Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Daks schreef:elizabeth85 schreef:Bijzonder eigenlijk dat het ook weer per geval zo verschillende beoordeeld wordt. Wij zijn onlangs van achteren aangetikt bij een afrit. Wij stonden net over de bult stil toen er iemand heel hard achter ons de afrit op kwam rijden. Zo eentje van een viaduct af. Toen hij ons zag was hij al te laat om goed te remmen en tikte hij ons aan waardoor wij op de auto voor ons zijn gebotst. Wij waren aansprakelijk voor de schade aan de auto voor ons en voor de schade aan onze eigen voorkant. De schade aan onze achterkant was voor degene die ons heeft aangetikt. Commentaar van de verzekering "meer afstand houden naar je voorganger"... ( hoeveel denk ik dan je schiet toch altijd maar voren als je flink geraakt wordt van achter?
Dat laatste inderdaad. Als ik stil sta achter een auto dan wel bij een stoplicht dan wel bij iets anders zit ik er misschien hoog uit 2 meter vanaf. Ik bedoel je staat stil en trekt op met t verkeer lijkt mij. Ik houd dan in ieder geval geen auto lengte afstand als we stil staan