De kracht van bokt! Woonruimte omgeving Lelystad gezocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-19 10:15

truus1957 schreef:
Als ik op huurwoningen.nl kijk en ik tik Ermelo of Harderwijk in dan kom ik nog wel wat tegen. Of ben je daar al geweest en heeft het nog wel wat haken en ogen? Heel veel succes.

Word idd dagelijks bezocht
Echter heel veel woningen/kamers zijn niet meer beschikbaar of belachelijke eisen .
Of alleen 1 persoon en zoon moet mee

Vakantieparken zijn we in straal al uitgebreid zeg maar en zoeken nu ver uit de buurt al maar inschrijving blijft een ding .
Ik heb via pb een tip gekregen die gaan we uitzoeken maar het moet via afstand te doen zijn .
We hebben zelfs al in Drenthe (waar ik woon zodat ik iets kan bijstaan bij nood) gereageerd maar dit is een laatste optie omdat reizen van bv Assen naar Lelystad wel heel erg in de papieren loopt als je dit 5x per week moet doen met de trein

Ik heb zelfs al tegen zus gezegd zich bij de kerk te melden (wij zijn vanuit huis kerkelijk maar niet meer in register en ook niet belijdend) maar ja dat voelt ook niet goed maar ja nood breekt wet.

Caravans genoeg te koop maar winter sta plaatsen is een ding dus als iemand daar wat voor weet?

Ik waardeer het meedenken heel erg en ook bedankt vanuit mijn zus !
Laatst bijgewerkt door Zappa op 25-10-19 10:42, in het totaal 2 keer bewerkt

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 10:17

Ik wens je veel succes en gun je zus het beste. In deze tijd is snel een woning vinden met dat budget, helemaal in de particuliere sector, geen doen. Dit soort verhalen hoor ik steeds meer. Snap niet dat de overheid zich zorgen maakt over stikstof. Dit is toch wel echt een nijpender probleem. Heeft ze een auto? Anders toch echt veel verder weg gaan kijken. Hoe balen dat ook is. Het is makkelijker zoeken met ieder geval voor onbepaalde tijd een dak boven je hoofd.

Pepperrr

Re: De kracht van bokt! Woonruimte omgeving Lelystad gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 10:20

Misschien een (pleeg)gezin waar ze tegen huurprijs tijdelijk terecht kan??

Succes!!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 10:25

:(:) dat maakt de situatie nog rotter.

Hier is het zelfs zo soms dat vastgoed bedrijven een huurhuis liever leeg laten staan omdat ze misschien wel ooit willen gaan verkopen. Wij hebben een gruwelijk te kort aan aangepaste woningen. Een plukje huisjes staat er. 10 stuks. Ooit voor 55 plus met indicatie waardoor ik er met 48 te jong voor was, ook al stond er een leeg en had ik de juiste indicatie. -O-

Andere eigenaar en nu wonen er vooral gezonde jongeren die de aanpassingen niet nodig hebben. Maar deze eigenaar wil misschien ooit verkopen. Gevolg een huisje staat al ruim 4 maanden leeg, nummer twee volgt binnenkort. Maar verhuren nee beginnen ze niet aan. Stuk verderop staat al een zelfde huis 3 jaar leeg, want wordt over 10 jaar gesloopt. Maar verhuren nee doen ze niet. -O-

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 10:28

karuna schreef:
:(:) dat maakt de situatie nog rotter.

Hier is het zelfs zo soms dat vastgoed bedrijven een huurhuis liever leeg laten staan omdat ze misschien wel ooit willen gaan verkopen. Wij hebben een gruwelijk te kort aan aangepaste woningen. Een plukje huisjes staat er. 10 stuks. Ooit voor 55 plus met indicatie waardoor ik er met 48 te jong voor was, ook al stond er een leeg en had ik de juiste indicatie. -O-

Andere eigenaar en nu wonen er vooral gezonde jongeren die de aanpassingen niet nodig hebben. Maar deze eigenaar wil misschien ooit verkopen. Gevolg een huisje staat al ruim 4 maanden leeg, nummer twee volgt binnenkort. Maar verhuren nee beginnen ze niet aan. Stuk verderop staat al een zelfde huis 3 jaar leeg, want wordt over 10 jaar gesloopt. Maar verhuren nee doen ze niet. -O-

Snap ik aan de ene kant ook wel. Een huurder is ontzettend beschermd, en die krijg je niet zomaar uit het huis als het ooit gesloopt moet worden. Mede daarom gaan wij ons huis ook niet verhuren, maar verkopen als we een ander huis hebben.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 10:31

Misschien een rare vraag ,maar kan ze niet kopen??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 10:32

wat een nare situatie! ik hoop dat er snel een oplossing komt.
ik weet helaas ook niks voor jullie. kan ze niet tijdelijk bij jou wonen ts?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 10:38

Heeft ze ook al eens bij makelaars nagevraagd of er koophuizen zijn die tijdelijk willen verhuren?
Wij hebben ooit in een huis gewoond dat te koop stond. We hadden een contract getekend waarin stond vermeld dat we eruit moesten zodra het verkocht zou worden. We hebben er toen een jaar in gewoond, en op het moment dat het verkocht werd hadden we net ons nieuwe huis gevonden.
Wellicht staan er bij jullie in de omgeving ook huizen te koop die niet snel verkocht worden en waar ze een tijdje in kan verblijven.

Heb je zelf ook geen plek in de tuin waar een caravan zou kunnen staan? Je hebt in principe alleen een stroomaansluiting nodig.

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-19 10:40

Ze is altijd welkom bij mij , dat is al gezegd maar ook ik heb geen ruimte eigenlijk maar nood breekt wet in dat geval . Alleen inschrijven is bij mij niet mogelijk en ze zal dan vanuit Drenthe met OV naar Lelystad moeten 5x per week en met haar zoon in een klein bed samen moeten slapen bij mijn 4 jarige zoon op de kamer.
Ik laat haar never op straat staan laat dat duidelijk zijn! Maar is echt een laatste optie

Ik heb geen tuin en de meeste makelaars zijn contact mee opgenomen ...

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 10:54

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 11:00

Al geïnformeerd bij de campings in Emmeloord en Kuinre?

Wel uit de route maar hier kun je ook huren
Camping Ikeleane in Bakkeveen

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 11:02

Heb je al bij airbnb gekeken, misschien zijn verhuurders daar geneigd voor langere tijd te verhuren tegen een schappelijke prijs?

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 13:53

Camping seveningen in kampen?

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 08:57

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 09:02

Camping Calluna in Ommen zou ik eens bellen. Genoeg mensen zitten daar. Ook zijn er rondom Ommen / Dalfsen veel campings en zijn daar treinstations...

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 09:13

Camping de koekamp in epe en in doornspijk zit ook een camping die vaker langwoners hebben. Kleine tip :)

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 09:45

Ik wilde ook zeggen camping de koekamp in epe en de remboe village in epe.

ikke129

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 09:50

Dronten dan? Goede verbinding met de trein.. Emmeloord is ook een optie.. Zou gewoon mercatus en ofw een mail sturen.. succes!

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 09:56

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 10:11

Heb je ook al makelaars in kampen gesproken. Bijvoorbeeld van der steeg?

Tevens is er idd camping seveningen in IJsselmuiden waar je kan wonen

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 16:54

Ik ben wel nieuwsgierig , is het nog gelukt een woning te vinden?