Janine1990 schreef:
Perfect imo, zo zie ik ze ook

= ik lik graag mijn oog tijdens het koffiedrinken Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
beatje schreef:Ik snap ook echt niet dat iemanddeze arrogant vind.Ik zie dit als een vriendelijke smiley.
En die met de knipoog,zoals ik in het echte leven ook een knipoog zou geven of iets met een knipoog zou zeggen.
Snap nu waarom mensen zo heetgebakerd kunnen reageren als smiley's zo verschillend geïnterpreteerd worden
Emoe schreef:witroosje schreef:Blij, vooral gebruikt achter een bericht met bijv goedbedoeld advies
En dan kan hij juist betweterig overkomen. Het verschilt ook hoe de rest van de toon van het bericht is, en soms welke bokker de smiley gebruikt.
Rivjenn schreef:Ik heb vaak op whatsapp dat ik smileys wil gebruiken maar kom er dan achter dat we die alleen op Bokt hebben
en
heel vaak op Whatsapp.
- Gewoon blij, ik zie er niks arrogants in
- teleurgesteld
- Stiekem trots
- heel happy
- Ik wil niet onaardig doen, maar ik ben het niet met je eens
- hahaha, oeps
- Ik ben er niet helemaal bij met mijn hoofd
- Mijn persoonlijke favoriet, ben ik de enige die blij wordt van deze smiley?

Granoek schreef:Oh deze is grappig
Voor mij:arrogant,
blij (ik heb ook geen tussenin trouwens, ofwel ben ik
-blij ofwel ben ik
-sad)
beschaamd (als in: gisteren vrat ik een hele pot nutella leeg met een lepeltje
)
ik weet het toch beter en je hebt geen gelijk
ik heb wat doms gedaan maar kan er zelf wel om lachen
idem als
voor mij
heb jeukpoeder in mijn zus haar shirt gedaan gniffel gniffel
sinterklaas is geweest
HIJ HAD CHOCOLADE
ik heb iets doms gedaan maar kan er zelf wel om lachen
ik heb koekjes
dikke prima, zal me worst wezen
dikke doei
mijn paard is weer uitgebroken
vanavond eet ik pizza, net als gisteren
Inujojo schreef:Over het algemeen heb ik geen uitgesproken mening/associatie bij de meeste smileys, behalve deze:
Dat vind ik echt zo'n ontiegelijk nare, neerbuigende rotsmiley. Misschien komt dat omdat om die ook nooit in een leuke context tegenkom, maae elke keer als ie gebruikt wordt, klinkt wat iemand typt automatisch ontzettend neerbuigend.
Verder vind ik deze juist positief. De knipoog vind ik soms wel wat betweterig overkomen, als je hem in een zin plaatst waarbij je het net wat beter weet dan de TS.
Deze zowel beschamend als dat je een compliment moet ontvangen. Soort van verlegen en dankbaar?
gewoon vriendelijk blij, juist om iets minder aardigs wat zachter te maken ook.
beetje verdrietig/stom
deze vind ik dus arrogant/schijnheilig/betweterig
enorm leuk!
gewoon een knipoog, niets aan de hand joh.
(en
) als ik iets echt dom vindt.
sterkte of knuffel
liefdeeeee!
yeahhh
geweldig!
beetje dom, suffe actie.
wanneer ik ergens mee eens ben.
gniffelen, ligt aan de context of het grappig of dom is.
als ik "in shock" ben om iets.
oehhh la la!
deze vind ik gewoon een vriendelijke, standaard glimlach
deze twee vind ik dan weer arrogant/neerbuigend
schattige smiley, voor wanneer je nieuwsgierig bent
gewoon een blije smiley of wanneer je trots bent
de ene keer betweterig, de andere keer gewoon een normale knipoog
deze twee gebruik is voornamelijk als ik iets droog vind of mezelf uitlach
Deze zie ik namelijk gewoon als blij / verzachtend meestal.
Deze gebruik als ik vind dat ik een domme vraag stel / iets niet weet wat de rest wel weet
Deze vind ik verlegen of bescheiden
Gebruik ik als ik iets grappig vind
En deze is en blijft voor mij altijd * steekt ostentatief een riek in de lucht * SusanH schreef:Rivjenn schreef:Deze gebruik ik ook als leuk, positief
Deze bij iets wat niet leuk is
Deze idd als ik me beschaamd voel
Deze bij als je een idee of tip aangeeft
Oh ja, lekker dom... meestal van mezelf dan
als je paard of jezelf slim slecht bent
koud!
Totally in love
Ik snap er niks van
Ik weet het niet meer
Totaal gek geworden
verbluft, wat erg
Kost weer geld
idee, tip
Razend
mag deze nog?
Cool!
slaapverwekkend
Ik heb vaak op whatsapp dat ik smileys wil gebruiken maar kom er dan achter dat we die alleen op Bokt hebben
Op deze na:(die zie ik als ziek, ik ben niet lekker) helemaal hetzelfde voor mij
: die zie ik vaak als er een sneer wordt uitgedeeld en dan daarachter deze geplaatst wordt.
Blij, zonder bijbedoeling
Super blij
Grappig
Hilarisch
Nagelbijten
en
Wanneer iets apart is/wtf
enthousiast
beschaamd/andere mening
meestal wanneer ik of een ander een grapje maak of de idiote acties van mezelf/mijn paard beschrijf. Deze wil ik zooo graag op Whatsapp! Favoriete smiley.
Wenkbrauwwiebel/stouterd/lekkerding
Treurig/zielig. Meer van jeetje wat naar voor je
Hyperdepieper
idioot LadyMadonna schreef:Ik mis deze juist weer op Bokt, voor als je je iets afvraagt
[ [url=m/x8iADR.png]Afbeelding[/url] ]
- Ik vind deze ook wel iets hebben van "Ik heb iets gedaan wat niet echt goed is maar ik ben er toch best tevreden met mezelf
" Kuggur schreef:Janine1990 schreef:Een schrijver kan toch niet verantwoordelijk gehouden worden voor de interpretatie van de lezer? Das nogal de wereld upside down...
Hoe lang ben jij op bokt....

Janine1990 schreef:Uit dit topic blijkt heel duidelijk dat echt niet iedereen dezelfde associaties heeft bij de smileys van Bokt... Maar toch worden bepaalde smileys beticht van neerbuigendheid van de gebruiker...
Ja sorry hoor, daar zakt mijn broek van af. Je zit op een discussieforum, waar ik denk het grootste deel vrouw is... Dan weet je dat je als je een vraag stelt over A doorgaans een discussie volgt over B t/m Z en misschien zelfs nog 0 t/m 9... En dat mensen een mening over je gaan hebben.
Ben je dan van mening dat je je eigen interpretatie kan neerzetten als een feit, ja dan moet je gewoon wat vaker en oprechter in de spiegel kijken. En let it go...
gewoon heel vriendelijk bedoelen zonder dat er iets achter zit. Toch blijft mijn eerste associatie erbij niet positief, daar kan ik ook niet meer van maken
Nightingale schreef:Janine1990 schreef:Uit dit topic blijkt heel duidelijk dat echt niet iedereen dezelfde associaties heeft bij de smileys van Bokt... Maar toch worden bepaalde smileys beticht van neerbuigendheid van de gebruiker...
Ja sorry hoor, daar zakt mijn broek van af. Je zit op een discussieforum, waar ik denk het grootste deel vrouw is... Dan weet je dat je als je een vraag stelt over A doorgaans een discussie volgt over B t/m Z en misschien zelfs nog 0 t/m 9... En dat mensen een mening over je gaan hebben.
Ben je dan van mening dat je je eigen interpretatie kan neerzetten als een feit, ja dan moet je gewoon wat vaker en oprechter in de spiegel kijken. En let it go...
Even hierover: ik denk dat niemand hier het zo bedoelt dat zijn eigen interpretatie als 'feit' wordt gezien. Ik weet dat veel mensen degewoon heel vriendelijk bedoelen zonder dat er iets achter zit. Toch blijft mijn eerste associatie erbij niet positief, daar kan ik ook niet meer van maken
Maar het verklaart best wel de soms vijandige defense.... Granoek schreef:LadyMadonna schreef:Ik mis deze juist weer op Bokt, voor als je je iets afvraagt
[ [url=m/x8iADR.png]Afbeelding[/url] ]
Ik mis de facepalm