Ninx schreef:blokje schreef:Ligt aan de manier van mindfulness. Maar 9 v/d 10 keer past dat niet bij onze leefwijze.
Kun je uitleggen waarom dat zo is?
De manier waarop ik dit vraag is omdat deze (foutieve) manier van de bijbel interpreteren veelal primair gebaseerd is op angst.
Angst is een heel sterk fundament voor de kerk. De bijbel, noch de nuchtere gelovige vermeldt dat er zoveel verboden, mitsen en maren zijn.
Maar helaas is de doctrine van de mensen die boel volstrekt verkeerd begrijpen heel sterk. Dit kweekt angst.
Wanneer je eens onderzoek doet naar het aantal mensen dat als kind ten gevolge van deze manier van geloven zeer angstig werd zul je versteld staan.
Een geloof dat gebaseerd is op zoveel beperkingen, mitsen, maren, zonden en verboden is bedacht door mensen en niet door een schepper.
Ik denk dat deze ook hoofdschuddend toekijkt dat zoveel mooie zaken uit zijn schepping (mindfulness) als kwalijk gezien worden.
Typ ik dit om je belachelijk te maken of de discussie aan te gaan over je geloof? Nee, maar wil wel eerlijk zeggen dat zoveel doctrine verstikkend en beangstigend werkt en verlichting eigenlijk in de weg staat. En dit beslissen voor kinderen vind ik nogal wat.
Veel wijsheid.
) en dan (met licht aan op de gang) gaan.slapen. Ook boekjes kunnen heel goed helpen. En geen tv voor het slapen gaan, en praten over dingen die het kind eng vindt. Zéker niet zeggen dat het onzin is!!!! Voor hem is het geen onzin!
want ik denk uit je OP te halen dat hij vreselijk onzeker is wat doorslaat in angsten.