Wat ga jij doen met 30 miljoen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 18:32

Klein huisje, veel weiland met mooi ruime stalling. Stalling ruimte voor opslag hooi, en inloopstal voor de paarden, waarbij aangrenzende paddock afgesloten kan worden van wei. Binnenbak als uitvalbasis als alles vastgevroren/ ondergesneeuwd is. Voedseltuin voor de paarden met specifieke bomen en struiken. Mooie buitenbak met leuk hindernismateriaal. En natuurlijk geheel afgewerkt met prachtig mooi houten hekwerk. Met meidoornhagen, gewoon omdat ik dat zo mooi vind :)

Kudde van ong 4, waarvan maar 1 paard van mij is. Andere 3 mogen komen logeren. Groom erbij. En een kleine paarden-vrachtwagen. oranje gekleurd.

In het kleine huisje een studiekamer met boekenkasten tot het platfond, en een ladder erbij. En een volledig pony-skelet! En aangrenzend overdekt zwembad, en eigen fitness ruimte. Misschien dan toch een iets groter huis...

Huidige auto rijdt ik helemaal op, daarna zou ik een defender gaaf vinden, maar milieu is dan ook wel weer een dingetje...kan ik nog wel even over nadenken.

Ik blijf 2 dagen werken, maar zou hierbij mijn functie willen veranderen. Specifiek en alleen gericht op met dieren naar cliënten toe. Alle administratief gedoe...mogen ze nieuwe collega voor zoeken.

En dan op zoek naar een nieuw paard...als geld dan toch geen issue is, zou ik zeker bij wat quarters, en kruising haflinger-quarters willen gaan kijken, maar dat ik terug kom met een fjord zou ik ook niet uitsluiten :')

Locatie van dit paradijs: de andere kant van de heuvel, pal aan het bos. Of misschien Veluwe, als het daar helemaal perfect is...

Omdat het kan regelmatig met paard naar vakantie-adressen. En een keer per jaar een buitenlandse trektocht van een week tot max 3 weken. En dan heb ik nog wat cursussen op mijn verlanglijstje staan die alleen in het buitenland worden gegeven.

Dan heb ik nog wel wat geld over: huis voor ouders, en voor broer met schoonzus. Ook vakanties voor hun. Specifieke vriendinnen mogen hun paarden gratis stallen, omdat die van mij anders zielig alleen staat te wezen. Nog paar miljoen naar specifieke goede doelen, en verder verzin ik wel wat voor dat geld, de rest van mijn leven **\O/**

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 18:34

Ik zou ons droomhuis laten bouwen zodat we heerlijk kunnen gaan wonen. Ik zou gaan zoeken naar mijn droompaard en net zo lang zoeken tot ik deze gevonden heb. Een dier waar je echt een klik mee hebt en waarmee ik kan doen wat ik graag zou willen. Ik ben gek op dieren, heb twee geweldige katten maar ben wel echt een honden mens dus ik zou natuurlijk nog een 4 benig maatje erbij zoeken. Ik zal fantastische reizen gaan maken en ik zal stoppen met het werk dat ik nu doe. Niet omdat ik het niet leuk vind, maar omdat ik gewoon liever iets wil gaan doen waar ik echt gelukkig van wordt. :+ Het liefst ga ik dan iets doen met fotografie, zodat ik dit ook echt lekker voor mijzelf kan doen. Mijn eigen dagen en uren bepalen en toch lekker bezig blijven. Daarnaast zou ik graag iets willen doen voor een goed doel, welke weet ik nog niet, want ja, waarschijnlijk blijven die miljoenen dromen, maar als ik ze win, dan wil ik ook zorgen dat een deel ervan goed terecht komt. Verder zou ik ervoor zorgen dat wanneer wij ooit kinderen krijgen, onze kinderen gewoon een fijn leven zonder zorgen kunnen hebben. Geldzorgen zijn verschrikkelijk, bijna iedereen kent het wel, maar het zou toch fijn zijn zonder die zorgen te kunnen leven. :j

Nietsmar

Re: Wat ga jij doen met 30 miljoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 18:38

Rusthuis beginnen voor oude/afgedankte paarden.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 18:42

Ik koop geen loten maar kan wel goed dromen. Ik weet al precies welk huis ik zou kopen, het is een huis met stallen, bak en weiland aan de bosrand. Dan zou ik 2 paarden en 2 pony's kopen en gaan fokken. Verder zou ik direct mn baan opzeggen en een interieurverzorgster nemen.

En een electrische fiets kopen. Een lekkere dure :P

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 18:55

Mmm, ik ga eerst maar eens wennen aan het gevoel van een zorgeloos leven. :))

Het meeste zal in eerste instantie nog zo blijven als het is (werk, woning), behalve dan dat ik wat meer en luxueuzer op vakantie ga en tussendoor wat vaker een weekend weg.

Dan komt over een aantal jaren het droomhuis om de hoek kijken, een droomauto, wat investeringen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 18:58

Ik geef mn ouders en schoonouders wat zodat ze een onbezorgd pensioen hebben.

Los mn huis af tot ik 10.000 over heb op de hypotheek en zet daar een nieuwe op voor 30 jaar.

Koop er een huis in Port-Grimaud bij.

En koop een model X :+

Verder alles opzij, blijf gewoon werken maar zal hooguit vaker op vakantie gaan.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 19:01

Huis in het buitenland en dan na een tijdje maar eens bedenken of ik wel in NL wil blijven...

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 19:17

Stoeterij beginnen en mega veel goede Gelderse merries kopen om mee te fokken en in de sport uit (te laten) brengen. Uiteraard met personeel :D

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 19:21

- ik koop een nieuw huis met grond en maak een mooie buitenbaan, stapmolen en longeercirkel.
- ik boek een heerlijke zon vakantie met een paar goede vriendinnen.
- ik stop met werken of ga parttime weken of ik ga iets totaal anders doen....geen idee eigenlijk.
- ik help een vriendin financieel uit de brand.
- bij 30 miljoen koop ik een vakantiehuis op ibiza en florida hahahahaha.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 19:50

Een heel grote dierenopvang, voor paarden natuurlijk maar ook voor andere dieren.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 19:54

Geweldige plannen allemaal, hier het plan om de huizen die hier te koop staan op de straat te kopen voor de kids, ze willen allemaal aan onze straat wonen dan de broers en zussen wat geld geven en dan een aantal goede doelen steunen en geld apart voor toekomst kids. Dan samen op een geweldige vakantie misschien wel twee... Zon en sneeuw en dan... Plannen maken??

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 20:12

Ik denk dat ik eerst naar euro Disney ga met mijn jongste broertje. Dit hebben we hem als kleuter beloofd, maar inmiddels is hij 24 geworden.

Daarna koop ik voor hem een huis en een auto en betaal ik zijn opleiding. Voor mijn ouders zou ik een zuinige auto kopen zodat ze vaker op bezoek kunnen komen en/of een klein huisje in de buurt van ons.

Zelf wil ik graag een cabrio, maar een nieuwe gezinsauto is ook nodig.

Grotere studiepot voor de kinderen en reizen, heel veel reizen..

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 20:24

Beleggen en eventueel investeren in een goed doel of de omgeving.

Maar eerst mijn studieschuld aflossen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 20:26

:+ Mijn vader wil atlijd een lot, wat ik moet kopne. Dus ja. Dit jaar weer, dooegaans 5 euro of zo :+ altjid half lot, geen hele.
En homdem oppas krijgt er 1 met zelfde nummer :') .
Of allebei rijkof allebie amr, vermoedelijk hetlaatste {:)-:( .

Als....als.... als... ik genoeg zou winnen..... openstaande rekeningen betalen en man ik iemand in dienst om.goed voor mijn paarden te zorgen of ze verhiusden acuut, totdat ik huisje (kleintje) had met hun asn huis, dan weer die hulp maar betalen. Zodat je vsnuit de keuken naaar z kan kijken en hond een vriendje kan zodat diesamen over het erf kunnen rennen. En iemand die mjin huishouden en tuintje em het onderhoud zou doen.

Oh.... en een veulentje fokken om.nasr te kijken.

Met 30 miljoen,( 15 dus met half lot) kan het iets ruiger, dan komt er zielige hondkesopvang in het biutenland met satelietje hier.

Droomstand weer uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 20:38

20 miljoen voor mijn kind, 5 miljoen voor mijn ouders en 5 miljoen voor mijn vriend en mezelf.

Dan kopen we een leuk huis (uiteraard met stallen :) ) en gedurende enkele jaren zou ik stoppen met werken, om geneeskunde te studeren :)

Een groot deel zou ik ook besteden aan duuuuur lekker eten en allerlei luxe schoonheidsheidsbehandelingen om er weer wat jonger uit te zien ;)

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 20:38

Ik zou een gedegen studie financieren om uit te zoeken welke gevolgen het inrijden van paarden op verschillende leeftijden nou echt heeft op het lijf van het paard. Aangezien zo'n studie een 20-jarenplan is zal daar wel een behoorlijk deel van de 30 miljoen aan opgaan!

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 20:40

Ik zou als eerste mijn ouders een onbezorgde oude dag gunnen, op welke manier dat zal zijn is in overleg.
Dan zou ik mijn hypotheek afbetalen en een vrijstaand huis kopen, en een vakantiehuis op Tenerife of een ander leuk en warm eiland.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 21:02

De financiering van het huis herzien, eventueel op zoek naar iets anders. Mijn man verlossen van zijn verschrikkelijke auto en voorzien van een beter exemplaar. En misschien, als het lukt om de hond ergens onder te brengen, hem op die zonvakantie trakteren. Een dag of twee minder gaan werken en verder een mooi financieel plan opstellen zodat we op tijd kunnen stoppen met werken en de rest van ons leven royaal kunnen leven.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-19 21:03

Dorus schreef:
De financiering van het huis herzien, eventueel op zoek naar iets anders. Mijn man verlossen van zijn verschrikkelijke auto en voorzien van een beter exemplaar. En misschien, als het lukt om de hond ergens onder te brengen, hem op die zonvakantie trakteren. Een dag of twee minder gaan werken en verder een mooi financieel plan opstellen zodat we op tijd kunnen stoppen met werken en de rest van ons leven royaal kunnen leven.

En met de overige 29,5 miljoen? :P

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 21:07

Minstens een jaar lang met de lente/zomer mee reizen. Daarna zien we wel.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 21:11

Ik ben nog steeds geen kabouter, ook niet met 30 miljoen, dus ik zou een huis kopen., geen huisje, of boerderijtje of appartementje. Gewoon een volwassen ruim huis met een stuk grond voor wat dieren. Liefst alpaca's.

Verder zou ik per direct stoppen met werken en aan niemand vertellen dat ik veel geld heb.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 21:13

Eerst mijn studieschuld afbetalen :') Dan een mooi huis/appartement kopen en veel reizen. Wellicht ook wel een tijd wonen in het buitenland.

Later in mijn leven een mooie boerderij kopen met paarden, en wellicht nog wat kleinere dieren! In een mooie omgeving wss ook in buitenland <3

En verder denk ik ook een groot deel doneren. Iets wat kan helpen bij het tegengaan van milieuvervuiling.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 21:16

bigone schreef:
Prijs is belastingvrij!!!!! Maar wanneer je de helft weggeeft moet diegene wel 7,5 miljoen aftikken denk ik, zonde .

Alleen t eerste jaar :=.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 21:19

Ik zou 15 miljoen investeren in vastgoed en dit vastgoed voor betaalbare prijzen verhuren aan iedereen die het nodig heeft.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 21:26

Chocopasta schreef:
Dorus schreef:

En met de overige 29,5 miljoen? :P

Volgens mij kan je prima rentenieren met dat geld, dus je kan gelijk stoppen met werken.