Relatie op punt van de afgrond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 07:58

Is stoppen met de pil een optie en bv een spiraaltje te laten plaatsen? Ik heb zelf in het verleden vaak een schimmelinfectie gehad, iedere maand. Ook kreeg ik iedere maand flucanozol om het te onderdrukken. Daarbij had ik veel meer klachten, zoals migraine, zwangerschapsmasker en weinig libido.
Toen ik stopte met de pil zijn alle klachten gestopt. Een schimmelinfectie heb ik daarna nog heel sporadisch gehad.

soesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 08:05

Ik lees dat hij "een lang voorspel geen noodzaak vind", maar dat jij dat wel nodig hebt om in de mood te komen. Ik denk dat daar wel een belangrijk punt ligt. Hij kan dat wel geen noodzaak vinden, maar als hij "sex wil" zal hij toch ook moeten investeren in een goed en lang voorspel als dat jouw behoefte is. Ik denk dat een seksuoloog geen slecht idee is.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 08:10

TS, zonder er te veel over te zeggen: ik heb het zelfde mee gemaakt, behalve de lichamelijke ongemakken. Je mag me altijd pben. :)

En voor de rest: het is wel heel makkelijk om te zeggen “rennen!”
Je moet het je andersom eens voorstellen dat het heel naar is als jij wel seksuele behoefte hebt en jouw partner niet. Als dit al voor zeer lange periode zo is ga je je verschillende dingen afvragen. ‘Is er een ander?’ Of ‘ben ik niet meer aantrekkelijk?’

Misschien vraagt partner zich wel af of hij deze relatie wel wilt. Hij kan verschrikkelijk veel van je houden, maar hoeveel van ons zouden er wel instemmen met een relatie zonder seks? Het hoort er gewoon bij. En dat hoeft echt niet 2 keer in de week als jullie beide weinig behoefte hebben, maar dat onderscheidt je relatie wel met dat van een goede vriend of maatje.

Lieve TS: Hoe langer je wacht, hoe groter de drempel is had ik ervaren. Ik durfde ook niet meer.
Ik heb tips, maar vind het net wat te persoonlijk om op bokt te plaatsen. :D

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 08:10

Maar is seks alles dan? Je hebt een relatie omdat je met elkaar wil zijn. En als er dan periodes van minder seks zijn dan is dat maar zo. Dan neemt hij een doosje Kleenex en veel plezier. En als hij niet in jou seksuele gevoelens wil investeren door meer voorspel te doen dan vind ik dat persoonlijk echt schandalig. Ik hoef geen relatie met iemand die niet seksueel in mij wil investeren. Je doet het samen het is niet alleen om hem te plezieren. Hij klinkt als een erg egoïstische lover.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 08:21

Tja dat krijg je met een kant van het verhaal. Ik denk dat we moeten oppassen met wat we oordelen over partner.

Natuurlijk is seks niet alles, maar het hoort er wel bij.
We weten niet hoe het onder de lakens er aan toe gaat, misschien heeft TS tussen neus en lippen door verteld dat ze meer voorspel wilt, en begrijpt partner dat als wat langer zoenen van te voren en thats it. Als je bijna 3 jaar samen bent geloof ik niet dat je elkaar alleen gebruikt om te seksen. Die jongen houdt echt wel van TS, dus het zal vast geen monster zijn.
Maar ik kan me heel goed voorstellen dat partner allemaal vraagtekens heeft en misschien zelfs wel denkt dat TS smoesjes bedenkt om niet te hoeven seksen. Partner zal zich afvragen waar dit aan ligt, zich gekwetst voelen of vergeten.

TS: de gouden tip is praten. Jij moet letterlijk zeggen wat je verwacht van je partner en wat hij van jou mag verwachten. Zeg niet dat je even geen zin hebt of moe bent, zeg dat je het spannend vindt en dat de drempel nu erg hoog is. Zeg letterlijk wat je met langer voorspel bedoeld. Er hoeft geen wekker bij, maar je mag wel zeggen dat jij met 3 minuten nog niet warm bent. Probeer wat nieuwe dingen uit, kijk samen een film of masseer elkaar. Er zijn zoooooo veel leuke nieuwe dingen nog te ontdekken. Praat er over! Laat hem niet altijd er over beginnen, begin er zelf ook over.

Spoiler:
In mijn situatie hadden we afgesproken dat wat er ook gebeurde, we de komende maanden geen penetratie zouden doen. Ik kon me toen pas echt ontspannen omdat ik wist dat er niets van mij werd verwacht. Na maanden huilen en zenuwachtig in bed, hadden we weer lol tijdens voorspel en konden we echt genieten. De druk was van mijn schouders en hij hoefde niets te verzinnen waarop hij het toch kon proberen. Pas na enkele maanden kwam penetratie weer kijken en dat was direct pijnloos en voelde goed. :)

Anoniem

Re: Relatie op punt van de afgrond

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 08:35

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 08:51

TS ik ben toch ook wel benieuwd hoe weinig 'weinig' is? Hoe vaak doen jullie het nog?

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 08:59

Killed schreef:
sylva schreef:
Wat voor anticonceptie gebruik je? Toen ik nog hormonale anticonceptie gebruikte had ik ook hoofdpijnen, erge vermoeidheid en weinig zin in alles. Sinds ik over ben gegaan op geen hormonale anticonceptie is mijn cyclus eerst volledig fiets up geworden, onderging mijn lijf vervolgens een ontgifting van de zooi die het met zich mee bracht en voelde ik me na 3 maanden al anders. Na ruim een jaar was alles weer keurig werkend en ik wilde dat ik dit jaren geleden had gedaan.

Ik ben al 9jaar aan de pil, deze neem ik door zodat ik geen maandelijkse bloedingen heb, volgens de gynaecoloog is dit geen probleem.

Welke anticonceptie gebruik jij dan? Heb jij duidelijk meer zin in seks nu dan?

Ik slikte de pil ook al jaren door en toen inderdaad ook en enorm laag libido. Tot ik stopte met de pil omdat we Graag zwanger wilde worden. Stoppen met de pil had ik jaren eerder moeten doen. Heb me nog nooit zo goed gevoeld en mijn libido steeg enorm.

Ondertussen hebben we een mooie meisje gekregen en voor ons beide was 1 ding duidelijk, ik begin niet meer aan de pil. Sinds een tijdje een spiraaltje en heb geen verandering in libido. Dus zeker de moeite waard om dat te proberen.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 09:14

Zou mischien kunnen zijn dat je eigenlijk helemaal niet op jongens valt en eigenlijk lesbisch bent?
Dat zou het ook kunnen verklaren. Of A-sexueel.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 09:19

Supervixen schreef:
Mavelle schreef:
Het gaat hier wel over een langere periode, dan zijn de behoeftes van vriend niet minder belangrijk. Denk dat jullie toch samen op zoek moeten naar een oplossing of alternatief. En misschien moet je je soms maar gewoon even over je "geen zin" heen zetten, daar krijg je ook niks van. Als je je seksleven helemaal laat doodbloeden wordt het sowieso niet beter.

Ik schrik best wel van zo'n opmerking.
Zeker als iemand aangeeft pijn te hebben.

Hoezo schrik je daarvan? Zin maken voor de persoon waar je van houdt is toch helemaal niet zo erg? En zoals al honderd keer is aangegeven hier: seks is niet alleen penetratie. Ze kan toch ook gewoon hem een pleziertje doen, om het zo maar even te verwoorden.

Imo is seks een belangrijk punt binnen een relatie, en ik vind de jongen hier echt niet verkeerd omdat hij aangeeft dat dat niet goed loopt. Bokkers die roepen dat ie dan zichzelf maar moet gaan helpen begrijpen overduidelijk niet wat een gezonde en respectvolle relatie inhoudt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 09:22

Blussem schreef:
Zou mischien kunnen zijn dat je eigenlijk helemaal niet op jongens valt en eigenlijk lesbisch bent?

Heb je het topic wel gelezen?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 09:28

Blussem schreef:

Oh wauw. Hoe lopen de lijntjes in jouw bovenkamer om tot deze vraag te komen.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 09:30

Aan die vermoeidheid is natuurlijk door een sexsuoloog niet wat te doen, maar aan het begrip van beide kanten en het omgaan met de vermoeidheid en de sex (of het gebrek daaraan) wel.
Ik zou met je partner eens praten of hij daar open voor staat.
Want ook al ben jij degene die minder kan, hij zal ook in moeten zien dat niet alles qua relatie daar om draait. En dat het prima is om soms een periode minder sex te hebben, zonder dat je meteen je relatie in twijfel trekt.

Ben ik trouwens de enige die not amused zou zijn, als je zo'n bom in de ochtend dropt en vervolgens naar je werk gaat? Slechte timing zeg.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 09:34

MarliesV schreef:
Ben ik trouwens de enige die not amused zou zijn, als je zo'n bom in de ochtend dropt en vervolgens naar je werk gaat? Slechte timing zeg.

Zal hij vast niet met opzet zo gepland hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 09:36

Heb je al op vitamine te korten, bloedarmoede etc laten testen?

En praten jullie er verder wel over?

Ik heb zelf ook periode gehad, dat ik onwijs moe was en veel sliep. Door juist er veel over te praten, begreep mijn vriend het goed.

Daarnaast had ik ook een laag libido door de pil. Nu ben ik ermee gestopt en voel mij zoveel beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 09:36

__Sannne schreef:
MarliesV schreef:

Zal hij vast niet met opzet zo gepland hebben.

Ts plaatste topic gister avond.

brudoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 09:38

Blussem schreef:
Als jou was zal ik naar de huisarts langs gaan gezien je altijd moe bent. Kan best wel voorstellen dat je vriend daar op afknapt.

Ik ben door ziekte vaak extreem vermoeid. Moet mijn man daar dan maar op afknappen? Daar kan ts niks aan doen.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 09:40

__Sannne"
[quote="Supervixen schreef:
Mavelle schreef:
Het gaat hier wel over een langere periode, dan zijn de behoeftes van vriend niet minder belangrijk. Denk dat jullie toch samen op zoek moeten naar een oplossing of alternatief. En misschien moet je je soms maar gewoon even over je "geen zin" heen zetten, daar krijg je ook niks van. Als je je seksleven helemaal laat doodbloeden wordt het sowieso niet beter.

Ik schrik best wel van zo'n opmerking.
Zeker als iemand aangeeft pijn te hebben.

Hoezo schrik je daarvan? Zin maken voor de persoon waar je van houdt is toch helemaal niet zo erg? En zoals al honderd keer is aangegeven hier: seks is niet alleen penetratie. Ze kan toch ook gewoon hem een pleziertje doen, om het zo maar even te verwoorden.

Imo is seks een belangrijk punt binnen een relatie, en ik vind de jongen hier echt niet verkeerd omdat hij aangeeft dat dat niet goed loopt. Bokkers die roepen dat ie dan zichzelf maar moet gaan helpen begrijpen overduidelijk niet wat een gezonde en respectvolle relatie inhoudt.[/quote

Zin maken terwijl je hele lichaam eigenlijk nee schreeuwt alleen om je partner te pleasen vind ik toch echt slecht voor je eigen grenzen en schuren tegen verkrachting.

Mijn ex heeft op die manier meerdere keren sex afgedwongen in de laatste fase van de relatie. Dat ik overspannen was (werk en privé) en mijzelf bijna dagelijks in slaap huilde was mijn probleem, hij vond dat hij in een relatie recht had op sex en hoe mijn geestelijke of lichamelijke conditie was, was ondergeschikt.

Edit: quotes beetje verkloot

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 09:41

love_western schreef:
MarliesV schreef:

Ts plaatste topic gister avond.

En haar vriend is daarna inderdaad gaan werken, dat staat duidelijk in de openingspost.
Killed schreef:
En nu is de bom gebarsten, vriend stelt onze relatie in vraag.
Terwijl ik hem nog ontzettend graag zie...

Vriendlief is nu gaan werken en ik zit hier te huilen op de bank...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 09:49

Ik begrijp dat vriendlief volgens jullie het delen van gevoelens had moeten plannen? En dan wel op zo'n moment dat hij met zijn werkrooster minstens 8 uur nazorg had kunnen geven ofzo?

Emoties komen er soms gewoon uit bij mensen hoor. We zijn geen robots. Heel rot als je daarna moet gaan werken en iemand huilend achterlaat. Maar die dingen gebeuren. Wie weet zit hij ook wel te janken op zn werk.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 09:50

miss_lizje schreef:
Zin maken terwijl je hele lichaam eigenlijk nee schreeuwt alleen om je partner te pleasen vind ik toch echt slecht voor je eigen grenzen en schuren tegen verkrachting.

Mijn ex heeft op die manier meerdere keren sex afgedwongen in de laatste fase van de relatie. Dat ik overspannen was (werk en privé) en mijzelf bijna dagelijks in slaap huilde was mijn probleem, hij vond dat hij in een relatie recht had op sex en hoe mijn geestelijke of lichamelijke conditie was, was ondergeschikt.

Edit: quotes beetje verkloot

Schuren tegen verkrachting? Overdrijven is ook een vak. Volgens mij dwingt de vriend van TS haar helemaal nergens toe.

Er zit een heeeeeel groot verschil tussen af en toe zin maken voor je vriend (en dat hoeft nogmaals geen penetratie te zijn, je kan ook hem een plezier doen bijvoorbeeld) en elke dag gedwongen worden tot seks.

Die ex van jou is natuurlijk niet oké, maar news flash: niet elke jongen die seks in een relatie belangrijk vindt, is zo.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 09:51

Hoe zijn jullie verder samen?
Doen jullie nog wel leuke dingen?

Heb je nog iets voor elkaar over om te doen? Of maken jullie je eigen agenda's?

Hoe is hij verder naar jou toe?
Stukjes romantiek?

Sex is niet het belangrijkste, maar er over praten wél!
Kun je dat met hem? Kan hij dat met jou?

Het is heel simpel eigenlijk. Sex is iets wat je echt samen doet. Je wilt je partner doen genieten! En als jij aangeeft wat je lekker vind, krijg je er veel voor terug!
Het is het intieme samenspel.
Ik vind met sex ook, dat je niet egoïstisch mag kijken op het gebied dat alleen jij of hij mag genieten!

En lukt het even niet? Om welke reden dan ook?
Praat!!
Doe wat anders. Maar maak tijd voor elkaar?!

(Altijd leuk... Even n voorbeeld.
Man altijd weg, vele hobby's. Maakt geen tijd voor de vrouw of elkaar vrij. Zelfs smekend niet, terwijl andersom wel gebeurd. En dan vreemd vinden dat je als vrouw niet op de rug gaat :') beetje jammer)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 09:55

Sex hebben terwijl alles in je schreeuwt NEE is een slecht plan. Daar worden jij en je partner niet gelukkiger van. En dan is een andere manier dan penetratie echt niet minder naar.

Kijk wat je kan doen aan je gezondheid en praat eventueel met een seksuoloog. Heel naar voor je TS dat het zoveel druk zet op je relatie. Ook voor je partner.

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 10:00

Ik zou sowieso een tijd stoppen met de hormonen. Kan je hele persoonlijkheid veranderen en kan ook een flinke libido killer zijn. Ook kan je na jaren daar ineens last van krijgen al helemaal na je 30e.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 10:03

WesternWay schreef:
Ik zou sowieso een tijd stoppen met de hormonen. Kan je hele persoonlijkheid veranderen en kan ook een flinke libido killer zijn. Ook kan je na jaren daar ineens last van krijgen al helemaal na je 30e.

Juist.
Ik denk dat je dit als eerste moet doen.