Gevaarlijke situaties op de weg, potdichte mist.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 10:54

Hier in Zeeland was/is nauwelijks mist. Het vuurwerk heb ik goed kunnen zien, toen begon er een heel klein beetje mist te vormen, en nu vanochtend is de mist zo goed als weg getrokken.

JudithO

Re: Gevaarlijke situaties op de weg, potdichte mist.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 10:57

Hier was minder dan 10m zicht. Het vuurwerk van de achterburen was alleen een gekleurde lichtflits, verder was hier niks te zien. Nog niet eens lichtflitsen. Echt helemaal niks. Dus de weg op gaan in deze regio was oprecht levensgevaarlijk.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 10:59

Hier gisteravond alleen wat vuurwerk gehoord. Heb echt niets kunnen zien, terwijl we normaal kilometers ver kunnen kijken.
Door alle mist waren ze gisteravond ook beduidend minder aan het knallen, dat vond ik niet perse erg, want ons huis staat al een dikke week met enige onregelmaat te trillen op zijn voegen zulke harde knallen...
Lekker rustig avondje dus. Mijn schoonouders zouden komen vanuit Groningen, maar verstandig dat ze dat toch niet gedaan hebben.

Vreselijk van de ongelukken die gebeurd zijn, dat stuk A32 bij Akkrum is vaker heel gevaarlijk, ook als het glad is, gebeuren daar regelmatig heftige ongelukken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 11:02

Hier in Twente ook behoorlijk mistig.

Mijn moeder zou vannacht om 1 uur nog bij iemand zorg moeten verlenen. Maar die persoon is gelukkig eerder naar huis gegaan vanwege de mist.

Mijn omaatje heeft helaas vanaf 10 uur alleen gezeten. Die heeft haar visite naar huis gestuurd. Ouder echt paar en moesten nog eind langs kanaal. Geef haar groot gelijk, maar vind sneu dat ze alleen zat. En dat ze niet mijn moeder en haar vriend heeft opgebeld.

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 11:14

Ik werd er gisteravond ook door verrast, in friesland. Moest om 8 uur nog 2 kinderen terug thuis brengen, +- 10 minuutjes rijden. Ben gelukkig niet gauw bang maar er zaten stukjes bij die echt amper te doen waren. Zus en ik zouden later op de avond nog naar iemand toe maar we zijn thuisgebleven en zus heeft hier overnacht

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 11:16

Wij zijn gister (kop van Noord-Holland) rond 11 uur naar huis gegaan voor de pony's.
Bekend stukje van normaal 8 minuten. Alles rond de 50 meter zicht, hebben de 50 amper gehaald.

Was zeker niet prettig, maar wel te doen.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 11:30

Wij konden vannacht het huis van de overburen niet meer zien en dat staat aan de andere kant knt van de straat, zal zo’n 8 meter verderop zijn.
Mijn ouders waren bij ons, maar die wonen gelukkig maar 80 meter verderop en konden dus naar huis lopen. Anders waren ze blijven slapen

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 11:41

MarlindeRooz schreef:
Ik vond het in Zwolle wel meevallen! Maar ik hoefde ook maar hele kleine stukjes te fietsen gelukkig! Hopelijk gebeuren er weinig ongelukken.

En tussen Zwolle en Wezep en Heerde viel het ook mee,al was er een enkele mistbank op de snelweg.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 11:42

Afbeelding

Dit was bij ons in het noorden. Het lichtpuntje is een lantaarnpaal en onderin de foto zie je nog net een stukje wegmarkering.

marjannuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 12:01

Dit was ons zicht gister avond om 8 uur. Zouden onze dochter bij mn ouders brengen om te logeren. Een ritje van nog geen 5 minuten 30 minuten over gedaan. Hebben de tomtom maar aangedaan . Rotonde wie we dagelijks pakken pakte we mis inplaats van over de weg over fietspad. Alle auto's voor ons dus ook. Later op de fiets naar ons andere adres gegaan. Toen hadden we toch meer zicht en gewoon kunnen fietsen

evelienn28

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 12:05

Hier in Emmen was het op een gegeven moment echt potdicht je kon nauwelijks wat zien later trok het wel iets bij.
Ben blij dat ik nergens heen hoefde met de auto.
Eindje verderop is een auto te water geraakt maar deze persoon heeft dit niet overleeft... dan schrik je toch wel even

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 12:15

Hier in Groningen was ook maar enkele meters zicht. Bij ons in de buurt was een brommer een tuin in gereden omdat die de weg niet meer zag.

Wij liepen ook een rondje door de wijk maar enkele meters voor je kon je al iemand kwijt zijn :')

Wel echt vreselijk van die kettingbotsing.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 12:38

bij ons was het superhelder en konden het vuurwerk goed zien, maar op veel plaatsen blijkbaar niet. hebben dus geluk gehad :) het is ook nu stralend blauw.

Toulouze

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 12:56

Wij hebben gisteravond rond 20u de ene na de ander zien botsen. Nou ja, zien.. we moesten navigatie aanzetten om onze eigen straat te vinden, zelfs de belijning op de weg voor en naast de auto was niet zichtbaar, nig nooit zo iets meegemaakt!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 13:03

Wij reden vannacht van Maarssen naar Utrecht, klein stukje maar zag zeker drie auto’s waarvan òf een lamp het niet deed of ze reden met stadsverlichting.
Je zag geen hand voor ogen, helemaal over het water niet.

Marieke33

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 13:08

Mijn ouders reden gisteravond terug vanuit Friesland in de zeer dichte mist. Ze belden op dat ze laten kwamen dan gepland en ze klonken echt een beetje in paniek.
Op een gegeven moment stopte mijn vader naast een tegemoetkomende auto die stilstond. Allebei raampje naar beneden, zegt die man tegen mijn vader. Even voor jouw gevoel: wij staan in de berm durven niet verder, en jij rijdt op onze weghelft. Echt gewoon niet te doen.
Ook hebben ze mensen gesproken die hun auto achter lieten en te voet verder gingen.
Gelukkig werd het richting Gelderland beter en zijn ze veilig bij ons aangekomen (ze waren smiddags vanuit Brabant vertrokken om wat op te halen in Sneek)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 13:10

Hier in Gemert was het ook bar en boos vannacht. Wij moesten een stukje rijden met de auto van 1200 meter (had bier en de hondenbench mee, vandaar met de auto) maar we hadden hooguit 5 mtr zicht.. Ik ben met een gangetje van 15 km/u naar huis gesukkeld. Kon m'n auto niet eens op de vaste plek parkeren omdat ik met achteruit rijden geen hand voor ogen zag :=

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 13:11

In den haag zat het rond 19/20 uur echt goed dicht. Maar dat trok richting middernacht steeds meer weg en is ook niet meer teruggekomen!

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 13:17

Ik snap niet dat jullie zeggen die codes nemen we niet serieus want vaak is er niks... die codes zijn waarschuwingen dat waarvoor gewaarschuwd wordt kan gaan gebeuren. Dat jij er geen last van hebt wil niet zeggen dat het onterecht is of ergens anders ook niet klopt.

Echt totaal onverantwoord om te gaan rijden of door te rijden als je letterlijk geen hand voor ogen ziet.
Als je onderweg ineens erin terecht komt ok.. maar dan zoek je ook een oplossing.
Maar al weg gaan met zo'n slecht zicht....
Je zal maar tegen iets of iemand aan klappen.

Er is door heel t land gewaarschuwd. Dat die codes niet klopten gisteren is natuurlijk niet waar.. vliegveld wat vluchten aan de grond houdt..heel de dag mensen die foto's delen van potdichte mist.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 13:28

Mondy schreef:
Ik snap niet dat jullie zeggen die codes nemen we niet serieus want vaak is er niks... die codes zijn waarschuwingen dat waarvoor gewaarschuwd wordt kan gaan gebeuren. Dat jij er geen last van hebt wil niet zeggen dat het onterecht is of ergens anders ook niet klopt.

Echt totaal onverantwoord om te gaan rijden of door te rijden als je letterlijk geen hand voor ogen ziet.
Als je onderweg ineens erin terecht komt ok.. maar dan zoek je ook een oplossing.
Maar al weg gaan met zo'n slecht zicht....
Je zal maar tegen iets of iemand aan klappen.

Er is door heel t land gewaarschuwd. Dat die codes niet klopten gisteren is natuurlijk niet waar.. vliegveld wat vluchten aan de grond houdt..heel de dag mensen die foto's delen van potdichte mist.

Echt zó mee eens. Idioot en zo onverantwoord :n . En dan hier vertellen dat het bij het begin meteen al slecht zicht was, toch doorgereden bent en dan nog zeggen dat het levensgevaarlijk was (en het dus tóch doen). Dat je op een fietspad bleek te rijden ook, maar vooral doorrijden :x . Of dat je makkelijk had kunnen lopen maar hé dat bier moet mee dus dan maar levensgevaarlijke capriolen uithalen met de auto :x .

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 13:35

Tja mensen kunnen ook te overtrokken reageren he _O- Met regen was er, op onze rit, soms nog minder zicht dan dit incl aquaplaning. Maar misschien heeft t ook wel met rijervaring en omgaan met de situatie te maken :+

Voor ons was t code roodgedeelte beter zicht dan t code oranje gebied. En op zich was dat stuk ook prima te doen. Rustig rijden, elkaar volgen, geen rare inhaalacties oid.
Laatst bijgewerkt door Detroit op 01-01-20 13:38, in het totaal 1 keer bewerkt

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 13:37

Half 9 onderweg van mijn werk naar huis.
Geen wegmarkering, geen omgeving, geen auto’s.
Niks zag je. Zicht was nog niet eens 2 meter.
En ik ben erg angstig geweest!
Mijn vriend zou ook gaan rijden zodat we gezamenlijk oud en nieuw konden vieren. Ik heb hem direct gebeld dat niet te doen.

Ik had de voorspellingen gezien, maar toch kwam het heel plots opzetten.
Ik ben naar mijn ouders gereden omdat die het dichtste bij woonden. Rond half 2 opnieuw naar huis gaan rijden en toen had ik veel beter zicht. Nog steeds mistig maar wel gewoon zicht op de weg etc. Het was rijdbaar.

Volgend jaar hoop ik op een betere avond. Ik kan me de doden en ongelukken echt voorstellen.
Ik had geen flauw idee waar weg was, of sloot, of vluchtheuvel, of stoplicht. En dat had niks met rij ervaring te maken...

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 13:39

Nou neem me niet kwalijk... mijn vriend is vrachtwagenchauffeur en die kan een behoorlijk potje rijden. Die liet ik dit lezen en had dezelfde reactie.
Rijervaring en omgaan met de situatie is niet in zo'n situatie begeven ;)
Ik mag toch hopen dat jij de situaties zoals uitgelegd en op de foto niet af wil doen als oooh maar ben een goede chauffeur dus mij gebeurd niks.
Prima dat jij dat kan. Merendeel kan dat niet.

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 13:42

Detroit schreef:
Mondy schreef:
Ik snap niet dat men het risico neemt terwijl t ruim vantevoren is aangegeven... zit daar echt potdicht

Je mag de weg wel op, maar je moet je rijgedrag aanpassen. Ruime afstand, niet keihard doorjakkeren, mistlamp aan. Het zicht is nu op de snelweg goed. Voor het huidige zicht mag je officieel geen mistlamp voeren waar wij nu rijden.

[ [url=m/lq046W.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit vind ik niet spannend. :+
Foto die ik daarvoor plaatste was wat meer mist ja.

Maar prima dat we van mening verschillen. Wij hebben er wel voor gekozen om te gaan rijden en dat is eigen risico. :+

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 13:46

Eigen risico tot je tegen een ander aan klapt.