bed is geweest.

Ik haak hier even op in, want ik heb een stelling of het vreemdgaan is of niet. Stel, je partner spreekt andere vrouwen en vertelt dat hij gevoelens voor iemand heeft en jou ervoor zou verlaten. Vervolgens wijst die meid hem af en partner blijft uiteindelijk dan toch maar in jullie relatie. Is dat vreemdgaan? Of moet hij daadwerkelijk eerst gezoend hebben of naar bed zijn geweest? :)

Een goeie vraag. Aan de ene kant, zolang er niets is gebeurd en hij alleen zijn gevoel heeft uitgesproken dan vind ik het niet echt vreemdgaan. Ik zeg ook altijd, als je beter kunt krijgen moet je gaan.
Wel hoop ik dan dat het mij eerlijk verteld zou worden, anders zou ik me wel bedonderd voelen, maar of je het echt vreemdgaan kan noemen?

Mar_jolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 18:17

Nouuu vind dat iedereen wel héél ruimdenkend reageert... Helemaal mooi dat een aantal hier een soort open relatie hebben. Prima. Maar naar TS zo doen alsof dat de standaard is, is ook weer niet nodig. :D

Het is geen vreemdgaan wat je beschrijft maar ik weet niet of het heel respectvol naar jou is. Of in elk geval ervaar jij dat niet zo. Dus stof voor een gesprek.

Mijn vent kijkt heus wel naar mooie (en minder mooie) vrouwen en soms attendeer ik hem daar zelfs op: "boobies"(bij laag uitgesneden shirt) en dan moet ie soms echt even zoeken waar ze zijn :') maar ik zou het niet tof vinden als ik naast hem loop en hij tegen een wildvreemde vrouw zomaar zegt "hee, hoe is het, mooie ogen heb je" dat zou ik raar vinden ja.
Laatst bijgewerkt door Mar_jolijn op 09-01-20 18:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 18:20

Geen problemen mee!
Zijn directie collega, zit tegenover hem, is vrouw, kan ook moeilijk vragen niet te kijken tijdens het werk en met zijn oven dicht te vergaderen

nouky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 18:20

Ik ben redelijk jaloers. Maar kijken is geen probleem, zolang hij haar niet met zijn ogen uit zit te kleden vind ik het niet zo erg

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 18:25

Ik zeg altijd tegen mijn vriend:je nag buiten honger krijgen, wel thuis komen eten :+

Hij kijkt maar een eind weg... Maakt me niks uit zolang hij het bij kijken laat... +:)+

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 18:49

Intentie maakt het verschil. :j
Kijkt hij naar vrouwen in de metro die hij 5 minuten later weer vergeten is, nou prima. Kijkt hij uitgebreid naar vrouwen op Tinder denk ik mwooahhhhhh.... Doe maar effe niet. :+

Ik kijk ook naar mannen en zeg het ook. :') allemaal prima.
Flirten is voor mij wel al een stap te ver overigens, zou andersom ook zo zijn. Zijn geen beenbrekers maar ook gewoon niet tof. Maar respect voor elkaar is gewoon sleutelwoord binnen een relatie. En communicatie erover. :)

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 18:53

Kijk jij nooit naar mooie mannen dan? Zou het eerder ongezond vinden als hij niet keek .
Wij hebben ook een lijstje met mensen als die voor de deur staan dat we vreemd mogen gaan. Bij hem oa Chantal Jansen en bij mij johny de mol haha