Voor welke prijs zou jij je huis laten gaan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 18:38

corine1981 schreef:
Ons huis mag weg vanaf 375000, koop ik er een leuk vrijstaand boerderijtje ver van de randstad voor terug :)
Geen buren meer lijkt me héérlijk :)

Dat wordt dan zoeken naar een speld in een hooiberg vrees ik.

Century

Re: Voor welke prijs zou jij je huis laten gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 18:40

Ik denk dat 375000 inderdaad beetje optimistisch is. Tenzij je ergens tegen Duitsland aan of ver in het noorden wil wonen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 18:43

Wij wonen sinds deze zomer in Duitsland. Echt een droomplek , vrijstaand,grenzend aan een natuurgebied. We zijn net klaar met een flinke verbouwing. Hoewel de prijzen hier een stuk lager liggen zal er toch een echt goed bod gedaan moeten worden, willen we overwegen te verkopen. Maar niets is onmogelijk.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 18:44

Als iemand een leuk bod doet gaan we wel weg. Dat hoeft niet eens 2x de marktwaarde of WOZ waarde ofzo te zijn. Daarvoor is hier echt wel wat heel moois terug te kopen. Maar hier is de huizenmarkt dan ook helemaal niet zo krap.

Century schreef:
Ik denk dat 375000 inderdaad beetje optimistisch is. Tenzij je ergens tegen Duitsland aan of ver in het noorden wil wonen.

Prachtig hoor hier, ver in het noorden. :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 18:58

Vind ik een hele lastige... Het is maar een rijtjeswoning (tussenwoning ook nog), wel met een hele grote tuin en een bijna vrij uitzicht (een weiland achter mijn tuin met daarin een woonboerderij).
Het wooncomfort is echter wel ultiem, hele fijne buren, voor een voormalige woningcoöp-huurwoning is het ook een hele gave woning (open keuken, openslaande tuindeuren).
Maar ik denk dat als ik geluk heb ik er ooit 135-140 voor kan vangen.

Als er morgen iemand op de stoep staat die dat bied, ben ik echt niet weg... :n
Bieden ze 200k dan overweeg ik wel te gaan, maar die kans is vrij klein :')

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 19:36

Hier zullen ze toch zeker 50% boven op de marktwaarde moeten bieden, alhoewel mijn man vrees ik voor dat geld hier niet voor weg wil gaan. :))
Overigens, geen idee wat de marktwaarde is. Vrijstaand, allemaal unieke woningen hier (niet vergelijkbaar dus), en hebben een grote aanbouw aan de garage gebouwd nadat wij het hebben gekocht in 2013 (net op einde van de crisis).

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 19:13

Pfoeee ik denk voor minimaal 500.000 _O-

Enigste nadeel van t plekje hier is de snelweg dichtbij.
Maar verder, als we klaar zijn qua verbouwen heerlijk!!
Afbeelding

Afbeelding

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 19:31

Voor serieus veel geld word er wel goed na gedacht, maar er is niets vergelijkbaars te vinden in de omgeving waar wij willen wonen.

Naar ons huidige huisje zijn we ruim 10 jaar opzoek geweest en het is ons echt gegund. We wonen er nog geen jaar maar zijn zo blij met dit plekje!

kobuss1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 19:54

Mijn huis staat te koop dus voor de vraagprijs mag t graag weg!!
Onder de vraagprijs is bespreekbaar.

Maar iemand die t dubbele ervoor wil betalen is zeker ook welkom hoor!! :D

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 22:27

Voor 300.000 mag ons huis weg. En ik denk dat dat best een reeele prijs is. Een maand geleden is voor 289.000 een huis in ons rijtje verkocht en dat is een tussenwoning. Wij hebben een hoekhuis. Ik wil dan ook heel graag verhuizen haha. Als ons huis weg zou gaan voor die prijs is het bijna het dubbele dan waarvoor wij het gekocht hebben. Wij hebben het nog in de 'goede' tijd gekocht.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 00:53

2 ton en dan ben ik heel snel vertrokken met hebben en houden :evaw:

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 08:58

Wij wonen vrijstaand (ik woon nog bij m'n ouders) en de rijtjeshuizen hier gaan voor 3 tot 3,5 ton weg. Denk dat als hier een bod van 6 ton op komt, dat we dan zo zijn vertrokken. Vooralsnog een beslissing waar ik niks mee te maken heb, maargoed

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 09:05

Ik heb 1 keer bezwaar aangetekend voor een te hoge wozwaarde met: bij deze is de woning verkocht, wanneer kan de overdracht plaatsvinden?
En ik zit in dubio om hetzelfde voor de waarde van 2020 te doen. Ik leg wel wat bij voor een andere woning. Maar ergens wil ik niet meer betalen dan nu. Ik los niets af en dan moet ik gaan aflossen. En ik krijg als het goed is iets van 5% over de te hoog geschatte woz waarde als compensatie voor de waardevermindering. Dat maakt het moeilijk, 14.3% stijging klopt absoluut niet, maar moet ik dus wel of niet in beroep gaan?

Maar als iemand 2 ton biedt ben ik weg.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 09:17

Uh, ik heb een huurhuis, maar als iemand een bedrag biedt waarvoor ik een leuk groter huisje kan kopen, krijgt ie m zo :+.
Alles om hier weg te gaan :')

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 09:44

Ik heb een mooi huis voor ogen, maar die mensen zullen vast niet willen verhuizen. Dus de prijs voor dat huis, plus 1-2 ton extra denk ik? Dan zitten we ongeveer op een waarde van 2x ons huidige huis :$ :$ :$ Gelukkig bevalt ons huidige huis prima en zien we onszelf hier wel oud worden :D

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 09:45

Ik kocht in 2015 voor 155 en verkoop vandaag voor 225. Inclusief aflossing een overwaarde van zo'n 80 duizend euro... Ik vond het een prima deal :D

Geluk voor ons is dat we naar een veel goedkopere regio verhuizen en er dus heel veel ruimte voor terugkopen.

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 10:42

Als ik mijn hypotheek eruit haal, plus de kosten koper van het volgende huis en een beetje verbouwingsbudget. Nou, zeg dan maar waar en wanneer ik de sleutel moet afgeven :+

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 10:55

Voor 150.000 boven de marktwaarde vind ik wel een goeie. Kan ik mooi een boerderijtje kopen!
Maar daar onder ook niet.. Moeten we weer verhuizen, dozen inpakken... Dat vind ik verschrikkelijk. Nee zit hier nu prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 11:11

Geld is maar geld...
Wij wonen vrijstaand op een unieke plek met stallen en weiland aan huis
Kinderen hebben kippen, konijnen en spelen heel veel buiten, veel vriendjes over de vloer, alles kan hier. We zitten op 500 meter van het dorp dus we zijn ook zo in de drukte en gezelligheid als we dat willen.
Vorig jaar behoorlijk bod gehad en ons woonhuis is wel wat verouderd, we zullen moeten nieuwbouwen of verbouwen, maar zie maar eens iets terug te vinden ook al heb je dik budget
Dit is de plek waar onze kinderen opgroeien dan zegt geld mij niks we komen niks tekort.

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 11:56

Ons vorige rijtjeshuis in Brabant is vorig jaar voor meer dan 4 ton weggegaan. Er gaan er ook voor 6 ton of meer weg in de stad waar ons dorp tegenaangeplakt zit :j. Van ons nieuwe huis gaan we de helft verkopen, dat is dan ook echt het enige 'nadeel' aan dit huis, dat het straks niet meer vrijstaand is, maar we hebben het gekocht om te splitsen. Zou ook onze helft niet snel wegdoen. We zijn echt verliefd op de locatie en ik denk dat we voor een vergelijkbare plek en wel vrijstaand heel hard moeten zoeken/ lang moeten wachten en ook heel veel geld neer moeten tellen. Ik vind de plek en ruimte om het huis hem belangrijker dan vrijstaand. Maar als we 30 miljoen winnen, dan verkopen we die helft natuurlijk niet en gaan we denk ik ook eens met buurvrouw praten en degene die het weiland tegenover ons heeft :D. En dan zou ik echt nooit meer weg gaan.