Aflever cadeau bij de auto

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sabbientje

Re: Aflever cadeau bij de auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 08:07

Eerst een mooie bos bloemen.
En tegenwoordig een fles champagne.
Allemaal bij dezelfde dealer overigens. Heb daar al 5 auto's vandaan.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 08:10

Ik was al blij dat ik weer een auto had die doet wat hij moet doen.
O ja, ik kreeg nog een automat met naam van de garage omdat de mat die er in lag wel erg versleten was.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 08:18

Bij mijn vorige auto kregen we een pracht8ge bos bloemen met een kaart. Vind ik erg leuk. Bij mijn huidige auto kregen we niets.
Vorig jaar heeft mijn man een splinter nieuwe auto gekocht (Renault Mégane station) en kreeg hij ook niets. Wel een leuk onthaal met auto onder kleed en lint en mocht onze zoon de lint doorknippen en doek er af halen. Dat deden ze wel leuk.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 08:25

Toen ik bij een banket bakker werkte bestelde de lokale autodealer altijd een slagroomsnitte met een marsepeinen kentekenplaat met het betreffende kenteken bovenop. Vond ik wel leuk en persoonlijk.
Zelf nooit een nieuwe auto gekocht en dus ook niets gekregen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 08:26

Hier ook meestal een bos bloemen en/of een fles wijn, bij de dealer. Wel tweedehands auto's.

Bij de kleine autohandelaren kregen we nooit iets, behalve elke keer minstens één flink probleem met de auto waardoor we nog een keertje terug moesten :+

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 08:32

Wij kregen alleen bij de 2 nieuwe auto’s een taart en een volle tank. Ik vond het erg leuk en lekker haha :9

Tweedehands nooit wat gekregen.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 08:35

hahaha, ik heb... eh...
nu mijn 5e auto gekocht. Maar nog nooit wat gekregen... En allemaal een lege tank. hahaha.
Allemaal 2e hands maar toch.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 08:37

Bij mijn laatste auto (occasion van plusminus 6000) een paraplu met reclame erop meegekregen, ligt in de auto dus wat dat betreft is het wel handig.
Zou liever een (half)volle tank krijgen :D

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 08:38

Hier maar 1 keer een auto bij een echte verkoop garage gekocht, daar zat een fles rode wijn bij. Bah :+
Bij mijn auto zat nog een witte kentekenplaat extra. Dat was het wel.

Overigens allemaal verre van nieuwe auto’s wat hier gekocht wordt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 08:39

Hij werd eerst onthuld, toen mochten mijn man en ik met de auto op de foto en daarna kregen we een fles wijn. Drinken beiden geen wijn (ik drink uberhaupt geen alcohol) maar het idee was leuk. Heb de wijn aan mijn ouders gegeven.

J00P

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 08:39

Toen opa en oma een nieuwe Opel geleverd kregen rond Pasen was de auto ingepakt in een strik en op het dak een enorm chocolade paasei.
Dit is me altijd bijgebleven :o
Verder nooit een cadeau gekregen bij de auto.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 08:44

Nou, ik kreeg niks de laatste keer, vind ik niet eens zo erg (hoewel ik het wel een leuke attentie vind).. was bij een Renaultdealer in hilversum, was een auto van meer dan 12.000,-.. nog hoop gedonder mee gehad ook. Allemaal opties die er op zouden zitten zaten er niet. Zo bizar. Ga daar zeker niet meer heen. Wijze les ook, check ALLE opties die er bij staan..

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 08:54

Niks. Hoef ik ook niet.

Heb mijn auto een tijdje in onderhoud gehad bij een garage die na een beurt een zomer of winterpakketje in de auto achterliet. Slotontdooier enzo. Dat gebruik ik allemaal niet dus hou gerust bij je die rotzooi. Als je dan toch iets wil geven, geef dan korting. :D Als ik zin in chocola, bloemen, slotondooier, whatever heb dan regel ik dat zelf wel.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 08:55

Pluttersput schreef:
Bij onze autos, allebei tweedehands. Bij de een een paraplu, bij de ander een basterd barbecue :wow:

Toen mijn man het vertelde vroeg ik nog of ze die prijs dan niet van de auto af konden doen, maar nee, de bbq kregen we. Overigens wel een fijn ding, maar een bizar kado voor bij een tweedehands auto vind ik...

Wel een zeer luxe cadeau.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 08:56

Ir111 schreef:
Niks. Hoef ik ook niet.

Heb mijn auto een tijdje in onderhoud gehad bij een garage die na een beurt een zomer of winterpakketje in de auto achterliet. Slotontdooier enzo. Dat gebruik ik allemaal niet dus hou gerust bij je die rotzooi. Als je dan toch iets wil geven, geef dan korting. :D Als ik zin in chocola, bloemen, slotondooier, whatever heb dan regel ik dat zelf wel.

Nou nou. Is toch aardig bedoeld?

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 08:59

Afbeelding

Was vooral heel blij al met de auto :+

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 09:03

Zoe_97 schreef:
Is dat geven van een cadeau iets typisch in Nederland? Hier in België hebben we met het gezin 3 gloednieuwe wagens gekocht en echt nooit een vadeau gekregen (bij verschillende grote dealers)

Wij kregen bij de volvo ook een hele mooie bos bloemen,Maar bij mijn auto andere dealer, zelfde prijsklasse ook niks.Eigenlijk nog nooit bij een nieuwe auto wat gehad en we hebben verschillende merken gekocht.
De volvo was de eerste,we stonden er ook wat verbaast bij.Dus denk dat het in Belgie idd niet zo normaal is.
Hoeft van mij ook niet trouwens.Een sleutelhanger van de dealer hangt meestal wel aan de autosleutel.

Bij mijn auto kreeg ik wel gratis een trekhaak opgemonteerd.Dat is misschien nog wel een beter kado als een bos bloemen .

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 09:04

Nabster schreef:
Ir111 schreef:
Niks. Hoef ik ook niet.

Nou nou. Is toch aardig bedoeld?

Dat zal best maar mij maak je blijer met niks. Daarbij heb ik dan altijd in mijn achterhoofd dat ze het niet voor niets weggeven, in feite betaal je het gewoon zelf. :Y) Dan koop ik dus liever iets dat ik echt nodig heb. 8-)

dito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-19 09:13

Grappig hoe verschillend het per dealer is. Maar ook hoe persoonlijk iemand iets vind.
Ik denk idd dat het wel iets typisch Nederlands is...is geworden. Zal een bedrijf mee zijn begonnen en men neemt het van elkaar over maar dan willen ze wel beter...leuker dan de concurrent zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 09:14

Bij de eerste (toch wel goedkope tweedehands) een paraplu en sleutelhoes van de dealer. Bij de tweede een bos bloemen, omdat hij werd afgeleverd op mijn verjaardag. :) Bij de huidige een fles wijn en een sleutelhanger. Toch vind ik de combi auto en alcohol een beetje vreemd...

Mijn ouders kochten een Audi en kregen.... Jawel, één of andere rare beker voor in de auto. Verkoper gaf ook aan dat hij het een k*tcadeau vond, want het leek een ding van de ali en werkte totaal niet, niemand wist wat ze er mee moesten :')

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 09:23

Wij kregen moët en een luxe pen bij de laatste aankoop :+

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 09:26

Mijn vader kreeg bij zijn auto een spaarpot in de vorm van een VW oldtimer busje en een fles wijn

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 09:39

Bij mijn auto's niks :+

Bij de Volvo (niet bij Volvodealer gekocht) van mijn vriend kregen we een pakketje met een super fijne telefoonhouder en oplaadkabel voor alle telefoons - moet zeggen dat we daar allebei nog dankbaar gebruik van maken.

Ik vind het leuker om zoiets praktisch te krijgen dan een taart, wijn of chocolade :)

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 09:43

Wat een vreemd fenomeen!

Ik ken het niet, en vind het dus ook gek.

Als je iets koopt een bedankje meekrijgen?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 09:46

Een navigatiesysteem (tweedehands auto)