Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

RaafSmits schreef:Knikkers.
Heel kleurrijk en het liefst uit de jaren 50-70
Eigenlijk een hobby die ik als kind al had, véél knikkeren, en op ieder feestje het geijkte zakje knikkers mee naar huis nemen terwijl andere feestgangers een moord deden voor de leukste cadeautjes na afloop.
En opeens was het afgelopen, en waren knikkers "kinderachtig" maar stiekem is de liefde nooit helemaal over gegaan.
Nu heb ik een loei van een kast vol met potten en flessen die de knikkers hun plek geven.
Heel het land ben ik er voor doorgereisd, en menig een heeft zich een bult geschouwd voor mij, om mijn zo gewenste knikkertje bij mij te bezorgen.
Dan zag ik er één.........maar moest de resterende kilo's ook kopen, want één knikkertje kopen, dat ging niet.
Ooit heb ik een geweldige postbode door ons straatje zien scharrelen, om de knikkers op te rapen die uit de kapotte envelop waren gevallen.
Beide vond ik even later in mijn brievenbus.
Kijk, dan heb je hart voor je werk.
Ik had er geen idee van of er 20 of 25 knikkers in de envelop zaten.
Ik loop er rommelmarkten voor af, tweedehandswinkeltjes, zet advertenties in huis aan huis bladen /kranten.......... en het praat zich rond.
En bij het ophalen van mijn buit hoor je de meest mooie verhalen, wat de knikkers nog meer mee geeft!!
En elke knikker wordt gewassen en beoordeeld, op kleur, soort, partij, defect ( daar ben ik dól op, die misbaksels )
Mijn nabestaande worden niet blij als mijn huis leeg moet.
Naast al mijn potten heb ik ook nog een enorme kist vól!!
Alleen daarbij kom ik makkelijk boven de 100 kilo!! knikkers uit.
En het is erfelijk.
Na het zien van mijn gestaag groeiende verzameling zijn andere familieleden ook gaan sparen.
De jongste is drie ( kleinkind van een van mijn zussen ) en de oudste halverwegen de 60.
Als ik die kleine bezig zie, dan zie ik mezelf daar absoluut in terug.
Zet hem bij de knikkers neer en je hebt er geen kind aan!!
[[ [url=m/TxjdHZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hoppit schreef:(Engelse) literatuur en ik heb zo wat alles van Terry Pratchett.
Engels tussen haakjes omdat ik vaak van alles ook wel het in de originele taal heb (althans, als het Frans, Duits of Spaans is). Da's voor als ik ooit tijd heb![]()
Ik heb ooit op de uni een geweldig vak 'Geschiedenis van de Moderne Literatuur' gehad en denk dat ik nu ongeveer 90% van die lijst heb![]()
Nog niet alles gelezen, maar ze liggen naast het bed en rustig an werk ik me er door
Wij hebben een huis uit 1916 en de 'voorkamer' wordt verbouwd naar oude bibliotheekstijl, eiken boekenkasten en een Chesterfield set.
De boeken staan in de keuken en ik blader er regelmatig doorheen.
De souvenirs staan in de woonkamer en doordat je ze steeds ziet, komt het best vaak ter sprake of denk je eraan.

Kuggur schreef:Hoppit schreef:(Engelse) literatuur en ik heb zo wat alles van Terry Pratchett.
Engels tussen haakjes omdat ik vaak van alles ook wel het in de originele taal heb (althans, als het Frans, Duits of Spaans is). Da's voor als ik ooit tijd heb![]()
Ik heb ooit op de uni een geweldig vak 'Geschiedenis van de Moderne Literatuur' gehad en denk dat ik nu ongeveer 90% van die lijst heb![]()
Nog niet alles gelezen, maar ze liggen naast het bed en rustig an werk ik me er door
Wij hebben een huis uit 1916 en de 'voorkamer' wordt verbouwd naar oude bibliotheekstijl, eiken boekenkasten en een Chesterfield set.
Wat een fantastisch idee, succes met dat project.
JosefienE schreef:Volkswagen T1's miniatuur en andere leuke hebbe dingetjes. Gelukkig weinig zelf gekocht, heb ontzettend veel gekregen. Iedereen die mij vaag kent weet dat ik er gek van ben, dus als ze iets tegen komen nemen ze het voor mij mee. Grote, blikke bussen heb ik wel zelf gekocht, omdat die unieker/ minder standaard zijn. Ondertussen heb ik een echte bus om op te knappen, dus gaat daar al mijn geld naartoe en staat de kleine verzameling stil (ook omdat er geen ruimte meer over is in mijn kamer).
Mijn trots![]()
[ [url=m/bNVNQK.jpg]Afbeelding[/url] ]
We hebben er al best een hoop. London, Parijs, Berlijn, Riga, Helsinki, Turku misschien (weet ik niet zeker), Stockholm, Kopenhagen, Hamburg, Rome, Praag, Krakau, nog wat Italiaanse dorpjes, Dominicaanse republiek, paar magneten uit Cuba en volgens mij kan ik nog wel even doorgaan
Een groot deel heb ik gekocht, maar mijn zus en enkele collega's van mijn moeder doen ook mee

SdaphneS schreef:Ik spaar muntjes van bezienswaardigheden of steden waar ik geweest bent. Je hebt dit door heel Europa en ik heb een bakje vol. Super leuk om af en toe te kijken wat ik allemaal heb bezocht.
haffiefreak schreef:SdaphneS schreef:Ik spaar muntjes van bezienswaardigheden of steden waar ik geweest bent. Je hebt dit door heel Europa en ik heb een bakje vol. Super leuk om af en toe te kijken wat ik allemaal heb bezocht.
Zijn dit de souveniers muntjes?
Die je met €1 en €0.05 moet draaien?
Deze verzamel ik ook. Het liefst waar ik zelf ben geweest. Ik ben ook lid van verschillende verzamel sites op Facebook. En ruil ook veel.
Landen als:
België
Duitsland
Amerika
Griekenland
En nog een aantal
Ook verzamel ik miniatuur Volkswagen T1 en af en toe een kevertje