Hoge kilometerstand of oudere auto?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

KarmaChansy

Re: Hoge kilometerstand of oudere auto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 18:09

wij hebben een volkswagen passat tsi 2.0 uit 2010 zijn we erg tevreden over. Lekkere ruime auto, ligt fijn op de weg. Automaat, benzine en airco. We hebben alleen geen trekhaak maar kon je er wel opzetten dacht ik, we wilden eigenlijk een Volvo V60 maar konden niks geschikt vinden

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 18:23

Afgaande van de informatie uit de OP zou ik voor de jongere auto met hogere km-stand gaan. 400 euro verschil in verbruik vind ik veel en een beetje luxe is imo wel lekker :).

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-20 20:46

Bedankt aan degenen die over diesel begonnen! Daardoor zijn we opnieuw gaan rekenen en bleek diesel prima te kunnen en vandaag hebben we een fijne auto gevonden. *\o/* Nieuw model én lage kilometerstand dus nu hoefden we niet te kiezen.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 20:58

Ah super! Wat is het geworden?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 23:08

Benieuwd wat het is geworden! Ik zou anders een Skoda fabia aanraden, diesel, station. Zijn prima auto’s en binnen jullie budget met lage km. Heb zelf een polo 1.2 tdi, toch fijn hoor dat diesel

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 23:20

hoikimmmy schreef:
Een lease auto is ook altijd maar een gok. 1 op de 10 leasautos die wij in onderhoud hadden werd netjes gebruikt de anderen niet. En hangt ook erg af van het leasebedrijf hoe het gaat met de beurten. Wij kwamen bij sommige maatschappijen er amper doorheen of moesten maar goedkopere onderdelen gebruiken.

Daarnaast rekken leasemaatschappijen in mijn ervaring de laatste 5-10 jaar de onderhoudsintervallen steeds meer op.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 23:37

Onze ford focus uit 2003 heeft nu ruim 260k erop zitten. Motor houd het nog steeds goed vol, helaas begint het plaatwerk nu wel te roesten.

Edit; lees nu pas dat je een auto hebt gevonden

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 23:41

Alles boven de 100.000km is voor mij afgeschreven

Ik kocht in 2010 een fiat bravo multijet sport 2.0 59000km diesel 14000€ zonder garantie mocht ik um kopen voor 13000€, kreeg mooie inruil voor de Seat Leon 20V dus legde 10000€ bij

Bravo is er nog 205000 op de teller wel verouderd maar hij moet nog 3 jaar mee dan koop ik de volgende auto Range Rover evoque of 3008

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 12:30

Beetje kort door de bocht dat alles boven de 100.000 is afgeschreven. Dat is natuurlijk gewoon onzin. Dan zouden veel auto's binnen een paar jaar afgeschreven zijn.

Hebben een VW Golf uit 2013 met inmiddels 230.000 op de teller. Die auto rijdt echt nogsteeds fantastisch.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 12:52

Wat is het geworden?

Oscar schreef:
Dani, als je het over betrouwbaarheid hebt dan scoren ze inderdaad laag. Qua comfort scoren ze meestal beter. 't Is natuurlijk heel persoonlijk wat je wilt. Als je het fijn vindt om op een zachte stoel te zitten terwijl je op de Wegenwacht wacht, dan zou ik ze zeker aanraden ;) :))

Dit is misschien wel een interessant artikel, dan weet je een beetje welke merken als (on)betrouwbaar getest zijn:
https://www.autoblog.nl/nieuws/dit-zijn ... tos-114384
Altijd uitzonderingen daargelaten natuurlijk want je kunt ook een keer pech hebben met een maandagochtendSuzuki of geluk hebben met een Tesla.

Okee, dit is natuurlijk de goden verzoeken, maar wij rijden al zo'n 40 jaar Renault en van onze familie ben ik de enige die ooit eens langs de weg heeft gestaan met een kapotte waterpomp die op slijtage leeftijd zat. Inmiddels wat jaren verder en rijd nu een Megane diesel uit 2012 met ruim 240.000 km op de teller. Rijdt als een zonnetje en niets anders dan het gebruikelijke onderhoud. Is geïmporteerd uit Duitsland, maar onderhoudsgeschiedenis was wel bekend. Prima auto en ik hoop dat hij nog heel wat km's meegaat :j

Met een betrouwbaarheidspercentage van 91,7% zou ik het toch niet meteen een onbetrouwbaar merk noemen. Sterker nog, Renault staat boven Volvo, terwijl dat toch enorm betrouwbare auto's worden genoemd :+

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 12:58

Werden ;)
De oudere Volvo's waren oerdelijk en ook oerbetrouwbaar.

Tsja, ik kan me ook nog wel herinneren dat er ineens een Renault op de snelweg geparkeerd stond omdat ie in het stuurslot was gevlogen en dat soort ongein. Maar ieder z'n meug. Ik begin er in elk geval nooit aan, maar er zullen altijd positieve uitzonderingen zijn en klanten die wel tevreden zijn. En da's alleen maar mooi.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 13:07

Oh ja die was er ook nog :=
Dat was wel een dingetje. Maar verder echt geen rare dingen meegemaakt gelukkig. Rest van de familie ook niet. Behalve wat lekke banden door schroeven. Maar die zijn niet merkgebonden :))

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 13:12

Dani schreef:
Advies voor andere merken/modellen is ook welkom hoor! De Focus leek de beste optie maar misschien zien wij iets over het hoofd. Eisen zijn stationwagen, airco, cruise control, geen import, liefst met trekhaak. Maximale vraagprijs €8000.

Ik ben dolblij met mijn Volvo v40. Die heel al je opties en vaak genoeg met trekhaak te vinden, zeker binnen jouw budget. En die kunnen makkelijk 3 ton halen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 13:22

Hier ook 2 Volvo V70 met 1 die richting de 500.000 gaat en de ander naar de 400.000 op de teller, rijden beide nog probleemloos rond...

Voorheen hadden we de Volvo 240 en daar zou ik zo nog in rijden, die dingen gaan echt zelden stuk :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 13:33

Wij hadden een Kia Ceed van 5 jaar oud met net geen 100.000 op de teller, was ook een heerlijke auto die ik zo zou aanraden :j (hij staat nu bij de dealer te koop voor 12000 voor de liefhebber!). Als ik geen auto van de zaak had gekregen had ik hem ook doorgereden, dingen kunnen makkelijk het veelvoudige daarvan rijden.

Ik rij nu elektrisch, daar rijden ze al rond met een miljoen op teller. Dat zijn pas kmstanden!

Al met al probeer ik te zeggen dat kmstand voor mij ook niet veel uitmaakt, heb wel het liefst een jongere auto :j (schade en schande wijs geworden haha)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 13:37

Dani schreef:
Ja dat lijstje ziet er anders uit dan ik had verwacht! Ook dat Fiat hoger staat dan Ford joh. Onze Fiat doet daarin niet mee hoor, heerlijke auto maar zoveel pech mee gehad. Die heeft echt duizenden euro's aan extra reparaties gekost. Zou leuk zijn als we met een volgende auto 'n keer door de APK komen zónder minstens €500 uit te geven. :+

.

nou idd voor mijn fiat ook in 1 jaar tijd ff 2500 aan ellende kwijt geweest. Ik denk dat je ook geluk moet hebben. Want ik heb nou vele merken auto's gehad en ik kwam alleen met m'n opels redelijk door de keuringen