Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ondanks dat het een oerlelijk ding is, haha. Mijn moeder rijdt in een yaris, die vind ik ook erg fijn om in te rijden. Maar als er hier een opvolger komt wil ik naar een Kia picanto kijken. Yaris is me net te groot voor mij alleen en duurder in de wegenbelasting. En een aygo vind ik qua kofferbakruimte weer te klein.
. Toen we ons eerste kindje kregen wilden we groter, dus zijn we naar Toyota avensis gegaan, een splinternieuwe auto. Grote fout want uit miserie hem moeten wegdoen
. Dus Toyota is niet altijd onverwoestbaar zoals ik hier al gelezen heb. Zeker ze nu samen werken met Citroën en dergelijke
.Elisa2 schreef:Ik heb soms het idee dat de auto's zonder veel electra sowieso duurzamer zijn, mits ze niet roesten dan.
Weer een positieve ervaring met de corolla in ieder geval, denk dat ik die maar eens ga uitproberen.
ik hoop alleen maar dat het niet gaat tegenvallen
Oscar schreef:san4nie schreef:Volgens mijn vriend zou een Nissan micra ook nog wel een goede optie kunnen zijn.
De oudere modellen inderdaad wel.
De nieuwere (met een samenwerking met Renault) wil je echt niet.
Oscar schreef:san4nie schreef:Volgens mijn vriend zou een Nissan micra ook nog wel een goede optie kunnen zijn.
De oudere modellen inderdaad wel.
De nieuwere (met een samenwerking met Renault) wil je echt niet.
Elisa2 schreef:Ja ik denk sowieso dat de mate van onderhoud een rol speelt, maar bij vrienden/ kenissen heb ik wel veel problemen met electronica gezien. Sensoren die kapot gaan, electrische ramen etc.
Eenvoudiger te repareren is ook een voordeel denk ik gezien de kosten.
De Corolla en Yaris staan op het lijstje om uit te gaan proberen.
Dankzij dit topic weet ik in ieder geval dat ik het sowieso bij Toyota ga houden.
_San87_ schreef:Kia Picanto hoor ik goede verhalen over. En ik ben zelf altijd heel erg tevreden geweest over mijn Nissan Micra, tot ie door een ander in de prak werd gereden nooit wat mee gehad behalve het normale onderhoud.
Nu heb ik een Mercedes A140 en die is ook echt heel erg fijn.
Janine1990 schreef:En dit gaat om auto's die allemaal van na 2005 zijn?
Want ik denk persoonlijk; hoe nieuwers, hoe meer ervaring met elektronica bij het ontwerp...
Daarbij zou ik ook niet gaan voor de kleinere autootjes omdat er een stuk degelijkheid ontbreekt in vele opzichten om de auto zo licht mogelijk te houden. (dus ook isolatie van de bedrading)
Elisa2 schreef:Janine, niet allemaal van na 2005 maar een aantal wel. Sommige zijn ook weggedaan omdat er ook storingen bleven in het electronische gedeelte (en idd de ene dikke rekening na de andere volgde).
Ik heb zelf nooit zo'n "luxe" auto gehad en hoef dat ook niet..liever ouder en degelijker.