Product met productiefout niet mogen retourneren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 15:46

Wat een idioterie!

Ik nagelde ze aan de grootste schandpaal en zou er daarna echt nooit meer wat kopen. Wat een belachelijke “klantenservice” is dat!

E4D

Re: Product met productiefout niet mogen retourneren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 15:57

Ik ben het eens met anderen dat dit echt belachelijk is allemaal. Zelf werk ik ook in de retail, in winkels, niet bij webshop of op hoofdkantoor dus ik weet wel een beetje hoe de gang van zaken is.
Je moet het artikelel niet retourneren maar inderdaad een klacht indienen op de kwaliteit, dan heb je meer kans. Of je in de winkel een oplossing zult krijgen durf ik niet te zeggen, ligt er ook net aan welke winkel je en medewerker je hebt. Als je mazzel hebt doen ze hun best om een passende oplossing voor je te vinden maar daar zal ik niet te veel op rekenen.

Goed dat je het inderdaad op social media zet, zorgen dat veel mensen het zien en hopen dat je een reactie krijgt. Veel meer kan je niet echt doen of je moet het echt hogerop gaan zoeken maar daar heb ik geen ervaring mee.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 16:01

Maanlicht schreef:
Dat vind ik nergens op slaan, heb het label losgeknipt bij het speciaal daarvoor aangebrachte kniprandje met icoontje van een schaar. Dat is geen beschadiging. Het product is niet fijn te dragen met die pakketten aan labels die erin zitten.

Aaaah maar hier noem je wel iets dat positief voor jou is. Er stond een stippellijn met schaartje voor wat te knippen. Kortom heb je hun instructies gevolgd. Dus die kan je er mooi in gooien als ze weer gaan mekkeren over de labels die er uit zijn geknipt.

Mijn advies. Gebruik de brief die hierboven al eens gelinkt is, of vraag hulp bij het juridisch loket of je rechtsbijstand. Want jij staat in je recht. Je hebt 't label eruit gek ipt zoals aangegeven door het merk zelf op de labels. Je hebt geen rare dingen gedaan en je legging is stuk, dus beroep je je op de garantie en mogen ze dit gaan fixen. Of dat reparatie, een nieuwe of held terug is, dat mogen zij beslissen maar jij staat in je recht.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 16:59

Ik ben wel benieuwd hoe het eruit ziet. Heb je toevallig foto's?
(ik werk zelf ook bij een merk dat oa leggings aan de detailhandel verkoopt, geen sport maar mode)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-19 17:01

Storm schreef:
Ik ben wel benieuwd hoe het eruit ziet. Heb je toevallig foto's?
(ik werk zelf ook bij een merk dat oa leggings aan de detailhandel verkoopt, geen sport maar mode)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 17:02

Nope :n
Zeker een gegronde klacht.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 17:18

Heb je klacht.nl al ingeschakeld?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 18:39

Dat is heel eenvoudig gewoon geld terug of retourneren. En ja, dat betekent dagelijks mailen, bellen, social media zoeken, en daarmee doorgaan. Rechtsbijstand kan ook, maar vaak vanaf 100 euro. Maar doorzetten. Overal negatieve reviews. Bedrijf noemen, ook hier op bokt.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 19:24

Juridisch sta je in je recht, maar als je het op een juridische manier wilt oplossen, dan kost het je meer dan dat die legging waard is. De beste manier is ze bellen, mailen en vooral via social media aanspreken.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 20:28

Ik zou toch eens in mn prullenbak snuffelen of ik het label zou kunnen terugvinden.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 20:49

Ik heb dezelfde legging gehad en dit is een bekend probleem bij Adidas. Geen idee waarom ze die broeken nog verkopen (ze zitten wel echt super lekker). Ik heb er een die goed blijft, ik had er nog een bij besteld maar die begon gelijk te rafelen dus terug gestuurd. Verder geen tips behalve contact blijven maken.
Laatst bijgewerkt door xSCWx op 04-12-19 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-19 20:55

cissy schreef:
Ik zou toch eens in mn prullenbak snuffelen of ik het label zou kunnen terugvinden.

Die is gelijk diezelfde dag met de vuilnisman meegegaan.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 21:23

Ik ben benieuwd hoe dit is afgelopen

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-19 00:02

Nou niet. Heb nog met een andere medewerker van het merk contact gehad maar ze houden hun poot stijf. Ik bestel er niet meer. Legging valt van ellende uit elkaar.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 10:34

En die je er verder niks meer mee?

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-19 10:35

Storm schreef:
En die je er verder niks meer mee?

Om eerlijk te zijn heb ik er echt de energie niet voor.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 10:40

Kan me voorstellen dat je er op een gegeven moment wel klaar mee bent. Ik heb dat nu ook met een bedrijf en ik denk dat ik het er maar bij laat zitten en alleen overal slechte reviews plaats in de hoop dat anderen niet dezelfde fout maken als ik.

Duran123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 10:46

En een nieuwe bestellen (onder andere naam/account/adres) en dan deze terugsturen?

Als het op een normale, nette manier niet lukt dan maar zo......

Kim_Asterix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 10:52

Waarschijnlijk stond het batchnummer van de broek op het label. Om garantie te kunnen geven op het product heeft de leverancier dit nummer nodig. Zonder dit nummer kunnen ze niet verifiëren of het inderdaad om de broek gaat die jij gekocht hebt, ook als ziet hij er wel zo uit. Volgende keer dus labels bewaren als je ze eruit knipt.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 11:06

cobiie schreef:
Is het willen zien van een origineel label in de kleding niet de manier om tegen te gaan dat je met namaak kleding aan komt zetten als ondeugdelijk product en zo geld terug krijgt?

Ik zou ook langs de fysieke winkel lopen om te zien of die coulanter zijn.

ook dat ja, het is bewijs dat het het originele product is, plus dat er een code in staat die verteld welke product het is, die code is ook administratief belangrijk in het verwerkings proces, nodig voor uitbetaling en voor het bedrijf bewijs van voorraad. Zonder label is dat allemaal niet mogelijk, zeker wanneer 10.000 verschillende artikelen in je voorraad hebt die allemaal hun eigen code hebben in het systeem.