Buurman vernield auto

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Amber_anne

Re: Buurman vernield auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 01:24

Wie het eerst komt wie het eerst maalt. Is toch van de zotte dat ts haar auto ergens anders zou moeten neerzetten. Zelfs als ze twee auto's hebben mogen ze die beide gewoon neerzetten hoor, het zijn openbare plekken

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 02:45

Mavelle schreef:
Ik lees wel degelijk, haalde die info nota bend uit je openings post.
Yenni schreef:
Het is handig als je de auto voor het huis kunt zetten maar als het niet zo is is dat geen ramp. 2 plekjes verderop kun je hem dan neer zetten bij wijze van.

En nu is verder in de straat geen plek meer. Aha.

Yenni schreef:
Lezen jullie nu echt niet? Er is verder geen plek in de straat. Als ik dan aan kom rijden en die plek is vrij dan zet ik hem daar neer

Ook niet geheel onlogisch dat de buurman dan pissig is als jullie twee plekken nodig hebben. Het vernielen is niet oké maar van jullie zou het wel netjes zijn om zelf een van jullie auto's verder te parkeren.

Het kan toch dat 9 van 10 x je hem dan dat plekje wat verder zet en die ene keer kan het toch gebeuren dat alles bezet is behalve die bij de buurman.
En waarom moeten zij 1 auto verder weg zetten op openbare plekken omdat ze er toevallig 2 hebben, zeg je dat ook tegen visite als die komt, ga maar een stuk verderop staan want dit lege plekje wordt over een uur of wanneer dan ook gevuld door de buurman die dan van zijn werk komt.
Waar plek is parkeer je en een ieder doet dat daar waar ze het het fijnste vinden. Zolang het openbare plek is zou dat niks uit mogen maken.

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 06:13

Mavelle schreef:
Ik lees wel degelijk, haalde die info nota bend uit je openings post.
Yenni schreef:
Het is handig als je de auto voor het huis kunt zetten maar als het niet zo is is dat geen ramp. 2 plekjes verderop kun je hem dan neer zetten bij wijze van.

En nu is verder in de straat geen plek meer. Aha.

Yenni schreef:
Lezen jullie nu echt niet? Er is verder geen plek in de straat. Als ik dan aan kom rijden en die plek is vrij dan zet ik hem daar neer

Ook niet geheel onlogisch dat de buurman dan pissig is als jullie twee plekken nodig hebben. Het vernielen is niet oké maar van jullie zou het wel netjes zijn om zelf een van jullie auto's verder te parkeren.

Je leest wel maar begrijpt m niet :)

Ts bedoeld 2 plekken verderop alsin 2 vakken verder. Niet 2 plekken voor 2 auto's.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-19 06:36

Mondy schreef:
Maar als iemand anders daar parkeert.. id hun auto dan ook kapot ?

Dat weet ik niet. Ik heb niet heel veel contact met de buren

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 06:46

Mossel schreef:
Ben ik de enige die, die zogenaamde ongeschreven regel raar vindt?! Als ik hem hier voor de deur kan zetten is het mooi meegenomen en anders loop ik wel een stukje..

Maar goed, ts als het kan zou ik er een camera opzetten of in de gaten houden en foto’s maken, en op basis daarvan aangifte doen

Absoluut niet. Ik vind het bijzonder aso om de openbare weg op deze manier te claimen. Overigens geeft het altijd gezeur. Kijk alleen maar eens naar al die oude afleveringen van de rijdende rechter.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-19 06:54

Mavelle: onze 2 autos bijna nooit voor de deur. Vaak is de plek voor ons huis bezet door buren of visite van iemand en dat is prima, maar ik zet hem dan neer waar plek is.
En vervolgens word mijn auto vernield.. :=

Ik zal vandaag aangifte gaan doen van vernieling. Dank jullie wel voor de reacties

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 07:45

Als er plek is en het is reglementair, dan is er geen probleem om er te staan.

Wat ik dan weer niet netjes vind, is dat je je buurman beschuldigd, zonder enig bewijs en dan nog verontwaardigd zijn en zijn reactie als teken van schuld nemen, als hij navenant reageert wanneer je hem beschuldigd.
Ik zou ook niet happy zijn als iemand mij zomaar beschuldigd en dan nog zonder bewijs.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 08:06

Aangifte doen elke keer als de auto gesloopt wordt. Desnoods een vrije dag opofferen en de auto in de gaten houden met je mobiel in de aanslag voor filmpjes.

Hier zijn geen ongeschreven regels of ik ben er niet van op de hoogte. Ik zoek de dichtstbijzijnde plek en anders rij ik wat verder.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 10:43

Ceffyl schreef:
Mijn mond valt open van de hoeveelheid mensen die vinden dat iemand recht heeft op een plek alleen maar omdat die plek toevallig voor je deur is.

Het grappige is dat niemand dit zegt. In dit topic heeft niemand gezegd 'de buurman heeft recht op die plek'.
Dus ik vraag me af bij welk bericht precies je mond openviel?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 11:18

Ik vind het ook een fatsoensregel zelfs. Ik parkeer mijn auto niet bij de buren voor de deur. Ook niet als er bij mij al een auto staat. Het is dan mijn probleem en ik parkeer verderop in een parkeervak. Die hebben we gelukkig voldoende. Dus geen parkeerprobleem hier mits je niet na 20:00 uur thuis bent. Dan is het wel drukker.
Andersom doen mijn buren dit ook niet bij mij. Hebben we nooit afgesproken, maar het gebeurt gewoon (bijna) nooit.

Ik snap het wel als er een tekort aan plekjes is, maar nogmaals, wij hebben best veel ruimte in de straat.

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 11:25

Bij ons in de straat is de parkeersituatie ook ongeveer zo. Maar de parkeerplaatsen hier zijn van niemand? Staan ook geen bordjes met namen bij oid dus wij zetten de auto gewoon neer waar plaats is, of dat nou voor ons huis is of voor een ander huis.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 12:05

Nou dat inderdaad Isabel, idem in ons vorige huis (nu een mega oprit).

Parkeren waar plek is en niet zeuren als dat niet voor je huis is. Net als een ander die niet zeurt dat je voor hen huis staat.

Snap dat landjepik met parkeerplaatsen niet zo. Dan moet je regelen dat je een prive parkeerplaats krijgt, als je altijd op dezelfde plek wilt staan.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 12:11

Ik vind het altijd een bijzonder iets, dat mensen denken een parkeerplaats voor de deur te mogen claimen. Wij hadden eerder ook 2 auto's aan de straat staan en ik zette hem bij voorkeur voor de deur maar als dat niet kon een stukje verderop. In mijn huis daar weer voor in Groningen moest je uberhaupt geluk hebben voor een plekje in de buurt van je huis (straat lag net buiten betaald parkeren gebied en was dus druk). Nu hebben we een oprit waar 3 auto's met gemak op passen, ideaal.

Als je de auto perse voor de deur wilt hebben, heb je een oprit nodig. Als je die niet hebt, heb je nergens recht op. Dus jammer voor de buurman, maar hij kan dat idd niet claimen. Wel echt super zuur dat je steeds schade aan je auto hebt als je daar staat. Ik snap je verdenking wel.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 12:35

Ik weet niet in wat voor wijken jullie wonen. Maar ik woon in de binnenstad. Ik mag mijn handjes al dichtknijpen als ik überhaupt ergens in de buurt kan parkeren (en daar zeur ik nooit over, want ik woon geweldig). Zou wat zijn als ik ook nog rekening ging houden met de buren. Dan kon ik helemaal wel vergeten dat ik ooit nog in de stad kan parkeren.

Als je een eigen parkeerplaats hebt, dan is die voor jou. Openbare parkeerplaatsen zijn voor de hele wereld, buren, bezoek, mensen die toevallig in de buurt moeten zijn.

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 12:40

Ik vind het ook nogal bijzonder dat je je een openbare plek toe wilt eigenen....
Sinds 3 maanden ander huis en dus een grote oprit, heerlijk, maar voorheen zo'n zelfde situatie als TS.
Heb ook wel ooit gevloekt hoor als ik helemaal aan het einde van de straat kon parkeren met mijn boodschappen in de regen, maarja, het is wat het is.
Dan ga je niet de auto die op de plek voor je deur staat vernielen... Er heul lang heul boos naar kijken en vanuit de woonkamer je middelvinger naar die stomme auto opsteken (niet naar de mensen die erbij horen he, alleen naar de auto) lucht dan ook prima op hoor :')
Misschien moet de buurman dat ook eens proberen :Y)

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 13:02

Dr phil zei ooit, je kunt je gelijk willen halen of gelukkig zijn ;). Je hebt natuurlijk hartstikke gelijk, je mag je auto overal parkeren en je buurman moet met zijn tengels van je auto afblijven. Maar, het is lastig te bewijzen dat hij het was. En zelfs al heb je bewijs, dan nog is het de vraag of de buurman stopt, of dat hij er gewoon sch... aan heeft. Je hebt hem al gevraagd en ongetwijfeld voelt hij aan dat jullie hem verdenken. Als het dan niet stopt, wordt het gewoon lastig. Ik zou in deze je verlies halen em de auto ergens anders neerzetten, dan maar een straat verder lopen. Elke keer iets kapot geeft denk ik meer stress. Fe wereld zit vol met figuren die niet sporen. Soms moet je je grenzen aangeven en gedrag niet accepteren, en soms... kun je er beter met een grote boog omheen lopen en de strijd niet aangaan. Beter voor je hart :+

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 13:08

Met een beetje rekening houden is niemand ooit slechter geworden, met een beetje begrip ook niet. Die buurman heeft niets te claimen zolang er geen bordje staat met het kenteken van zijn auto erop.
Wij hebben ook in een woonwijk gewoond, er was altijd genoeg parkeerplek voor of vlakbij ons huis. Totdat er in 1 van de huizen welke verhuurd werd door de eigenaar een gezin kwam wonen met 5 auto's. Om de hoek waren er plekken genoeg maar daar wilden zij nooit parkeren, van die 5 auto's werden er maar 2 soms 3 gebruikt, het werden ook steeds meer auto's, zoonlief kocht nog wel eens een sloopauto op en ook die stond dan maanden lang op een plek voor het huis. Dit was natuurlijk niet nodig, dat soort auto's konden prima om de hoek geparkeerd worden, maar nee zij waren niet voor rede vatbaar. Zij waren zelfs zo kinderachtig dat ze auto's gingen verplaatsen als er 1 plekje vrij kwam zodat hun auto's mooi met 5 op 1 rij stonden. Op een gegeven moment zijn we me meerdere buren samen naar de wijkagent gegaan, die vond het ook niet echt redelijk naar de buren toe dat er zo om gegaan werd met de parkeerruimte. Pas toen er werd gedreigd met weg slepen van de auto's omdat het geen openbaar auto kerkhof was zijn die auto's verplaatst, rijden deden ze niet meer.
Het lijkt me niet meer dan normaal dat je elkaar een plekje voor je eigen deur gunt, je weet op den duur wel welke auto bij welke buur thuis hoort, dan zie je ook snel genoeg als het een vreemde auto is.
Maar vernielen nee dat gaat echt te ver. TS ik zou eens met wat andere buren gaan praten en na horen, merk je dat zij ook plotseling dat soort schades hebben, samen sta je sterker.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 13:49

Vernieling gaat zeker te ver en een plaats met allerlei toeters en bellen opeisen ook.

En ja, het zijn inderdaad openbare parkeerplekken en je staat in je recht om je auto daar te parkeren. De vraag is alleen of je dat moet willen. Je kunt het hard spelen en voor je rechten gaan, maar je kunt ook handelen op basis van 'goed fatsoen'. Als je dan weet dat er voor de deur voor iedereen ongeveer een plekje is, dan kun je je parkeergedrag op aanpassen zodat het voor iedereen fijner wonen is.

Maar het hoeft niet perse en je kunt ook voor je 'recht' gaan, dat is ook gewoon een keuze. Niet mijn keuze, maar iedereen is daar anders in en dat is ook weer een recht.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-19 14:09

dromertje2 schreef:
Als er plek is en het is reglementair, dan is er geen probleem om er te staan.

Wat ik dan weer niet netjes vind, is dat je je buurman beschuldigd, zonder enig bewijs en dan nog verontwaardigd zijn en zijn reactie als teken van schuld nemen, als hij navenant reageert wanneer je hem beschuldigd.
Ik zou ook niet happy zijn als iemand mij zomaar beschuldigd en dan nog zonder bewijs.

Ik beschuldig hem pas na een paar keer dat mijn auto vernield is nadat ik hem daar heb neergezet. In de OP staat ook dat ik meneer er verschillende keren op heb aangesproken of hij iets gezien heeft.. Dat lijkt mij een normale vraag..

Voor de rest: dank je wel en ik ga de reacties even filteren en op een rijtje zetten

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 14:24

Iedereen betaald (ervan uitgaande dat ze dat netjes doen haha) wegenbelasting en heeft net zoveel recht om op een openbare parkeerplaats te parkeren.

TS ik zou je auto er eens neerzetten en dan bv vanuit boven kijken en eventueel filmen. Oke niet rechtsgeldig maar dan heb je wel bewijs dat hij het eventueel zou doen.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 14:26

Niet zo lang geleden heeft meester Visser uitspraak gedaan over een kwestie als deze.
Oordeel was glashelder, de plekken zijn van niemand (behalve de gemeente dan). De buurman heeft dus gewoon zijn handjes thuis te houden (als hij de vandaal is), ik zou dus aangifte doen.

Hier staat iedereen overal en de mensen die niet ver kunnen lopen hebben een invalideplaats.

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 16:27

Ik ben zo blij dat ik niet meer in Nederland woon als ik deze onzin allemaal lees.... die plekken zijn van niemand/iedereen. Zelf ook gedoe mee gehad toen ik nog in NL woonde. Mensen claimen graag iets wat helemaal niet van hun is.

Vervelend TS, maar zonder bewijs kun je niet veel behalve aangifte doen van vandalisme. En miss de wijkagent eens langs laten gaan. Sterkte ermee, het is sowieso heel vervelend!

Monica72

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 16:38

Goede dashcam kopen die reageert zodra je auto beweegt staat ie mooi op film en heb je direct je bewijs.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 16:51

we wonen op een woonerf en ik heb het ook gehad dat iemand voor onze deur parkeerde. Ik liep dan naar buiten en sprak ze er dan op aan. (Wordt nu ook bijna niet meer gedaan)
Het is een woonerf, je mag alleen parkeren op de aangewezen vakken, tenzij je een minder valide kaart hebt. Er was veelal 30 meter verderop plek op de officiële parkeer plekken, echter vaak is het gemak zucht.
Lekker dicht bij de deur, minder ver lopen en precies voor ons huis (en dat van de buren) is ruimte / zo´n plekje dat zich uitnodigt om daar te parkeren. Maar het is geen parkeerplek. Ik houd van mijn uitzicht op de straat en bovendien is er naast elk huis voor 2 auto´s plek op eigen oprit. Ik begrijp dat het niet altijd handig is, als de achterste auto eerder weg moet of als ze 3 auto´s hebben. ja...er zijn parkeervakken aan het begin van de straat. Het is puur gemakzucht.
Ik sta dan ook verbaast te kijken, dat het in dit topic gaat om een officieel plek en dat dit wordt geclaimd en anders er vernielzucht komt. Erg raar. Ik had vanuit het slaapkamer raam lopen gluren of een heel oud lelijk roze autootje er neer gezet.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 17:03

Monica72 schreef:
Goede dashcam kopen die reageert zodra je auto beweegt staat ie mooi op film en heb je direct je bewijs.

Ivm privacy weet ik niet of ze dat als bewijs (mogen) accepteren. Belachelijk en krom, maar vaak wel zo. Proberen kan natuurlijk wel altijd.

Ik heb ook eens gehad dat mijn banden een paar keer lek gestoken waren, geen idee wie het gedaan had. Zwaar klote.

Enige dat je inderdaad kunt doen is aangifte. En idd evt ' bewaken' en op moment supreme een filmpje maken en hopen dat de politie er iets mee doet...