Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lovelys schreef:Daarnaast gebeuren de meeste dingen juist in een veilige omgeving met een bekende. De kans dat er iets gebeurd is zeer klein. Juist doordat we met zijn allen gaan zeggen dat zoiets eng is, maakt dat er steeds meer mensen bang worden. Gewoon doen en niet teveel meegaan aan die bangmakerij.
fransje23 schreef:lovelys schreef:Daarnaast gebeuren de meeste dingen juist in een veilige omgeving met een bekende. De kans dat er iets gebeurd is zeer klein. Juist doordat we met zijn allen gaan zeggen dat zoiets eng is, maakt dat er steeds meer mensen bang worden. Gewoon doen en niet teveel meegaan aan die bangmakerij.
Dit!
Maar dat is de tendens van deze tijd.
Het is niet onveiliger dan twintig of dertig jaar geleden maar we zijn wel angstiger geworden.
Whale schreef:Ik denk eerder dat het lijkt alsof de frequentie is toegenomen door social media. Als er iets gebeurt staat het binnen 1 sec overal, dat was 30 jaar geleden niet zo.
chanicha schreef:Ik zou mijn kinderen nooit zo’n weg laten fietsen op die leeftijd!
Mijn jongste moest, als ze naar stal ging, ook een hele donkere weg af maar we brachten en haalden haar.
Wat er gezegd wordt over oortjes van je telefoon indoen vind ik echt dom en levensgevaarlijk.
fransje23 schreef:Daarom vroeg ik ook waarvoor ze bang is.![]()
Dertig jaar geleden waren er geen mobieltjes dus nee die werden niet geroofd.
Maar intimiderende groepen waren er zeker wel.
Hier in de buurt nog iemand vermoord door een bende omdat zijn gezicht hun niet aan stond.