Toyota Starlet, vergelijkbare auto's?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

san4nie

Re: Toyota Starlet, vergelijkbare auto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 11:16

Volgens mijn vriend zou een Nissan micra ook nog wel een goede optie kunnen zijn.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 11:27

Omdat ik em nog niet voorbij zie komen in je topic: heb je al eens naar een Up! gekeken?

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 11:32

Ik heb ook een starlet en hoop dat hij nog heel lang meegaat <3 Ondanks dat het een oerlelijk ding is, haha. Mijn moeder rijdt in een yaris, die vind ik ook erg fijn om in te rijden. Maar als er hier een opvolger komt wil ik naar een Kia picanto kijken. Yaris is me net te groot voor mij alleen en duurder in de wegenbelasting. En een aygo vind ik qua kofferbakruimte weer te klein.

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 11:41

Hoi ts, wij hebben 2 corolla's gehad en waren super auto's <3. Toen we ons eerste kindje kregen wilden we groter, dus zijn we naar Toyota avensis gegaan, een splinternieuwe auto. Grote fout want uit miserie hem moeten wegdoen :n. Dus Toyota is niet altijd onverwoestbaar zoals ik hier al gelezen heb. Zeker ze nu samen werken met Citroën en dergelijke :\ .

Maar hoe dan ook, ik denk dat je met een auto altijd wat geluk moet hebben ...

Succes !!

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 11:49

Honda Jazz en de Subaru Justy zijn allebei erg degelijk :)
Laatst bijgewerkt door Nessie op 30-12-19 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 11:49

Ik heb ook de Suzuki alto gehad. Dan wel het nieuwere model.
Die van mij was van 2011.
7 jaar gehad, en ik ben echt niet zuinig op mijn auto's maar dat ding had nooit wat.
Enkel een beurt en een keer nieuwe banden.
Hij is vorig jaar verkocht aan de broer van mijn buurman en die rijdt er met net zoveel plezier in.
Ik heb nu zelf een iets grotere (ford fiësta) maar ik denk dat ik deze over 2 maand weer ga inruilen op een Alto.
Heerlijk koekblik.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 13:16

san4nie schreef:
Volgens mijn vriend zou een Nissan micra ook nog wel een goede optie kunnen zijn.

De oudere modellen inderdaad wel.
De nieuwere (met een samenwerking met Renault) wil je echt niet.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 13:17

Elisa2 schreef:
Wie weet er wat vergelijkbare auto's zijn qua onverwoestbaarheid en rijcomfort als de toyota starlet, maar dan met airco?

NIET hahahaha
:Y)

En anders de Yaris, de Corolla (nieuwe is beetje duur) maar oudere modellen zijn er nog verkrijgbaar 2e hands.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 13:19

Elisa2 schreef:
Ik heb soms het idee dat de auto's zonder veel electra sowieso duurzamer zijn, mits ze niet roesten dan.

Weer een positieve ervaring met de corolla in ieder geval, denk dat ik die maar eens ga uitproberen.

Ik heb een corolla uit 98, ik houd van dat ding! Daarvoor een starlet gehad!

Het is dat ik nu op zoek ga naar een station en de nieuwere toyota's gewoon heel duur zijn dat ik voor t eerst overstap op een ander merk.... :') ik hoop alleen maar dat het niet gaat tegenvallen :')

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 14:50

Oscar schreef:
san4nie schreef:

Dat zal vast komen omdat wij geen nieuwe modellen auto’s hebben. Daar wordt niet eens over gepraat. :+

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 14:54

Kia Picanto hoor ik goede verhalen over. En ik ben zelf altijd heel erg tevreden geweest over mijn Nissan Micra, tot ie door een ander in de prak werd gereden nooit wat mee gehad behalve het normale onderhoud.

Nu heb ik een Mercedes A140 en die is ook echt heel erg fijn.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 14:59

Ik heb een knalblauwe aygo uit 2009. Heb er echt nog nooit wat mee gehad in de 5 jaar dat hij in mijn bezit is en volgens het onderhoudsboekje de eerste eigenaar ook niet. Ik vind het echt een fijn en zuinig autootje (met lange stukken is ie echt mega zuinig en red ik makkelijk 1 op 20) en hij heeft airco +:)+
Op de snelweg is ie ook prima, 130 red ie makkelijk, vanaf 145 begint ie wat te trillen (maar wat wil je met een 1.0)

Fifo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 15:02

Sowieso Suzuki Alto, nieuwer model. Klein, goedkoop, SUPER betrouwbaar, fijner dan de 3ling en ook beter afgewerkt! (Of Nissan Pixo)

anniekow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 15:08

Toyota Yaris!

aniek1985
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 15:32

Toyota IQ al eens overwogen? Is klein, goedkoop in wegenbelasting en zuinig in verbruik. Luxer van binnen als de meeste kleine autotjes. Ik heb er onlangs eentje gekocht met climate control, keyless entry etc.
Kleine draaicircel wat ideaal is met parkeren. Enige is dat je de achterbank niet veel nodig moet hebben. Ik gebruik die gewoon als bagageruimte.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-19 15:36

Dat is een beetje boven m'n budget, misschien over 10 jaar haha.

Ik sla in ieder geval al jullie tips op, toyota blijft m'n voorkeur hebben en houden.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 16:00

Oscar schreef:
san4nie schreef:

Bij de modellen van de jaren ‘90/begin 2000 moet je bij de Micra wel goed opletten op roestvorming aan de dorpels bij het voorspatbord . Maar verder wel een fijn comfortabele en probleemloze auto, bij roestvorming de kosten van het lassen meenemen in de koopprijs. Daarna heb je echt wel iets goeds. Bij de Sunny hetzelfde euvel.

Heb zelf nu een Alto van 2011, prima auto, je merkt niet meer zo dat je in een kleine auto rijdt, komt vlot mee ook op de snelweg. Alto is hetzelfde model als de Nisan Pixo maar Alto heeft iets minder saai uiterlijk vind ik. Hoewel het merk Japans is worden deze modellen in India gemaakt, dat merk je niet terug in kwaliteit of afwerking.
Ik heb ook een tijdje in een Peogeot 107 gereden, comfort is vergelijkbaar met de Alto maar de toegang van de achterklep hoger en minder handig met een hond achterin.
Mijn Border Collie past wel achterin bij de Alto(bij korte ritjes zelfs 2BC’s), bij de 107 moest de bank persé plat.

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 16:04

Ik rijd met een 5 jaar oude Aygo Toronto en enige minpuntje vind ik geen cruisecontrol, verder heb ik hem al 3 jaar, ondertussen was ik al de derde eigenaar en rijd nog steeds heel vlot. Ik heb wel een vierdeurs, wat ik wel een enorme plus vind, is niet zo sukkelen om spullen mee te nemen.

Mijn vader heeft een Yaris, die rijd natuurlijk nog comfortabeler maar ik vind de stoelen verschrikkelijk zitten daar, maar die heeft dan wel cruisecontrol, ingebouwde gps, camera en is een hybride.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 19:52

Elisa2 schreef:
Ja ik denk sowieso dat de mate van onderhoud een rol speelt, maar bij vrienden/ kenissen heb ik wel veel problemen met electronica gezien. Sensoren die kapot gaan, electrische ramen etc.
Eenvoudiger te repareren is ook een voordeel denk ik gezien de kosten.

De Corolla en Yaris staan op het lijstje om uit te gaan proberen.
Dankzij dit topic weet ik in ieder geval dat ik het sowieso bij Toyota ga houden.

En dit gaat om auto's die allemaal van na 2005 zijn?

Want ik denk persoonlijk; hoe nieuwers, hoe meer ervaring met elektronica bij het ontwerp...
Daarbij zou ik ook niet gaan voor de kleinere autootjes omdat er een stuk degelijkheid ontbreekt in vele opzichten om de auto zo licht mogelijk te houden. (dus ook isolatie van de bedrading)

_San87_ schreef:
Kia Picanto hoor ik goede verhalen over. En ik ben zelf altijd heel erg tevreden geweest over mijn Nissan Micra, tot ie door een ander in de prak werd gereden nooit wat mee gehad behalve het normale onderhoud.

Nu heb ik een Mercedes A140 en die is ook echt heel erg fijn.

Wat ik van de Picanto hoor is dat je die splinternieuw moet kopen en max 10k per jaar er in rijden en wegdoen zodra de garantie er af is. Want dan beginnen de problemen, met name met het motorblok... :$

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 20:05

Janine1990 schreef:
En dit gaat om auto's die allemaal van na 2005 zijn?

Want ik denk persoonlijk; hoe nieuwers, hoe meer ervaring met elektronica bij het ontwerp...
Daarbij zou ik ook niet gaan voor de kleinere autootjes omdat er een stuk degelijkheid ontbreekt in vele opzichten om de auto zo licht mogelijk te houden. (dus ook isolatie van de bedrading)

Elektronica gaat gewoon maar een bepaalde tijd mee (10-15 jaar).
Tegenwoordig zitten er veel meer sensoren en computers in de auto die na een bepaalde tijd problemen gaan krijgen.

Mijn BMW (520i) kreeg op een gegeven moment ook rare meldingen/problemen waardoor hij is gaan hemelen.

Mijn man had een (nieuwe!) Opel Zafira die regelmatig op motorstoring ging, waardoor je amper meer vooruit kwam.
Dit was ook "een sensor" die maar bleef opspelen ook na meerdere keren vervangen.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 20:42

Idd waar van de Picanto. Is met veel Kia's zo, voornamelijk de 1.0 motoren. Wij hebben een Stonic gehad als voorloopauto (zakelijke lease) en die klonk nu al nergens meer naar met 60.000 op de teller.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-20 11:58

Janine, niet allemaal van na 2005 maar een aantal wel. Sommige zijn ook weggedaan omdat er ook storingen bleven in het electronische gedeelte (en idd de ene dikke rekening na de andere volgde).

Ik heb zelf nooit zo'n "luxe" auto gehad en hoef dat ook niet..liever ouder en degelijker.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 13:53

Elisa2 schreef:
Janine, niet allemaal van na 2005 maar een aantal wel. Sommige zijn ook weggedaan omdat er ook storingen bleven in het electronische gedeelte (en idd de ene dikke rekening na de andere volgde).

Ik heb zelf nooit zo'n "luxe" auto gehad en hoef dat ook niet..liever ouder en degelijker.

Collega heeft een auto van 2011, vrij luxe... Die reed al twee jaar met een storing die ze niet konden verhelpen... Toen hij naar een hobbyist ging kwamen ze er achter dat de oude ring van het brandstoffilter niet er uit was gehaald... Dus filter zat er met dubbele ring op... Goed geregeld en nu is het klaar.

Het zijn meer dan eens niet de elektrische onderdelen die de storingen veroorzaken...

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 14:38

De oudere Toyota carolla en Opel Corsa.. dat zijn de auto’s die ik ken als onverwoestbaar.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 16:00

Daihatsu YRV is ook nog een optie, zeer degelijk en niet duur.