Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
beert schreef:Het gaat om een vrouw toch? Omdat misbruik vaak wordt geassocieerd met mannen en seks. Terwijl je ook kan bedoelen dat iemand 5 euro heeft geleend en niet heeft terug gegeven. Of iemand voor een karretje gespannen. Weten wij veel.
"Iemand misbruiken" is zo breed en kan ook behoorlijk subjectief zijn.
Edit. Er staat geen misbruik. Er staat dat die mevrouw manipulatief is en TS vindt dat het mishandeling is. Maar ook dat is subjectief.
Gini schreef:En dat is waarom jezelf bemoeien zo gevaarlijk is.
We hebben een vrouw waar TS sowieso al geen beste vriendjes mee was omwille van haar karakter, daar gooien we nog een flinke geut gefrustreerde verhalen van een ex over, die uiteraard de mening van TS onderstrepen en versterken, en op de koop toe voegen we nog een flinke snuif Bokt toe met termen als 'misbruik' en 'abusieve relatie' en 'er zijn ook vrouwen die hun man in elkaar slaan' en 'er zijn mensen die niet geschikt zijn voor een relatie'. Even goed laten doorkoken en voila, jouw manipulatief monster waarvoor alle mannen gewaarschuwd moeten worden is klaar.
Bon appétit!
Gini schreef:En dat is waarom jezelf bemoeien zo gevaarlijk is.
We hebben een vrouw waar TS sowieso al geen beste vriendjes mee was omwille van haar karakter, daar gooien we nog een geut gefrustreerde verhalen van een ex over, die uiteraard de mening van TS onderstrepen en versterken, en op de koop toe voegen we nog een flinke snuif Bokt toe met termen als 'misbruik' en 'abusieve relatie' en 'er zijn ook vrouwen die hun man in elkaar slaan' en 'er zijn mensen die niet geschikt zijn voor een relatie'. Even goed laten doorkoken en voila, jouw manipulatief monster waarvoor alle mannen gewaarschuwd moeten worden is klaar.
Bon appétit!
SVRL schreef:Ja, daar had ik naar geluisterd. Ik was niet onmiddellijk een stel met die man, heb even de kat uit de boom gekeken. Had iemand mij tijdens die periode gezegd hoe agressief mijn ex kon zijn, dan had ik hem nooit een kans gegeven. Ze zijn pas open tegen me geweest, nadat ik er een punt had achter gezet en al een hele boel ellende had doorstaan.
GDG schreef:SVRL schreef:Ja, daar had ik naar geluisterd. Ik was niet onmiddellijk een stel met die man, heb even de kat uit de boom gekeken. Had iemand mij tijdens die periode gezegd hoe agressief mijn ex kon zijn, dan had ik hem nooit een kans gegeven. Ze zijn pas open tegen me geweest, nadat ik er een punt had achter gezet en al een hele boel ellende had doorstaan.
Waarom pas na een heleboel ellende, waarom niet bij de eerste ellende maar toch de kans geven op nog meer ellende? Je had al ervaring met een agressieve relatie dus zult de tekenen wel herkend hebben? Open vraag overigens.
Avalanche81 schreef:GDG schreef:Waarom pas na een heleboel ellende, waarom niet bij de eerste ellende maar toch de kans geven op nog meer ellende? Je had al ervaring met een agressieve relatie dus zult de tekenen wel herkend hebben? Open vraag overigens.
Dat werkt helaas niet altijd zo. Mensen zijn vaak op zoek naar wat ze kennen, en voelen zich heel ongemakkelijk bij onbekende dingen, en dat kan heel eng zijn. En heel veel mensen die uit zo'n relatie komen, kunnen heel moeilijk hun grenzen aangeven, laat staan bewaken, en soms weten ze niet eens waar hun grenzen liggen.
Dat zijn dingen die niet vanzelf veranderen, en zonder therapie is het echt heel moeilijk die tekenen te herkennen. En die tekenen voelen dan gek genoeg toch een soort van geruststellend aan, en een gezonde relatie, waarin de partner respectvol is, kan dan juist heel eng zijn.
Suzanne F. schreef:Vroeger zou ik zeggen: Waarschuwen. Maar nu zeg ik: Niet mee bemoeien. Ga niet op verhalen af. Jouw ervaringen zijn misschien niet heel goed maar de ergste dingen heb je ‘gehoord’. Kijk daar mee uit want verhalen hebben altijd 2 kanten.
Laat mensen gewoon hun eigen leven leiden.