Wat als je uit huis moet maar niet kan.?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 14:43

* Inschrijven sociale huurwoning.
* Contact opnemen en afspraak maken sociale wijkteam.
* Eventueel ook nog bij gemeente langs gaan voor inwinnen zoveel mogelijk informatie voor je situatie. Misschien subsidie/ondersteuning/advies mogelijk.
* Huisarts kan voorrang bemiddeling regelen mits ze de situatie erg genoeg is.

Hier ook lange wachttijd op woningen, maar had toch binnen een maand een huis wat wel iets boven budget was, maar met vooruitzicht op goed betaalde baan.

Hou ook rekening eerste jaar wonen zetten ze als hoog van gas, water en elektra.

En tip bel met belastingdienst toeslagen en leg je situatie uit en vraag dan gewoon wat je mogelijkheden zijn.

Mand

Re: Wat als je uit huis moet maar niet kan.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 14:47

Ik vind dat mensen hier nogal hard reageren op het feit dat TS haar hond niet weg wilt doen. Haar hond is in principe voor haar een hulphond, omdat hij haar helpt met haar angsten. In ruwe lijnen dus een zelfde soort hulphond als een blindegeleidenhond.

Verder weet ik helaas ook niks, maar ik duim voor je TS!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 14:55

Heb mijn woning door middel van gunning gekregen trouwens. Is in een seniorenflat en dan kijken ze wie er naar de bezichtig dag komen kijken. Wie niet kom kijken heeft geen recht ook. Met iedereen word een praatje gemaakt en na afloop kijken ze wie er het beste zou passen. En ben begon op plekje 8 en geëindigd op 1 (nooit verwacht).

Dus geef de moed niet op. Met waar een wil is een weg. :j **\O/**

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 15:15

Ik zou wachten tot je inkomen hoger is. Met €1300 per maand moet je het wel kunnen redden. Je kan je nu alvast inschrijven en de huizen in de gaten houden zodat je weet wat er is maar halsoverkop uit huis gaan zou ik niet doen.
Ik ben zelf overigens op mijn 19e uit huis gegaan met een huur van net iets boven de €400 en het eerste jaar een inkomen van €700 per maand. (Bleek achteraf een fout in mijn loon te zitten dus ik had meer moeten krijgen.) Ik heb het gered, met een grote hond en een kleinere, leuk was het echter niet altijd dus ik kan het je niet aanraden al heb ik wel geleerd om heel bewust met mijn geld om te gaan.
De opties die je nu hebt zijn ook niet ideaal voor je dus je kan beter goed voorbereid uit huis gaan met een inkomen waarbij je jezelf kan redden dan nu weg gaan en je in allerlei bochten moeten wringen om de maanden door te komen.