Is het sociaal acceptabel om in je pyjama rond te lopen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 22:51

Ibbel schreef:
Ik snap het echt niet. Je vader geeft - tegen betaling mag ik aannemen - bijles aan iemand. Dat is een zakelijke overeenkomst. Dat jij daar in je pyjama bij gaat zitten (en dat je vader én de bijlesklant dat accepteren) gaat mijn pet echt te boven.
Zou iedereen in dit topic die in pyjama de hond uitlaat ook in pyjama bij een overleg tussen de penningmeester en de voorzitter van whatever lokaal clubje gaan zitten waar je niets mee te maken hebt maar je vader/moeder/vriend toevallig voorzitter van is? Da's toch hetzelfde?
Je hebt - of nou in pyjama zit of niet - toch niets te zoeken bij een zakelijk gesprek tussen twee mensen? Of dat nou bijles is of een ander zakelijk gesprek?

Dat stond er even los van voor mij, nee, dat zou ik inderdaad niet doen. Maar ook niet in m'n gewone kleding, gewoon helemaal niet.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 22:53

Ik vind het wel aan die pa om een aparte ruimte te voorzien := niet zijn dochter de woonkamer uit sturen :D

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 22:56

Ik snap het niet zo goed maar kan aan mij liggen. Een pyjama is nachtkleding voor in bed en hoogstens voor binnenhuis. Dat is toch niet om over straat mee te gaan. Net zoals naar buiten in een badjas. Het is een jas voor in de badkamer.
Ik ga ook niet in mijn badkleding over straat; het is kleding voor in de badruimte.

Iedereen moet doen waar ie zich fijn bij voelt hoor; maar ik kan de behoefte moeilijk begrijpen om op straat er zo bij te lopen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 22:56

poes schreef:
Ik vind het wel aan die pa om een aparte ruimte te voorzien := niet zijn dochter de woonkamer uit sturen :D

Precies dit.
Ik zou het raar vinden als ik in mijn eigen huis niet zelf mag bepalen waar ik ga zitten of wat ik aan doe.
Wat mij betreft had pa maar een andere ruimte geregeld of bij de klant thuis gaan zitten.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 22:58

Romeo: Het is pure gemakzucht :D mijn pyama bestaat uit joggingsbroek met shirt of grote pull of mijn knalroze onesie :) of mijn roze badjas. Of naakt. Alleen die laatste doe ik niet zo vaak in het openbaar.

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 23:00

Romeo2007 schreef:
Ik snap het niet zo goed maar kan aan mij liggen. Een pyjama is nachtkleding voor in bed en hoogstens voor binnenhuis. Dat is toch niet om over straat mee te gaan. Net zoals naar buiten in een badjas. Het is een jas voor in de badkamer.
Ik ga ook niet in mijn badkleding over straat; het is kleding voor in de badruimte.

Iedereen moet doen waar ie zich fijn bij voelt hoor; maar ik kan de behoefte moeilijk begrijpen om op straat er zo bij te lopen

Ik zat dit topic dus met verbazing te lezen. Ik snap het echt niet zo goed. :o

nowylover

Re: Is het sociaal acceptabel om in je pyjama rond te lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 23:04

Ik was ook gewoon in mijn pyjama gaan zitten.

Bij ons komt wekelijks een vertegenwoordiger op bezoek en soms ook sochtends. Nou ik vertik het om mijn kleren daar voor aan te doen. Ik kom gewoon de keuken in met pyjama aan wel heb ik daarover een badjas aan.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 23:05

Het is waar jij je lekker bij voelt. Persoonlijk zou ik me er niet prettig bij voelen. Ik doe dan vaak een zwarte stretch broek aan, dikke sokken en een trui. Vind ik toch ietsje prettiger en evengoed heerlijk chill :D
Snap dat het gros zegt “lekker doen” maar ik zou me er een beetje ongemakkelijk bij voelen

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 23:08

Ibbel schreef:
Ik snap het echt niet. Je vader geeft - tegen betaling mag ik aannemen - bijles aan iemand. Dat is een zakelijke overeenkomst. Dat jij daar in je pyjama bij gaat zitten (en dat je vader én de bijlesklant dat accepteren) gaat mijn pet echt te boven.
Zou iedereen in dit topic die in pyjama de hond uitlaat ook in pyjama bij een overleg tussen de penningmeester en de voorzitter van whatever lokaal clubje gaan zitten waar je niets mee te maken hebt maar je vader/moeder/vriend toevallig voorzitter van is? Da's toch hetzelfde?
Je hebt - of nou in pyjama zit of niet - toch niets te zoeken bij een zakelijk gesprek tussen twee mensen? Of dat nou bijles is of een ander zakelijk gesprek?

Dat soort dingen gebeurden vroeger bij ons thuis wel hoor. Dan kwamen ze bij ons thuis overleggen of mijn vader om advies vragen. En dan deed ik ook mijn pyjama aan. Op mijn slaapkamer destijds was het rond de 15 graden. Ga niet om 7uur al in bed liggen hoor. :brr:

Nu is de studeerkamer afgesloten maar toen nog niet.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 23:11

Shae schreef:
Romeo2007 schreef:

Gelukkig ik ook niet als ik in pyjama loop beneden ben ik ziek..Of moet ik de middenin de nacht de was aanzetten ivm kinderen en natte bedden ( kids zijn 5 en 4)

Ook mijn kinderen komen weinig in pyjama beneden soms even ivm douchen voor slapen gaan en 2x per week smorgens op door reis na hun gastouder (6:15 in de ochtend) Anders niet..

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 23:12

Zelf denk ik gewoon misschien iets te simpel, namelijk; voel je je er prettig bij, dikke prima. Voel je je er ongemakkelijk bij, dan hoeft het toch niet?

Overigens ben ik inderdaad ook het type dat in badjas en werklaarzen rustig naar buiten gaat (paardjes voeren, post halen, met buurvrouw kletsen) en ja, dan kunnen de voorbijgangers me ook zien. Als het al reacties ontlokt zijn die altijd grappig, want ja, dan staat daar ineens een vrouw met verwilderd kapsel in knalroze badjas met gekleurde stippen en modderlaarzen eronder aan.

Als ik mijn vriend een lift moet geven of moet ophalen in de avond stap ik ook met badjas in de auto. Wat als je pech krijgt onderweg, vroeg hij me laatst. Dan gaat dat er heel grappig uitzien was mijn antwoord. En ja, ook ik ga in mn huispak naar de supermarkt.

Maar ik voel me daar oke en prima bij, en zo zou ik me juist belemmerd en bezwaard voelen om me speciaal netjes aan te kleden om even iets simpels te doen. Maar snap ook dat het andersom ook zo kan zijn voor mensen. Dus wat mij betreft moet iedereen vooral doen waar hij of zij zich goed bij voelt. En in het achterhoofd houden dat iets wat voor jou fijn of juist onprettig is, niet perse zo voor een ander hoeft te zijn. En dat is oke.

Anoniem

Shae schreef:
Romeo2007 schreef:

Ik snap juist niet zo goed waarom ik me zou omkleden, naar bovendien iets minder comfortabels, als ik m'n pyjama thuis aan heb en even naar de winkel of zo wil?

Ik woon in het centrum van een studentenstad en hier ben ik dan ook echt niet de enige.

Amper in pyjama beneden komen vind ik al helemaal bizar.

Danielleeee_

Ik draag thuis 9 van de 10 keer niet eens een broek :') Als er 's avonds als ik op de bank lig visite komt, wil ik best even een lekker zittende broek aan doen, maar ik zou echt niet in mijn nette spijkerbroek of zo gaan zitten hoor. Lekker in een fijne broek.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 23:14

Wij trekken bij thuiskomst ook standaard onze nette kleren uit en jogging/onesie/niets aan. We hebben een kat en ik wil geen kattenhaar op mijn nette kleren. En ik wil wel veel knuffelen met de kat.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 23:16

Ik zat zondagochtend om 6 uur in pyjama in de auto om mn zoon van n hardcore feest te halen. :))
Het was toch donker.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 23:23

Ik ga ook schaamteloos in mijn snoopy pyjama broek wandelen met de hond hoor, jeetje wat hechten mensen veel waarde aan kleren.
HET is een pyjama mensen, niet alsof ze maakt op de bank gaat liggen. :+

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 23:29

alice0cullen schreef:
Ik ga ook schaamteloos in mijn snoopy pyjama broek wandelen met de hond hoor, jeetje wat hechten mensen veel waarde aan kleren.

Op de bank met pyjama is wat anders dan in pyjama en badjas naar de winkel.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 23:30

Ach, bij het programma Beau (op rtl4) zit een tafelgast ook in zijn badjas. Helemaal up to date, dit topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 23:30

Romeo2007 schreef:

Tsja, als het binnen koud is hou ik mn jas aan, terwijl dat buitenkleding is. In mijn kledingkast liggen een paar sweaters en blouses die van de mannenafdeling afkomen maar die van mij(een vrouw) zijn en ik draag omdat ik ze mooi/fijn vind. Officieel hoort dat misschien allemaal niet, maar volgens mij heeft niemand er last van, ze kunnen het hoogstens niet mooi vinden maar dat heb ik ook wel eens bij de kleding keuze van andere en dan haal je je schouders op en dat is het. Dus waarom niet gewoon dragen waar je zin in hebt?

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 23:34

Ibbel schreef:

Maar dit is toch niet het probleem van TS, maar die van haar vader? T zou wat zijn als je in je eigen/ouderlijk huis niet eens mag dragen wat je wil..

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 23:35

alice0cullen schreef:

Dit dus. Ik ga boodschappen doen in mijn pyama, laatst zelf zo de mcdonalds ingelopen. Daarna wel een schone pyama voor in bed aangedaan. ik ken geen schaamte wat dat betreft :+ vervelend voor de ander als die er last van heeft

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 23:39

Ik zou het persoonlijk erger vinden als iemand in een g string of een ultra kort leren rokje naar de supermarkt gaat dan in een pyjama, maar ja, als die ander zich er wel goed bij voelt wie ben ik dan.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 23:42

Ik haal wel in het weekend boodschappen in een joggingbroek en daar laat ik ook de hond mee uit, maar in pyjama tja dat is te koud want ik draag nachtjapon :')

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 23:42

Pino96 schreef:
Moet zeker kunnen, je bent thuis!!

PS: ik laat in mijn kamerjas de hond uit, zelfs een keer zo in de burger king gestaan, oeps.

Toen ik pas vroeg naar het bos ging zag ik ook een man met boxershort en daaronder gewoon sokken en schoenen uiteraard zijn honden uit laten, zag er wel komisch uit moet ik zeggen zo met die blote benen in november:D

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 23:49

Pyjama zou ik echt niet kunnen doen, maar “een goed zittende” joggingbroek wel.

Normaal maakt het mij niet uit of ik make-up op hebt of niet in het openbaar. Tot dat ik vorige week ineens mijn gezicht zag zonder in opgezadeld met Britt....... je weet nooit wanneer je die man of baan tegenkom ;)