Botsing van achteren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 17:51

Helaas ben jij fout want je remde niet op tijd.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 18:20

Daks schreef:
elizabeth85 schreef:
Bijzonder eigenlijk dat het ook weer per geval zo verschillende beoordeeld wordt. Wij zijn onlangs van achteren aangetikt bij een afrit. Wij stonden net over de bult stil toen er iemand heel hard achter ons de afrit op kwam rijden. Zo eentje van een viaduct af. Toen hij ons zag was hij al te laat om goed te remmen en tikte hij ons aan waardoor wij op de auto voor ons zijn gebotst. Wij waren aansprakelijk voor de schade aan de auto voor ons en voor de schade aan onze eigen voorkant. De schade aan onze achterkant was voor degene die ons heeft aangetikt. Commentaar van de verzekering "meer afstand houden naar je voorganger"... ( hoeveel denk ik dan je schiet toch altijd maar voren als je flink geraakt wordt van achter?

Dat laatste inderdaad. Als ik stil sta achter een auto dan wel bij een stoplicht dan wel bij iets anders zit ik er misschien hoog uit 2 meter vanaf. Ik bedoel je staat stil en trekt op met t verkeer lijkt mij. Ik houd dan in ieder geval geen auto lengte afstand als we stil staan

Dat heb ik wel geleerd, een autolengte afstand houden, en dat doe ik ook altijd. Als je bv in een file staat en er komt iemand achterop die niet gaat remmen kan je nog uitwijken.
En idd om te voorkomen dat je op de voorganger schiet. Daarom ook altijd op de rem als je stilstaat en niet in de vrij.

Kmbrly

Re: Botsing van achteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 19:18

Ik ben ooit tegen 5 per uur achter op iemand getikt.
Mevrouw stapte al direct uit met de melding nekpijn nekpijn.
Wij hebben hier toen een joker op in kunnen zetten. Maar helaas omdat de schade van de andere persoon zo hoog was. Is onze verzekering toch omhoog gegaan :+
Zij had ook al reeds gas gegeven en was ook terug gestopt en dat had ik niet gezien.