Als gast gaan de geschreven en ongeschreven regels van het huis je in feite niets aan. Dat is een zaak tussen Kok en diens huisgenoot.
Als jij als gast het voor jezelf vervelend vindt dat er nog iemand meeeet, omdat dat de privé sfeer toch verstoord, dan kun je dat bij de gastheer aangeven.
Als je echt wil voorkomen dat er meegegeten wordt, is er mij s inziens een bijzonder simpele oplossing. Koken, en vervolgens opeten in privé ruimte en niet in de gezamenlijke ruimte. De gezamenlijke ruimte houdt in veel gevallen namelijk ongeschreven in dat huisgenoten welkom zijn. Want gezamenlijke ruimte.
Dus koken, voedsel mee naar eigen kamer, en daar privé opeten. Volledige probleem opgelost.
Hutcherson
Geplaatst: 09-12-19 20:44
* persoon schuift aan* Jij: 'goh wat heb jij voor lekkers meegebracht om met ons te delen? Aangezien dit een low budget dinertje is en iedereen zijn deel moest aanleveren....?'
Marocje
Geplaatst: 09-12-19 21:10
Als gast zijnde zou ik ws wel een opmerking maken. Dat ik dacht samen met vriendin/kennis te eten, of dat ‘hier’ aan tafel is of dat we de boel mee moeten nemen?
Voor mij is het geen optie dat die huisgenoot mee eet. Niet met de kennis die ik dus ik voorhand heb (mee eten en niet betalen, de ergernis erover. )
Weet niet of het vaker voorkomt als hij kookt dat huisgenoot aanschuift? Dat vind ik nog wel uitmaken. Dan zal hij toch even zelf moeten zeggen prima dat je aanschuift maar ik stuur je voortaan wel een tikkie ik kan het zelf niet allemaal betalen