Asus vs Lenovo : Ervaringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 13:58

[***] schreef:
Dat is waar, maar ik ben daar toch altijd een beetje huiverig voor. Want neem nu bv. die kras op een oplader, hoe komt die daar? Gevallen? Of op een andere manier een slag gehad? En is er dan binnenin niks beschadigd? Ze testen dat wel, maar hoe uitgebreid testen ze dat? Steken ze het gewoon even in en besluiten ze dan dat alles in orde is, of laden ze er daadwerkelijk uren mee op. Etc.

Maar aangezien de kras niet te vinden is denk ik dat de eventuele schade ook wel meevalt. Dus wel blij met de 150 euro korting :D

Als het goed is wordt hij doorgemeten. Maar met een oplader merk je wel heel snel als hij het niet meer doet. De cellen erin zitten in een serie, zou 1 cel het niet goed meer doen of kapot zijn, werkt de hele serie niet meer. Opladers worden ook niet "hersteld" maar dan gewoon weggemieterd. We weten dat toevallig omdat wij de weggegooide opladers via een vriend opkopen en de cellen eruit halen. Elke cel wordt getest en de kapotte gaan weg. De goede belanden in een bak waarna ze gebruikt worden om een "accumuur" mee te bouwen. Dus zeg maar, bakstenen met een serie cellen erin die dan gebruikt worden voor energieopslag. (Allemaal even heel kort door de bocht omschreven, voor de technische uitleg moet je bij mn vriend zijn, ik help enkel mee in de uitvoer) :Y) Inmiddels zijn er in NL ook een paar bedrijven die dit doen, maar ben de naam even kwijt.

Ontopic: Ja, denk dat de schade dan ook wel meevalt, In het ergste geval moet je over een tijdje een nieuwe oplader kopen, dat is een risico die nog best te nemen is vind ik zelf. ;)