Asociale oudjes, spill

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 16:54

beatje schreef:
DeMolenhoek schreef:
In België zijn de 1 en 2 centjes nu een week afgeschaft. Betalingen worden afgerond maar je mag ze wel nog gebruiken. Wij waren een kleinigheid gaan eten. Het tafeltje naast ons gaat de oudere vrouw een aanzienlijk bedrag betalen in 1 en 2 centjes. Dat doe je toch niet.

Aan de andere kant,hoe moet je er dan afgeraken,bij de bank binnen brengen kost je geld.

Niet bij elke bank :) Bij de onze is het gratis. En spreid het dan desnoods maar ga geen euro’s met 1 en 2 cent betalen.

Janoek: Als ik mij niet vergis staat er een limiet op het aantal munten per transactie :j

Edit: Het is zelfs een europese wet. Alles boven de 50 muntstukken mag je weigeren :)

(Heb dat ook vaak gedaan. Komen ze een tank van €40 afrekenen met alles onder de €0.20.)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-12-19 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Asociale oudjes, spill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 16:57

Toen ik nog met mijn ex was.. Ik sta bij de bakker, netjes te wachten op degene voor me.. Komt de oma van mijn ex binnenlopen en vanaf de deur roept ze al wat ze hebben wil :') Dus ik zeg: "Oma, u bent nog helemaal niet aan de beurt" :+ Had ze me niet gezien en kwam ook gezellig bij me staan, even kletsen. Achter de balie zag ik ze grinneken.. Maar ik dacht wel, jij sneaky basterd, dit doe je dus normaal wel gewoon he :')

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 16:57

Whut? Komkommer- en gourmetdief?!
Ik vond het hier al langzamerhand irritant worden dat ze zichzelf steeds voor mij gooien bij de kassa omdat ze maar één ding hebben (nou en, dan wacht je maar even), maar dat is niets in vergelijking met jullie. :=

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 16:59

Dat in de wachtrijen herken ik echt helemaal niet. Ik ga zelfs liever de grens over om boodschappen te doen (dus naar NL) omdat ik mensen daar vriendelijker vind :')

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 17:06

LukieBradley schreef:
Heb je hem terug gepakt ? :')
Ik zou dus echt stennis hier om maken zo asociaal _O-
Alhoewel ik al meerdere dingen zie waarbij mijn bloed zou gaan koken :roll:

Nou.. ik ben achter haar aangelopen tot aan de kassa waar ze de rest van de boodschappen had staan.
En ik toen nog eens heel duidelijk... mevrouw u heeft MIJN pakket uit mijn karretje gepakt.
Haar antwoord... zolang je hem niet betaald hebt is hij niet van jouw.

Iedereen keek mij raar aan, heb nog wel gezegd.. zij pakte dat uit mijn kar, maar heb het er maar bij gelaten.
Mensen hebben de neiging om dan voor zo'n "zielige" oude vrouw op te komen en heb nog een pakket bij een andere supermarkt gehaald.
Laatst bijgewerkt door Brainless op 06-12-19 17:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 17:06

Sintara schreef:
Ik heb ook wel een heftig verhaal. Ik heb een tijdje een beknelde zenuw in mijn arm gehad. Daarmee werkte ik wel gewoon door hoor. Maar ik liep toen voor mijn werk op een beurs, en een oudere vrouw grijpt opeens keihard in mijn zere arm. Ik viel daarop meteen flauw. Terwijl ik daar lag zijn er mensen dwars over me heen gelopen, ook te zien aan de voetafdrukken op mijn kleren..
Toen ik bijkwam was die vrouw er nog steeds, heeft me toen bespuugd en gevraagd of ik me niet schaamde, want ze had wel kunnen vallen :oo .

Dit doet mij denken aan mijn eerste zwangerschap. Ik had regelmatig last van duizelingen en flauwtes. Ik werkte toen nog in een grote electronica winkel waar ik niet tussendoor kon zitten. Op een gegeven moment ging ik bijna knock out omdat ik niet voldoende gegeten en gezeten had. Ik zat, midden in de winkel, met wat eten, drinken en collega’s om mij heen op de grond. Komt er een oud stel naar ons toe of ik hun niet even kon helpen in plaats van lekker aso op de grond te zitten... Ik was flabbergasted. Waarom zou ik voor de lol midden in een grote winkel op de grond zitten met collega’s om mij heen?

Andreeaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 17:10

Helaas paar weken geleden ook zoiets meegemaakt met een ouder echtpaar.
Ze reden(mevrouw) tegen mijn geparkeerde auto terwijl ik op de bijrijdersstoel zat te wachten op mijn man. ( kindjes sliepen).
Ze beweerde dat het onmogelijk was en haar man kwam niet eens kijken maar zei haar weg te rijden.

Ik riep dat dat niet netjes was en we de politie zouden bellen als zw weg zouden rijden. Ze reden weg en we hebben van de politie hun telefoonnummer gehad om aan de verzekering door te spelen.
Maar helaas kon de verzekering er niks mee omdat ze niet mee wilden werken.
Gaat mij echt niet om dat kleine trekhaakdeukje, maar gewoon hoe sommige mensen omgaan met anderen.
Heb er helaas wel even last van gehad slecht geslapen enzo.(door zwangerschapshormonen denk ik).

We hebben trouwens wel leuke buren in ons tijdelijke huis nu. Als ik de buurvrouw moet geloven kan haar man zo meedoen met Benidorm bastards haha. Haar man zit altijd te klieren met boodschappen doen en ook hier in de straat heeft hij zijn woordje wel klaar.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 17:13

Gister in de tram. Oudje met rollator komt binnen en begint dat die plek voor oude mensen is...
Ik had echt zo van wat the..

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 17:13

Ik heb vorig jaar in de intratuin een ouder echtpaar gezien die met bijna de gehele winkel aan de knok gingen. Filiaal ging verhuizen dus alles was 80 procent korting, en als ze te laat waren voor dingen gristen ze het uit de handen en winkelwagens van andere mensen.

Ik zie het nog zo een klein meisje met zo 'n zingend rendier, stond gewoon te wachten op haar moeder. En dat mens grist zo dat rendier uit haar handen, kind huilen en dat mens probeerde weg te schuivelen. Uiteindelijk zijn ze met lege handen weg gestuurd nadat er werd gedreigd met politie, want ze hadden maar een aowtje en konden toch echt niet de volle pond betalen en het kon wel eens hun laatste kerstmis zijn want ziek en bla bla bla.

Was echt bizar.

En als je dan de rijdende rechter kijkt en meester frank visser zijn het altijd van die oudjes die lopen te zeiken over een boom, of een hek van 10 cm, jeetje pas je eens aan of ga in je graf liggen zeg. Kan toch niet dat de hele maatschappij maar om ze heen moet plannen en werken, en dan ben ik met mijn paarse haar een snowflake :+

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 17:20

Ik ga de chips zo thuis erbij pakken, echt wat er voorbij komt het word steeds erger.... mensen die over je heen lopen alles %)
Nou ik zou je wel helpen _-:(
Ik ben heel tolerant en tegen ouderen altijd aardig maar als ik deze dingen zou meemaken dan komt de innerlijke duivel naar boven vrees ik

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-19 17:22

Anoniem schreef:
Sintara schreef:
Ik heb ook wel een heftig verhaal. Ik heb een tijdje een beknelde zenuw in mijn arm gehad. Daarmee werkte ik wel gewoon door hoor. Maar ik liep toen voor mijn werk op een beurs, en een oudere vrouw grijpt opeens keihard in mijn zere arm. Ik viel daarop meteen flauw. Terwijl ik daar lag zijn er mensen dwars over me heen gelopen, ook te zien aan de voetafdrukken op mijn kleren..
Toen ik bijkwam was die vrouw er nog steeds, heeft me toen bespuugd en gevraagd of ik me niet schaamde, want ze had wel kunnen vallen :oo .

Dit doet mij denken aan mijn eerste zwangerschap. Ik had regelmatig last van duizelingen en flauwtes. Ik werkte toen nog in een grote electronica winkel waar ik niet tussendoor kon zitten. Op een gegeven moment ging ik bijna knock out omdat ik niet voldoende gegeten en gezeten had. Ik zat, midden in de winkel, met wat eten, drinken en collega’s om mij heen op de grond. Komt er een oud stel naar ons toe of ik hun niet even kon helpen in plaats van lekker aso op de grond te zitten... Ik was flabbergasted. Waarom zou ik voor de lol midden in een grote winkel op de grond zitten met collega’s om mij heen?

Jezus... deze twee zijn echt te erg zeg! -O-

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 17:23

purny schreef:
Gister in de tram. Oudje met rollator komt binnen en begint dat die plek voor oude mensen is...
Ik had echt zo van wat the..

Heb ik vaker gehad in de bus. Jij bent jong, dus kan wel staan. :+ En dan ook nog direct een soort bozig omdat je het überhaupt al in je hoofd heb gehaald om daar te gaan zitten.

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 17:26

Het zijn net mensen... {:)

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 17:27

Paar jaar geleden reed er een omaatje in een auto achteruit tegen mijn auto tegen de zijkant aan.
Ze kijkt achterom, kijkt mij aan, ik wil uitstappen en ze scheurt zo weg >;)
Aso!
Ik had wel schade aan mijn spatbord, maar niet op het kenteken gelet dus :evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 17:29

*special snowflake is de uitdrukking ;)

Ik had een paar weken geleden een flinke aanvaring in de supermarkt. Ik stond iets uit een koeling te pakken met van die deurtjes, een oudere mevrouw moest perse op dat moment iets uit de koeling naast die waar ik iets pakte hebben en drukt met flinke kracht de deur van mijn koeling dicht. MET MIJ ERIN DUS! Dus ik roep hoooooo zeg! Mevrouw wat doe je? Als u nou gewoon even wacht kunt u erbij zonder mij in de koeling te duwen.
Zoooooo die mevrouw ging los! Schreeuwen en schelden en tieren tegen mij, ik was maar aan asociaal poedersuiker en kende geen manieren. Euhhmm…. ?! Ik zei op dat moment, ik ga NU weglopen, voor ik heel lelijke dingen ga zeggen, fijne dag mevrouw.
Bij de kassa stond ze achter mij, duwt ze zo het karretje op mijn hielen.
-:(- Al pratende tegen de mensen achter haar, over mij.

Toen was ik er klaar mee en heb haar toch echt verteld dat ze knettergek was en dat nog zo een actie een actie van mijn kant ging betekenen.

Ik ben opgevoed met respect voor ouderen, of nee voor mensen gewoon ongeacht wie of wat en hoe oud ze zijn. Ik zal de eerste zijn die iemand zomaar even helpt, opstaat in OV, iemand voor laat gaan of gewoon een babbeltje maakt. Maar wie mij zo lelijk behandelt krijgt ook een lelijke behandeling terug.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-12-19 17:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 17:31

In de parkeergarage van het winkelcentrum. Ik was nog vrij jong en met mijn moeder boodschappen wezen doen. De parkeergarage was nogal vol (niet betaald parkeren destijds, dus geen slagboom die dicht blijft als het vol is), dus toen wij onze boodschapjes in auto aan het zetten waren, kwam er van beide kanten een auto aangereden. Die wilden beide ons parkeerplekje wel overnemen, en vonden beiden dat ze eerst waren. Ze stapten zelfs uit en begonnen te ruziën. De ene was een oudere mevrouw die vond dat ze er mocht staan want ze was eerst én oud, de andere was een nogal zwangere vrouw.
Oplossing van mijn moeder? “Zo, en dan gaan we nu naar de Hema!”
Auto op slot gedaan, rondje gelopen door het winkelcentrum en daarna alsnog naar huis.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 17:44

Hilary schreef:
In de parkeergarage van het winkelcentrum. Ik was nog vrij jong en met mijn moeder boodschappen wezen doen. De parkeergarage was nogal vol (niet betaald parkeren destijds, dus geen slagboom die dicht blijft als het vol is), dus toen wij onze boodschapjes in auto aan het zetten waren, kwam er van beide kanten een auto aangereden. Die wilden beide ons parkeerplekje wel overnemen, en vonden beiden dat ze eerst waren. Ze stapten zelfs uit en begonnen te ruziën. De ene was een oudere mevrouw die vond dat ze er mocht staan want ze was eerst én oud, de andere was een nogal zwangere vrouw.
Auto op slot gedaan, rondje gelopen door het winkelcentrum en daarna alsnog naar huis.

_/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 17:49

Hilary schreef:

Haha! Ik had exact hetzelfde gedaan :')

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 18:08

Raap me op _O- Dit is echt een topic naar m’n hart _O-

De kommer- en gourmet dieven _/-\o_

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 18:18

Wat erg, het is net alsof sommige verhalen over mijn moeder of schoonmoeder gaan. (Niet alle verhalen gelukkig hoor, hier in het topic is het wel heel erg af en toe.)De een is sinds twee jaar met pensioen, de tweede mag bijna. Echt, ik weet niet wat het is, maar sinds ze een bepaalde leeftijd zijn gepasseerd zijn hun hersens ineens veranderd en zijn alle normen en waarden die ze ons hebben aangeleerd verdwenen. Of geld dat niet meer als je 60+ bent? Misschien een bokker van die leeftijd die het uit kan leggen?

Hoe a-sociaal mijn moeder en schoonmoeder soms reageren... Alleen maar oog voor henzelf en als ik er wat van zeg dan ben ik degene die het verkeerd ziet. Ik schaam me soms dood!(vooral voor schoonmoeders, mijn eigen moeder heeft het volgens mij zelf niet zo door hoe erg ze soms is.)

Ik heb soms de neiging om hen zelf te heropvoeden, van: weet je nog wat je mij vroeger hebt geleerd? Waarom hoef je dat nu zelf dan niet meer? Maar dat vind ik eigenlijk ook a-sociaal en bijdehand want ondanks alles heb ik nog steeds respect voor ze.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 18:28

Hier een bijna 60+ bokker maar ook ik heb het soms met de oudjes aan de stok. Voordringen, geen voorrang geven op een kruising , ontzettend pissed of zijn wanneer je niet snel genoeg aan de kant springt voor hun opgevoerde scootmobiel, help, gangpad is niet zo breed.
Ik zeg er gerust wat van in sommige gevallen en meestal helpt het geen bal dus ik hoop dat ik dit vervelende gedrag niet ga vertonen. Moet wel zeggen dat ik ook van jongeren iets zeg wanneer ik zie dat ze blikjes in de weide gooien, voordringen bij de kassa mar de oudjes kunnen er ook wat van.

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 18:34

[quote=“janine1990”]

WesternWay schreef:
Haha ik werk met ouderen en ik kan er een boek over schrijven :))

Begin hier eens zou ik zo zeggen :Y)[/quote]

Oh alleen het roddelen al over elkaar.
“Heb je al gehoord dat die en die is overleden? Nou ik moet zeggen, die was ook wel ongezond hoor zo dik blablabla”
(Diegene is zelf net zo stevig en bovendien was de besprokene helemaal niet overleden, alleen opgenomen maar die was dus gelijk al doodverklaard :roll: )

Wij laten geen persoonlijke info los over amdere clienten en daar word ook nogal eens van gebaald. Dan gaat het zo tegen ons; “weten jullie hoe het met Bep gaat? Ze ligt in het UMC he”
Collega: “oh echt is ze naar het UMC nu?” (Collega dacht over een ander ziekenhuis gelezen te hebben dus zegt dit zonder na te denken)
Client: “ o aha zie je wel dus ze ligt wel in het ziekenhuis!”
Zo ontfutsel je dus antwoorden!

Eens in de zoveel tijd is er bingo en daarna word er ook een hoop gekletst. “Heb je die en die gezien? Die had wel veel prijzen! Ze doet zich dom voor maar ondertussen” :')

Er is ook iemand die steeds de stekker iit een oplader van scootmobiel trekt, omdat diegene het er niet mee eens is dat zij daar wel mag staan en hij niet (zij is slecht ter been en hij niet en het is dichter bij de deur. Wel een hele meter ofzo)
Laatst bijgewerkt door Summerdreams op 06-12-19 18:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 18:40

Gisteren nog. Ik moest naar het ziekenhuis en bloed prikken, ik moest nuchter blijven dus had niets gegeten. Ziekenhuis was erg druk het duurde 45 minuten eer ik aan de beurt was. Om 14 uur stond ik buiten. Stierf van de honger, was erg duizelig en had erg veel last van mijn gewrichten, vooral mijn knieën.

Maar om terug te lopen naar de metro moesten we een (behoorlijk) hoge trap op, of met de roltrap. Tja. Dan kies ik toch echt voor de roltrap! (Ik heb erg last van duizeligheid en ben tientallen keren de afgelopen jaren dan ook op de grond gevallen). Kom ik eindelijk boven aan de roltrap aan... word ik toch eens naar aangesproken door een stuk of 5 ouderen, die daar schijnbaar stonden te wachten. (Ze wilde naar beneden, maar omdat ik al naar boven ging moesten ze wachten tot de roltrap omdraaide zegmaar).

Het was iets in de trant dat jongeren zo lui waren en respectloos dat ik niet gewoon met de trap ben gegaan.

Ik snap dat ze niet kunnen zien dat ik pijn had, maar de trap staat voor de ingang van het ziekenhuis dus zo ondenkbaar was het ook weer niet _O-

En dan natuurlijk de meetings die ouderen altijd hebben vlak voor de vakken die ik moet vullen op werk >;) en dan ook niet aan de kant gaan wanneer ik er bij wil.

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 18:46

Ooit auto geparkeerd aan een zijkant van de parking om te gaan wandelen. Aan de linkerkant van de auto was nog ruimte om makkelijk te kunnen uitstappen, maar passeren ging goed genoeg aan de andere kant. Parking was bijna leeg. Na 2 uur komen we terug en zien we een hele witte plek en grote deuk in de achterbumper. Iets verderop staat een auto, met mijn blauwe lak op de voorkant.
Oudjes zaten in de taverne, maar ‘nee hoor, wij zijn nergens tegen gereden..’

Uitbater kwam zijn kanten ook verdedigen. Uiteindelijk zo maar gelaten, auto was al oud en opvolger (bijna even oud :+ ) was al gekocht, dus die auto ging aan de kant. Maar was erg onbeschoft om niet gewoon toe te geven en doen alsof wij hen beschuldigden van iets wat ze nooit zouden durven doen _-:(

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 18:48

Een vriendin van mij is teamleider bij de Albert Heijn en ze had het met haar collega achter de servicebalie over iets belangrijks (er was namelijk net voor een behoorlijk bedrag aan spullen gestolen). Er komt een ouder echtpaar aan de servicebalie staan, waarop de collega van mijn vriendin vraagt of zij heel even een momentje hebben (er moest per direct iets geregeld worden) en ze vervolgens de situatie even kort toelicht.
Echtpaar: "Die jeugd van tegenwoordig ook. Kletsen met collega's is altijd maar belangrijker dan je klanten fatsoenlijk helpen".
Ze draaiden zich om en liepen weg :+