Wat verzamelen jullie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 21:26

Geen foto’s bij de hand, maar wij sparen badeendjes en magneetjes van plaatsen/landen waar we geweest zijn. :))

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 21:28

Sneeuwpoppen, wordt altijd zo vrolijk als ik die lachende gezichtjes zie. Voordeel is dat ik ze maar 4 a 5 weken per jaar uitgestald heb staan dus dat scheelt behoorlijk in afstoffen.
Zit nu op de 62 stuks en elk jaar komen er 4 a 5 bij.
En verder schelpen of stenen van waar ik op vakantie ben.

Zag ooit eens bij iemand, volgens mij hier ook op Bokt, een kerstboom vol met vakantiesouvenirs. Leek me ook een heel gaaf idee. Zo heb je elk jaar weer de herreringen in je handen.

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-19 21:28

Wat een leuke en ook wel verrassende verzamelingen komen er voorbij +:)+

Stickers.. die spaarde ik vroegah ook... boeken vol.. heb ze op een gegeven moment allemaal weggedaan :P

Anoniem

Re: Wat verzamelen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 21:34

Blond Amsterdam servies :))
En met het gezin sparen we koelkastmagneten. Het is nu traditie om van iedere vakantie/weekendje weg een magneet mee te nemen. Maar alleen in het gezin, dus als de buurvrouw een magneet mee zou nemen van haar vakantie telt ‘ie niet :')

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 21:38

RaafSmits schreef:
Knikkers.
Heel kleurrijk en het liefst uit de jaren 50-70

Eigenlijk een hobby die ik als kind al had, véél knikkeren, en op ieder feestje het geijkte zakje knikkers mee naar huis nemen terwijl andere feestgangers een moord deden voor de leukste cadeautjes na afloop.
En opeens was het afgelopen, en waren knikkers "kinderachtig" maar stiekem is de liefde nooit helemaal over gegaan.
Nu heb ik een loei van een kast vol met potten en flessen die de knikkers hun plek geven.
Heel het land ben ik er voor doorgereisd, en menig een heeft zich een bult geschouwd voor mij, om mijn zo gewenste knikkertje bij mij te bezorgen.
Dan zag ik er één.........maar moest de resterende kilo's ook kopen, want één knikkertje kopen, dat ging niet.

Ooit heb ik een geweldige postbode door ons straatje zien scharrelen, om de knikkers op te rapen die uit de kapotte envelop waren gevallen.
Beide vond ik even later in mijn brievenbus.
Kijk, dan heb je hart voor je werk.
Ik had er geen idee van of er 20 of 25 knikkers in de envelop zaten.

Ik loop er rommelmarkten voor af, tweedehandswinkeltjes, zet advertenties in huis aan huis bladen /kranten.......... en het praat zich rond.
En bij het ophalen van mijn buit hoor je de meest mooie verhalen, wat de knikkers nog meer mee geeft!!

En elke knikker wordt gewassen en beoordeeld, op kleur, soort, partij, defect ( daar ben ik dól op, die misbaksels )
Mijn nabestaande worden niet blij als mijn huis leeg moet.
Naast al mijn potten heb ik ook nog een enorme kist vól!!
Alleen daarbij kom ik makkelijk boven de 100 kilo!! knikkers uit.

En het is erfelijk.
Na het zien van mijn gestaag groeiende verzameling zijn andere familieleden ook gaan sparen.
De jongste is drie ( kleinkind van een van mijn zussen ) en de oudste halverwegen de 60.

Als ik die kleine bezig zie, dan zie ik mezelf daar absoluut in terug.
Zet hem bij de knikkers neer en je hebt er geen kind aan!!
[[ [url=m/TxjdHZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi! Dat vind ik nu eens een esthetisch verantwoorde verzameling!

Eydis

De grote starbuck bekers uit verschillende landen :-)

Pepperrr

Oei magneetjes ook idd sinds een paar jaar.

Bratislava, een dorpje uit slowakije waar ik de naam niet meer van weet, Orlando, Boedapest, Atlanta, Antalya, Parijs hebben we nu iig. We gingen met de auto naar slowakije vorig jaar, maar praag, en wat grote steden uit Oostenrijk en Duitsland waren niet nodig blijkbaar. En vorige week Münster zijn ze vergeten -O-

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 21:39

Alles van de sims (4). Maar meer omdat ik er ook mee speel.

Mijn man verzameld miniatuur tractors, landbouwmachines en werktuigen. Hij heeft 5 vitrinekasten vol en nog heel veel in kratten zitten. Deze zijn allemaal apart verzekerd vanwege de waarde.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 21:41

Ik spaar muntjes van bezienswaardigheden of steden waar ik geweest bent. Je hebt dit door heel Europa en ik heb een bakje vol. Super leuk om af en toe te kijken wat ik allemaal heb bezocht. :)

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 21:41

ardo_iggy schreef:
Ik spaar Schleich en dit is een heel klein deel van de verzameling.

[ [url=m/BqjPBX.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/acst7V.jpg]Afbeelding[/url] ]

Holy moly, ik moet nog even doorsparen zo te zien :oo

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 21:42

Koelkast magneten en mokken van vakantie bestemmingen, cactussen, nummerplaten van land als ik er aan kan komen :P (hangen op de toilet voor), stickers voor achter op mijn bus en stenen/schelpen van vakantie landen mits die meemogen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 21:45

Honden! :D

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 21:45

Ik verzamel zeldzame tropische planten :)
Eigenlijk een beetje er ingeslopen door mijn liefde voor kamerplanten.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 21:46

Bolletjes wol. :')

JosefienE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 22:00

Volkswagen T1's miniatuur en andere leuke hebbe dingetjes. Gelukkig weinig zelf gekocht, heb ontzettend veel gekregen. Iedereen die mij vaag kent weet dat ik er gek van ben, dus als ze iets tegen komen nemen ze het voor mij mee. Grote, blikke bussen heb ik wel zelf gekocht, omdat die unieker/ minder standaard zijn. Ondertussen heb ik een echte bus om op te knappen, dus gaat daar al mijn geld naartoe en staat de kleine verzameling stil (ook omdat er geen ruimte meer over is in mijn kamer).

Mijn trots :D
Afbeelding

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 22:10

Hoppit schreef:
(Engelse) literatuur en ik heb zo wat alles van Terry Pratchett.
Engels tussen haakjes omdat ik vaak van alles ook wel het in de originele taal heb (althans, als het Frans, Duits of Spaans is). Da's voor als ik ooit tijd heb :P
Ik heb ooit op de uni een geweldig vak 'Geschiedenis van de Moderne Literatuur' gehad en denk dat ik nu ongeveer 90% van die lijst heb :D
Nog niet alles gelezen, maar ze liggen naast het bed en rustig an werk ik me er door :)
Wij hebben een huis uit 1916 en de 'voorkamer' wordt verbouwd naar oude bibliotheekstijl, eiken boekenkasten en een Chesterfield set.

Wat een fantastisch idee, succes met dat project.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 22:13

Zeker fantastisch. (minus de Chesterfields) ;)

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 22:16

Nu even geen foto van.
Maar al heel lang rozenkransen aan het sparen.
Ik denk dat ik er over de 300 heb, van over de hele wereld vandaan.
Goedkope, hele dure en mooie, groot, klein, gebruikt in kerken etc, alle soorten en maten wel in bezit.

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 22:26

Kookboeken uit het land waar we op vakantie geweest zijn :) De boeken staan in de keuken en ik blader er regelmatig doorheen.

En een souvenir uit de vakantielanden, zo hebben we een houten olifantje uit Thailand, een bord bekleed met stukjes eierschaal uit Vietnam en verder weet ik het even niet :+ De souvenirs staan in de woonkamer en doordat je ze steeds ziet, komt het best vaak ter sprake of denk je eraan.

We zijn nog niet zo heel lang bezig :P

Afbeelding

Afbeelding

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 00:21

Kuggur schreef:
Hoppit schreef:
(Engelse) literatuur en ik heb zo wat alles van Terry Pratchett.
Engels tussen haakjes omdat ik vaak van alles ook wel het in de originele taal heb (althans, als het Frans, Duits of Spaans is). Da's voor als ik ooit tijd heb :P
Ik heb ooit op de uni een geweldig vak 'Geschiedenis van de Moderne Literatuur' gehad en denk dat ik nu ongeveer 90% van die lijst heb :D
Nog niet alles gelezen, maar ze liggen naast het bed en rustig an werk ik me er door :)
Wij hebben een huis uit 1916 en de 'voorkamer' wordt verbouwd naar oude bibliotheekstijl, eiken boekenkasten en een Chesterfield set.

Wat een fantastisch idee, succes met dat project.

En doe gerust wat foto's als het af is. Helemaal geweldig, zulke projecten! <3

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 01:00

Planten.. heb er nu rond de 50..

Verder ben ik niet zo van het sparen, ik ben dingen al gauw zat :')

lisanne87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 06:23

JosefienE schreef:
Volkswagen T1's miniatuur en andere leuke hebbe dingetjes. Gelukkig weinig zelf gekocht, heb ontzettend veel gekregen. Iedereen die mij vaag kent weet dat ik er gek van ben, dus als ze iets tegen komen nemen ze het voor mij mee. Grote, blikke bussen heb ik wel zelf gekocht, omdat die unieker/ minder standaard zijn. Ondertussen heb ik een echte bus om op te knappen, dus gaat daar al mijn geld naartoe en staat de kleine verzameling stil (ook omdat er geen ruimte meer over is in mijn kamer).

Mijn trots :D
[ [url=m/bNVNQK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh wauw <3

Ik spaar my beautiful horses. Eerste dingen gekregen toen ik 10 werd, en sindsdien steeds meer verzameld. Lastig aan te komen nu.
En vorige week in Disney geweest, en spaar nu de pins <3

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 06:54

Oh ja, magneten! Mijn moeder spaart die, maar ik spaar met haar mee als ik ergens ben :P We hebben er al best een hoop. London, Parijs, Berlijn, Riga, Helsinki, Turku misschien (weet ik niet zeker), Stockholm, Kopenhagen, Hamburg, Rome, Praag, Krakau, nog wat Italiaanse dorpjes, Dominicaanse republiek, paar magneten uit Cuba en volgens mij kan ik nog wel even doorgaan :') Een groot deel heb ik gekocht, maar mijn zus en enkele collega's van mijn moeder doen ook mee :D

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 07:03

SdaphneS schreef:
Ik spaar muntjes van bezienswaardigheden of steden waar ik geweest bent. Je hebt dit door heel Europa en ik heb een bakje vol. Super leuk om af en toe te kijken wat ik allemaal heb bezocht. :)

Zijn dit de souveniers muntjes?
Die je met €1 en €0.05 moet draaien?

Deze verzamel ik ook. Het liefst waar ik zelf ben geweest. Ik ben ook lid van verschillende verzamel sites op Facebook. En ruil ook veel.
Landen als:
België
Duitsland
Amerika
Griekenland
En nog een aantal

Ook verzamel ik miniatuur Volkswagen T1 en af en toe een kevertje

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 07:23

haffiefreak schreef:
SdaphneS schreef:

Zijn dit de souveniers muntjes?
Die je met €1 en €0.05 moet draaien?

Deze verzamel ik ook. Het liefst waar ik zelf ben geweest. Ik ben ook lid van verschillende verzamel sites op Facebook. En ruil ook veel.
Landen als:
België
Duitsland
Amerika
Griekenland
En nog een aantal

Ook verzamel ik miniatuur Volkswagen T1 en af en toe een kevertje

Leuk! Mijn zus spaart die ook. Welke verzamelsites op Facebook volg je? Zal ze misschien ook leuk vinden :j