.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ingvdh

Re: Hoe kom ik de dagen door?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 16:16

Bij de action zijn setjes haaknaalden voor een appel en een ei te koop, voor een euro of 2 heb je een hele set. Ze hebben daar ook setjes breinaalden van verschillende diktes.

Begin lekker groot met dik garen en dikke naalden. Dat werkt makkelijker dan al het gepriegel met dun garen. Bijkomend voordeel, je schiet lekker snel op.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 16:27

Als lezen moeilijk is probeer dan eens luisterboeken. Ik kon nooit de rust vinden om te lezen, maar ik kan heel erg genieten van een luisterboek via een koptelefoon of via Bluetooth speaker met een kopje thee en gewoon lekker even zitten.

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 17:03

ingvdh schreef:
Bij de action zijn setjes haaknaalden voor een appel en een ei te koop, voor een euro of 2 heb je een hele set. Ze hebben daar ook setjes breinaalden van verschillende diktes.

Begin lekker groot met dik garen en dikke naalden. Dat werkt makkelijker dan al het gepriegel met dun garen. Bijkomend voordeel, je schiet lekker snel op.

Dik garen en dikke naalden is minder gepriegel, maar wel zwaarder. Kan iets zijn om rekening mee te houden!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 17:04

Bovendien zijn het rechte pennen. Persoonlijk vind ik rondbreinaalden minder belastend, maar dat is vooral een kwestie van uitproberen.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 17:12

Je kan ook halsbanden voor dieren knopen van paracord.Kan je nog evt verkopen ook zijn ook veel youtube filmpjes van hoe je het moet doen.Ook honde speeltjes van fleece maken. Ik kan zelf ook niet lang staan,maar in de keuken of om te strijken gebruik ik een hoge kruk waar je tegen kan leunen of net met je billen op kan hangen.Een soort bar kruk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 17:15

En als je nou in plaats van dat je kerstkaarten koopt daar wat benodigdheden voor bestelt/haalt en zelf kerstkaarten gaat maken? Dat is best een leuke past-time :)

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 17:24

Rondnaalden kan je bij de zeeman kopen voor weinig. Maar deze zijn net zo zwaar als de alu naalden die ik gebruik, het is maar net waar je voorkeur naar uitgaat.

De naalden zijn tegenwoordig allemaal aluminium, die wegen zowat niets. ook de dikkere niet. Ik ben nu over gestapt op betere naalden, die heb ik bij Alieexpress besteld. Deze zijn net even gladder en blijven beter in vorm als je er op gaat zitten :o
Ik zorg wel dat mijn armen ondersteund worden, aan tafel kan ik niet breien, languit op de bank wel met een kussentje onder de arm.

Oh en tip, leg het garen in een kom, dan rolt het niet alle kanten uit en blijft het netjes op de plek liggen. Ik gebruik gewoon soepkommen waar de bollen inpassen. Voorheen rolde ze alle kanten op en lagen ze regelmatig op de grond. Je hebt er ook speciale kommen voor, maar dit voldoet ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 17:33

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 17:55

Ik weet niet of je dat fysiek/mentaal kan hebben, maar misschien “bezoek ontvangen” waar jullie beiden iets uit halen? Denk aan bijles geven in iets wat je goed kan, of misschien zijn er ouderen met wie je eens in de week kan kletsen? Moet je uiteraard wel liggen. Of wellicht een leuk groepje waarmee je bordspellen doet elke week (of, hele bijzondere suggestie: dungeons and dragons? Ik gooi het maar eens over een andere boeg :D)

Ik probeer een beetje out-of-the-box te denken, maar, een online schrijfcursus volgen? Of je bij een groepje voegen die dingen schrijven en dan elkaars werk lezen en “beoordelen”?

Misschien vind je het allemaal niks, en misschien heb je er wat aan! Hoe dan ook, veel succes! Ik weet hoe killing het kan zijn om chronisch ziek thuis te zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 18:09

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 18:35

Mocht je uitgepuzzeld zijn met deze vijf en er nog meer willen doen: bij de kringloop hebben ze vaak voor weinig geld leuke puzzels. Mijn moeder heeft gisteren voor €2,50 drie puzzels gescoord. Twee van 500 stukjes (daar zijn we te snel mee klaar, maar het waren Asterix & Obelix puzzels, dus daar maken we een uitzondering voor) en een van 1500 stukjes.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 18:41

Jammer dat we zover van elkaar af wonen, anders was ik zeker in geweest om spelletjes middagen enz in te plannen samen :) Ik werk niet, ben thuis voor m'n kind (die ondertussen wel al voltijd naar school gaat hihi) en de dieren dus ik kan me wel een beetje voorstellen hoe het is voor je dat je nu zoveel thuis bent.

Gaaf hoor die puzzel set! Daar kun je je wel even mee amuseren denk ik *\o/*

En wat de blog betreft; je kunt wel al gewoon schrijven, maar nog niet online zetten/publiceren.
Maar gewoon eens kijken wat het doet als je al dingen opschrijft :) Kun je erna alsnog kijken of je het echt online wilt zetten of niet.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 18:45

https://www.youtube.com/watch?v=E6ub3Ctd1PA Paracord hondehalsband google daar maar eens op.
https://www.donnamosa.nl/activiteiten/f ... jes-maken/
https://www.youtube.com/watch?v=O1hzBBpmKyA snuffelmatten maken.
Bij ons in het asiel mogen mensen katten komen knuffel honden uit laten of dingen doen die ze wel kunnen.Misschien ook een idee als je jezelf wat beter voelt.Dan kom je ook onder de mensen.Bij mijn vader is een ontmoetings centrum waar je voor 0.25 cent koffie of thee kan drinken op bepaalde uren in de week.Zoek zo iets op.Probeer vooral onder de mensen te komen.Kijk of er een hobbyclub ,brei club of zoiets in de buurt is.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 18:53

Mij toevoegen op Wordfeud! MarlindeMeijer! Mogen alle bokkers doen die dat willen trouwens haha. Graag!

En bij de action heb je ook leuke puzzels voor 2.99. Van Europa en soccer geloof ik! Misschien kan je gaan bakken? Zelf sieraden maken?

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 19:06

Wat een leuke puzzels! Daar ga je vast plezier aan beleven. Ik ben zelf fan van jan van haasteren ouzzels, altijd weer een leuke plaat!
Jammer dat je niet in de buurt woont anders kwam ik wel gezellig buurten. Ik weet hoe het is als het een dag niet kan en dan afzeggen is lastig.

Binck8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 19:08

Sowieso leuk om te lezen waar mensen zich thuis mee bezig houden.
Ik zit binnenkort ook weer verplicht thuis en wil dan op gaan ruimen in huis (af en toe een lade of kastje), de fotoboeken bijwerken, ik heb voor mijn kinderen van die 'mam vertel eens' en nog een soort boek waarin ik vanalles heb bijgehouden, hier lig ik mee achter.
Ik wil me gaan richten op een cursus mindfulness of een andere therapievorm waarin ik wat meer leer over omgaan met pijnklachten.
Dan nog wat lezen, diamantpainting, tv, internet en daar moet ik het mee doen. Zodra het kan weer lekker gaan wandelen.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 19:16

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 20:12

Lalidan schreef:
Oh, en je bent natuurlijk meer dan welkom om mee te komen helpen tellen: [SK] Tellen totdat.... POEF deel 20 *\o/* :D

*\o/* **\O/** *\o/*

Zelf snap ik ook nog steeds niet helemaal waarom het tel-topic zo verslavend is, want tjah het enige wat je doet is een beetje optellen met elkaar, maar het is in mijn ervaring een erg goede manier om zo ineens de tijd voorbij te zien vliegen en vervolgens te concluderen dat je echt totaal niks nuttigs hebt gedaan . :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 20:17

Benoite schreef:
eilleen333 schreef:
Ik weet niet in welke richting je anders zou werken? Maar er zijn best veel (gratis) Nederlandse en internationale studies die een paar maand of enkele weken duren. Dan heb je geen officieel diploma ofzo, maar wel extra kennis en een soort van certificaat om op je cv te zetten. Is dat iets?

Wat een goed idee! Waar vind ik zulke gratis studies weet je dat ook toevallig? *D ik heb er wel eens naar gezocht maar kon het toen niet vinden.

En ts veel sterkte. Van een periode lang thuis zitten heb ik toen geleerd niet te veel op kleine schermen te kijken iig. Ik kreeg last van mijn ogen en ben toen meer gaan kleuren en schrijven.

skillshare! kost 10 euro per maand, dus niet gratis, maar vind het leuker dan netflix :o Staan echt cursussen over ALLES. interieur inrichten, creatief, grafisch, persoonlijke ontwikkeling etc.

en schrijven? ik heb een half jaar thuis gezeten en ben toen een blog begonnen Best leuk :)

gerlienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 20:31

Is er geen speelgoed/spelletjes winkel in de buurt?
Hier in de buurt zijn 2 winkels op z'n kwartiertje rijden met de auto die 1 keer per zoveel weken/maand een spelletjes avond organiseren en dan kan je verschillende spellen proberen. Iedereen kan dan aanschuiven en voor wat koffie/thee fris betaal je een klein bedrag. :)

Dax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 21:28

Wat de kerstkaarten betreft, je zou ook nog kerstkaarten kunnen schrijven voor bijvoorbeeld eenzame ouderen als je zoiets leuk vind? Als je googlet op ‘kerstkaart eenzame ouderen’ oid kan je best wat vinden, deze bijvoorbeeld: https://www.ouderenfonds.nl/campagnes/s ... kerstkaart. Of de digitale variant: https://www.ben.nl/kerstkaart?utm_sourc ... dwodp-ADGA. Een ‘nadeel’ is dat het dan wel op vrij korte termijn moet gebeuren :D

Edit: in Groningen is trouwens recent het Forum geopend, ik weet niet of je je goed genoeg voelt om naar zoiets toe te gaan maar je kan daar prima gaan zitten en een tijdschrift/krant lezen (ik heb begrepen dat ze een ruim aanbod hebben). Dan hoef je niets af te spreken met iemand, maar ben je toch even onder de mensen (en wie weet doe je nieuwe contacten op) :)

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 21:40

Sterkte!
Wat kan je doen...tekenen, schilderen, kleuren, legpuzzels, puzzelboekjes, haken, breien, kaarten maken, lezen, luisterboeken, series kijken, films kijken, youtube leegkijken, dagboek schrijven, verhalen schrijven, muziek luisteren, muziekinstrument bespelen, eetbare plantjes kweken vanaf zaadjes, knutselen, een youtube kanaal beginnen met filmpjes over wat je bezig houdt. Een blog schrijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 21:44

Uilenballen pluizen voor de zoogdiervereniging?

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 22:21

Ik heb niet alles doorgelezen dus mss werd het al aangehaald ... Zelf heb ik dit jaar 4 operaties gehad waarvan 2 pittige. Momenteel ben ik ook weer “out” door een operatie aan mijn voet.
Wat ik fijn vind om doen zijn fotoboeken online maken. De tijd vliegt zo voorbij maar je kan het even goed aan de kant leggen wanneer je geen zin hebt. En het wachten op het resultaat is óók leuk

En ik wens je een goed herstel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 00:16

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt